Wij zijn er voor de burger. De burger is er niet voor ons. Vanuit dat uitgangspunt gaan wij met een programmatische aanpak de persoonlijke en digitale dienstverlening optimaliseren. Waar het meerwaarde heeft zoeken wij de samenwerking in de regio, met
name in NEO-verband (Nunspeet-Elburg-Oldebroek) en waar mogelijk SNV (Samenwerking Noord Veluwe).
Als bestuur willen we open, dichtbij en bereikbaar zijn, en ruimte bieden aan initiatieven vanuit de samenleving. Om onze taken adequaat uit te kunnen voeren werken we continu aan een gezond financieel beleid en een lage lastendruk voor onze inwoners.
Programma 9. Bestuur en ondersteuning
Bestuurlijke kaders
Terug naar navigatie - Bestuurlijke kaders- Integrale Toekomst Visie Nunspeet 2030
- Collegeprogramma 2018-2022
- Beleidsagenda gemeenteraad
- Communicatienota
- Realisatieplan Excellente Informatievoorziening Nunspeet
- Protocol actieve en passieve informatieplicht
- Kwaliteitsjaarplan
- Treasurystatuut
- Financiële verordening 2017
Wat willen wij bereiken?
Terug naar navigatie - Wat willen wij bereiken?Digitaliseren van informatievoorziening en veilige dienstverlening
Nunspeet zorgt voor een blijvende solide financiële huishouding
Optimaliseren van de bedrijfsvoering ten dienste van onze ambities
Wat gaan wij doen?
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 9
Wat gaan wij doen?
Gemeentelijke indicatoren programma 9
Beleidsindicatoren Bestuur en ondersteuning
Burgerpeiling wordt in oktober uitgevoerd en weergegeven in een cijfer tussen 0 en 10. De resultaten 2021 worden in december verwacht.
Toelichting afwijking groter dan 10%:
Boekwerk | 2018 | 2021 | 2022 |
---|---|---|---|
per ultimo | 7 | 7 | 0 |
2019 - het betreft hier enkel de waardering voor de gemeentelijke dienstverlening
- digitale dienstverlening 6,8: professionaliteit gemeentelijke organisatie en haar medewerkers 6,3: afhandeling vergunningsaanvragen 6,0: betrekken/samenwerking bij totstandkoming van beleid 5,7: communicatie en voorlichting 6,1: inspanning om regelgeving te vereenvoudigen 5,6: ondernemersklimaat 6,7: vestigingsklimaat 6,9: woon- en leefklimaat 7,6
Ondernemerspeiling wordt eens in de 2 jaar uitgevraagd m.i.v. 2022 en weer gegeven in een cijfer tussen 0 en 10.
30-11-2021: geen update
Toelichting afwijking groter dan 10%:
Boekwerk | 2021 | 2022 |
---|---|---|
4e kwartaalrapportage | 6,6 | 0 |
Kritische Prestatie indicatoren Bestuur en ondersteuning
Wordt een keer per jaar uitgevraagd. De beoordeling wordt weer gegeven in een aantal sterren tussen 1 en 5.
Toelichting afwijking groter dan 10%:
Boekwerk | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
---|---|---|---|---|---|---|
4e kwartaalrapportage | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 0 |
Q4 - in de burgerpeiling is de vraag: Hoe waardeert u de dienstverlening via de digitale faciliteiten van de gemeente? 7,1
Q3 - Dit kan pas inzichtelijk worden wanneer een klantfeedback systeem geïmplementeerd is. Nieuw beleid is hiervoor ingediend en partijen uitgenodigd voor een voorverkenning.
Toelichting afwijking groter dan 10%:
Boekwerk | 2022 | 2021 |
---|---|---|
1e kwartaalrapportage | 0 | - |
2e kwartaalrapportage | 0 | - |
3e kwartaalrapportage | 0 | - |
4e kwartaalrapportage | 0 | 7,1 |
Kort cyclisch klantfeedback verzamelen over de telefonische dienstverlening
Q4 - Budget vastgesteld voor aanschaf nieuwe telefoniecentrale (hiermee moet de koppeling met het klantfeedback systeem gemaakt worden). Q2 2022 nieuwe aanbesteding opzetten. In Q1 2022 mogelijkheid onderzoeken om het NVVB dashboard hier tijdelijk voor in te zetten
Q3 - Dit kan pas inzichtelijk worden wanneer een klantfeedback systeem geïmplementeerd is. Nieuw beleid is hiervoor ingediend en partijen uitgenodigd voor een voorverkenning.
Toelichting afwijking groter dan 10%:
Boekwerk | 2022 | 2021 |
---|---|---|
1e kwartaalrapportage | 0 Cijfer (1 tot 10) | - |
2e kwartaalrapportage | 0 Cijfer (1 tot 10) | - |
3e kwartaalrapportage | 0 Cijfer (1 tot 10) | - |
4e kwartaalrapportage | 0 Cijfer (1 tot 10) | 0 Cijfer (1 tot 10) |
Kort cyclisch klantfeedback verzamelen naar aanleiding van aanvragen bij de balie burgerzaken
Q4 - gekozen voor NVVB dashboard en implementatie staat in Q1 2022 gepland
Q3 - Dit kan pas inzichtelijk worden wanneer een klantfeedback systeem geïmplementeerd is. Nieuw beleid is hiervoor ingediend en partijen uitgenodigd voor een voorverkenning.
Toelichting afwijking groter dan 10%:
Boekwerk | 2022 | 2021 |
---|---|---|
1e kwartaalrapportage | 0 Cijfer (1 tot 10) | - |
2e kwartaalrapportage | 78 Cijfer (1 tot 10) | - |
3e kwartaalrapportage | 0 Cijfer (1 tot 10) | - |
4e kwartaalrapportage | 0 Cijfer (1 tot 10) | 0 Cijfer (1 tot 10) |
Wordt m.i.v. 2022 een keer per jaar uitgevraagd.
Q4 - gekozen via NVVB dashboard in 2022 klantfeedback voor team burgerzaken te verzamelen. Implementatie staat in Q1 2022 gepland
Q3 - Dit kan pas inzichtelijk worden wanneer een klantfeedback systeem geïmplementeerd is. Nieuw beleid is hiervoor ingediend en partijen uitgenodigd voor een voorverkenning.
Toelichting afwijking groter dan 10%:
Boekwerk | 2022 | 2021 |
---|---|---|
1e kwartaalrapportage | 0 Cijfer (1 tot 10) | - |
2e kwartaalrapportage | 0 Cijfer (1 tot 10) | - |
3e kwartaalrapportage | 0 Cijfer (1 tot 10) | - |
4e kwartaalrapportage | 0 Cijfer (1 tot 10) | 0 Cijfer (1 tot 10) |
In Djuma worden terugbelverzoeken vastgelegd
30-11-2021:
De invoering van Djuma loopt volgens planning. Vanaf januari 2022 wordt ook de klantcontact module uitgerold waarin de terugbelnotities worden genoteerd. Vanuit daar worden ze maandelijks in het MO gedeeld
Toelichting afwijking groter dan 10%:
Meldingen Openbare Ruimte (Melddesk)
Aantal meldingen 2019 : 3237
Aantal meldingen 2020 : 3904
Aantal meldingen 2021 : 4493
Aantal meldingen 2022 1e kwartaal : 1088
Boekwerk | 2022 | 2021 |
---|---|---|
1e kwartaalrapportage | 0 Aantal | - |
2e kwartaalrapportage | 0 Aantal | - |
3e kwartaalrapportage | 0 Aantal | - |
4e kwartaalrapportage | 0 Aantal | 0 Aantal |
Totaal aantal afspraken in JCC tov aantal waarvan via internet
Toelichting afwijking groter dan 10%:
Boekwerk | 2022 | 2021 |
---|---|---|
1e kwartaalrapportage | 64 % van totaal aanvragen | - |
2e kwartaalrapportage | 66 % van totaal aanvragen | - |
3e kwartaalrapportage | 0 % van totaal aanvragen | - |
4e kwartaalrapportage | 0 % van totaal aanvragen | 61,9 % van totaal aanvragen |