-
Blz. 1
Programmabegroting 2022-2025
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Raadsvoorstel
-
Blz. 4
Raadsvoorstel
-
Blz. 5
Hoofdstuk 1 Basis programmabegroting
-
Blz. 6
1.1 Basis Programmabegroting
-
Blz. 7
1.2 Hoofdprioriteiten nieuw beleid
-
Blz. 8
1.3 Uitgangspunten bestaand beleid
-
Blz. 9
1.4 Financiële vertaling van bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 10
1.5 Bijstelling van de programmabegroting
-
Blz. 11
Hoofdstuk 2 Dekkingsplan
-
Blz. 12
Inleiding
-
Blz. 13
2.1 Dekkingsvoorstellen
-
Blz. 14
Hoofdstuk 3 Budgetautorisatie
-
Blz. 15
3.1 Financiële positie
-
Blz. 16
3.2 Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 17
3.3 Kerngegevens waarop de ramingen zijn gebaseerd
-
Blz. 18
Programma 1. Sociaal Domein
-
Blz. 19
Inleiding
-
Blz. 20
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 21
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 22
Er wordt geen misbruik gemaakt van sociale voorzieningen.
-
Blz. 23
Inwoners hebben een zinvolle daginvulling
-
Blz. 24
Klanttevredenheidsonderzoeken naar tevredenheid en zorg en ondersteuning die vanuit de gemeentelijke verantwoordelijkheid wordt geboden.
-
Blz. 25
Inwoners krijgen de ondersteuning die zij nodig hebben
-
Blz. 26
Lokale uitwerking landelijk manifest Waardig ouder worden.
-
Blz. 27
Op zoek naar nieuwe financiële structurele oplossingen om de tendens van oplopende financiele tekorten vanuit de Jeugdwet te keren.
-
Blz. 28
Opstellen integrale aanpak van integratie, onderwijs (taalles) en werk voor statushouders.
-
Blz. 29
Opstellen lokale 'inclusieve' agenda om uitvoering te geven aan het VN-verdrag voor mensen met een handicap.
-
Blz. 30
Opstellen plan meer sturing op toegang via zorgverleners die rechtstreeks naar jeugdzorg verwijzen.
-
Blz. 31
Opstellen plan wat er nodig is aan zorg en ondersteuning voor dementerende ouderen.
-
Blz. 32
Voorstel naar de inzet en taken van sociaal regisseurs.
-
Blz. 33
Inwoners voelen zich betrokken bij hun omgeving
-
Blz. 34
Evalueren pilot huisvesten Servicepunt Vrijwilligers in Veluvine.
-
Blz. 35
Huidige jongerenontmoetingsplekken goed onderhouden en in overleg met jongeren aantrekkelijker maken.
-
Blz. 36
Inventariseren behoefte aan respijtzorg, welke voorzieningen zijn nodig om mantelzorgers te ontlasten.
-
Blz. 37
Onderzoek naar jongerenontmoetingsplek (JOP) in Hulshorst.
-
Blz. 38
Inwoners voelen zich veilig, thuis en in hun omgeving
-
Blz. 39
Beleid ontwikkelen over evenementenlocaties met specifieke aandacht voor aantal evenementen per locatie en richtlijnen voor geluid.
-
Blz. 40
Creëren sluitende aanpak voor zorg en ondersteuning van personen met verward gedrag.
-
Blz. 41
In samenspraak met CJG, Straathoekwerk, Omnia wonen, onderwijs, politie en justitie werkwijze veiligheidsketen bezien.
-
Blz. 42
Inwoners zijn financieel zelfredzaam
-
Blz. 43
Opstellen communicatieplan voor pro-actieve en gerichte communicatie welke (sociale) voorzieningen er beschikbaar zijn.
-
Blz. 44
Opstellen plan vroegtijdig ingrijpen bij problematische schulden en snelle toegang tot hulpverlening, met specifieke aandacht voor jongeren.
-
Blz. 45
Inwoners zijn taalvaardig en digitaal zelfredzaam
-
Blz. 46
Opstellen aanpak laaggeletterdheid.
-
Blz. 47
Wij helpen iedereen die kan werken aan het werk
-
Blz. 48
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 1
-
Blz. 49
Sociaal regisseur
-
Blz. 50
Urenuitbreiding beleidsmedewerker participatiewet
-
Blz. 51
Visie sociaal domein
-
Blz. 52
Huisvestingskosten SWN
-
Blz. 53
Inhuur participatiewet
-
Blz. 54
Huisvesting straathoekwerk
-
Blz. 55
Dementievriendelijke gemeente
-
Blz. 56
Verankeren Project middelengebruik
-
Blz. 57
Wettelijke indicatoren programma 1
-
Blz. 58
Wat mag het kosten?
-
Blz. 59
Programma 2. Onderwijs
-
Blz. 60
Inleiding
-
Blz. 61
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 62
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 63
Iedereen gaat naar school
-
Blz. 64
Realiseren van integraal kindcentrum Nunspeet-Oost, met aandacht voor duurzaamheidsaspect.
-
Blz. 65
Voor- en vroegschoolse voorziening
-
Blz. 66
Wettelijke indicatoren programma 2
-
Blz. 67
Wat mag het kosten?
-
Blz. 68
Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 69
Inleiding
-
Blz. 70
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 71
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 72
Het ruimtelijk beleid actualiseren
-
Blz. 73
Actualisatie Woonvisie.
-
Blz. 74
Evaluatie beleid functieverandering.
-
Blz. 75
Faciliteren CPO.
-
Blz. 76
Implementeren Omgevingswet.
-
Blz. 77
Invoeren flitsvergunning.
-
Blz. 78
Opstellen van een Omgevingsplan (Plan Woongebieden plus).
-
Blz. 79
Opstellen verfijningsplannen Buitengebied.
-
Blz. 80
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 3
-
Blz. 81
Onderzoek naar semipermanente, tijdelijke of alternatieve woonvormen
-
Blz. 82
Uitvoering pauzewoningen
-
Blz. 83
Wettelijke indicatoren programma 3
-
Blz. 84
Wat mag het kosten?
-
Blz. 85
Programma 4. Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 86
Inleiding
-
Blz. 87
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 88
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 89
Hergebruik en recycling van afval om een bijdrage te leveren aan de circulaire economie
-
Blz. 90
Onderzoek naar een realisatie van een milieustraat.
-
Blz. 91
Opstellen en uitvoeren van het plan van aanpak saneren asbestgevels en -daken.
-
Blz. 92
Restafval bij huishoudens reduceren tot <100 kg per persoon.
-
Blz. 93
Het (her)inrichten van de openbare ruimte is klimaat adaptief
-
Blz. 94
Bedrijven en particulieren stimuleren de buitenruimte klimaatbestendig in te richten.
-
Blz. 95
Klimaat bestendig inrichten van de openbare ruimte.
-
Blz. 96
Meer inwoners leven actief en gezond
-
Blz. 97
Het creëren van open en vitale sportparken voor breed maatschappelijk gebruik .
-
Blz. 98
Opstellen plan meer betrekken van inwoners bij kunst en cultuur, zoals onze jeugd
-
Blz. 99
Opstellen plan voor meer ruimte voor het college om waarderingssubsidies te verstrekken voor initiatieven van de samenleving.
-
Blz. 100
Opstellen projectplan preventie alcohol- en drugsgebruik.
-
Blz. 101
Realiseren routenetwerk voor mountainbikers.
-
Blz. 102
Revitaliseren sportpark de Wiltsangh + bouw sporthal met turnhal en zwembad
-
Blz. 103
Nunspeet zet in op energiebesparing en duurzame opwekking
-
Blz. 104
Besparen op verbruik van energie.
-
Blz. 105
Duurzaam opwekken van energie door gemeente en burger/ondernemer stimuleren.
-
Blz. 106
Faciliteren opwekken duurzame energie als kansrijke neventak agrarische sector.
-
Blz. 107
Inrichten van een energieloket voor burgers en bedrijven.
-
Blz. 108
Inzetten van een energieregisseur.
-
Blz. 109
Onderzoek naar de mogelijkheden tot het afsluiten van een lokaal energieakkoord.
-
Blz. 110
Onderzoeken van mogelijkheden voor windturbines in regionaal verband.
-
Blz. 111
Stimuleren van innovatie en het faciliteren van duurzaamheidsinvesteringen.
-
Blz. 112
Upgraden en uitvoeren van het Programma Duurzaamheid.
-
Blz. 113
Verduurzaming van gemeentelijke gebouwen.
-
Blz. 114
Versneld vervangen straatverlichting door LED.
-
Blz. 115
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 4
-
Blz. 116
Basisdienstverlening Icare JGZ
-
Blz. 117
Grond milieustraat
-
Blz. 118
Exploitatielasten milieustraat
-
Blz. 119
Digitalisering informatievoorziening begraafplaatsen
-
Blz. 120
Vervangen 3 baarwagens begraafplaatsen
-
Blz. 121
Wettelijke indicatoren programma 4
-
Blz. 122
Wat mag het kosten?
-
Blz. 123
Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 124
Inleiding
-
Blz. 125
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 126
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 127
Bevorderen Verkeersveiligheid en Bereikbaarheid
-
Blz. 128
Bereikbaarheid kernen met openbaar vervoer waarborgen.
-
Blz. 129
Extra fietsparkeervoorzieningen in centrum Nunspeet.
-
Blz. 130
Onderzoek naar ‘brilconstructie’ bij aansluiting Eperweg (N795) op de A28.
-
Blz. 131
Onderzoek naar mogelijke realisatie rotonde Halfweg.
-
Blz. 132
Reconstructie Ds. Huetlaan – Ds. Martiniuslaan.
-
Blz. 133
Vaststellen nieuw GVVP inclusief aandacht voor de fiets, categorisering en Vierhouten.
-
Blz. 134
Groene mobiliteit wordt gestimuleerd
-
Blz. 135
Realiseren van een prettig en veilig fietsnetwerk.
-
Blz. 136
Realiseren van extra oplaadpunten voor elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen.
-
Blz. 137
Kwaliteitsslag maken centrum Nunspeet en Stationsomgeving
-
Blz. 138
Realiseren en evalueren ‘upgrading’ De Markt.
-
Blz. 139
Uitvoeren van het project Stationsomgeving met inachtneming van gekozen aanpak / benodigde middelen.
-
Blz. 140
Update entree Elspeterweg tussen A28 en spoorlijn.
-
Blz. 141
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 5
-
Blz. 142
Aanleg rotonde Halfweg
-
Blz. 143
Renovatie (en aanleg nieuw fietspad) Gortelseweg
-
Blz. 144
Aanpassen bewegwijzering fase 1 (inventariseren, toetsen en ontwerpen)
-
Blz. 145
Vervangen bruggentje Oranjelaan
-
Blz. 146
Blinde geleidelijn
-
Blz. 147
Vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
-
Blz. 148
Vervangen lichtmasten
-
Blz. 149
Wat mag het kosten?
-
Blz. 150
Programma 6. Veiligheid
-
Blz. 151
Inleiding
-
Blz. 152
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 153
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 154
De APV wordt ingezet bij bestuurlijke handhaving
-
Blz. 155
Het Bibob-beleid wordt geactualiseerd en uitgebreid
-
Blz. 156
Wij actualiseren het Bibob beleid en breiden dit uit.
-
Blz. 157
In diverse grote beleidsthema’s geven wij extra aandacht aan veiligheid
-
Blz. 158
Bij het invoeren van de Omgevingswet en het opstellen van een Omgevingsvisie nemen wij specifieke maatregelen op inzake (brand)veiligheid.
-
Blz. 159
Wij stellen een Integraal Veiligheidsplan 2020-2023 op.
-
Blz. 160
Ondermijning wordt actief bestreden
-
Blz. 161
Meldpunt ondermijning instellen.
-
Blz. 162
Wij stellen beleid op om ondermijning tegen te gaan.
-
Blz. 163
Wij bieden mogelijkheden voor evenementen
-
Blz. 164
Wij ontwikkelen beleid over evenementenlocaties.
-
Blz. 165
Wij willen de aanvraagprocedure voor een evenementenvergunning zo mogelijk vereenvoudigen.
-
Blz. 166
Wij houden onze brandweervrijwilligers betrokken en enthousiast
-
Blz. 167
Wij ontwikkelen initiatieven om het vrijwilligerskorps op een voldoende en adequaat niveau te houden.
-
Blz. 168
Wij ondersteunen en faciliteren initiatieven voor buurtpreventie
-
Blz. 169
Wij ondersteunen buurtpreventie initiatieven van burgers waar mogelijk financieel of op andere wijze.
-
Blz. 170
Wij verminderen criminaliteit en woonoverlast
-
Blz. 171
Wij stellen beleidsregels op voor woonoverlast.
-
Blz. 172
Wij zetten in op versterking van de rol van de buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa's).
-
Blz. 173
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 6
-
Blz. 174
Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
-
Blz. 175
Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
-
Blz. 176
Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
-
Blz. 177
Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
-
Blz. 178
Vervangen geisers brandweergarage
-
Blz. 179
Capaciteitsuitbreiding OOV
-
Blz. 180
Audit wet politiegegevens
-
Blz. 181
Boa capaciteit
-
Blz. 182
Handhaving buitengebied
-
Blz. 183
Vergunningverlening evenementen APV
-
Blz. 184
Wettelijke indicatoren programma 6
-
Blz. 185
Wat mag het kosten?
-
Blz. 186
Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
-
Blz. 187
Inleiding
-
Blz. 188
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 189
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 190
Initiatieven op het vlak van de vrijetijdseconomie ondersteunen
-
Blz. 191
Ondersteunen en in stand houden schaapskudde en onderzoeken mogelijkheid nieuwe schaapskooi.
-
Blz. 192
Onderzoek doen naar de manier van heffen van toeristenbelasting en bezien welke methode gewenst is.
-
Blz. 193
Onderzoeken vergroting herkenbaarheid van Nunspeet in brede zin en specifiek vanaf de A28.
-
Blz. 194
Particulier initiatief realisering klimbos in planologische zin faciliteren.
-
Blz. 195
Uitvoeren stappenplan ‘Vitale Vakantieparken’.
-
Blz. 196
Verbeteren leefbaarheid leefomgeving
-
Blz. 197
Maatregelen treffen om verrommeling bij entree kernen tegen te gaan.
-
Blz. 198
Nieuwe beheersplannen voor onderhoudsniveau ‘grijs, groen en openbare verlichting’.
-
Blz. 199
Onderzoek naar de staat van onderhoud van het riool.
-
Blz. 200
Wijkgerichtwerken
-
Blz. 201
Opstellen plan van aanpak Wijkgericht werken.
-
Blz. 202
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 7
-
Blz. 203
NK tijdrijden
-
Blz. 204
Groot onderhoud sporthal Feijtenhof
-
Blz. 205
Groot onderhoud sporthal Feijtenhof
-
Blz. 206
Groot onderhoud sporthal Feijtenhof
-
Blz. 207
Groot onderhoud sporthal Op de Heide
-
Blz. 208
Groot onderhoud sporthal Op de Heide
-
Blz. 209
Groot onderhoud sporthal Op de Heide
-
Blz. 210
Kapitaallasten hogere investering VV Nunspeet nav Masterplan
-
Blz. 211
Onderhoud voetbalvelden nav masterplan
-
Blz. 212
Aanvullend krediet voetbalvelden Hulshorst nav masterpan
-
Blz. 213
Aanvullend krediet Toplaag VV Eslpeet nav masterpan nav Masterplan
-
Blz. 214
Afvoerkosten kunstgrasvelden Elspeet nav masterplan
-
Blz. 215
Afvoerkosten kunstgrasvelden Hulshorst nav masterplan
-
Blz. 216
Extra afschrijving VV Hulshorst nav Masterplan
-
Blz. 217
50 jaar gemeente Nunspeet (€ 1 per inwoner)
-
Blz. 218
Collectieve evenementenverzekering gemeenten
-
Blz. 219
Bijdrage regionaal Programmaplan 2022 Vitale Vakantieparken
-
Blz. 220
Verduurzaming 4x4 voertuig bosbeheer
-
Blz. 221
Onkruidbeheersing
-
Blz. 222
Uitbreiding fte openbare ruimte 16 uur niveau 9
-
Blz. 223
Hondenvoorzieningen
-
Blz. 224
Opstellen bosbeheervisie
-
Blz. 225
Vervangen Nissan Navarra
-
Blz. 226
Wettelijke indicatoren programma 7
-
Blz. 227
Wat mag het kosten?
-
Blz. 228
Programma 8. Economische zaken
-
Blz. 229
Inleiding
-
Blz. 230
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 231
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 232
Wij zetten in op een sterkere locale economie
-
Blz. 233
De dienstverlenging aan de lokale ondernemers verbeteren
-
Blz. 234
De economische relatie met de regiogemeenten versterken
-
Blz. 235
Doorontwikkeling centrumgebied met halverwege de bestuursperiode de ‘upgrading’ van de Markt evalueren met specifieke aandacht voor de weekmarkt, centrumondernemingen en de horeca.
-
Blz. 236
Het jaarlijks organiseren van een ondernemersdag.
-
Blz. 237
Invoering van parkmanagement op bedrijventerrein De Kolk en een onderzoek naar de uitrol overige bedrijventerreinen.
-
Blz. 238
Realiseren bedrijvenstrip Elspeet.
-
Blz. 239
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 8
-
Blz. 240
Uitbreiding formatie economie
-
Blz. 241
Verlenging Human Capital Agenda (HCA) Regio Zwolle t/m 2023
-
Blz. 242
Samenwerking kop van de Veluwe
-
Blz. 243
Opstellen overkoepelende economische beleidsvisie gemeente Nunspeet en samenwerking
-
Blz. 244
Wettelijke indicatoren programma 8
-
Blz. 245
Wat mag het kosten?
-
Blz. 246
Programma 9. Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 247
Inleiding
-
Blz. 248
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 249
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 250
Digitaliseren van informatievoorziening en veilige dienstverlening
-
Blz. 251
Nunspeet zorgt voor een blijvende solide financiële huishouding
-
Blz. 252
Optimaliseren van de bedrijfsvoering ten dienste van onze ambities
-
Blz. 253
Extra aandacht voor schriftelijke en mondelinge communicatie met inwoners.
-
Blz. 254
Nieuw beleid 2022-2025 Programma 9
-
Blz. 255
Loonkosten uitbreiding Griffie
-
Blz. 256
Tijdelijke formatie uitbreiding 1 fte burgerzaken
-
Blz. 257
Verkiezingsavond
-
Blz. 258
Taxatie gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 259
Procesmanager
-
Blz. 260
Formatie-uitbreiding planeconoom / financieel control projecten
-
Blz. 261
Aanschaf anonimiseertool (DataMask)
-
Blz. 262
BKR 2.0
-
Blz. 263
Structurele budgetten cluster gegevens
-
Blz. 264
Vervangen datadistributiesysteem
-
Blz. 265
Firewall Beheer en Beveiliging
-
Blz. 266
Structurele formatie cluster gegevens
-
Blz. 267
Nedgeglobe
-
Blz. 268
Phishing campagne
-
Blz. 269
PvA Cluster Automatisering
-
Blz. 270
Centre firewall
-
Blz. 271
Vervangen servers
-
Blz. 272
Vervangen servers
-
Blz. 273
Verhoging tarieven Pink Roccade
-
Blz. 274
Toepasbare regels ikv Omgevingswet
-
Blz. 275
Jaarlijks TPM applicatie
-
Blz. 276
Devices: schadebudget tablets / laptops
-
Blz. 277
Devices: schadebudget; telefonie
-
Blz. 278
Vervanging devices; tablets, laptops
-
Blz. 279
Vervanging devices; telefoons
-
Blz. 280
Vervanging devices; telefoons
-
Blz. 281
Vervanging devices; vergaderruimten
-
Blz. 282
Wachtwoordkluis
-
Blz. 283
Aanpassingen thuiswerksituaties
-
Blz. 284
Cultuurtraject
-
Blz. 285
Dialog
-
Blz. 286
Nunspeet academy
-
Blz. 287
Periodiek medisch onderzoek op grond van de Arbowet
-
Blz. 288
Toegangsbeveiliging bezoekers
-
Blz. 289
Rapportagetool logbestanden
-
Blz. 290
Verdiepende RI&E en aanvullende werkzaamheden gemeentewerf
-
Blz. 291
Motion
-
Blz. 292
Klantfeedbacksysteem
-
Blz. 293
Structurele formatie taken Funcioneel beheer
-
Blz. 294
Applicatie aanvraag evenementen
-
Blz. 295
Vervangen noodverlichting Dorpshuis Vierhouten
-
Blz. 296
Vervangen besturingssysteem zonwering gemeentehuis
-
Blz. 297
Vervangen CV Rode Kruisgebouw
-
Blz. 298
Vervangen ventilatoren Rode Kruisgebouw
-
Blz. 299
Wettelijke indicatoren programma 9
-
Blz. 300
Wat mag het kosten?
-
Blz. 301
Programmaplan
-
Blz. 302
Totaal taakvelden
-
Blz. 303
Paragrafen
-
Blz. 304
Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 305
Inleiding
-
Blz. 306
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 307
Weerstandscapaciteit 2021
-
Blz. 308
Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
-
Blz. 309
Analyse en beoordelen van de risico’s
-
Blz. 310
a. Juridische risico’s
-
Blz. 311
b. Financiële risico’s
-
Blz. 312
c. Personele / organisatorische risico’s
-
Blz. 313
d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
-
Blz. 314
e. Milieurisico’s
-
Blz. 315
f. Verbonden partijen
-
Blz. 316
g. Risico’s sociaal domein
-
Blz. 317
h. Reguliere risico’s
-
Blz. 318
i. Coronacrisis
-
Blz. 319
Beheersing van risico’s
-
Blz. 320
Financiële vertaling van de risico’s
-
Blz. 321
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 322
Toekomstige ontwikkelingen
-
Blz. 323
Toelichting kengetallen
-
Blz. 324
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 325
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 326
Waterbeheer
-
Blz. 327
Wegenbeheer
-
Blz. 328
Openbaar groen
-
Blz. 329
Openbare verlichting
-
Blz. 330
Bossen en natuurterreinen
-
Blz. 331
Gebouwen
-
Blz. 332
Paragraaf Financiering
-
Blz. 333
Algemeen
-
Blz. 334
Schatkistbankieren
-
Blz. 335
Risicobeheer
-
Blz. 336
Rentebeleid (renterisico's)
-
Blz. 337
Financieringspositie
-
Blz. 338
Liquiditeitspositie
-
Blz. 339
Leningenportefeuille
-
Blz. 340
Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
-
Blz. 341
Omslagrente
-
Blz. 342
Beheer beschikbare liquiditeiten
-
Blz. 343
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 344
Inleiding
-
Blz. 345
Organisatieontwikkelingen
-
Blz. 346
Kwaliteitszorg
-
Blz. 347
Personeel- en organisatiebeleid
-
Blz. 348
Planning & control
-
Blz. 349
Administratieve organisatie en interne controle
-
Blz. 350
Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
-
Blz. 351
Informatieveiligheid
-
Blz. 352
Subsidies
-
Blz. 353
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 354
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 355
Bank Nederlandse Gemeenten NV
-
Blz. 356
NV Alliander
-
Blz. 357
NV Vitens
-
Blz. 358
NV Afvalsturing Friesland
-
Blz. 359
NV Inclusief Groep
-
Blz. 360
Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
-
Blz. 361
Omgevingsdienst Noord-Veluwe
-
Blz. 362
Leisurelands
-
Blz. 363
Coöperatie gastvrije randmeren
-
Blz. 364
Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
-
Blz. 365
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
-
Blz. 366
Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
-
Blz. 367
Sportbedrijf Nunspeet
-
Blz. 368
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 369
Inleiding
-
Blz. 370
Beleid in ontwikkeling
-
Blz. 371
Bestaand beleid
-
Blz. 372
Financieel kader
-
Blz. 373
Actualiteit exploitatiegebieden
-
Blz. 374
Paragraaf Gemeentelijke heffingen
-
Blz. 375
Algemeen
-
Blz. 376
Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
-
Blz. 377
De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
-
Blz. 378
Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
-
Blz. 379
Ad 2. Recreatieve heffingen
-
Blz. 380
Ad 3. Precariobelasting
-
Blz. 381
Ad 4. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 382
Ad 5 Rioolheffing
-
Blz. 383
Ad 6 Rechten
-
Blz. 384
Kwijtschelding
-
Blz. 385
Overzicht geraamde inkomsten
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap