-
Blz. 1
Programmabegroting 2023-2026
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Raadsvoorstel
-
Blz. 4
Raadsvoorstel
-
Blz. 5
Hoofdstuk 1 Basis programmabegroting
-
Blz. 6
1.1 Basis Programmabegroting
-
Blz. 7
1.2 Hoofdprioriteiten nieuw beleid
-
Blz. 8
1.3 Uitgangspunten bestaand beleid
-
Blz. 9
1.4 Financiële vertaling van bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 10
1.5 Bijstelling van de programmabegroting
-
Blz. 11
Hoofdstuk 2 Dekkingsplan
-
Blz. 12
Inleiding
-
Blz. 13
2.1 Dekkingsvoorstellen
-
Blz. 14
Hoofdstuk 3 Budgetautorisatie
-
Blz. 15
3.1 Financiële positie
-
Blz. 16
3.2 Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 17
3.3 Kerngegevens waarop de ramingen zijn gebaseerd
-
Blz. 18
Programma 1. Sociaal Domein
-
Blz. 19
Inleiding
-
Blz. 20
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 21
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 22
Belemmeringen voor meedoen opheffen
-
Blz. 23
Opstellen plan van aanpak laaggeletterdheid.
-
Blz. 24
Implementeren uitvoeringsplan Wet Inburgering en monitoren resultaten Wet Inburgering 2022.
-
Blz. 25
De mogelijkheid onderzoeken om scholen meer te betrekken bij financiële voorlichting.
-
Blz. 26
De mogelijkheden onderzoeken van het versimpelen van de minimaregelingen.
-
Blz. 27
Inclusie
-
Blz. 28
Evalueren en eventueel bijstellen Inclusieagenda.
-
Blz. 29
Keuze en uitwerking nieuwe groep Inclusie Agenda.
-
Blz. 30
Doelgroep uitnodigen om mee te denken over (nieuw te formuleren) beleid.
-
Blz. 31
Inclusief wonen in de wijk voor inwoners van de gemeente die uitstromen vanuit beschermd wonen.
-
Blz. 32
Doorontwikkelen beschermd thuis.
-
Blz. 33
Opstellen van een notitie/ plan van aanpak rondom het thema langer thuis.
-
Blz. 34
Toekomstbestendige aanpak opstellen voor een dementievriendelijke gemeente.
-
Blz. 35
Jeugd
-
Blz. 36
Voortzetten periodiek overleg met de huisartsen en CJG over de criteria en indicaties voor de toegang tot jeugdzorg.
-
Blz. 37
CJG werkt met verklarende analyse.
-
Blz. 38
Informatie, advies en hulp m.b.t. relatieproblemen en scheiding is beter digitaal vindbaar.
-
Blz. 39
Overleg met ketenpartners waaronder CJG, Stimenz, mediation en advocatuur gericht op betere samenwerking en de-escalerend werken in geval van (complexe) scheiding.
-
Blz. 40
We geven invulling aan de Hervormingsagenda Jeugd.
-
Blz. 41
Nunspeet heeft een stevige sociale basis
-
Blz. 42
Piramide in kaart brengen.
-
Blz. 43
Project Sociale Basis.
-
Blz. 44
Project ontwikkelen monitoring effecten sociaal domein.
-
Blz. 45
Onderzoek naar opstellen algemene voorziening voor dagbesteding voor ouderen (Wmo).
-
Blz. 46
Preventie
-
Blz. 47
Onderzoeken of het model “Opgroeien in een Kansrijke Omgeving” (OKO) ook in onze regio en in de gemeente Nunspeet toepasbaar is. En hoe we dit integraal kunnen ontwikkelen voor Nunspeet.
-
Blz. 48
Implementeren van het Nunspeetse variant van het model Opgroeien in een Kansrijke Omgeving (OKO).
-
Blz. 49
Onderzoek uitvoeren naar duurzame instandhouding van de dorpsverenigingen in relatie tot de dorpshuizen.
-
Blz. 50
De bekendheid van het Financieel Trefpunt vergroten.
-
Blz. 51
Ouderen informeren over de mogelijkheden die er voor hen bestaan op het financiële gebied.
-
Blz. 52
Focussen op lange termijn oplossingen bij energiearmoede.
-
Blz. 53
Pro-actief informeren van ondernemers over bestaande (financiële) hulpvoorzieningen en inkomensregelingen.
-
Blz. 54
Financiële voorlichting geven aan bijna 18 jarige inwoners.
-
Blz. 55
Onderzoek of budgetcoaching laagdrempelig beschikbaar kan worden gesteld.
-
Blz. 56
Vroege interventies
-
Blz. 57
Onderzoek beloning/waardering mantel- en respijtzorgers
-
Blz. 58
Onderzoek uitvoeren naar spreekuren op school door jeugdhulpverleners.
-
Blz. 59
Opstellen van actieplan ondersteuning van respijt- en mantelzorgers.
-
Blz. 60
Werk en inkomen
-
Blz. 61
Onderzoeken met de Inclusief Groep en mogelijke andere partners wat deze instanties concreet kan betekenen voor mensen die langdurig werkloos zijn of een grote achterstand hebben op de arbeidsmarkt en voor jongeren zonder werk/startkwalificatie.
-
Blz. 62
We onderzoeken de mogelijkheden om simpel switchen in de Nunspeetse participatieketen te ontwikkelen.
-
Blz. 63
Met behulp van de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek van de minimaregelingen wordt er een verbeterplan opgesteld voor het aanvragen van voorzieningen.
-
Blz. 64
Opstellen toekomstvisie Inclusief Groep samen met aandeelhoudende gemeenten en Inclusief Groep.
-
Blz. 65
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 1
-
Blz. 66
Basisteam jeugd/ Stichting jeugd Noord Veluwe (SJNV)
-
Blz. 67
Formatie bewonersparticipatie
-
Blz. 68
Huisvesting Straathoekwerk Nunspeet
-
Blz. 69
Kosten extra huurlasten Stichting Welzijn Nunspeet
-
Blz. 70
Overgang Servicepunt Vrijwilligers Nunspeet
-
Blz. 71
Toezicht kinderopvang door GGD
-
Blz. 72
Uitbreiding consulent schuldhulpverlening/minimaregeling/bijzondere bijstand
-
Blz. 73
Wettelijke indicatoren programma 1
-
Blz. 74
Wat mag het kosten?
-
Blz. 75
Programma 2. Onderwijs
-
Blz. 76
Inleiding
-
Blz. 77
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 78
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 79
Onderwijs
-
Blz. 80
Herijken Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs (SHP) via een koersnotitie.
-
Blz. 81
Beschrijven en communiceren wat binnen het onderwijsveld de rollen zijn van de diverse partijen.
-
Blz. 82
Onderzoeken of meer structuur in het aanbod van preventie en voorlichting gecreëerd kan worden.
-
Blz. 83
Opstellen van een nieuwe integrale onderwijsagenda inclusief onderwijsachterstandenbeleid en volwasseneneducatie.
-
Blz. 84
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 2
-
Blz. 85
Bewegingsonderwijs (gymmen, zwemmen en vervoer)
-
Blz. 86
Formatie uitbreiding beleidsveld Onderwijs
-
Blz. 87
Herijking Strategisch Huisvestingsplan onderwijs (SHP)
-
Blz. 88
Onderwijshuisvesting bewegingsonderwijs Hulshorst
-
Blz. 89
Wettelijke indicatoren programma 2
-
Blz. 90
Wat mag het kosten?
-
Blz. 91
Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 92
Inleiding
-
Blz. 93
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 94
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 95
Ruimtelijke ordening
-
Blz. 96
Evalueren verplichte omgevingsdialoog.
-
Blz. 97
Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de concrete projecten.
-
Blz. 98
Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de Woonvisie.
-
Blz. 99
Starten / afronden woningbouw in De Kijktuinen, ’t Hul Noord, Elspeet Noordwest en uitleglocatie Weversweg te Hulshorst
-
Blz. 100
Onderzoeken of de centrumlocatie Feithenhof mogelijkheden biedt voor woningbouw.
-
Blz. 101
Opstellen van een gemeentelijke locatievisie voor locaties met vastgelegde fasering woningbouw in Hulshorst en Elspeet.
-
Blz. 102
Onderzoeken of in Vierhouten mogelijkheden zijn voor woningbouw.
-
Blz. 103
Continueren ‘Woningbouw op Maat’.
-
Blz. 104
Wonen
-
Blz. 105
Onderzoek uitvoeren naar creatieve oplossingen om te voldoen aan de huisvestingsvraag van met name starters, senioren en statushouders.
-
Blz. 106
Opstellen beleid huisvesting arbeidsmigranten.
-
Blz. 107
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 3
-
Blz. 108
Juridisch medewerker omgevingsrecht
-
Blz. 109
Ondersteuning audit Wet politiegegevens
-
Blz. 110
Secretariële ondersteuning Omgevingswet
-
Blz. 111
Wettelijke indicatoren programma 3
-
Blz. 112
Wat mag het kosten?
-
Blz. 113
Programma 4. Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 114
Inleiding
-
Blz. 115
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 116
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 117
(positieve) Gezondheid
-
Blz. 118
We vertalen de 12 principes vanuit de Amsterdamse gezondheidslogica naar onze gemeentel?ke context, voor een Gezonde gemeente Nunspeet.
-
Blz. 119
Onderzoek en uitwerking OKO Nunspeet.
-
Blz. 120
Introduceren van kernwaarden in gezondheidsbeleid.
-
Blz. 121
Ondersteunen van initiatieven die de sociale en mentale gezondheid van ouderen positief beïnvloed.
-
Blz. 122
Duurzaamheid
-
Blz. 123
Onderzoeken of het mogelijk is bestaande parkeerterreinen te voorzien van een overkapping met zonnepanelen.
-
Blz. 124
Klimaatadaptatie
-
Blz. 125
Opstellen plan van aanpak wijkgerichte aanpak klimaatadaptatie.
-
Blz. 126
Milieu
-
Blz. 127
Realiseren van een milieustraat.
-
Blz. 128
Uitvoeren haalbaarheidsonderzoek ketenconcept.
-
Blz. 129
Actualiseren afvalwaterketenplan Nunspeet-Elburg.
-
Blz. 130
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 4
-
Blz. 131
Centering pregnancy
-
Blz. 132
Formatie-uitbreiding: 4 uur fte beleidsmedewerker riolering en water
-
Blz. 133
Opgroeien Kansrijke Omgeving (OKO)
-
Blz. 134
Wettelijke indicatoren programma 4
-
Blz. 135
Wat mag het kosten?
-
Blz. 136
Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 137
Inleiding
-
Blz. 138
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 139
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 140
Verkeer
-
Blz. 141
Opstellen plan van aanpak voor uitvoering actiepunten GVVP.
-
Blz. 142
Uitvoeren verkeersplan Vierhouten fase 2.
-
Blz. 143
Onderzoeken van de mogelijkheden om geluidsoverlast van de A28 (kernen Nunspeet en Hulshorst) tegen te gaan.
-
Blz. 144
Opstellen ‘laadvisie’ voor laadpalen.
-
Blz. 145
Onderzoek uitvoeren naar het ontheffingenbeleid van de parkeerduurbeperking in het centrum van Nunspeet en de uitvoering daarvan.
-
Blz. 146
Vrij parkeren en de blauwe zone duidelijker aangeven (onder andere met een overzichtskaart op de gemeentelijke website).
-
Blz. 147
Actualiseren beleids- en beheerplan wegen.
-
Blz. 148
Vervoer
-
Blz. 149
Behouden van een openbaar vervoer-systeem
-
Blz. 150
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 5
-
Blz. 151
Aanleg rotonde Halfweg
-
Blz. 152
Aanleg rotonde Halfweg
-
Blz. 153
Aanleg watertappunten
-
Blz. 154
Aanvullende investering verduurzaming Iveco
-
Blz. 155
Aanvullende investering verduurzaming MAN
-
Blz. 156
Formatie-uitbreiding: 4 uur juridisch medewerker verkeer
-
Blz. 157
Formatie-uitbreiding: jurdische beleidsondersteuner team OR (van 24 naar 32 uur)
-
Blz. 158
Inrichten IV (installatie verantwoordelijkheid)-organisatie openbare verlichting
-
Blz. 159
Project Stationsomgeving, projectreview: hogere investeringsbedrag 8 miljoen euro
-
Blz. 160
Renovatie (en aanleg nieuw fietspad) Gortelseweg
-
Blz. 161
Straatverlichting: vervangen lichtmasten
-
Blz. 162
Straatverlichting: vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
-
Blz. 163
Verwijderen onnodige bestrating
-
Blz. 164
Wettelijke indicatoren programma 5
-
Blz. 165
Wat mag het kosten?
-
Blz. 166
Programma 6. Veiligheid
-
Blz. 167
Inleiding
-
Blz. 168
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 169
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 170
Aanrijtijden
-
Blz. 171
Jaarlijks rapporteren aanrijtijden van de brandweer en de ambulance aan de gemeenteraad (incl. een bestuurlijke reactie en een plan van aanpak om tot verbetering te komen).
-
Blz. 172
Boa's
-
Blz. 173
Onderzoeken van nut en noodzaak van herschikking c.q. uitbreiding van taken / capaciteit BOA’s.
-
Blz. 174
Brandweer
-
Blz. 175
Renoveren brandweerkazerne Nunspeet.
-
Blz. 176
Actualiseren natuurbrandpreventieplan.
-
Blz. 177
Actualiseren regionaal Risicoprofiel, beleids- en crisisplan.
-
Blz. 178
Buurtwacht/buurtpreventie
-
Blz. 179
Facilitiar ondersteunen van buurtpreventieinitiatieven, eventueel financieel.
-
Blz. 180
Criminaliteit, overlast en ondermijning
-
Blz. 181
Actualiseren van het Horecaconvenant.
-
Blz. 182
Opstellen horecabeleidsplan.
-
Blz. 183
Opstellen terrassenbeleidsplan.
-
Blz. 184
Actualiseren standplaatsenbeleidsplan.
-
Blz. 185
Actualiseren Ondermijningsbeleidsplan.
-
Blz. 186
BIBOB beleidsplan actualiseren.
-
Blz. 187
Opstellen IVP 2024-2027.
-
Blz. 188
Evenementenbeleid evalueren en bijstellen.
-
Blz. 189
Aanpak mensenhandel.
-
Blz. 190
Uitvoeren weerbaarheidsscan ondermijning
-
Blz. 191
Opstellen lokaal plan van aanpak Adreskwaliteit, in afstemming met POC, Fin, Soc en VTH.
-
Blz. 192
Huiselijk geweld
-
Blz. 193
Meldcode + gefaseerd samenwerken aan veiligheid opnemen in subsidie-afspraken en contracten met aanbieders (jeugd + WMO).
-
Blz. 194
Uitrol gefaseerd samenwerken aan veiligheid/ TOP3 in de hele keten rondom zorg en veiligheid.
-
Blz. 195
Veiligheid borgen binnen CJG en Stimenz conform landelijk Kwaliteitskader werken aan veiligheid.
-
Blz. 196
Netwerkbijeenkomst Ouderenmishandeling en onderzoek meerwaarde van het realiseren van een Lokale Alliantie voorkomen van financiële uitbuiting ouderen en overbelaste mantelzorg.
-
Blz. 197
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 6
-
Blz. 198
Formatie-uitbreiding: uitvoering Plan van aanpak Ondermijning
-
Blz. 199
Inzet cameratoezicht
-
Blz. 200
Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
-
Blz. 201
Verbouwing brandweerkazerne Nunspeet
-
Blz. 202
Wettelijke indicatoren programma 6
-
Blz. 203
Wat mag het kosten?
-
Blz. 204
Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
-
Blz. 205
Inleiding
-
Blz. 206
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 207
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 208
Accomodaties
-
Blz. 209
Overdragen gemeentelijke buitensportaccommodaties aan het Sportbedrijf.
-
Blz. 210
Onderzoeken van mogelijkheden van de realisering van een multifunctioneel sportpark in Hulshorst.
-
Blz. 211
Onderzoeken van mogelijkheden van realisering van een beweeg- en beleeftuin in Vierhouten.
-
Blz. 212
Onderzoeken van mogelijkheden van uitbreiding van sportfaciliteiten in de nabijheid van bestaande accommodaties in Elspeet.
-
Blz. 213
Bewegen in de openbare ruimte
-
Blz. 214
Nota speelruimtebeleid.
-
Blz. 215
Onderzoek en uitvoering realisatie pumptrack / skatebaan.
-
Blz. 216
Erfgoed
-
Blz. 217
Activiteiten stimuleren die bijdragen aan het behoud van gemeentelijk cultureel erfgoed.
-
Blz. 218
Stimuleren van de samenwerking tussen organisaties die met erfgoed bezig zijn, zodat er meer samenhang en gemeenschappelijke prioritering voor erfgoed kan ontstaan.
-
Blz. 219
Kunst en cultuur
-
Blz. 220
Opstellen kaderstellende startnotitie als eerste stap voor een nieuwe kunst- en cultuuraanpak.
-
Blz. 221
De ambities waar blijven maken, waarbij cultuur bijdraagt aan de ontwikkeling van inwoners, inzetbaar is in het sociaal domein, economische waarde heeft en goed is voor het woon- en leefklimaat van onze kernen.
-
Blz. 222
Betrekken van onze culturele partners via een participatietraject bij het opstellen van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak
-
Blz. 223
Realiseren van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak en reserveren van de benodigde middelen.
-
Blz. 224
Via Nunspeet uit de Kunst sturing geven aan de activiteitenplanning op het gebied van kunst en cultuur.
-
Blz. 225
Openbaar groen en natuur
-
Blz. 226
Actualiseren bosbeheerplan voor de periode 2022-2032.
-
Blz. 227
Actualiseren heidebeheervisie voor de periode 2022-2032.
-
Blz. 228
Nieuwe landgoedvisie Hulshorst en beheerplan.
-
Blz. 229
Uitvoering recreatiezonering Veluwe Provincie Gelderland (onderdeel Masterplan Poort van de Veluwe vanuit recreatie & toerisme / bos- en natuurbeheer).
-
Blz. 230
Herstelprogramma’s Provincie Gelderland voor bossen, heide en stuifzanden, vennen en venen en beken.
-
Blz. 231
Vaststellen lijst monumentale bomen.
-
Blz. 232
Opstarten onderhoudsfonds monumentale bomen.
-
Blz. 233
Sport
-
Blz. 234
Opstellen nieuwe Nota Sport en Bewegen, inclusief herijking kadernota sport.
-
Blz. 235
Onderzoeken van mogelijkheden van regionale samenwerking aangepast - / inclusief sporten.
-
Blz. 236
Veluvine
-
Blz. 237
We hebben een compacte visie voor een duurzame instandhouding van Veluvine vastgesteld; Veluvine is de komende periode aan zet om in nauwe afstemming met de gemeente deze visie te realiseren.
-
Blz. 238
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 7
-
Blz. 239
Aanpak laaggeletterdheid
-
Blz. 240
Aanvullend krediet Toplaag VV Eslpeet nav masterpan nav Masterplan
-
Blz. 241
Aanvullende exploitatiebijdrage + frictiekosten Sportbedrijf Nunspeet
-
Blz. 242
Aanvullende investering vervanging Nissan Note
-
Blz. 243
Afvoerkosten knustgrasvelden Elspeet nav masterplan
-
Blz. 244
Budgetsubsidie Muziekonderwijs Stichting Cultuurkust
-
Blz. 245
Formatie-uitbreiding: civiel technisch medewerker
-
Blz. 246
Groot onderhoud sporthal Feijtenhof
-
Blz. 247
Groot onderhoud sporthal Op de Heide
-
Blz. 248
Herijken subsidiebudget Stichting Bibliotheek Noordwest Veluwe
-
Blz. 249
Indexatie prijzen kunstgras toplaag
-
Blz. 250
Inrichten koelteplekken
-
Blz. 251
Nieuwe kunst- en cultuuraanpak, duurzame instandhouding locale culturele sector
-
Blz. 252
NK tijdrijden
-
Blz. 253
Onderhoud gemeentelijke straat- park- en monumentale bomen
-
Blz. 254
Onderhoud houten uitkijktoren Stakenberg
-
Blz. 255
Onderhoud openbare toiletten speelweide De Stakenberg
-
Blz. 256
Planvorming sportpark Hulshorst
-
Blz. 257
Prijsstijgingen sportpark De Wiltsangh
-
Blz. 258
Realisatie evenemententerrein (grond)
-
Blz. 259
Realisatie evenemententerrein (inrichting)
-
Blz. 260
Skate- of pumptrackbaan Nunspeet Oost
-
Blz. 261
Verhoging subsidie activiteiten cultuureducatie en huisvesting Vrije Academie
-
Blz. 262
Verruiming openingstijden bibliotheek Elspeet
-
Blz. 263
Wettelijke indicatoren programma 7
-
Blz. 264
Wat mag het kosten?
-
Blz. 265
Programma 8. Economische zaken
-
Blz. 266
Inleiding
-
Blz. 267
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 268
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 269
Agrarische sector
-
Blz. 270
Ondernemers
-
Blz. 271
Vaststellen visie op het gebied van de lokale economie (met onder meer aandacht aan de aspecten brede welvaart, sociaal domein, omgevingsvisie, arbeidsmarkt, dienstverlening en samenwerking).
-
Blz. 272
Uitbreiden capaciteit van de bedrijfscontactfunctionaris.
-
Blz. 273
Continueren dienstverlening aan zelfstandigen bij financiële problemen en schulden.
-
Blz. 274
Herijken inkoop- en aanbestedingsbeleid.
-
Blz. 275
Deelname aan de programma’s HCA, Crisis- en herstelaanpak en Werkbedrijf Regio Zwolle.
-
Blz. 276
Recreatie en toerisme
-
Blz. 277
Uitvoering geven aan “Poort van de Veluwe” (Regiodeal).
-
Blz. 278
Uitvoering geven aan lokale ontwikkeling Veluws wandelroutenetwerk.
-
Blz. 279
Realiseren van een nieuwe schaapskooi in de directe omgeving van Elspeet.
-
Blz. 280
Masterplan ontwikkelen en uitvoering geven aan “Nunspeet aan Zee”.
-
Blz. 281
Onderzoek doen naar betere ontsluiting centrum en randmeerkust.
-
Blz. 282
Uitvoering lokaal programma Vitale Vakantieparken.
-
Blz. 283
Onderzoek naar herkenningspunt langs de A28.
-
Blz. 284
Onderzoek naar toegankelijkheid van Recreatie en Toerisme in de gemeente Nunspeet inclusief behoefte aan openbare toiletten.
-
Blz. 285
Opstellen onderbouwing van de realisatie van een centraal en permanent evenemententerrein.
-
Blz. 286
Werklocaties
-
Blz. 287
Onderzoeken wenselijkheid / mogelijkheid van uitbreiding van bestaande bedrijven of nieuwe bedrijvigheid.
-
Blz. 288
Onderzoek uitvoeren naar nieuwe werklocaties als vervolg op het bedrijventerrein De Kolk. Kleinschalige bedrijvigheid in Hulshorst en WVG op locatie Feithenhof hierin meenemen.
-
Blz. 289
Realiseren bedrijventerrein Elspeet.
-
Blz. 290
Evaluatie en nieuw RPW Noord Veluwe.
-
Blz. 291
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 8
-
Blz. 292
Beleidsinhoudelijke samenwerking Kop van de Veluwe
-
Blz. 293
Onderzoek nieuwe werklocaties
-
Blz. 294
Uitbreiding formatie Economische Zaken
-
Blz. 295
Verhoging bijdrage Regio Zwolle
-
Blz. 296
Verlenging Human Capital Agenda (HCA) Regio Zwolle t/m 2023
-
Blz. 297
Wettelijke indicatoren programma 8
-
Blz. 298
Wat mag het kosten?
-
Blz. 299
Programma 9. Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 300
Inleiding
-
Blz. 301
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 302
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 303
Bestuursstijl en vernieuwing
-
Blz. 304
Instellen raadswerkgroep Bestuur en Dienstverlening.
-
Blz. 305
Communicatie
-
Blz. 306
Het gemeentelijk communicatiebeleid waar nodig actualiseren en extra aandacht schenken aan ‘raadscommunicatie’.
-
Blz. 307
Dienstverlening
-
Blz. 308
Herijken en evalueren van onze dienstverleningsvisie.
-
Blz. 309
Klantfeedback verzamelen balie burgerzaken + opstarten verbetercyclus.
-
Blz. 310
Herijken KPI’s voor servivelevels (iom raadswerkgroep, directie en MO) zoals benoemd in 6.4.
-
Blz. 311
Meten en extern terugkoppelen behaalde servicelevels.
-
Blz. 312
Opstellen plan van aanpak optimaliseren telefonische bereikbaarheid.
-
Blz. 313
Realiseren participatieplatform voor onderzoeken onder inwoners (b.v. inwonerspanel) + uitvoeren onderzoek naar openingstijden balie burgerzaken.
-
Blz. 314
Financiën
-
Blz. 315
Onroerendezaakbelastingen (OZB) met inflatiecorrectie en trendmatig verhogen.
-
Blz. 316
Intensivering van (nieuw) beleid door herprioriteren of door nieuw-voor-oud beleidskeuzes en als dienstverlening beneden een bepaald minimumniveau door verhoging van OZB.
-
Blz. 317
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 318
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 319
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 320
Periodiek huidige indicatoren beoordelen met ondersteuning van de commissie P&C.
-
Blz. 321
Bij opstellen vakinhoudelijk beleidsnota’s (waar nodig in samenspraak met commissie P&C) indicatoren opnemen.
-
Blz. 322
Informatiebeleid
-
Blz. 323
Opstellen uitvoeringsprogramma informatiebeleidsplan voor de periode 2022-2026.
-
Blz. 324
Uitvoeren onderzoek naar I&A samenwerking in H2ONE-verband.
-
Blz. 325
Projecten
-
Blz. 326
Periodieke doorrekening projectbegrotingen.
-
Blz. 327
Samenwerking
-
Blz. 328
Bepalen positie van de gemeente Nunspeet in de regio en herijken van onze samenwerkingsstrategie.
-
Blz. 329
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 9
-
Blz. 330
Aanpassing verbouwing hal
-
Blz. 331
Aanpassing verbouwing trouwzaal
-
Blz. 332
Aanschaf, implementatie en beheer core firewall
-
Blz. 333
Arboproof thuiswerkplek (vaste medewerkers)
-
Blz. 334
Archivering videotulen raadsvergaderingen
-
Blz. 335
Banenafspraak
-
Blz. 336
Centre firewall
-
Blz. 337
Communicatieadviseur
-
Blz. 338
Digitale toegankelijkheid online media
-
Blz. 339
Digitalisering burgerzaken
-
Blz. 340
Duurzame inzetbaarheid
-
Blz. 341
Eigen risico WGA
-
Blz. 342
ICT-voorzieningen hybride werkplek
-
Blz. 343
Inkoopcoördinator uitbreiding formatie
-
Blz. 344
Inrichten kinderspeelhoek
-
Blz. 345
Klantfeedbacksysteem
-
Blz. 346
Leerplein / studytube
-
Blz. 347
Medewerker processen
-
Blz. 348
Medewerkersonderzoek
-
Blz. 349
Meerkosten Belasting en BAG informatiesysteem
-
Blz. 350
Mobiele telefoons
-
Blz. 351
Nedgeglobe
-
Blz. 352
Onderhoud gegevenslogistiek kernapplicaties
-
Blz. 353
Ondersteuning Pepperflow
-
Blz. 354
Ondersteuning verkiezingen
-
Blz. 355
Ophogen reiskostenvergoeding
-
Blz. 356
Optimalisatie werkprocessen/administratie begraven
-
Blz. 357
Overbruggingskosten ICT sociaal domein
-
Blz. 358
Projectmatig werken in Teams
-
Blz. 359
Raadpleegomgeving financiën
-
Blz. 360
Stijging premie brandverzekering
-
Blz. 361
Structureel inzet Sociaal Plus
-
Blz. 362
Uitbreiding formatie automatisering
-
Blz. 363
Uitbreiding formatie Burgerzaken
-
Blz. 364
Upgrade edge firewall
-
Blz. 365
Vaststellen energielabels en energiescans
-
Blz. 366
Vaststellen MJOP gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 367
Verbouwing raadszaal
-
Blz. 368
Verhogen budget gebruikerssoftware
-
Blz. 369
Vervangen bedieningspaneel verlichting receptie
-
Blz. 370
Vervangen groot formaat printer
-
Blz. 371
Vervangen servers
-
Blz. 372
Vervangen Veeam Backup Repository server
-
Blz. 373
Vervangen vloeren en vloerverwarming gemeentewerf
-
Blz. 374
Vervanging bureaustoelen
-
Blz. 375
Vervanging devices; telefoons
-
Blz. 376
Voortzetting cultuurtraject
-
Blz. 377
VTH informatiesysteem
-
Blz. 378
Wettelijke indicatoren programma 9
-
Blz. 379
Wat mag het kosten?
-
Blz. 380
Programmaplan
-
Blz. 381
Totaal taakvelden
-
Blz. 382
Paragrafen
-
Blz. 383
Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 384
Inleiding
-
Blz. 385
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 386
Weerstandscapaciteit 2023
-
Blz. 387
Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
-
Blz. 388
Analyse en beoordelen van de risico’s
-
Blz. 389
a. Juridische risico’s
-
Blz. 390
b. Financiële risico’s
-
Blz. 391
c. Personele / organisatorische risico’s
-
Blz. 392
d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
-
Blz. 393
e. Milieurisico’s
-
Blz. 394
f. Verbonden partijen
-
Blz. 395
g. Risico’s sociaal domein
-
Blz. 396
h. Reguliere risico’s
-
Blz. 397
i. Coronacrisis
-
Blz. 398
Beheersing van risico’s
-
Blz. 399
Financiële vertaling van de risico’s
-
Blz. 400
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 401
Toekomstige ontwikkelingen
-
Blz. 402
Toelichting kengetallen
-
Blz. 403
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 404
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 405
Waterbeheer
-
Blz. 406
Wegenbeheer
-
Blz. 407
Openbaar groen
-
Blz. 408
Openbare verlichting
-
Blz. 409
Bossen en natuurterreinen
-
Blz. 410
Gebouwen
-
Blz. 411
Paragraaf Financiering
-
Blz. 412
Algemeen
-
Blz. 413
Schatkistbankieren
-
Blz. 414
Risicobeheer
-
Blz. 415
Rentebeleid (renterisico's)
-
Blz. 416
Financieringspositie
-
Blz. 417
Liquiditeitspositie
-
Blz. 418
Leningenportefeuille
-
Blz. 419
Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
-
Blz. 420
Omslagrente
-
Blz. 421
Beheer beschikbare liquiditeiten
-
Blz. 422
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 423
Inleiding
-
Blz. 424
Organisatieontwikkelingen
-
Blz. 425
Kwaliteitszorg
-
Blz. 426
Personeel- en organisatiebeleid
-
Blz. 427
Planning & control
-
Blz. 428
Administratieve organisatie en interne controle
-
Blz. 429
Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
-
Blz. 430
Informatieveiligheid
-
Blz. 431
Subsidies
-
Blz. 432
Wet Open Overheid
-
Blz. 433
Privacy
-
Blz. 434
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 435
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 436
Bank Nederlandse Gemeenten NV
-
Blz. 437
NV Alliander
-
Blz. 438
NV Vitens
-
Blz. 439
NV Afvalsturing Friesland
-
Blz. 440
NV Inclusief Groep
-
Blz. 441
Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
-
Blz. 442
Omgevingsdienst Noord-Veluwe
-
Blz. 443
Leisurelands
-
Blz. 444
Coöperatie gastvrije randmeren
-
Blz. 445
Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
-
Blz. 446
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
-
Blz. 447
Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
-
Blz. 448
Sportbedrijf Nunspeet
-
Blz. 449
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 450
Inleiding
-
Blz. 451
Beleid in ontwikkeling
-
Blz. 452
Bestaand beleid
-
Blz. 453
Financieel kader
-
Blz. 454
Actualiteit exploitatiegebieden
-
Blz. 455
Paragraaf Gemeentelijke heffingen
-
Blz. 456
Algemeen
-
Blz. 457
Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
-
Blz. 458
De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
-
Blz. 459
Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
-
Blz. 460
Ad 2. Recreatieve heffingen
-
Blz. 461
Ad 3. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 462
Ad 4. Rioolheffing
-
Blz. 463
Ad 5. Rechten
-
Blz. 464
Kwijtschelding
-
Blz. 465
Overzicht geraamde inkomsten
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap