“We willen ook in de toekomst een sterke zelfstandige gemeente blijven die dicht bij de inwoners in de samenleving staat. Daarvoor zullen we moeten samenwerken met andere gemeenten in de regio. Uitgangspunt is dat we niet alleen samenwerken uit eigen belang, maar ook van waarde en nut willen zijn voor andere gemeenten in de regio. Gezonde gemeentelijke financiën in combinatie met beperkte lastendruk voor inwoners en bedrijven blijft het uitgangspunt van ons beleid.”
Hieronder weergegeven.
Omschrijving (toelichting)
De Waarderingskamer is de wettelijke toezichthouder op de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken (Wet WOZ). Dit toezicht geschiedt middels vragenlijsten, bezoeken en controles op de gegevens. Voorafgaand aan het verzenden van de WOZ-beschikkingen dient de Waarderingskamer in te stemmen met het bekend maken van de nieuwe WOZ-waarden aan belanghebbenden. Middels het toekennen van sterren geeft de Waarderingskamer een oordeel over de uitvoering van de Wet WOZ door een gemeente waarbij 1 ster ingrijpen door de Waarderingskamer betekent en 5 sterren een uitstekende uitvoering weergeeft.
Doel is tenminste 4 sterren, wens is de maximale score van 5.
Frequentie; jaarlijks in 4e kwartaal
Kwaliteit (toelichting)
Toelichting als minder dan 4 sterren:
Boekwerk | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
---|---|---|---|---|---|
4e kwartaalrapportage | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 0,0 |
Omschrijving (toelichting)
De gemeentelijke website is het kanaal wat het meest bezocht wordt door inwoners, ondernemers, organisatie en toeristen. De informatie en de dienstverlening moet goed en duidelijk zijn. De tevredenheid van de bezoekers over www.nunspeet.nl is daarom erg belangrijk.
Er wordt continu feedback gevraagd via het systeem Klant in focus.
Groene smiley = 10 punten
Oranje smiley = 5 punten
Rode smiley = 0 punten
Frequentie: jaarlijks in het 4e kwartaal.
Kwaliteit (toelichting)
Toelichting afwijking groter dan 1 punt (t.o.v. voorgaande jaar):
Boekwerk | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
---|---|---|---|---|
4e kwartaalrapportage | 7,1 | 6,8 | 5,8 | 5,7 |
Omschrijving (toelichting)
Betreft Tevredenheid persoonlijk contact Burgerzaken.
Burgerzaken is het enige team dat iedere inwoners van Nunspeet eens in de 10 jaar ziet. Vaak het enige persoonlijke contact dat een inwoner met een gemeente heeft. Daarom is de kwaliteit van dit contact van groot belang. Dit is zowel het contact bij de aanvraag (balie Burgerzaken) als het afhalen (receptie)
groene smiley = 10 punten
oranje smiley = 5 punten
rode smiley = 0 punten
Kwaliteit (toelichting)
Toelichting afwijking groter dan 1 punt (t.o.v. voorgaande jaar):
Boekwerk | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
---|---|---|---|---|
1e kwartaalrapportage | 0,0 | 0,0 | 8,7 | 8,7 |
2e kwartaalrapportage | 0,0 | 7,8 | 0,0 | 8,8 |
3e kwartaalrapportage | 0,0 | 7,8 | 8,9 | 8,6 |
4e kwartaalrapportage | 0,0 | 7,8 | 8,9 | 0,0 |
Omschrijving (toelichting)
Als gemeente is het belangrijk om telefonisch goed bereikbaar te zijn en gesprekken goed aan te nemen. Onderdelen hierin zijn de directe bereikbaarheid, terugbellen binnen 2 werkdagen, juiste welkomsgroet, doorverbind- en wachttijden. Onafhankelijk onderzoeksbureau Telan test dit met mystery calling en komt tot een totaalcijfer.
Frequentie: 1 x per jaar (4e kwartaal)
Kwaliteit (toelichting)
Toelichting bij afwijking meer dan 1 punt (t.o.v. voorgaande jaar):
Boekwerk | 2022 | 2023 | 2024 |
---|---|---|---|
4e kwartaalrapportage | 0 | 8 |
Omschrijving (toelichting)
Opgenomen per 2023
Kwaliteit (toelichting)
Toelichting afwijking groter dan 10%: De aantallen voor het 3e kwartaal zijn in de loop van oktober bekend.
Boekwerk | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
---|---|---|---|---|
1e kwartaalrapportage | 0 | 0 | 958 | 1.072 |
2e kwartaalrapportage | 0 | 0 | 1.150 | 1.080 |
3e kwartaalrapportage | 0 | 0 | 1.186 | 0 |
4e kwartaalrapportage | 0 | 0 | 1.245 | 0 |
Omschrijving (toelichting)
Kwaliteit (toelichting)
Toelichting afwijking groter dan 10%: De aantallen voor het 3e kwartaal zijn in de loop van oktober bekend.
Boekwerk | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
---|---|---|---|---|
1e kwartaalrapportage | 0,00% | 64,00% | 68,70% | 71,00% |
2e kwartaalrapportage | 0,00% | 66,00% | 73,60% | 76,00% |
3e kwartaalrapportage | 0,00% | 61,00% | 60,70% | 0,00% |
4e kwartaalrapportage | 61,90% | 56,70% | 66,00% | 0,00% |