Programma 9. Bestuur en ondersteuning

Inleiding

Terug naar navigatie - Inleiding

“We willen ook in de toekomst een sterke zelfstandige gemeente blijven die dicht bij de inwoners in de samenleving staat. Daarvoor zullen we moeten samenwerken met andere gemeenten in de regio. Uitgangspunt is dat we niet alleen samenwerken  uit eigen belang, maar ook van waarde en nut  willen zijn voor andere gemeenten in de regio. Gezonde gemeentelijke financiën in combinatie met beperkte lastendruk voor inwoners en bedrijven blijft  het uitgangspunt van ons beleid.”

Bestuurlijke kaders

Terug naar navigatie - Bestuurlijke kaders
  • Integrale Toekomst Visie Nunspeet 2030
  • Collegeprogramma 2022-2026
  • Beleidsagenda gemeenteraad
  • Communicatienota
  • Informatiebeleidsplan 2023-2026
  • Strategisch Gemeentelijk Informatiebeveiligingsbeleid 2021-2024
  • Kwaliteitsjaarplan
  • Treasurystatuut
  • Financiële verordening 2023

Wat willen wij bereiken?

Terug naar navigatie - Wat willen wij bereiken?

Programma 9 Beleidsindicatoren

Terug naar navigatie - Programma 9 Beleidsindicatoren

Hieronder weergegeven.

Beoordeling van de Waarderingskamer

Omschrijving (toelichting)

De Waarderingskamer is de wettelijke toezichthouder op de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken (Wet WOZ). Dit toezicht geschiedt middels vragenlijsten, bezoeken en controles op de gegevens. Voorafgaand aan het verzenden van de WOZ-beschikkingen dient de Waarderingskamer in te stemmen met het bekend maken van de nieuwe WOZ-waarden aan belanghebbenden. Middels het toekennen van sterren geeft de Waarderingskamer een oordeel over de uitvoering van de Wet WOZ door een gemeente waarbij 1 ster ingrijpen door de Waarderingskamer betekent en 5 sterren een uitstekende uitvoering weergeeft.

Doel is tenminste 4 sterren, wens is de maximale score van 5.

Frequentie; jaarlijks in 4e kwartaal

Kwaliteit (toelichting)

Toelichting als minder dan 4 sterren:

Bron: Waarderingskamer
Boekwerk 2020 2021 2022 2023 2024
4e kwartaalrapportage 5,0 5,0 5,0 5,0 0,0

Tevredenheidsscore website

Omschrijving (toelichting)

De gemeentelijke website is het kanaal wat het meest bezocht wordt door inwoners, ondernemers, organisatie en toeristen. De informatie en de dienstverlening moet goed en duidelijk zijn. De tevredenheid van de bezoekers over www.nunspeet.nl is daarom erg belangrijk.

Er wordt continu feedback gevraagd via het systeem Klant in focus. 

Groene smiley = 10 punten
Oranje smiley = 5 punten
Rode smiley = 0 punten

Frequentie: jaarlijks in het 4e kwartaal.

Kwaliteit (toelichting)

Toelichting afwijking groter dan 10%:

Bron: Klant in focus - website
Boekwerk 2021 2022 2023
4e kwartaalrapportage 7,1 6,8 5,8

Tevredenheidsscore persoonlijk contact

Omschrijving (toelichting)

Betreft Tevredenheid persoonlijk contact Burgerzaken.
Burgerzaken is het enige team dat iedere inwoners van Nunspeet eens in de 10 jaar ziet. Vaak het enige persoonlijke contact dat een inwoner met een gemeente heeft. Daarom is de kwaliteit van dit contact van groot belang. Dit is zowel het contact bij de aanvraag (balie Burgerzaken) als het afhalen (receptie)

  • groene smiley = 10 punten
  • oranje smiley = 5 punten
  • rode smiley = 0 punten

Kwaliteit (toelichting)

Toelichting afwijking groter dan 10%:

Bron: Klant in focus
Boekwerk 2021 2022 2023 2024
1e kwartaalrapportage 0,0 0,0 8,7 8,7
2e kwartaalrapportage 0,0 7,8 0,0 0,0
3e kwartaalrapportage 0,0 7,8 8,9 0,0
4e kwartaalrapportage 0,0 7,8 8,9 0,0

Taakvelden Programma 9

Terug naar navigatie - Taakvelden Programma 9

Hieronder weergegeven.

Wat gaan wij doen?