-
Blz. 1
Programmabegroting 2020-2023
-
Blz. 2
Programmabegroting 2020-2023
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Raadsvoorstel
-
Blz. 5
Raadsvoorstel
-
Blz. 6
Hoofdstuk 1 Basis programmabegroting
-
Blz. 7
1.1 Basis Programmabegroting 2020-2023
-
Blz. 8
1.2 Hoofdprioriteiten nieuw beleid 2020-2023
-
Blz. 9
1.3 Uitgangspunten bestaand beleid
-
Blz. 10
1.4 Financiële vertaling van bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 11
1.5 Bijstelling van de programmabegroting
-
Blz. 12
Hoofdstuk 2 Dekkingsplan
-
Blz. 13
Inleiding
-
Blz. 14
2.1 Dekkingsvoorstellen
-
Blz. 15
Hoofdstuk 3 Budgetautorisatie
-
Blz. 16
3.1 Financiële positie
-
Blz. 17
3.2 Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 18
3.3 Kerngegevens waarop de ramingen zijn gebaseerd
-
Blz. 19
Programma 1. Sociaal Domein
-
Blz. 20
Inleiding
-
Blz. 21
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 22
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 23
Er wordt geen misbruik gemaakt van sociale voorzieningen.
-
Blz. 24
Sancties opleggen bij misbruik van uitkeringen en persoonsgebonden budget (PGB).
-
Blz. 25
Inwoners hebben een zinvolle daginvulling
-
Blz. 26
Klanttevredenheidsonderzoeken naar tevredenheid en zorg en ondersteuning die vanuit de gemeentelijke verantwoordelijkheid wordt geboden.
-
Blz. 27
Inwoners krijgen de ondersteuning die zij nodig hebben
-
Blz. 28
Lokale uitwerking landelijk manifest Waardig ouder worden.
-
Blz. 29
Op basis van een te houden evaluatie zo nodig komen tot verdere versterking van het Centrum voor jeugd en gezin (CJG).
-
Blz. 30
Op zoek naar nieuwe financiële structurele oplossingen om de tendens van oplopende financiele tekorten vanuit de Jeugdwet te keren.
-
Blz. 31
Opstellen integrale aanpak van integratie, onderwijs (taalles) en werk voor statushouders.
-
Blz. 32
Opstellen lokale 'inclusieve' agenda om uitvoering te geven aan het VN-verdrag voor mensen met een handicap.
-
Blz. 33
Opstellen plan bieden van ondersteuning (v)echtscheidingen, ouderschapscursussen, relatieondersteuning en weerbaarheid.
-
Blz. 34
Opstellen plan meer sturing op toegang via zorgverleners die rechtstreeks naar jeugdzorg verwijzen.
-
Blz. 35
Opstellen plan wat er nodig is aan zorg en ondersteuning voor dementerende ouderen.
-
Blz. 36
Voorstel naar de inzet en taken van sociaal regisseurs.
-
Blz. 37
Inwoners voelen zich betrokken bij hun omgeving
-
Blz. 38
Evalueren pilot huisvesten Servicepunt Vrijwilligers in Veluvine.
-
Blz. 39
Huidige jongerenontmoetingsplekken goed onderhouden en in overleg met jongeren aantrekkelijker maken.
-
Blz. 40
Inventariseren behoefte aan respijtzorg, welke voorzieningen zijn nodig om mantelzorgers te ontlasten.
-
Blz. 41
Onderzoek naar jongerenontmoetingsplek (JOP) in Hulshorst.
-
Blz. 42
Inwoners voelen zich veilig, thuis en in hun omgeving
-
Blz. 43
Beleid ontwikkelen over evenementenlocaties met specifieke aandacht voor aantal evenementen per locatie en richtlijnen voor geluid.
-
Blz. 44
Creëren sluitende aanpak voor zorg en ondersteuning van personen met verward gedrag.
-
Blz. 45
In samenspraak met CJG, Straathoekwerk, Omnia wonen, onderwijs, politie en justitie werkwijze veiligheidsketen bezien.
-
Blz. 46
Inwoners zijn financieel zelfredzaam
-
Blz. 47
Onderzoek naar de inkomenspositie van de laagste inkomens, met name het effect van het gemeentelijk armoedebeleid op netto inkomenspositie.
-
Blz. 48
Opstellen communicatieplan voor pro-actieve en gerichte communicatie welke (sociale) voorzieningen er beschikbaar zijn.
-
Blz. 49
Opstellen plan vroegtijdig ingrijpen bij problematische schulden en snelle toegang tot hulpverlening, met specifieke aandacht voor jongeren.
-
Blz. 50
Inwoners zijn taalvaardig en digitaal zelfredzaam
-
Blz. 51
Opstellen aanpak laaggeletterdheid.
-
Blz. 52
Wij helpen iedereen die kan werken aan het werk
-
Blz. 53
Ondersteunen inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van (alternatieve) (re)integratietrajecten.
-
Blz. 54
Nieuw beleid 2020-2023 Programma 1
-
Blz. 55
Formatie uitbreiding team samenleving (beleid WMO), 24 uur
-
Blz. 56
Ontwikkeling algemene voorziening binnen WOC
-
Blz. 57
Subsidie Stichting Welzijn
-
Blz. 58
Wettelijke indicatoren programma 1
-
Blz. 59
Wat mag het kosten?
-
Blz. 60
Programma 2. Onderwijs
-
Blz. 61
Inleiding
-
Blz. 62
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 63
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 64
Iedereen gaat naar school
-
Blz. 65
Realiseren nieuwbouw Da Costaschool.
-
Blz. 66
Realiseren van integraal kindcentrum Nunspeet-Oost, met aandacht voor duurzaamheidsaspect.
-
Blz. 67
Renoveren Boaz-Jachinschool.
-
Blz. 68
Voor- en vroegschoolse voorziening
-
Blz. 69
Nieuw beleid 2020-2023 Programma 2
-
Blz. 70
Aanvullend krediet gymzaal Elspeet
-
Blz. 71
Wettelijke indicatoren programma 2
-
Blz. 72
Wat mag het kosten?
-
Blz. 73
Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 74
Inleiding
-
Blz. 75
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 76
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 77
Het ruimtelijk beleid actualiseren
-
Blz. 78
Actualisatie Woonvisie.
-
Blz. 79
Evaluatie beleid functieverandering.
-
Blz. 80
Faciliteren CPO.
-
Blz. 81
Implementeren Omgevingswet.
-
Blz. 82
Invoeren flitsvergunning.
-
Blz. 83
Opstellen van een Omgevingsplan (Plan Woongebieden plus).
-
Blz. 84
Opstellen verfijningsplannen Buitengebied.
-
Blz. 85
Woningbouw op maat.
-
Blz. 86
Nieuw beleid 2020-2023 Programma 3
-
Blz. 87
Formatie ruimtelijke ordening
-
Blz. 88
Vervangen GPS Referentiestation en GPS Rover
-
Blz. 89
Wettelijke indicatoren programma 3
-
Blz. 90
Wat mag het kosten?
-
Blz. 91
Programma 4. Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 92
Inleiding
-
Blz. 93
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 94
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 95
Hergebruik en recycling van afval om een bijdrage te leveren aan de circulaire economie
-
Blz. 96
Onderzoek naar een realisatie van een milieustraat.
-
Blz. 97
Opstellen en uitvoeren van het plan van aanpak saneren asbestgevels en -daken.
-
Blz. 98
Restafval bij huishoudens reduceren tot <100 kg per persoon.
-
Blz. 99
Het (her)inrichten van de openbare ruimte is klimaat adaptief
-
Blz. 100
Bedrijven en particulieren stimuleren de buitenruimte klimaatbestendig in te richten.
-
Blz. 101
Klimaat bestendig inrichten van de openbare ruimte.
-
Blz. 102
Meer inwoners leven actief en gezond
-
Blz. 103
Het creëren van open en vitale sportparken voor breed maatschappelijk gebruik .
-
Blz. 104
Opstellen plan meer betrekken van inwoners bij kunst en cultuur, zoals onze jeugd
-
Blz. 105
Opstellen plan voor meer ruimte voor het college om waarderingssubsidies te verstrekken voor initiatieven van de samenleving.
-
Blz. 106
Opstellen projectplan preventie alcohol- en drugsgebruik.
-
Blz. 107
Realiseren routenetwerk voor mountainbikers.
-
Blz. 108
Revitaliseren sportpark de Wiltsangh + bouw sporthal met turnhal en zwembad
-
Blz. 109
Nunspeet zet in op energiebesparing en duurzame opwekking
-
Blz. 110
Besparen op verbruik van energie.
-
Blz. 111
Duurzaam opwekken van energie door gemeente en burger/ondernemer stimuleren.
-
Blz. 112
Faciliteren opwekken duurzame energie als kansrijke neventak agrarische sector.
-
Blz. 113
Inrichten van een energieloket voor burgers en bedrijven.
-
Blz. 114
Inzetten van een energieregisseur.
-
Blz. 115
Onderzoek naar de mogelijkheden tot het afsluiten van een lokaal energieakkoord.
-
Blz. 116
Onderzoeken van mogelijkheden voor windturbines in regionaal verband.
-
Blz. 117
Stimuleren van innovatie en het faciliteren van duurzaamheidsinvesteringen.
-
Blz. 118
Upgraden en uitvoeren van het Programma Duurzaamheid.
-
Blz. 119
Verduurzaming van gemeentelijke gebouwen.
-
Blz. 120
Versneld vervangen straatverlichting door LED.
-
Blz. 121
Nieuw beleid 2020-2023 Programma 4
-
Blz. 122
Lidmaatschap O-gen
-
Blz. 123
Ontwikkelen duurzaamheidsplan (incl. formatie)
-
Blz. 124
Uitbreiding begraafplaats Elspeet
-
Blz. 125
Verbeterplan begraafplaats Elspeet (incl. beregening installatie)
-
Blz. 126
Verharden zandige wandelpaden (betonpad 1 meter) West en Elspeet
-
Blz. 127
Vervanging leidingwerk in drukrioolgemalen
-
Blz. 128
Wettelijke indicatoren programma 4
-
Blz. 129
Wat mag het kosten?
-
Blz. 130
Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 131
Inleiding
-
Blz. 132
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 133
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 134
Bevorderen Verkeersveiligheid en Bereikbaarheid
-
Blz. 135
Bereikbaarheid kernen met openbaar vervoer waarborgen.
-
Blz. 136
Extra fietsparkeervoorzieningen in centrum Nunspeet.
-
Blz. 137
Maatregelen treffen ter voorkoming van wildaanrijdingen.
-
Blz. 138
Onderzoek naar ‘brilconstructie’ bij aansluiting Eperweg (N795) op de A28.
-
Blz. 139
Onderzoek naar mogelijke realisatie rotonde Halfweg.
-
Blz. 140
Reconstructie Ds. Huetlaan – Ds. Martiniuslaan.
-
Blz. 141
Vaststellen nieuw GVVP inclusief aandacht voor de fiets, categorisering en Vierhouten.
-
Blz. 142
Groene mobiliteit wordt gestimuleerd
-
Blz. 143
Realiseren van een prettig en veilig fietsnetwerk.
-
Blz. 144
Realiseren van extra oplaadpunten voor elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen.
-
Blz. 145
Kwaliteitsslag maken centrum Nunspeet en Stationsomgeving
-
Blz. 146
Realiseren en evalueren ‘upgrading’ De Markt.
-
Blz. 147
Uitbreiding hanging basket Whemeplein en Dorpstraat. (onderdeel groenbeleidsplan 2019-2029).
-
Blz. 148
Uitvoeren van het project Stationsomgeving met inachtneming van gekozen aanpak / benodigde middelen.
-
Blz. 149
Update entree Elspeterweg tussen A28 en spoorlijn.
-
Blz. 150
Nieuw beleid 2020-2023 Programma 5
-
Blz. 151
Herinrichten Ds. Martiniuslaan incl. parkeerterrein
-
Blz. 152
Herinrichting en renovatie Harderwijkerweg bibeko en bubeko
-
Blz. 153
Herinrichting Stationsomgeving
-
Blz. 154
Vervangen lichtmasten
-
Blz. 155
Vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
-
Blz. 156
Vervanging heftruck
-
Blz. 157
Wat mag het kosten?
-
Blz. 158
Programma 6. Veiligheid
-
Blz. 159
Inleiding
-
Blz. 160
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 161
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 162
De APV wordt ingezet bij bestuurlijke handhaving
-
Blz. 163
In de Algemene plaatselijke verordening worden bestuursrechtelijke sancties opgenomen om overtreding van bepalingen in deze verordening aan te pakken.
-
Blz. 164
Het Bibob-beleid wordt geactualiseerd en uitgebreid
-
Blz. 165
Wij actualiseren het Bibob beleid en breiden dit uit.
-
Blz. 166
In diverse grote beleidsthema’s geven wij extra aandacht aan veiligheid
-
Blz. 167
Bij het invoeren van de Omgevingswet en het opstellen van een Omgevingsvisie nemen wij specifieke maatregelen op inzake (brand)veiligheid.
-
Blz. 168
Onderzoek of uitbouwen gemeentelijke handhaving nodig is.
-
Blz. 169
Wij stellen een Integraal Veiligheidsplan 2020-2023 op.
-
Blz. 170
Ondermijning wordt actief bestreden.
-
Blz. 171
Meldpunt ondermijning instellen.
-
Blz. 172
Wij stellen beleid op om ondermijning tegen te gaan.
-
Blz. 173
Wij bieden mogelijkheden voor evenementen
-
Blz. 174
Wij ontwikkelen beleid over evenementenlocaties.
-
Blz. 175
Wij willen de aanvraagprocedure voor een evenementenvergunning zo mogelijk vereenvoudigen.
-
Blz. 176
Wij houden onze brandweervrijwilligers betrokken en enthousiast
-
Blz. 177
Wij ontwikkelen initiatieven om het vrijwilligerskorps op een voldoende en adequaat niveau te houden.
-
Blz. 178
Wij ondersteunen en faciliteren initiatieven voor buurtpreventie
-
Blz. 179
Wij ondersteunen buurtpreventie initiatieven van burgers waar mogelijk financieel of op andere wijze.
-
Blz. 180
Wij verminderen criminaliteit en woonoverlast
-
Blz. 181
Het optimaliseren van de informatie-uitwisseling tussen politie en gemeentelijk toezichthouders.
-
Blz. 182
Wij stellen beleidsregels op voor woonoverlast.
-
Blz. 183
Wij zetten in op versterking van de rol van de buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa's).
-
Blz. 184
Nieuw beleid 2020-2023 Programma 6
-
Blz. 185
Onderhoud digitale handhavingsapplicatie Redline
-
Blz. 186
Wettelijke indicatoren programma 6
-
Blz. 187
Wat mag het kosten?
-
Blz. 188
Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
-
Blz. 189
Inleiding
-
Blz. 190
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 191
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 192
Initiatieven op het vlak van de vrijetijdseconomie ondersteunen
-
Blz. 193
Inzetten op ontwikkeling ‘Nunspeet aan zee' (met name surfstrandje Hoge Bijssel).
-
Blz. 194
Ondersteunen en in stand houden schaapskudde en onderzoeken mogelijkheid nieuwe schaapskooi.
-
Blz. 195
Onderzoek doen naar de manier van heffen van toeristenbelasting en bezien welke methode gewenst is.
-
Blz. 196
Onderzoeken vergroting herkenbaarheid van Nunspeet in brede zin en specifiek vanaf de A28.
-
Blz. 197
Particulier initiatief realisering klimbos in planologische zin faciliteren.
-
Blz. 198
Uitvoeren en evalueren maatregelenplan uitbreiding ‘paarse heide’.
-
Blz. 199
Uitvoeren stappenplan ‘Vitale Vakantieparken’.
-
Blz. 200
Verbeteren leefbaarheid leefomgeving
-
Blz. 201
Ecologisch verantwoorde onkruidbestrijding bij sportvelden invoeren.
-
Blz. 202
Evaluatie hondenvoorzieningen
-
Blz. 203
Maatregelen treffen om verrommeling bij entree kernen tegen te gaan.
-
Blz. 204
Nieuw ‘groen’ beleidsplan.
-
Blz. 205
Nieuwe beheersplannen voor onderhoudsniveau ‘grijs, groen en openbare verlichting’.
-
Blz. 206
Onderzoek naar de staat van onderhoud van het riool.
-
Blz. 207
Wijkgerichtwerken
-
Blz. 208
Opstellen plan van aanpak Wijkgericht werken.
-
Blz. 209
Nieuw beleid 2020-2023 Programma 7
-
Blz. 210
Aanschaf shovel Marktplein - gemeentewerf - gronddepot
-
Blz. 211
Baggeren vijverpartij Edzard Koningspark
-
Blz. 212
Onderhoud budget schoonmaken toiletten speelweide Stakenberg
-
Blz. 213
Subsidie Nunspeet uit de kunst
-
Blz. 214
Vervangen 3 kunstgrasvelden
-
Blz. 215
Wettelijke indicatoren programma 7
-
Blz. 216
Wat mag het kosten?
-
Blz. 217
Programma 8. Economische zaken
-
Blz. 218
Inleiding
-
Blz. 219
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 220
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 221
Wij zetten in op een sterkere locale economie
-
Blz. 222
De dienstverlenging aan de lokale ondernemers verbeteren
-
Blz. 223
De economische relatie met de regiogemeenten versterken
-
Blz. 224
Doorontwikkeling centrumgebied met halverwege de bestuursperiode de ‘upgrading’ van de Markt evalueren met specifieke aandacht voor de weekmarkt, centrumondernemingen en de horeca.
-
Blz. 225
Het jaarlijks organiseren van een ondernemersdag.
-
Blz. 226
Invoering van parkmanagement op bedrijventerrein De Kolk en een onderzoek naar de uitrol overige bedrijventerreinen.
-
Blz. 227
Onderzoeken mogelijkheid aansluiting bij / samenwerking met regio Zwolle.
-
Blz. 228
Realiseren bedrijvenstrip Elspeet.
-
Blz. 229
Sociaaleconomische ontwikkeling & samenwerking: bevorderen goede aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt, o.a. door De Human Capital Agenda met de 3 O’s.
-
Blz. 230
Sociaaleconomische ontwikkeling & samenwerking: het opstellen van een regionale sociaaleconomische ontwikkelstrategie 2030 met de 3 O’s.
-
Blz. 231
Nieuw beleid 2020-2023 Programma 8
-
Blz. 232
Aansluiting regio Zwolle (EZ)
-
Blz. 233
Uitvoeringsprogramma toerisme en recreatie
-
Blz. 234
Wettelijke indicatoren programma 8
-
Blz. 235
Wat mag het kosten?
-
Blz. 236
Programma 9. Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 237
Inleiding
-
Blz. 238
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 239
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 240
Digitaliseren van informatievoorziening en veilige dienstverlening
-
Blz. 241
Wij doen onderzoek naar nieuwe contact / communicatiekanalen
-
Blz. 242
Wij zorgen voor een betere digitale toegankelijkheid, actualiteit en vindbaarheid van informatie en toename digitale producten (via vernieuwde website).
-
Blz. 243
Nunspeet zorgt voor een blijvende solide financiële huishouding
-
Blz. 244
Invoeren van een gestructureerde vorm van omgaan met risico’s, toepassen van risicomanagement.
-
Blz. 245
Opnemen van een beperkt aantal relevante ‘resultaat metende’ beleidsindicatoren in de verantwoordingsdocumenten.
-
Blz. 246
Optimaliseren van de bedrijfsvoering ten dienste van onze ambities
-
Blz. 247
Een voldoende waardering van inwoners/ondernemers over het betrekken van inwoners/ondernemers bij de uitvoering van plannen, gemeten in het onderzoek ‘waarstaatjegemeente’
-
Blz. 248
Extra aandacht voor schriftelijke en mondelinge communicatie met inwoners.
-
Blz. 249
Nunspeet biedt aan (jong) talent kansen en nemen verantwoordelijkheid voor inzet van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
-
Blz. 250
Optimalisatie van het Klant Contact Center.
-
Blz. 251
Nieuw beleid 2020-2023 Programma 9
-
Blz. 252
Aanschaf iNzicht t.b.v. indicatoren/data gedreven sturen
-
Blz. 253
Aanschaf meubilair voor de bestuursvleugel
-
Blz. 254
Aanschaf modules makelaar suite
-
Blz. 255
Aanschaf nieuwe modules Belastingen
-
Blz. 256
Aanschaf nieuwe modules Belastingen 2021
-
Blz. 257
Aanvragen e-herkenning
-
Blz. 258
Archiveren personeelsdossiers
-
Blz. 259
Formatie KCC/TIP
-
Blz. 260
Implementatie digitale voorzieningen omgevingswet
-
Blz. 261
Implementatie en migratie zaaksysteem en koppelingen
-
Blz. 262
Implementatie motion salarisadministratie
-
Blz. 263
Implementatie NLCS-Standaard t.b.v. BGT en BOR
-
Blz. 264
Implementatie VTH systeem en koppelingen
-
Blz. 265
Incontrol statement
-
Blz. 266
Inhuur data gedreven werken
-
Blz. 267
Jaarlijkse aanschaf van obliekfoto
-
Blz. 268
Onderhoud iVerkiezingen
-
Blz. 269
Onderhoud managementsysteem voor informatie veiligeid
-
Blz. 270
Ondersteuning Dienstverlening draait om mensen 2018-2022
-
Blz. 271
Oribi koppeling met iBurgerzaken
-
Blz. 272
Overdracht archief 1972-2000 aan Streekarchivaat
-
Blz. 273
Taxatie gemeentelijke gebouwen t.b.v. brandverzekering
-
Blz. 274
Toekomstbestendige organisatie
-
Blz. 275
Uitbesteden applicatiebeheer Pepperflow
-
Blz. 276
Uitbreiding redundantie uitwijkomgeving
-
Blz. 277
Uitbreiding team backoffice Publiek met 0,5 fte
-
Blz. 278
Verbouwen en herinrichten boven hal
-
Blz. 279
Verbouwen en herinrichten raadszaal
-
Blz. 280
Vergunningverlening evenementen APV
-
Blz. 281
Verhoging bijdrage Streekarchivaat vanaf 2020
-
Blz. 282
Vervangen personenlift gemeentehuis
-
Blz. 283
Vervanging financieel en belastingpakket
-
Blz. 284
Vervanging opslagcapaciteit VDI-omgeving
-
Blz. 285
Vervanging scherminformatie klantgeleidingssysteem
-
Blz. 286
Wettelijke indicatoren programma 9
-
Blz. 287
Wat mag het kosten?
-
Blz. 288
Programmaplan
-
Blz. 289
Totaal taakvelden
-
Blz. 290
Paragrafen
-
Blz. 291
Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 292
Inleiding
-
Blz. 293
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 294
Weerstandscapaciteit 2020
-
Blz. 295
Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
-
Blz. 296
Analyse en beoordelen van de risico’s
-
Blz. 297
a. Juridische risico’s
-
Blz. 298
b. Financiële risico’s
-
Blz. 299
c. Personele / organisatorische risico’s
-
Blz. 300
d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
-
Blz. 301
e. Milieurisico’s
-
Blz. 302
f. Verbonden partijen
-
Blz. 303
g. Risico’s sociaal domein
-
Blz. 304
h. Reguliere risico’s
-
Blz. 305
Beheersing van risico’s
-
Blz. 306
Financiële vertaling van de risico’s
-
Blz. 307
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 308
Toekomstige ontwikkelingen
-
Blz. 309
Toelichting kengetallen
-
Blz. 310
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 311
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 312
Waterbeheer
-
Blz. 313
Wegenbeheer
-
Blz. 314
Openbaar groen
-
Blz. 315
Openbare verlichting
-
Blz. 316
Bossen en natuurterreinen
-
Blz. 317
Gebouwen
-
Blz. 318
Paragraaf Financiering
-
Blz. 319
Algemeen
-
Blz. 320
Schatkistbankieren
-
Blz. 321
Risicobeheer
-
Blz. 322
Rentebeleid (renterisico's)
-
Blz. 323
Financieringspositie
-
Blz. 324
Liquiditeitspositie
-
Blz. 325
Leningenportefeuille
-
Blz. 326
Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
-
Blz. 327
Omslagrente
-
Blz. 328
Beheer beschikbare liquiditeiten
-
Blz. 329
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 330
Inleiding
-
Blz. 331
Organisatieontwikkelingen
-
Blz. 332
Kwaliteitszorg
-
Blz. 333
Personeel- en organisatiebeleid
-
Blz. 334
Planning & control
-
Blz. 335
Administratieve organisatie en interne controle
-
Blz. 336
Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
-
Blz. 337
Informatieveiligheid
-
Blz. 338
Subsidies
-
Blz. 339
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 340
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 341
Bank Nederlandse Gemeenten NV
-
Blz. 342
NV Alliander
-
Blz. 343
NV Vitens
-
Blz. 344
NV Afvalsturing Friesland
-
Blz. 345
NV Inclusief Groep
-
Blz. 346
Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
-
Blz. 347
Omgevingsdienst Noord-Veluwe
-
Blz. 348
Leisurelands
-
Blz. 349
Coöperatie gastvrije randmeren
-
Blz. 350
Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
-
Blz. 351
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
-
Blz. 352
Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
-
Blz. 353
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 354
Inleiding
-
Blz. 355
Beleid in ontwikkeling
-
Blz. 356
Bestaand beleid
-
Blz. 357
Financieel kader
-
Blz. 358
Actualiteit exploitatiegebieden
-
Blz. 359
Paragraaf Gemeentelijke heffingen
-
Blz. 360
Algemeen
-
Blz. 361
Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
-
Blz. 362
De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
-
Blz. 363
Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
-
Blz. 364
Ad 2. Recreatieve heffingen
-
Blz. 365
Ad 3. Precariobelasting
-
Blz. 366
Ad 4. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 367
Ad 5 Rioolheffing
-
Blz. 368
Ad 6 Rechten
-
Blz. 369
Kwijtschelding
-
Blz. 370
Overzicht geraamde inkomsten
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap