-
Blz. 1
Collegeprogramma 2022-2026
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Inleiding
-
Blz. 4
Inleiding
-
Blz. 5
Leeswijzer
-
Blz. 6
Leeswijzer
-
Blz. 7
Programma 1. Sociaal Domein
-
Blz. 8
Inleiding
-
Blz. 9
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 10
Belemmeringen voor meedoen opheffen
-
Blz. 11
De mogelijkheden onderzoeken van het versimpelen van de minimaregelingen.
-
Blz. 12
De mogelijkheid onderzoeken om scholen meer te betrekken bij financiële voorlichting.
-
Blz. 13
Implementeren uitvoeringsplan Wet Inburgering en monitoren resultaten Wet Inburgering 2022.
-
Blz. 14
Opstellen plan van aanpak laaggeletterdheid.
-
Blz. 15
Inclusie
-
Blz. 16
Doelgroep uitnodigen om mee te denken over (nieuw te formuleren) beleid.
-
Blz. 17
Doorontwikkelen beschermd thuis.
-
Blz. 18
Evalueren en eventueel bijstellen Inclusieagenda.
-
Blz. 19
Inclusief wonen in de wijk voor inwoners van de gemeente die uitstromen vanuit beschermd wonen.
-
Blz. 20
Keuze en uitwerking nieuwe groep Inclusie Agenda.
-
Blz. 21
Opstellen van een notitie/ plan van aanpak rondom het thema langer thuis.
-
Blz. 22
Toekomstbestendige aanpak opstellen voor een dementievriendelijke gemeente.
-
Blz. 23
Jeugd
-
Blz. 24
CJG werkt met verklarende analyse.
-
Blz. 25
Informatie, advies en hulp m.b.t. relatieproblemen en scheiding is beter digitaal vindbaar.
-
Blz. 26
Overleg met ketenpartners waaronder CJG, Stimenz, mediation en advocatuur gericht op betere samenwerking en de-escalerend werken in geval van (complexe) scheiding.
-
Blz. 27
Voortzetten periodiek overleg met de huisartsen en CJG over de criteria en indicaties voor de toegang tot jeugdzorg.
-
Blz. 28
We geven invulling aan de Hervormingsagenda Jeugd.
-
Blz. 29
Nunspeet heeft een stevige sociale basis
-
Blz. 30
Onderzoek naar opstellen algemene voorziening voor dagbesteding voor ouderen (Wmo).
-
Blz. 31
Piramide in kaart brengen.
-
Blz. 32
Project ontwikkelen monitoring effecten sociaal domein.
-
Blz. 33
Project Sociale Basis.
-
Blz. 34
Preventie
-
Blz. 35
De bekendheid van het Financieel Trefpunt vergroten.
-
Blz. 36
Financiële voorlichting geven aan bijna 18 jarige inwoners.
-
Blz. 37
Focussen op lange termijn oplossingen bij energiearmoede.
-
Blz. 38
Implementeren van het Nunspeetse variant van het model Opgroeien in een Kansrijke Omgeving (OKO).
-
Blz. 39
Onderzoek of budgetcoaching laagdrempelig beschikbaar kan worden gesteld.
-
Blz. 40
Onderzoek uitvoeren naar duurzame instandhouding van de dorpsverenigingen in relatie tot de dorpshuizen.
-
Blz. 41
Onderzoeken of het model “Opgroeien in een Kansrijke Omgeving” (OKO) ook in onze regio en in de gemeente Nunspeet toepasbaar is. En hoe we dit integraal kunnen ontwikkelen voor Nunspeet.
-
Blz. 42
Ouderen informeren over de mogelijkheden die er voor hen bestaan op het financiële gebied.
-
Blz. 43
Pro-actief informeren van ondernemers over bestaande (financiële) hulpvoorzieningen en inkomensregelingen.
-
Blz. 44
Vroege interventies
-
Blz. 45
Onderzoek beloning/waardering mantel- en respijtzorgers
-
Blz. 46
Onderzoek uitvoeren naar spreekuren op school door jeugdhulpverleners.
-
Blz. 47
Opstellen van actieplan ondersteuning van respijt- en mantelzorgers.
-
Blz. 48
Werk en inkomen
-
Blz. 49
Met behulp van de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek van de minimaregelingen wordt er een verbeterplan opgesteld voor het aanvragen van voorzieningen.
-
Blz. 50
Onderzoeken met de Inclusief Groep en mogelijke andere partners wat deze instanties concreet kan betekenen voor mensen die langdurig werkloos zijn of een grote achterstand hebben op de arbeidsmarkt en voor jongeren zonder werk/startkwalificatie.
-
Blz. 51
Opstellen toekomstvisie Inclusief Groep samen met aandeelhoudende gemeenten en Inclusief Groep.
-
Blz. 52
We onderzoeken de mogelijkheden om simpel switchen in de Nunspeetse participatieketen te ontwikkelen.
-
Blz. 53
Programma 2. Onderwijs
-
Blz. 54
Inleiding
-
Blz. 55
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 56
Onderwijs
-
Blz. 57
Beschrijven en communiceren wat binnen het onderwijsveld de rollen zijn van de diverse partijen.
-
Blz. 58
Herijken Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs (SHP) via een koersnotitie.
-
Blz. 59
Onderzoeken of meer structuur in het aanbod van preventie en voorlichting gecreëerd kan worden.
-
Blz. 60
Opstellen van een nieuwe integrale onderwijsagenda inclusief onderwijsachterstandenbeleid en volwasseneneducatie.
-
Blz. 61
Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 62
Inleiding
-
Blz. 63
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 64
Ruimtelijke ordening
-
Blz. 65
Continueren ‘Woningbouw op Maat’.
-
Blz. 66
Evalueren verplichte omgevingsdialoog.
-
Blz. 67
Onderzoeken of de centrumlocatie Feithenhof mogelijkheden biedt voor woningbouw.
-
Blz. 68
Onderzoeken of in Vierhouten mogelijkheden zijn voor woningbouw.
-
Blz. 69
Opstellen van een gemeentelijke locatievisie voor locaties met vastgelegde fasering woningbouw in Hulshorst en Elspeet.
-
Blz. 70
Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de concrete projecten.
-
Blz. 71
Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de Woonvisie.
-
Blz. 72
Starten / afronden woningbouw in De Kijktuinen, ’t Hul Noord, Elspeet Noordwest en uitleglocatie Weversweg te Hulshorst
-
Blz. 73
Wonen
-
Blz. 74
Onderzoek uitvoeren naar creatieve oplossingen om te voldoen aan de huisvestingsvraag van met name starters, senioren en statushouders.
-
Blz. 75
Opstellen beleid huisvesting arbeidsmigranten.
-
Blz. 76
Programma 4. Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 77
Inleiding
-
Blz. 78
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 79
(positieve) Gezondheid
-
Blz. 80
Introduceren van kernwaarden in gezondheidsbeleid.
-
Blz. 81
Ondersteunen van initiatieven die de sociale en mentale gezondheid van ouderen positief beïnvloed.
-
Blz. 82
Onderzoek en uitwerking OKO Nunspeet.
-
Blz. 83
We vertalen de 12 principes vanuit de Amsterdamse gezondheidslogica naar onze gemeentel?ke context, voor een Gezonde gemeente Nunspeet.
-
Blz. 84
Duurzaamheid
-
Blz. 85
Onderzoeken of het mogelijk is bestaande parkeerterreinen te voorzien van een overkapping met zonnepanelen.
-
Blz. 86
Klimaatadaptatie
-
Blz. 87
Opstellen plan van aanpak wijkgerichte aanpak klimaatadaptatie.
-
Blz. 88
Milieu
-
Blz. 89
Actualiseren afvalwaterketenplan Nunspeet-Elburg.
-
Blz. 90
Realiseren van een milieustraat.
-
Blz. 91
Uitvoeren haalbaarheidsonderzoek ketenconcept.
-
Blz. 92
Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 93
Inleiding
-
Blz. 94
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 95
Verkeer
-
Blz. 96
Actualiseren beleids- en beheerplan wegen.
-
Blz. 97
Onderzoek uitvoeren naar het ontheffingenbeleid van de parkeerduurbeperking in het centrum van Nunspeet en de uitvoering daarvan.
-
Blz. 98
Onderzoeken van de mogelijkheden om geluidsoverlast van de A28 (kernen Nunspeet en Hulshorst) tegen te gaan.
-
Blz. 99
Opstellen ‘laadvisie’ voor laadpalen.
-
Blz. 100
Opstellen plan van aanpak voor uitvoering actiepunten GVVP.
-
Blz. 101
Uitvoeren verkeersplan Vierhouten fase 2.
-
Blz. 102
Vrij parkeren en de blauwe zone duidelijker aangeven (onder andere met een overzichtskaart op de gemeentelijke website).
-
Blz. 103
Vervoer
-
Blz. 104
Behouden van een openbaar vervoer-systeem
-
Blz. 105
Programma 6. Veiligheid
-
Blz. 106
Inleiding
-
Blz. 107
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 108
Aanrijtijden
-
Blz. 109
Jaarlijks rapporteren aanrijtijden van de brandweer en de ambulance aan de gemeenteraad (incl. een bestuurlijke reactie en een plan van aanpak om tot verbetering te komen).
-
Blz. 110
Boa's
-
Blz. 111
Onderzoeken van nut en noodzaak van herschikking c.q. uitbreiding van taken / capaciteit BOA’s.
-
Blz. 112
Brandweer
-
Blz. 113
Actualiseren natuurbrandpreventieplan.
-
Blz. 114
Actualiseren regionaal Risicoprofiel, beleids- en crisisplan.
-
Blz. 115
Renoveren brandweerkazerne Nunspeet.
-
Blz. 116
Buurtwacht/buurtpreventie
-
Blz. 117
Facilitiar ondersteunen van buurtpreventieinitiatieven, eventueel financieel.
-
Blz. 118
Criminaliteit, overlast en ondermijning
-
Blz. 119
Aanpak mensenhandel.
-
Blz. 120
Actualiseren Ondermijningsbeleidsplan.
-
Blz. 121
Actualiseren standplaatsenbeleidsplan.
-
Blz. 122
Actualiseren van het Horecaconvenant.
-
Blz. 123
BIBOB beleidsplan actualiseren.
-
Blz. 124
Evenementenbeleid evalueren en bijstellen.
-
Blz. 125
Opstellen horecabeleidsplan.
-
Blz. 126
Opstellen IVP 2024-2027.
-
Blz. 127
Opstellen lokaal plan van aanpak Adreskwaliteit, in afstemming met POC, Fin, Soc en VTH.
-
Blz. 128
Opstellen terrassenbeleidsplan.
-
Blz. 129
Uitvoeren weerbaarheidsscan ondermijning
-
Blz. 130
Huiselijk geweld
-
Blz. 131
Meldcode + gefaseerd samenwerken aan veiligheid opnemen in subsidie-afspraken en contracten met aanbieders (jeugd + WMO).
-
Blz. 132
Netwerkbijeenkomst Ouderenmishandeling en onderzoek meerwaarde van het realiseren van een Lokale Alliantie voorkomen van financiële uitbuiting ouderen en overbelaste mantelzorg.
-
Blz. 133
Uitrol gefaseerd samenwerken aan veiligheid/ TOP3 in de hele keten rondom zorg en veiligheid.
-
Blz. 134
Veiligheid borgen binnen CJG en Stimenz conform landelijk Kwaliteitskader werken aan veiligheid.
-
Blz. 135
Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
-
Blz. 136
Inleiding
-
Blz. 137
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 138
Accomodaties
-
Blz. 139
Onderzoeken van mogelijkheden van de realisering van een multifunctioneel sportpark in Hulshorst.
-
Blz. 140
Onderzoeken van mogelijkheden van realisering van een beweeg- en beleeftuin in Vierhouten.
-
Blz. 141
Onderzoeken van mogelijkheden van uitbreiding van sportfaciliteiten in de nabijheid van bestaande accommodaties in Elspeet.
-
Blz. 142
Overdragen gemeentelijke buitensportaccommodaties aan het Sportbedrijf.
-
Blz. 143
Bewegen in de openbare ruimte
-
Blz. 144
Nota speelruimtebeleid.
-
Blz. 145
Onderzoek en uitvoering realisatie pumptrack / skatebaan.
-
Blz. 146
Erfgoed
-
Blz. 147
Activiteiten stimuleren die bijdragen aan het behoud van gemeentelijk cultureel erfgoed.
-
Blz. 148
Stimuleren van de samenwerking tussen organisaties die met erfgoed bezig zijn, zodat er meer samenhang en gemeenschappelijke prioritering voor erfgoed kan ontstaan.
-
Blz. 149
Kunst en cultuur
-
Blz. 150
Betrekken van onze culturele partners via een participatietraject bij het opstellen van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak
-
Blz. 151
De ambities waar blijven maken, waarbij cultuur bijdraagt aan de ontwikkeling van inwoners, inzetbaar is in het sociaal domein, economische waarde heeft en goed is voor het woon- en leefklimaat van onze kernen.
-
Blz. 152
Opstellen kaderstellende startnotitie als eerste stap voor een nieuwe kunst- en cultuuraanpak.
-
Blz. 153
Realiseren van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak en reserveren van de benodigde middelen.
-
Blz. 154
Via Nunspeet uit de Kunst sturing geven aan de activiteitenplanning op het gebied van kunst en cultuur.
-
Blz. 155
Openbaar groen en natuur
-
Blz. 156
Actualiseren bosbeheerplan voor de periode 2022-2032.
-
Blz. 157
Actualiseren heidebeheervisie voor de periode 2022-2032.
-
Blz. 158
Herstelprogramma’s Provincie Gelderland voor bossen, heide en stuifzanden, vennen en venen en beken.
-
Blz. 159
Nieuwe landgoedvisie Hulshorst en beheerplan.
-
Blz. 160
Opstarten onderhoudsfonds monumentale bomen.
-
Blz. 161
Uitvoering recreatiezonering Veluwe Provincie Gelderland (onderdeel Masterplan Poort van de Veluwe vanuit recreatie & toerisme / bos- en natuurbeheer).
-
Blz. 162
Vaststellen lijst monumentale bomen.
-
Blz. 163
Sport
-
Blz. 164
Onderzoeken van mogelijkheden van regionale samenwerking aangepast - / inclusief sporten.
-
Blz. 165
Opstellen nieuwe Nota Sport en Bewegen, inclusief herijking kadernota sport.
-
Blz. 166
Veluvine
-
Blz. 167
We hebben een compacte visie voor een duurzame instandhouding van Veluvine vastgesteld; Veluvine is de komende periode aan zet om in nauwe afstemming met de gemeente deze visie te realiseren.
-
Blz. 168
Programma 8. Economische zaken
-
Blz. 169
Inleiding
-
Blz. 170
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 171
Agrarische sector
-
Blz. 172
Ondernemers
-
Blz. 173
Continueren dienstverlening aan zelfstandigen bij financiële problemen en schulden.
-
Blz. 174
Deelname aan de programma’s HCA, Crisis- en herstelaanpak en Werkbedrijf Regio Zwolle.
-
Blz. 175
Herijken inkoop- en aanbestedingsbeleid.
-
Blz. 176
Uitbreiden capaciteit van de bedrijfscontactfunctionaris.
-
Blz. 177
Vaststellen visie op het gebied van de lokale economie (met onder meer aandacht aan de aspecten brede welvaart, sociaal domein, omgevingsvisie, arbeidsmarkt, dienstverlening en samenwerking).
-
Blz. 178
Recreatie en toerisme
-
Blz. 179
Masterplan ontwikkelen en uitvoering geven aan “Nunspeet aan Zee”.
-
Blz. 180
Onderzoek doen naar betere ontsluiting centrum en randmeerkust.
-
Blz. 181
Onderzoek naar herkenningspunt langs de A28.
-
Blz. 182
Onderzoek naar toegankelijkheid van Recreatie en Toerisme in de gemeente Nunspeet inclusief behoefte aan openbare toiletten.
-
Blz. 183
Opstellen onderbouwing van de realisatie van een centraal en permanent evenemententerrein.
-
Blz. 184
Realiseren van een nieuwe schaapskooi in de directe omgeving van Elspeet.
-
Blz. 185
Uitvoering geven aan “Poort van de Veluwe” (Regiodeal).
-
Blz. 186
Uitvoering geven aan lokale ontwikkeling Veluws wandelroutenetwerk.
-
Blz. 187
Uitvoering lokaal programma Vitale Vakantieparken.
-
Blz. 188
Werklocaties
-
Blz. 189
Evaluatie en nieuw RPW Noord Veluwe.
-
Blz. 190
Onderzoek uitvoeren naar nieuwe werklocaties als vervolg op het bedrijventerrein De Kolk. Kleinschalige bedrijvigheid in Hulshorst en WVG op locatie Feithenhof hierin meenemen.
-
Blz. 191
Onderzoeken wenselijkheid / mogelijkheid van uitbreiding van bestaande bedrijven of nieuwe bedrijvigheid.
-
Blz. 192
Realiseren bedrijventerrein Elspeet.
-
Blz. 193
Programma 9. Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 194
Inleiding
-
Blz. 195
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 196
Bestuursstijl en vernieuwing
-
Blz. 197
Instellen raadswerkgroep Bestuur en Dienstverlening.
-
Blz. 198
Communicatie
-
Blz. 199
Het gemeentelijk communicatiebeleid waar nodig actualiseren en extra aandacht schenken aan ‘raadscommunicatie’.
-
Blz. 200
Dienstverlening
-
Blz. 201
Herijken en evalueren van onze dienstverleningsvisie.
-
Blz. 202
Herijken KPI’s voor servivelevels (iom raadswerkgroep, directie en MO) zoals benoemd in 6.4.
-
Blz. 203
Klantfeedback verzamelen balie burgerzaken + opstarten verbetercyclus.
-
Blz. 204
Meten en extern terugkoppelen behaalde servicelevels.
-
Blz. 205
Opstellen plan van aanpak optimaliseren telefonische bereikbaarheid.
-
Blz. 206
Realiseren participatieplatform voor onderzoeken onder inwoners (b.v. inwonerspanel) + uitvoeren onderzoek naar openingstijden balie burgerzaken.
-
Blz. 207
Financiën
-
Blz. 208
Bij opstellen vakinhoudelijk beleidsnota’s (waar nodig in samenspraak met commissie P&C) indicatoren opnemen.
-
Blz. 209
Intensivering van (nieuw) beleid door herprioriteren of door nieuw-voor-oud beleidskeuzes en als dienstverlening beneden een bepaald minimumniveau door verhoging van OZB.
-
Blz. 210
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 211
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 212
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 213
Onroerendezaakbelastingen (OZB) met inflatiecorrectie en trendmatig verhogen.
-
Blz. 214
Periodiek huidige indicatoren beoordelen met ondersteuning van de commissie P&C.
-
Blz. 215
Informatiebeleid
-
Blz. 216
Opstellen uitvoeringsprogramma informatiebeleidsplan voor de periode 2022-2026.
-
Blz. 217
Uitvoeren onderzoek naar I&A samenwerking in H2ONE-verband.
-
Blz. 218
Projecten
-
Blz. 219
Periodieke doorrekening projectbegrotingen.
-
Blz. 220
Samenwerking
-
Blz. 221
Bepalen positie van de gemeente Nunspeet in de regio en herijken van onze samenwerkingsstrategie.
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap