1. Blz. 1 Programmabegroting 2019-2022
    1. Blz. 2 Programmabegroting 2019-2022
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Raadsvoorstel
        1. Blz. 5 Raadsvoorstel
      2. Blz. 6 Hoofdstuk 1 Basis programmabegroting
        1. Blz. 7 1.1 Basis Programmabegroting 2019-2022
        2. Blz. 8 1.2 Hoofdprioriteiten nieuw beleid 2019-2022
        3. Blz. 9 1.3 Uitgangspunten bestaand beleid
        4. Blz. 10 1.4 Financiële vertaling van bestaand en nieuw beleid
        5. Blz. 11 1.5 Bijstelling van de programmabegroting
      3. Blz. 12 Hoofdstuk 2 Dekkingsplan
        1. Blz. 13 Inleiding
        2. Blz. 14 2.1 Dekkingsvoorstellen
      4. Blz. 15 Hoofdstuk 3 Budgetautorisatie
        1. Blz. 16 3.1 Financiële positie
        2. Blz. 17 3.2 Algemene dekkingsmiddelen
        3. Blz. 18 3.3 Kerngegevens waarop de ramingen zijn gebaseerd
      5. Blz. 19 Programma 1. Sociaal Domein
        1. Blz. 20 Inleiding
        2. Blz. 21 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 22 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 23 Er wordt geen misbruik gemaakt van sociale voorzieningen.
            1. Blz. 24 Sancties opleggen bij misbruik van uitkeringen en persoonsgebonden budget (PGB).
          2. Blz. 25 Inwoners hebben een zinvolle daginvulling
            1. Blz. 26 Klanttevredenheidsonderzoeken naar tevredenheid en zorg en ondersteuning die vanuit de gemeentelijke verantwoordelijkheid wordt geboden.
          3. Blz. 27 Inwoners krijgen de ondersteuning die zij nodig hebben
            1. Blz. 28 Lokale uitwerking landelijk manifest Waardig ouder worden.
            2. Blz. 29 Op basis van een te houden evaluatie zo nodig komen tot verdere versterking van het Centrum voor jeugd en gezin (CJG).
            3. Blz. 30 Op zoek naar nieuwe financiële structurele oplossingen om de tendens van oplopende financiele tekorten vanuit de Jeugdwet te keren.
            4. Blz. 31 Opstellen integrale aanpak van integratie, onderwijs (taalles) en werk voor statushouders.
            5. Blz. 32 Opstellen lokale 'inclusieve' agenda om uitvoering te geven aan het VN-verdrag voor mensen met een handicap.
            6. Blz. 33 Opstellen plan bieden van ondersteuning (v)echtscheidingen, ouderschapscursussen, relatieondersteuning en weerbaarheid.
            7. Blz. 34 Opstellen plan meer sturing op toegang via zorgverleners die rechtstreeks naar jeugdzorg verwijzen.
            8. Blz. 35 Opstellen plan wat er nodig is aan zorg en ondersteuning voor dementerende ouderen.
            9. Blz. 36 Voorstel naar de inzet en taken van sociaal regisseurs.
          4. Blz. 37 Inwoners voelen zich betrokken bij hun omgeving
            1. Blz. 38 Evalueren pilot huisvesten Servicepunt Vrijwilligers in Veluvine.
            2. Blz. 39 Huidige jongerenontmoetingsplekken goed onderhouden en in overleg met jongeren aantrekkelijker maken.
            3. Blz. 40 Inventariseren behoefte aan respijtzorg, welke voorzieningen zijn nodig om mantelzorgers te ontlasten.
            4. Blz. 41 Onderzoek naar jongerenontmoetingsplek (JOP) in Hulshorst.
          5. Blz. 42 Inwoners voelen zich veilig, thuis en in hun omgeving
            1. Blz. 43 Beleid ontwikkelen over evenementenlocaties met specifieke aandacht voor aantal evenementen per locatie en richtlijnen voor geluid.
            2. Blz. 44 Creëren sluitende aanpak voor zorg en ondersteuning van personen met verward gedrag.
            3. Blz. 45 In samenspraak met CJG, Straathoekwerk, Omnia wonen, onderwijs, politie en justitie werkwijze veiligheidsketen bezien.
          6. Blz. 46 Inwoners zijn financieel zelfredzaam
            1. Blz. 47 Onderzoek naar de inkomenspositie van de laagste inkomens, met name het effect van het gemeentelijk armoedebeleid op netto inkomenspositie.
            2. Blz. 48 Opstellen communicatieplan voor pro-actieve en gerichte communicatie welke (sociale) voorzieningen er beschikbaar zijn.
            3. Blz. 49 Opstellen plan vroegtijdig ingrijpen bij problematische schulden en snelle toegang tot hulpverlening, met specifieke aandacht voor jongeren.
          7. Blz. 50 Inwoners zijn taalvaardig en digitaal zelfredzaam
            1. Blz. 51 Opstellen aanpak laaggeletterdheid.
          8. Blz. 52 Wij helpen iedereen die kan werken aan het werk
            1. Blz. 53 Ondersteunen inwoners met beperkte afstand tot de arbeidsmarkt met kort intensief programma.
            2. Blz. 54 Onderzoeken mogelijkheid van alternatieve (re)integratietrajecten.
          9. Blz. 55 Nieuw beleid 2019-2022 Programma 1
            1. Blz. 56 (Pilot) GGZ Jeugd dichtbij de huisartsen
            2. Blz. 57 Externe huisvesting Servicepunt Vrijwilligers
            3. Blz. 58 Sanitaire voorzieningen Dorpshuis Vierhouten
        4. Blz. 59 Beleids- en prestatie indicatoren
        5. Blz. 60 Wat mag het kosten?
      6. Blz. 61 Programma 2. Onderwijs
        1. Blz. 62 Inleiding
        2. Blz. 63 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 64 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 65 Iedereen gaat naar school
            1. Blz. 66 Realiseren nieuwbouw Da Costaschool.
            2. Blz. 67 Realiseren van integraal kindcentrum Nunspeet-Oost, met aandacht voor duurzaamheidsaspect.
            3. Blz. 68 Renoveren Boaz-Jachinschool.
            4. Blz. 69 Voor- en vroegschoolse voorziening
          2. Blz. 70 Nieuw beleid 2019-2022 Programma 2
            1. Blz. 71 Nieuwbouw gymzaal Vierhouterweg
        4. Blz. 72 Beleids- en prestatie indicatoren
        5. Blz. 73 Wat mag het kosten?
      7. Blz. 74 Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
        1. Blz. 75 Inleiding
        2. Blz. 76 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 77 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 78 Het ruimtelijk beleid actualiseren
            1. Blz. 79 Actualisatie Woonvisie.
            2. Blz. 80 Evaluatie beleid functieverandering.
            3. Blz. 81 Faciliteren CPO.
            4. Blz. 82 Implementeren Omgevingswet.
            5. Blz. 83 Invoeren flitsvergunning.
            6. Blz. 84 Opstellen van een Omgevingsplan (Plan Woongebieden plus).
            7. Blz. 85 Opstellen verfijningsplannen Buitengebied.
            8. Blz. 86 Woningbouw op maat.
          2. Blz. 87 Nieuw beleid 2019-2022 Programma 3
            1. Blz. 88 Administratie Wabo (27 uur)
            2. Blz. 89 Vergunning verlening Wabo (inhuur)
            3. Blz. 90 Vergunningverlening evenementen (APV)
        4. Blz. 91 Beleids- en prestatie indicatoren
        5. Blz. 92 Wat mag het kosten?
      8. Blz. 93 Programma 4. Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 94 Inleiding
        2. Blz. 95 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 96 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 97 Hergebruik en recycling van afval om een bijdrage te leveren aan de circulaire economie
            1. Blz. 98 Onderzoek naar een realisatie van een milieustraat.
            2. Blz. 99 Opstellen en uitvoeren van het plan van aanpak saneren asbestgevels en -daken.
            3. Blz. 100 Restafval bij huishoudens reduceren tot <100 kg per persoon.
          2. Blz. 101 Het (her)inrichten van de openbare ruimte is klimaat adaptief
            1. Blz. 102 Bedrijven en particulieren stimuleren de buitenruimte klimaatbestendig in te richten.
            2. Blz. 103 Klimaat bestendig inrichten van de leefomgeving door hemelwater af te koppelen van het riool.
            3. Blz. 104 Klimaat bestendig inrichten van de openbare ruimte.
            4. Blz. 105 Onderzoek naar de capaciteit van het riool.
          3. Blz. 106 Meer inwoners leven actief en gezond
            1. Blz. 107 Het creëren van open en vitale sportparken voor breed maatschappelijk gebruik .
            2. Blz. 108 Opstellen plan meer betrekken van inwoners bij kunst en cultuur, zoals onze jeugd
            3. Blz. 109 Opstellen plan voor meer ruimte voor het college om waarderingssubsidies te verstrekken voor initiatieven van de samenleving.
            4. Blz. 110 Opstellen projectplan preventie alcohol- en drugsgebruik.
            5. Blz. 111 Realiseren routenetwerk voor mountainbikers.
            6. Blz. 112 Revitaliseren sportpark de Wiltsangh + bouw sporthal met turnhal en zwembad
          4. Blz. 113 Nunspeet zet in op energiebesparing en duurzame opwekking
            1. Blz. 114 Besparen op verbruik van energie.
            2. Blz. 115 Duurzaam opwekken van energie door gemeente en burger/ondernemer stimuleren.
            3. Blz. 116 Faciliteren opwekken duurzame energie als kansrijke neventak agrarische sector.
            4. Blz. 117 Het afsluiten van een lokaal energieakkoord.
            5. Blz. 118 Inrichten van een energieloket voor burgers en bedrijven.
            6. Blz. 119 Inzetten van een energieregisseur.
            7. Blz. 120 Onderzoeken van mogelijkheden voor windturbines in regionaal verband.
            8. Blz. 121 Stimuleren van innovatie en het faciliteren van duurzaamheidsinvesteringen.
            9. Blz. 122 Upgraden en uitvoeren van het Programma Duurzaamheid.
            10. Blz. 123 Verduurzaming van gemeentelijke gebouwen.
            11. Blz. 124 Versneld vervangen straatverlichting door LED.
          5. Blz. 125 Nieuw beleid 2019-2022 Programma 4
            1. Blz. 126 Afkoppelen Bloemhofweg
            2. Blz. 127 Afkoppelen en aanleg infiltratievoorziening parkeerterrein Laan (naast oude gemeentehuis)
            3. Blz. 128 Duurzaam maken gemeentelijke gebouwen
            4. Blz. 129 Onderzoek foutaansluitingen hemelwaterriool
            5. Blz. 130 Overkapping open bergbezinkbasin Molenbeek aan de Elburgerweg (eigendom Waterschap)
            6. Blz. 131 Uitvoering Jeugdgezondheidsbeleid
        4. Blz. 132 Beleids- en prestatie indicatoren
        5. Blz. 133 Wat mag het kosten?
      9. Blz. 134 Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 135 Inleiding
        2. Blz. 136 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 137 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 138 Bevorderen Verkeersveiligheid en Bereikbaarheid
            1. Blz. 139 Bereikbaarheid kernen met openbaar vervoer waarborgen.
            2. Blz. 140 Extra fietsparkeervoorzieningen in centrum Nunspeet.
            3. Blz. 141 Maatregelen treffen ter voorkoming van wildaanrijdingen.
            4. Blz. 142 Onderzoek naar ‘brilconstructie’ bij aansluiting Eperweg (N795) op de A28.
            5. Blz. 143 Onderzoek naar mogelijke realisatie rotonde Halfweg.
            6. Blz. 144 Reconstructie Ds. Huetlaan – Ds. Martinueslaan.
            7. Blz. 145 Vaststellen nieuw GVVP inclusief aandacht voor de fiets, categorisering en Vierhouten.
          2. Blz. 146 Groene mobiliteit wordt gestimuleerd
            1. Blz. 147 Realiseren van een prettig en veilig fietsnetwerk.
            2. Blz. 148 Realiseren van extra oplaadpunten voor elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen.
          3. Blz. 149 Kwaliteitsslag maken centrum Nunspeet en Stationsomgeving
            1. Blz. 150 Realiseren en evalueren ‘upgrading’ De Markt.
            2. Blz. 151 Realiseren inrichting parkeerterrein bij De Wheme.
            3. Blz. 152 Uitbreiding hanging basket Whemeplein en Dorpstraat. (onderdeel groenbeleidsplan 2019-2029).
            4. Blz. 153 Uitvoeren van het project Stationsomgeving met inachtneming van gekozen aanpak / benodigde middelen.
            5. Blz. 154 Update entree Elspeterweg tussen A28 en spoorlijn.
          4. Blz. 155 Nieuw beleid 2019-2022 Programma 5
            1. Blz. 156 0,3 Fte Civiel (€20.000/jaar)
            2. Blz. 157 Aanschaf nieuwe verkeerstellers
            3. Blz. 158 Herzien GVVP, categorisering (eventueel gecombineerd met herzien verkeersmodel)
            4. Blz. 159 Renovatie Harderwijkerweg Hulshorst (binnen de bebouwde kom) cf Zuiderzeestraatwegroute
            5. Blz. 160 Schoonmaken Abri's (fietsenstallingen)
            6. Blz. 161 Verbeteringen bedrijventerrein Lepelingen I
            7. Blz. 162 Werkvoorbereider Infra
        4. Blz. 163 Beleids- en prestatie indicatoren
        5. Blz. 164 Wat mag het kosten?
      10. Blz. 165 Programma 6. Veiligheid
        1. Blz. 166 Inleiding
        2. Blz. 167 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 168 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 169 De APV wordt ingezet bij bestuurlijke handhaving
            1. Blz. 170 In de Algemene plaatselijke verordening worden bestuursrechtelijke sancties opgenomen om overtreding van bepalingen in deze verordening aan te pakken.
          2. Blz. 171 Het Bibob-beleid wordt geactualiseerd en uitgebreid
            1. Blz. 172 Wij actualiseren het Bibob beleid en breiden dit uit.
            2. Blz. 173 Wij zetten het instrument Bibob op meerdere beleidsterreinen in.
          3. Blz. 174 In diverse grote beleidsthema’s geven wij extra aandacht aan veiligheid
            1. Blz. 175 Bij het invoeren van de Omgevingswet en het opstellen van een Omgevingsvisie nemen wij specifieke maatregelen op inzake (brand)veiligheid.
            2. Blz. 176 Onderzoek of uitbouwen gemeentelijke handhaving nodig is.
            3. Blz. 177 Wij stellen een Integraal Veiligheidsplan 2020-2023 op.
          4. Blz. 178 Ondermijning wordt actief bestreden.
            1. Blz. 179 Gemeentelijk meldpunt instellen.
            2. Blz. 180 Wij stellen beleid op om ondermijning tegen te gaan.
          5. Blz. 181 Wij bieden mogelijkheden voor evenementen
            1. Blz. 182 Wij ontwikkelen beleid over evenementenlocaties.
            2. Blz. 183 Wij willen de aanvraagprocedure voor een evenementenvergunning zo mogelijk vereenvoudigen.
          6. Blz. 184 Wij houden onze brandweervrijwilligers betrokken en enthousiast
            1. Blz. 185 Wij ontwikkelen initiatieven om het vrijwilligerskorps op een voldoende en adequaat niveau te houden.
          7. Blz. 186 Wij ondersteunen en faciliteren initiatieven voor buurtpreventie
            1. Blz. 187 Wij ondersteunen buurtpreventie initiatieven van burgers waar mogelijk financieel of op andere wijze.
          8. Blz. 188 Wij verminderen criminaliteit en woonoverlast
            1. Blz. 189 Het optimaliseren van de informatie-uitwisseling tussen politie en gemeentelijk toezichthouders.
            2. Blz. 190 Wij stellen beleidsregels op voor woonoverlast.
            3. Blz. 191 Wij zetten in op versterking van de signalerende en repressieve handhavingskant van onze buitengewoon opsporingsambtenaren.
          9. Blz. 192 Nieuw beleid 2019-2022 Programma 6
            1. Blz. 193 Nieuwe bluswatervoorzieningen
            2. Blz. 194 Portofoon's Boa's
        4. Blz. 195 Beleids- en prestatie indicatoren
        5. Blz. 196 Wat mag het kosten?
      11. Blz. 197 Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
        1. Blz. 198 Inleiding
        2. Blz. 199 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 200 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 201 Initiatieven op het vlak van de vrijetijdseconomie ondersteunen
            1. Blz. 202 Inzetten op ontwikkeling ‘Nunspeet aan zee'.
            2. Blz. 203 Ondersteunen en in stand houden schaapskooi /- kudde (Elspeet) en onderzoeken mogelijkheid tweede schaapskooi (eventueel in Vierhouten).
            3. Blz. 204 Onderzoek doen naar de manier van heffen van toeristenbelasting en bezien welke methode gewenst is.
            4. Blz. 205 Onderzoeken vergroting herkenbaarheid van Nunspeet in brede zin en specifiek vanaf de A28.
            5. Blz. 206 Opstellen toeristisch-recreatieve visie en uitvoeringsprogramma.
            6. Blz. 207 Particulier initiatief realisering klimbos in planologische zin faciliteren.
            7. Blz. 208 Uitvoeren en evalueren maatregelenplan uitbreiding ‘paarse heide’.
            8. Blz. 209 Vaststellen plan van aanpak ‘Vitale Vakantieparken’.
          2. Blz. 210 Verbeteren leefbaarheid leefomgeving
            1. Blz. 211 Ecologisch verantwoorde onkruidbestrijding invoeren.
            2. Blz. 212 Evaluatie hondenvoorzieningen
            3. Blz. 213 Klimaat bestendig inrichten van de leefomgeving door hemelwater af te koppelen van het riool.
            4. Blz. 214 Maatregelen treffen om verrommeling bij entree kernen tegen te gaan.
            5. Blz. 215 Nieuw ‘groen’ beleidsplan.
            6. Blz. 216 Nieuwe beheersplannen voor onderhoudsniveau ‘grijs, groen en openbare verlichting’.
            7. Blz. 217 Onderzoek naar de staat van onderhoud van het riool.
          3. Blz. 218 Wijkgerichtwerken
            1. Blz. 219 Opstellen plan van aanpak Wijkgericht werken.
          4. Blz. 220 Nieuw beleid 2019-2022 Programma 7
            1. Blz. 221 Aanbrengen nieuwe openbare toiletvoorziening speelweide Stakenberg
            2. Blz. 222 Extra jaarlijkse bijdrage Gastvrije Randmeren
            3. Blz. 223 Project Natuur-inclusieve landbouw Schaarweide
            4. Blz. 224 Structureel verhogen van de jaarlijkse subsidie van de Stichting Vrije Academie voor Beeldende Kunsten Nunspeet
            5. Blz. 225 Vervanging onderduikershut verscholen dorp
        4. Blz. 226 Beleids- en prestatie indicatoren
        5. Blz. 227 Wat mag het kosten?
      12. Blz. 228 Programma 8. Economische zaken
        1. Blz. 229 Inleiding
        2. Blz. 230 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 231 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 232 Wij zetten in op een sterkere locale economie
            1. Blz. 233 Bevorderen goede aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt, o.a. door De Human Capital Agenda met de 3 O’s.
            2. Blz. 234 De dienstverlenging aan de lokale ondernemers verbeteren
            3. Blz. 235 De economische relatie met de regiogemeenten versterken
            4. Blz. 236 Doorontwikkeling centrumgebied met halverwege de bestuursperiode de ‘upgrading’ van de Markt evalueren met specifieke aandacht voor de weekmarkt, centrumondernemingen en de horeca.
            5. Blz. 237 Faciliteren ‘start-ups’ en ZZP-ers.
            6. Blz. 238 Het jaarlijks organiseren van een ondernemersdag.
            7. Blz. 239 Het opstellen van een regionale sociaaleconomische ontwikkelstrategie 2030 met de 3 O’s.
            8. Blz. 240 Invoering van parkmanagement op bedrijventerrein De Kolk en een onderzoek naar de uitrol overige bedrijventerreinen.
            9. Blz. 241 Onderzoeken mogelijkheid aansluiting bij / samenwerking met regio Zwolle.
            10. Blz. 242 Realiseren bedrijvenstrip Elspeet.
        4. Blz. 243 Beleids- en prestatie indicatoren
        5. Blz. 244 Wat mag het kosten?
      13. Blz. 245 Programma 9. Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 246 Inleiding
        2. Blz. 247 Bestuurlijke kaders
        3. Blz. 248 Wat willen wij bereiken?
          1. Blz. 249 Digitaliseren van informatievoorziening en veilige dienstverlening
            1. Blz. 250 Wij doen onderzoek naar nieuwe contact / communicatiekanalen
            2. Blz. 251 Wij zorgen voor een betere digitale toegankelijkheid, actualiteit en vindbaarheid van informatie en toename digitale producten (via vernieuwde website).
          2. Blz. 252 Nunspeet zorgt voor een blijvende solide financiële huishouding
            1. Blz. 253 Invoeren van een gestructureerde vorm van omgaan met risico’s, toepassen van risicomanagement.
            2. Blz. 254 Opnemen van een beperkt aantal relevante ‘resultaat metende’ beleidsindicatoren in de verantwoordingsdocumenten.
          3. Blz. 255 Optimaliseren van de bedrijfsvoering ten dienste van onze ambities
            1. Blz. 256 Een voldoende waardering van inwoners/ondernemers over het betrekken van inwoners/ondernemers bij de uitvoering van plannen, gemeten in het onderzoek ‘waarstaatjegemeente’
            2. Blz. 257 Extra aandacht voor schriftelijke en mondelinge communicatie met inwoners.
            3. Blz. 258 Nunspeet biedt aan (jong) talent kansen en nemen verantwoordelijkheid voor inzet van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
            4. Blz. 259 Optimalisatie van het Klant Contact Center.
          4. Blz. 260 Nieuw beleid 2019-2022 Programma 9
            1. Blz. 261 Aanstelling Functionaris Gegevensbescherming (FG)
            2. Blz. 262 Formatie uitbreiding juridische - beleidsondersteuner directieteam Openbare ruimte (6 uur per week)
            3. Blz. 263 Planten
            4. Blz. 264 Uitbreiding uren facilitair medewerker met 4 uur per week
            5. Blz. 265 Verhoging bijdrage Streekarchivaat
            6. Blz. 266 Vervanging deurautomaten binnendeuren tussen beveiligde zones Gemeentehuis
            7. Blz. 267 Vervanging toegangscontrolesysteem Gemeentehuis
            8. Blz. 268 Voldoen aan banenafspraak
        4. Blz. 269 Beleids- en prestatie indicatoren
        5. Blz. 270 Wat mag het kosten?
      14. Blz. 271 Programmaplan
        1. Blz. 272 Totaal taakvelden
      15. Blz. 273 Paragrafen
        1. Blz. 274 Paragraaf Weerstandsvermogen
          1. Blz. 275 Inleiding
          2. Blz. 276 Weerstandscapaciteit
          3. Blz. 277 Weerstandscapaciteit 2019
          4. Blz. 278 Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
          5. Blz. 279 Analyse en beoordelen van de risico’s
          6. Blz. 280 a. Juridische risico’s
          7. Blz. 281 b. Financiële risico’s
          8. Blz. 282 c. Personele / organisatorische risico’s
          9. Blz. 283 d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
          10. Blz. 284 e. Milieurisico’s
          11. Blz. 285 f. Verbonden partijen
          12. Blz. 286 g. Risico’s sociaal domein
          13. Blz. 287 h. Reguliere risico’s
          14. Blz. 288 Beheersing van risico’s
          15. Blz. 289 Financiële vertaling van de risico’s
          16. Blz. 290 Beoordeling weerstandsvermogen
          17. Blz. 291 Toekomstige ontwikkelingen
          18. Blz. 292 Toelichting kengetallen
        2. Blz. 293 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 294 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          2. Blz. 295 Waterbeheer
          3. Blz. 296 Wegenbeheer
          4. Blz. 297 Openbaar groen
          5. Blz. 298 Openbare verlichting
          6. Blz. 299 Bossen en natuurterreinen
          7. Blz. 300 Gebouwen
        3. Blz. 301 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 302 Algemeen
          2. Blz. 303 Schatkistbankieren
          3. Blz. 304 Risicobeheer
          4. Blz. 305 Rentebeleid (renterisico's)
          5. Blz. 306 Financieringspositie
          6. Blz. 307 Liquiditeitspositie
          7. Blz. 308 Leningenportefeuille
          8. Blz. 309 Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
          9. Blz. 310 Omslagrente
          10. Blz. 311 Beheer beschikbare liquiditeiten
        4. Blz. 312 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 313 Inleiding
          2. Blz. 314 Organisatieontwikkelingen
          3. Blz. 315 Kwaliteitszorg
          4. Blz. 316 Personeel- en organisatiebeleid
          5. Blz. 317 Planning & control
          6. Blz. 318 Administratieve organisatie en interne controle
          7. Blz. 319 Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
          8. Blz. 320 Informatieveiligheid
          9. Blz. 321 Subsidies
        5. Blz. 322 Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 323 Paragraaf Verbonden partijen
          2. Blz. 324 Bank Nederlandse Gemeenten NV
          3. Blz. 325 NV Alliander
          4. Blz. 326 NV Vitens
          5. Blz. 327 Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
          6. Blz. 328 Omgevingsdienst Noord-Veluwe
          7. Blz. 329 Leisurelands
          8. Blz. 330 Coöperatie gastvrije randmeren
          9. Blz. 331 Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
          10. Blz. 332 Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
          11. Blz. 333 NV Inclusief Groep
          12. Blz. 334 NV Afvalsturing Friesland
          13. Blz. 335 Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
        6. Blz. 336 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 337 Inleiding
          2. Blz. 338 Beleid in ontwikkeling
          3. Blz. 339 Bestaand beleid
          4. Blz. 340 Financieel kader
          5. Blz. 341 Actualiteit exploitatiegebieden
        7. Blz. 342 Paragraaf Gemeentelijke heffingen
          1. Blz. 343 Algemeen
          2. Blz. 344 Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
          3. Blz. 345 De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
          4. Blz. 346 Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
          5. Blz. 347 Ad 2. Recreatieve heffingen
          6. Blz. 348 Ad 3. Precariobelasting
          7. Blz. 349 Ad 4. Afvalstoffenheffing
          8. Blz. 350 Ad 5 Rioolheffing
          9. Blz. 351 Ad 6 Rechten
          10. Blz. 352 Kwijtschelding
          11. Blz. 353 Overzicht geraamde inkomsten
    3. Activiteiten
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap