-
Blz. 1
Programmabegroting 2019-2022
-
Blz. 2
Programmabegroting 2019-2022
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Raadsvoorstel
-
Blz. 5
Raadsvoorstel
-
Blz. 6
Hoofdstuk 1 Basis programmabegroting
-
Blz. 7
1.1 Basis Programmabegroting 2019-2022
-
Blz. 8
1.2 Hoofdprioriteiten nieuw beleid 2019-2022
-
Blz. 9
1.3 Uitgangspunten bestaand beleid
-
Blz. 10
1.4 Financiële vertaling van bestaand en nieuw beleid
-
Blz. 11
1.5 Bijstelling van de programmabegroting
-
Blz. 12
Hoofdstuk 2 Dekkingsplan
-
Blz. 13
Inleiding
-
Blz. 14
2.1 Dekkingsvoorstellen
-
Blz. 15
Hoofdstuk 3 Budgetautorisatie
-
Blz. 16
3.1 Financiële positie
-
Blz. 17
3.2 Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 18
3.3 Kerngegevens waarop de ramingen zijn gebaseerd
-
Blz. 19
Programma 1. Sociaal Domein
-
Blz. 20
Inleiding
-
Blz. 21
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 22
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 23
Er wordt geen misbruik gemaakt van sociale voorzieningen.
-
Blz. 24
Sancties opleggen bij misbruik van uitkeringen en persoonsgebonden budget (PGB).
-
Blz. 25
Inwoners hebben een zinvolle daginvulling
-
Blz. 26
Klanttevredenheidsonderzoeken naar tevredenheid en zorg en ondersteuning die vanuit de gemeentelijke verantwoordelijkheid wordt geboden.
-
Blz. 27
Inwoners krijgen de ondersteuning die zij nodig hebben
-
Blz. 28
Lokale uitwerking landelijk manifest Waardig ouder worden.
-
Blz. 29
Op basis van een te houden evaluatie zo nodig komen tot verdere versterking van het Centrum voor jeugd en gezin (CJG).
-
Blz. 30
Op zoek naar nieuwe financiële structurele oplossingen om de tendens van oplopende financiele tekorten vanuit de Jeugdwet te keren.
-
Blz. 31
Opstellen integrale aanpak van integratie, onderwijs (taalles) en werk voor statushouders.
-
Blz. 32
Opstellen lokale 'inclusieve' agenda om uitvoering te geven aan het VN-verdrag voor mensen met een handicap.
-
Blz. 33
Opstellen plan bieden van ondersteuning (v)echtscheidingen, ouderschapscursussen, relatieondersteuning en weerbaarheid.
-
Blz. 34
Opstellen plan meer sturing op toegang via zorgverleners die rechtstreeks naar jeugdzorg verwijzen.
-
Blz. 35
Opstellen plan wat er nodig is aan zorg en ondersteuning voor dementerende ouderen.
-
Blz. 36
Voorstel naar de inzet en taken van sociaal regisseurs.
-
Blz. 37
Inwoners voelen zich betrokken bij hun omgeving
-
Blz. 38
Evalueren pilot huisvesten Servicepunt Vrijwilligers in Veluvine.
-
Blz. 39
Huidige jongerenontmoetingsplekken goed onderhouden en in overleg met jongeren aantrekkelijker maken.
-
Blz. 40
Inventariseren behoefte aan respijtzorg, welke voorzieningen zijn nodig om mantelzorgers te ontlasten.
-
Blz. 41
Onderzoek naar jongerenontmoetingsplek (JOP) in Hulshorst.
-
Blz. 42
Inwoners voelen zich veilig, thuis en in hun omgeving
-
Blz. 43
Beleid ontwikkelen over evenementenlocaties met specifieke aandacht voor aantal evenementen per locatie en richtlijnen voor geluid.
-
Blz. 44
Creëren sluitende aanpak voor zorg en ondersteuning van personen met verward gedrag.
-
Blz. 45
In samenspraak met CJG, Straathoekwerk, Omnia wonen, onderwijs, politie en justitie werkwijze veiligheidsketen bezien.
-
Blz. 46
Inwoners zijn financieel zelfredzaam
-
Blz. 47
Onderzoek naar de inkomenspositie van de laagste inkomens, met name het effect van het gemeentelijk armoedebeleid op netto inkomenspositie.
-
Blz. 48
Opstellen communicatieplan voor pro-actieve en gerichte communicatie welke (sociale) voorzieningen er beschikbaar zijn.
-
Blz. 49
Opstellen plan vroegtijdig ingrijpen bij problematische schulden en snelle toegang tot hulpverlening, met specifieke aandacht voor jongeren.
-
Blz. 50
Inwoners zijn taalvaardig en digitaal zelfredzaam
-
Blz. 51
Opstellen aanpak laaggeletterdheid.
-
Blz. 52
Wij helpen iedereen die kan werken aan het werk
-
Blz. 53
Ondersteunen inwoners met beperkte afstand tot de arbeidsmarkt met kort intensief programma.
-
Blz. 54
Onderzoeken mogelijkheid van alternatieve (re)integratietrajecten.
-
Blz. 55
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 1
-
Blz. 56
(Pilot) GGZ Jeugd dichtbij de huisartsen
-
Blz. 57
Externe huisvesting Servicepunt Vrijwilligers
-
Blz. 58
Sanitaire voorzieningen Dorpshuis Vierhouten
-
Blz. 59
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 60
Wat mag het kosten?
-
Blz. 61
Programma 2. Onderwijs
-
Blz. 62
Inleiding
-
Blz. 63
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 64
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 65
Iedereen gaat naar school
-
Blz. 66
Realiseren nieuwbouw Da Costaschool.
-
Blz. 67
Realiseren van integraal kindcentrum Nunspeet-Oost, met aandacht voor duurzaamheidsaspect.
-
Blz. 68
Renoveren Boaz-Jachinschool.
-
Blz. 69
Voor- en vroegschoolse voorziening
-
Blz. 70
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 2
-
Blz. 71
Nieuwbouw gymzaal Vierhouterweg
-
Blz. 72
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 73
Wat mag het kosten?
-
Blz. 74
Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 75
Inleiding
-
Blz. 76
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 77
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 78
Het ruimtelijk beleid actualiseren
-
Blz. 79
Actualisatie Woonvisie.
-
Blz. 80
Evaluatie beleid functieverandering.
-
Blz. 81
Faciliteren CPO.
-
Blz. 82
Implementeren Omgevingswet.
-
Blz. 83
Invoeren flitsvergunning.
-
Blz. 84
Opstellen van een Omgevingsplan (Plan Woongebieden plus).
-
Blz. 85
Opstellen verfijningsplannen Buitengebied.
-
Blz. 86
Woningbouw op maat.
-
Blz. 87
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 3
-
Blz. 88
Administratie Wabo (27 uur)
-
Blz. 89
Vergunning verlening Wabo (inhuur)
-
Blz. 90
Vergunningverlening evenementen (APV)
-
Blz. 91
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 92
Wat mag het kosten?
-
Blz. 93
Programma 4. Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 94
Inleiding
-
Blz. 95
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 96
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 97
Hergebruik en recycling van afval om een bijdrage te leveren aan de circulaire economie
-
Blz. 98
Onderzoek naar een realisatie van een milieustraat.
-
Blz. 99
Opstellen en uitvoeren van het plan van aanpak saneren asbestgevels en -daken.
-
Blz. 100
Restafval bij huishoudens reduceren tot <100 kg per persoon.
-
Blz. 101
Het (her)inrichten van de openbare ruimte is klimaat adaptief
-
Blz. 102
Bedrijven en particulieren stimuleren de buitenruimte klimaatbestendig in te richten.
-
Blz. 103
Klimaat bestendig inrichten van de leefomgeving door hemelwater af te koppelen van het riool.
-
Blz. 104
Klimaat bestendig inrichten van de openbare ruimte.
-
Blz. 105
Onderzoek naar de capaciteit van het riool.
-
Blz. 106
Meer inwoners leven actief en gezond
-
Blz. 107
Het creëren van open en vitale sportparken voor breed maatschappelijk gebruik .
-
Blz. 108
Opstellen plan meer betrekken van inwoners bij kunst en cultuur, zoals onze jeugd
-
Blz. 109
Opstellen plan voor meer ruimte voor het college om waarderingssubsidies te verstrekken voor initiatieven van de samenleving.
-
Blz. 110
Opstellen projectplan preventie alcohol- en drugsgebruik.
-
Blz. 111
Realiseren routenetwerk voor mountainbikers.
-
Blz. 112
Revitaliseren sportpark de Wiltsangh + bouw sporthal met turnhal en zwembad
-
Blz. 113
Nunspeet zet in op energiebesparing en duurzame opwekking
-
Blz. 114
Besparen op verbruik van energie.
-
Blz. 115
Duurzaam opwekken van energie door gemeente en burger/ondernemer stimuleren.
-
Blz. 116
Faciliteren opwekken duurzame energie als kansrijke neventak agrarische sector.
-
Blz. 117
Het afsluiten van een lokaal energieakkoord.
-
Blz. 118
Inrichten van een energieloket voor burgers en bedrijven.
-
Blz. 119
Inzetten van een energieregisseur.
-
Blz. 120
Onderzoeken van mogelijkheden voor windturbines in regionaal verband.
-
Blz. 121
Stimuleren van innovatie en het faciliteren van duurzaamheidsinvesteringen.
-
Blz. 122
Upgraden en uitvoeren van het Programma Duurzaamheid.
-
Blz. 123
Verduurzaming van gemeentelijke gebouwen.
-
Blz. 124
Versneld vervangen straatverlichting door LED.
-
Blz. 125
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 4
-
Blz. 126
Afkoppelen Bloemhofweg
-
Blz. 127
Afkoppelen en aanleg infiltratievoorziening parkeerterrein Laan (naast oude gemeentehuis)
-
Blz. 128
Duurzaam maken gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 129
Onderzoek foutaansluitingen hemelwaterriool
-
Blz. 130
Overkapping open bergbezinkbasin Molenbeek aan de Elburgerweg (eigendom Waterschap)
-
Blz. 131
Uitvoering Jeugdgezondheidsbeleid
-
Blz. 132
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 133
Wat mag het kosten?
-
Blz. 134
Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 135
Inleiding
-
Blz. 136
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 137
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 138
Bevorderen Verkeersveiligheid en Bereikbaarheid
-
Blz. 139
Bereikbaarheid kernen met openbaar vervoer waarborgen.
-
Blz. 140
Extra fietsparkeervoorzieningen in centrum Nunspeet.
-
Blz. 141
Maatregelen treffen ter voorkoming van wildaanrijdingen.
-
Blz. 142
Onderzoek naar ‘brilconstructie’ bij aansluiting Eperweg (N795) op de A28.
-
Blz. 143
Onderzoek naar mogelijke realisatie rotonde Halfweg.
-
Blz. 144
Reconstructie Ds. Huetlaan – Ds. Martinueslaan.
-
Blz. 145
Vaststellen nieuw GVVP inclusief aandacht voor de fiets, categorisering en Vierhouten.
-
Blz. 146
Groene mobiliteit wordt gestimuleerd
-
Blz. 147
Realiseren van een prettig en veilig fietsnetwerk.
-
Blz. 148
Realiseren van extra oplaadpunten voor elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen.
-
Blz. 149
Kwaliteitsslag maken centrum Nunspeet en Stationsomgeving
-
Blz. 150
Realiseren en evalueren ‘upgrading’ De Markt.
-
Blz. 151
Realiseren inrichting parkeerterrein bij De Wheme.
-
Blz. 152
Uitbreiding hanging basket Whemeplein en Dorpstraat. (onderdeel groenbeleidsplan 2019-2029).
-
Blz. 153
Uitvoeren van het project Stationsomgeving met inachtneming van gekozen aanpak / benodigde middelen.
-
Blz. 154
Update entree Elspeterweg tussen A28 en spoorlijn.
-
Blz. 155
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 5
-
Blz. 156
0,3 Fte Civiel (€20.000/jaar)
-
Blz. 157
Aanschaf nieuwe verkeerstellers
-
Blz. 158
Herzien GVVP, categorisering (eventueel gecombineerd met herzien verkeersmodel)
-
Blz. 159
Renovatie Harderwijkerweg Hulshorst (binnen de bebouwde kom) cf Zuiderzeestraatwegroute
-
Blz. 160
Schoonmaken Abri's (fietsenstallingen)
-
Blz. 161
Verbeteringen bedrijventerrein Lepelingen I
-
Blz. 162
Werkvoorbereider Infra
-
Blz. 163
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 164
Wat mag het kosten?
-
Blz. 165
Programma 6. Veiligheid
-
Blz. 166
Inleiding
-
Blz. 167
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 168
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 169
De APV wordt ingezet bij bestuurlijke handhaving
-
Blz. 170
In de Algemene plaatselijke verordening worden bestuursrechtelijke sancties opgenomen om overtreding van bepalingen in deze verordening aan te pakken.
-
Blz. 171
Het Bibob-beleid wordt geactualiseerd en uitgebreid
-
Blz. 172
Wij actualiseren het Bibob beleid en breiden dit uit.
-
Blz. 173
Wij zetten het instrument Bibob op meerdere beleidsterreinen in.
-
Blz. 174
In diverse grote beleidsthema’s geven wij extra aandacht aan veiligheid
-
Blz. 175
Bij het invoeren van de Omgevingswet en het opstellen van een Omgevingsvisie nemen wij specifieke maatregelen op inzake (brand)veiligheid.
-
Blz. 176
Onderzoek of uitbouwen gemeentelijke handhaving nodig is.
-
Blz. 177
Wij stellen een Integraal Veiligheidsplan 2020-2023 op.
-
Blz. 178
Ondermijning wordt actief bestreden.
-
Blz. 179
Gemeentelijk meldpunt instellen.
-
Blz. 180
Wij stellen beleid op om ondermijning tegen te gaan.
-
Blz. 181
Wij bieden mogelijkheden voor evenementen
-
Blz. 182
Wij ontwikkelen beleid over evenementenlocaties.
-
Blz. 183
Wij willen de aanvraagprocedure voor een evenementenvergunning zo mogelijk vereenvoudigen.
-
Blz. 184
Wij houden onze brandweervrijwilligers betrokken en enthousiast
-
Blz. 185
Wij ontwikkelen initiatieven om het vrijwilligerskorps op een voldoende en adequaat niveau te houden.
-
Blz. 186
Wij ondersteunen en faciliteren initiatieven voor buurtpreventie
-
Blz. 187
Wij ondersteunen buurtpreventie initiatieven van burgers waar mogelijk financieel of op andere wijze.
-
Blz. 188
Wij verminderen criminaliteit en woonoverlast
-
Blz. 189
Het optimaliseren van de informatie-uitwisseling tussen politie en gemeentelijk toezichthouders.
-
Blz. 190
Wij stellen beleidsregels op voor woonoverlast.
-
Blz. 191
Wij zetten in op versterking van de signalerende en repressieve handhavingskant van onze buitengewoon opsporingsambtenaren.
-
Blz. 192
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 6
-
Blz. 193
Nieuwe bluswatervoorzieningen
-
Blz. 194
Portofoon's Boa's
-
Blz. 195
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 196
Wat mag het kosten?
-
Blz. 197
Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
-
Blz. 198
Inleiding
-
Blz. 199
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 200
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 201
Initiatieven op het vlak van de vrijetijdseconomie ondersteunen
-
Blz. 202
Inzetten op ontwikkeling ‘Nunspeet aan zee'.
-
Blz. 203
Ondersteunen en in stand houden schaapskooi /- kudde (Elspeet) en onderzoeken mogelijkheid tweede schaapskooi (eventueel in Vierhouten).
-
Blz. 204
Onderzoek doen naar de manier van heffen van toeristenbelasting en bezien welke methode gewenst is.
-
Blz. 205
Onderzoeken vergroting herkenbaarheid van Nunspeet in brede zin en specifiek vanaf de A28.
-
Blz. 206
Opstellen toeristisch-recreatieve visie en uitvoeringsprogramma.
-
Blz. 207
Particulier initiatief realisering klimbos in planologische zin faciliteren.
-
Blz. 208
Uitvoeren en evalueren maatregelenplan uitbreiding ‘paarse heide’.
-
Blz. 209
Vaststellen plan van aanpak ‘Vitale Vakantieparken’.
-
Blz. 210
Verbeteren leefbaarheid leefomgeving
-
Blz. 211
Ecologisch verantwoorde onkruidbestrijding invoeren.
-
Blz. 212
Evaluatie hondenvoorzieningen
-
Blz. 213
Klimaat bestendig inrichten van de leefomgeving door hemelwater af te koppelen van het riool.
-
Blz. 214
Maatregelen treffen om verrommeling bij entree kernen tegen te gaan.
-
Blz. 215
Nieuw ‘groen’ beleidsplan.
-
Blz. 216
Nieuwe beheersplannen voor onderhoudsniveau ‘grijs, groen en openbare verlichting’.
-
Blz. 217
Onderzoek naar de staat van onderhoud van het riool.
-
Blz. 218
Wijkgerichtwerken
-
Blz. 219
Opstellen plan van aanpak Wijkgericht werken.
-
Blz. 220
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 7
-
Blz. 221
Aanbrengen nieuwe openbare toiletvoorziening speelweide Stakenberg
-
Blz. 222
Extra jaarlijkse bijdrage Gastvrije Randmeren
-
Blz. 223
Project Natuur-inclusieve landbouw Schaarweide
-
Blz. 224
Structureel verhogen van de jaarlijkse subsidie van de Stichting Vrije Academie voor Beeldende Kunsten Nunspeet
-
Blz. 225
Vervanging onderduikershut verscholen dorp
-
Blz. 226
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 227
Wat mag het kosten?
-
Blz. 228
Programma 8. Economische zaken
-
Blz. 229
Inleiding
-
Blz. 230
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 231
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 232
Wij zetten in op een sterkere locale economie
-
Blz. 233
Bevorderen goede aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt, o.a. door De Human Capital Agenda met de 3 O’s.
-
Blz. 234
De dienstverlenging aan de lokale ondernemers verbeteren
-
Blz. 235
De economische relatie met de regiogemeenten versterken
-
Blz. 236
Doorontwikkeling centrumgebied met halverwege de bestuursperiode de ‘upgrading’ van de Markt evalueren met specifieke aandacht voor de weekmarkt, centrumondernemingen en de horeca.
-
Blz. 237
Faciliteren ‘start-ups’ en ZZP-ers.
-
Blz. 238
Het jaarlijks organiseren van een ondernemersdag.
-
Blz. 239
Het opstellen van een regionale sociaaleconomische ontwikkelstrategie 2030 met de 3 O’s.
-
Blz. 240
Invoering van parkmanagement op bedrijventerrein De Kolk en een onderzoek naar de uitrol overige bedrijventerreinen.
-
Blz. 241
Onderzoeken mogelijkheid aansluiting bij / samenwerking met regio Zwolle.
-
Blz. 242
Realiseren bedrijvenstrip Elspeet.
-
Blz. 243
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 244
Wat mag het kosten?
-
Blz. 245
Programma 9. Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 246
Inleiding
-
Blz. 247
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 248
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 249
Digitaliseren van informatievoorziening en veilige dienstverlening
-
Blz. 250
Wij doen onderzoek naar nieuwe contact / communicatiekanalen
-
Blz. 251
Wij zorgen voor een betere digitale toegankelijkheid, actualiteit en vindbaarheid van informatie en toename digitale producten (via vernieuwde website).
-
Blz. 252
Nunspeet zorgt voor een blijvende solide financiële huishouding
-
Blz. 253
Invoeren van een gestructureerde vorm van omgaan met risico’s, toepassen van risicomanagement.
-
Blz. 254
Opnemen van een beperkt aantal relevante ‘resultaat metende’ beleidsindicatoren in de verantwoordingsdocumenten.
-
Blz. 255
Optimaliseren van de bedrijfsvoering ten dienste van onze ambities
-
Blz. 256
Een voldoende waardering van inwoners/ondernemers over het betrekken van inwoners/ondernemers bij de uitvoering van plannen, gemeten in het onderzoek ‘waarstaatjegemeente’
-
Blz. 257
Extra aandacht voor schriftelijke en mondelinge communicatie met inwoners.
-
Blz. 258
Nunspeet biedt aan (jong) talent kansen en nemen verantwoordelijkheid voor inzet van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
-
Blz. 259
Optimalisatie van het Klant Contact Center.
-
Blz. 260
Nieuw beleid 2019-2022 Programma 9
-
Blz. 261
Aanstelling Functionaris Gegevensbescherming (FG)
-
Blz. 262
Formatie uitbreiding juridische - beleidsondersteuner directieteam Openbare ruimte (6 uur per week)
-
Blz. 263
Planten
-
Blz. 264
Uitbreiding uren facilitair medewerker met 4 uur per week
-
Blz. 265
Verhoging bijdrage Streekarchivaat
-
Blz. 266
Vervanging deurautomaten binnendeuren tussen beveiligde zones Gemeentehuis
-
Blz. 267
Vervanging toegangscontrolesysteem Gemeentehuis
-
Blz. 268
Voldoen aan banenafspraak
-
Blz. 269
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 270
Wat mag het kosten?
-
Blz. 271
Programmaplan
-
Blz. 272
Totaal taakvelden
-
Blz. 273
Paragrafen
-
Blz. 274
Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 275
Inleiding
-
Blz. 276
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 277
Weerstandscapaciteit 2019
-
Blz. 278
Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
-
Blz. 279
Analyse en beoordelen van de risico’s
-
Blz. 280
a. Juridische risico’s
-
Blz. 281
b. Financiële risico’s
-
Blz. 282
c. Personele / organisatorische risico’s
-
Blz. 283
d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
-
Blz. 284
e. Milieurisico’s
-
Blz. 285
f. Verbonden partijen
-
Blz. 286
g. Risico’s sociaal domein
-
Blz. 287
h. Reguliere risico’s
-
Blz. 288
Beheersing van risico’s
-
Blz. 289
Financiële vertaling van de risico’s
-
Blz. 290
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 291
Toekomstige ontwikkelingen
-
Blz. 292
Toelichting kengetallen
-
Blz. 293
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 294
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 295
Waterbeheer
-
Blz. 296
Wegenbeheer
-
Blz. 297
Openbaar groen
-
Blz. 298
Openbare verlichting
-
Blz. 299
Bossen en natuurterreinen
-
Blz. 300
Gebouwen
-
Blz. 301
Paragraaf Financiering
-
Blz. 302
Algemeen
-
Blz. 303
Schatkistbankieren
-
Blz. 304
Risicobeheer
-
Blz. 305
Rentebeleid (renterisico's)
-
Blz. 306
Financieringspositie
-
Blz. 307
Liquiditeitspositie
-
Blz. 308
Leningenportefeuille
-
Blz. 309
Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
-
Blz. 310
Omslagrente
-
Blz. 311
Beheer beschikbare liquiditeiten
-
Blz. 312
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 313
Inleiding
-
Blz. 314
Organisatieontwikkelingen
-
Blz. 315
Kwaliteitszorg
-
Blz. 316
Personeel- en organisatiebeleid
-
Blz. 317
Planning & control
-
Blz. 318
Administratieve organisatie en interne controle
-
Blz. 319
Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
-
Blz. 320
Informatieveiligheid
-
Blz. 321
Subsidies
-
Blz. 322
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 323
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 324
Bank Nederlandse Gemeenten NV
-
Blz. 325
NV Alliander
-
Blz. 326
NV Vitens
-
Blz. 327
Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
-
Blz. 328
Omgevingsdienst Noord-Veluwe
-
Blz. 329
Leisurelands
-
Blz. 330
Coöperatie gastvrije randmeren
-
Blz. 331
Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
-
Blz. 332
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
-
Blz. 333
NV Inclusief Groep
-
Blz. 334
NV Afvalsturing Friesland
-
Blz. 335
Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
-
Blz. 336
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 337
Inleiding
-
Blz. 338
Beleid in ontwikkeling
-
Blz. 339
Bestaand beleid
-
Blz. 340
Financieel kader
-
Blz. 341
Actualiteit exploitatiegebieden
-
Blz. 342
Paragraaf Gemeentelijke heffingen
-
Blz. 343
Algemeen
-
Blz. 344
Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
-
Blz. 345
De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
-
Blz. 346
Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
-
Blz. 347
Ad 2. Recreatieve heffingen
-
Blz. 348
Ad 3. Precariobelasting
-
Blz. 349
Ad 4. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 350
Ad 5 Rioolheffing
-
Blz. 351
Ad 6 Rechten
-
Blz. 352
Kwijtschelding
-
Blz. 353
Overzicht geraamde inkomsten
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap