1. Blz. 1 Jaarstukken 2018 van de gemeente Nunspeet
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Raadsvoorstel
        1. Blz. 4 Raadsvoorstel
      2. Blz. 5 Jaarverslag - Algemene gegevens
        1. Blz. 6 Jaarverslag - Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
          1. Blz. 7 Samenstelling bestuur met portefuilleverdeling
        2. Blz. 8 Jaarverslag - Kerngegevens
          1. Blz. 9 1.2 Kerngegevens
      3. Blz. 10 Jaarverslag - Programmaverantwoording
        1. Blz. 11 Programmaverantwoording
        2. Blz. 12 Specificatie programmaverantwoording
      4. Blz. 13 Jaarverslag - Programma 1 Sociaal Domein
        1. Blz. 14 Jaarverslag - Beleid programma 1
          1. Blz. 15 Inleiding
          2. Blz. 16 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 17 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 18 Actieve inzet op re-integratie samen met het bedrijfsleven en de Inclusief Groep
              1. Blz. 19 Het afleggen van bedrijfsbezoeken door de jobcoach en bestuurder en het bezoeken van bedrijfsbijeenkomsten
              2. Blz. 20 Invulling van het regionaal werkbedrijf “Factor werkt in samenwerking met de Noord-Veluwse Werkkamer
              3. Blz. 21 Uitvoering geven aan de samenwerking met de Inclusief Groep en werkgevers voor de Participatiewet
              4. Blz. 22 Verdere besluitvorming over regionale samenwerking met de Inclusief Groep /Proson
            2. Blz. 23 Beperken instroom bijstand, ook door alternatieve maatregelen (bijvoorbeeld actieve job coaches)
              1. Blz. 24 De uitvoering van klantmanagement
            3. Blz. 25 Aan verlenen uitkering zoveel mogelijk de voorwaarde verbinden een tegenprestatie naar vermogen te leveren
              1. Blz. 26 Extra inzet op stimulering maatschappelijk nuttige activiteiten
            4. Blz. 27 Bij inkoop en aanbestedingen zo mogelijk ‘social return’ als contractvoorwaarde opnemen
              1. Blz. 28 Voorwaarden stellen dat opdrachtnemers (leerwerk)stages aanbieden en/of mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt en/of jongeren in dienst nemen
            5. Blz. 29 Nadrukkelijke aandacht voor fraudebestrijding en handhaving
              1. Blz. 30 Adequate reactie op signalen van misbruik
              2. Blz. 31 Inzet op het voorkomen van fraude door samenwerking “aan de poort” met de sociaal rechercheur
              3. Blz. 32 Nadrukkelijke aandacht voor fraudebestrijding en handhaving
            6. Blz. 33 Ontwikkelen van nieuw beleid voor armoedebestrijding met specifieke aandacht voor ouderen en kinderen
              1. Blz. 34 Uitvoering geven aan de in 2015 vastgestelde verordening minima in samenhang met de collectieve zorgverzekering inclusief extra pakket
            7. Blz. 35 Maximaal benutten wettelijke mogelijkheden categoriale bijstand
              1. Blz. 36 Gerealiseerd via de vastgestelde minimaverordening en afgesloten collectieve zorgverzekering
            8. Blz. 37 Faciliteren mogelijke realisatie ‘meer-met-minderhuis’
              1. Blz. 38 Verder vormgeven faciliteren mogelijke realisatie ‘meer-met-minderhuis’
            9. Blz. 39 Stimuleren algemene voorzieningen
              1. Blz. 40 Het convenant met Omnia en Stimenz wordt uitgevoerd en door integraal te werken worden partijen bij elkaar betrokken
            10. Blz. 41 Continueren ingezette beleid samenwerking welzijnsorganisaties
            11. Blz. 42 Actief burgerschap
            12. Blz. 43 Preventie van kwetsbaarheid
            13. Blz. 44 Goede toegang tot maatschappelijke ondersteuning
            14. Blz. 45 Beschikbaarheid cliëntondersteuning
            15. Blz. 46 Ondersteuning mantelzorgers en vrijwilligers
            16. Blz. 47 Kwalitatief goede ondersteuning
            17. Blz. 48 Keuzevrijheid
            18. Blz. 49 Financieel bijstaan van inwoners die ondersteuning nodig hebben maar dit niet kunnen betalen
            19. Blz. 50 Integrale werkwijze 4D breed
            20. Blz. 51 Actief inzetten op zorgmijders
            21. Blz. 52 Goede toegankelijkheid in het openbare leven
            22. Blz. 53 Bieden van beschermd wonen
            23. Blz. 54 Voorkomen en bestrijden van huiselijk geweld
            24. Blz. 55 Stimuleren omslag van ‘schulden saneren’ naar ‘schulden voorkomen’ samen met maatschappelijk betrokken partijen; een zelfde aanpak hanteren bij huisuitzettingen
              1. Blz. 56 Het convenant met Omnia en Stimenz wordt uitgevoerd en door integraal te werken worden partijen bij elkaar betrokken
            25. Blz. 57 Versterken samenwerking Straathoekwerk met organisaties jeugdwelzijnswerk
              1. Blz. 58 Uitvoering van een (door)ontwikkeling en versterking van Straathoekwerk
            26. Blz. 59 Specifieke aandacht geven aan kwetsbare jonge mensen die de leeftijdgrens hebben bereikt voor jongerenwerk
              1. Blz. 60 Werken aan intensieve samenwerking tussen consulenten binnen het sociaal domein
            27. Blz. 61 Hernieuwd en eigentijds inrichten jongerenparticipatie
              1. Blz. 62 Ondersteuning en ontwikkeling van jongerenparticipatie betrekken bij genoemde doorontwikkeling en versterking van straathoekwerk en jeugdwelzijnswerk in 2018.
            28. Blz. 63 Mogelijkheid van persoonsgebonden budget (PGB) (of vergelijkbare systematiek) blijft bestaan
              1. Blz. 64 Het PGB instrument in de Wmo verordening en Verordening Jeugdhulp (blijven) waarborgen
            29. Blz. 65 Zoveel mogelijk garanderen optimale keuzevrijheid cliënten wat betreft zorg, alsmede (ook identiteitsgebonden) zorgaanbieders betrekken bij aanbestedingstrajecten
              1. Blz. 66 Identiteitsgebonden zorgaanbieders kunnen bij de gevraagde kwaliteitseisen in 2018 meedoen bij aanbestedingen voor maatwerkvoorzieningen Wmo en Jeugd
            30. Blz. 67 Identiteitsgebonden en kerkelijke hulpverleningsorganisaties behouden plaats in lokale zorgnetwerk
              1. Blz. 68 Identiteitsgebonden en kerkelijke hulpverleningsorganisaties nemen in 2018 deel aan overleggen van het lokale zorgnetwerk
            31. Blz. 69 Ontwikkelen specifiek beleid met oogmerk meer aandacht voor mantelzorgers en respijtzorg
              1. Blz. 70 In het Wmo-beleidsplan 2017-2020 is dit beleid opgenomen en wordt uitgevoerd door de welzijnsinstellingen
            32. Blz. 71 Stimuleren zo lang en zelfstandig mogelijk thuis wonen van ouderen (speciale aandacht tegengaan eenzaamheid)
              1. Blz. 72 Uitvoering preventieve huisbezoeken door het welzijnswerk
            33. Blz. 73 Continueren inzet op regierol gemeente voor voorzieningen ouderen, met betrokkenheid ouderenbonden
              1. Blz. 74 Het bestuurlijk overleg met de ouderenbonden wordt in 2018 voortgezet
            34. Blz. 75 Continueren ingezette beleid samenwerking welzijnsorganisaties voor ouderen
            35. Blz. 76 Vrijwilligersvervoer voor ouderen betaalbaar houden
            36. Blz. 77 Ondersteunen wijk- en kernen gericht werken in co-creatie en samenwerking met inwoners, onder andere door Burgerfonds ‘Vitale kernen’
              1. Blz. 78 Middels Burgerfonds lokale initiatieven door burgers stimuleren, zo veel mogelijk in samenwerking met de buurt-/dorpsverenigingen
            37. Blz. 79 Prioriteit geven aan in samenhang oppakken van de drie decentralisaties op het gebied van jeugd, zorg en participatie
              1. Blz. 80 Vanuit onze regierol dragen wij zorg voor een samenhangende verdere vormgeving van de transities
            38. Blz. 81 Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
          4. Blz. 82 Beleids- en prestatie indicatoren
          5. Blz. 83 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 84 Jaarverslag - Financiële analyse programma 1
          1. Blz. 85 Financiële analyse
            1. Blz. 86 Taakvelden Programma 1
              1. Blz. 87 1.1 Samenkracht en burgerparticipatie
              2. Blz. 88 1.2 Wijkteams
              3. Blz. 89 1.3 Inkomensregelingen
              4. Blz. 90 1.5 Arbeidsparticipatie
              5. Blz. 91 1.6.1 Maatwerkvoorzieningen (WMO) BeM
              6. Blz. 92 1.6.2 Maatwerkvoorzieningen (WMO) Dienstverlening
              7. Blz. 93 1.7.1 Maatwerkdienst-verlening 18+
              8. Blz. 94 1.7.2 Maatwerkdienst-verlening 18-
              9. Blz. 95 1.81 Geëscaleerde zorg 18+
              10. Blz. 96 1.82 Geëscaleerde zorg 18-
      5. Blz. 97 Jaarverslag - Programma 2 Onderwijs
        1. Blz. 98 Jaarverslag - Beleid programma 2
          1. Blz. 99 Inleiding
          2. Blz. 100 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 101 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 102 Maximale inzet op voorkomen schooluitval
              1. Blz. 103 Uitvoering geven aan Beleidsplan Leerlingzaken en Uitvoeringsprogramma VSV  (RMC functie)
            2. Blz. 104 Inhoudelijke activering Integraal Kindcentra
              1. Blz. 105 We voeren samen met de schoolbesturen een gemeenschappelijke agenda uit.
            3. Blz. 106 Inspanning tot behoud openbaar onderwijs in Nunspeet
              1. Blz. 107 Afspraken maken over verdeling van verantwoordelijkheden ten aanzien van openbaar onderwijs
            4. Blz. 108 Hoger VVE bereik
              1. Blz. 109 Via subsidieverstrekking sturen op verbetering van de basiskwaliteit van het aanbod (harmonisatie) en opheffing non-bereik
            5. Blz. 110 Volgen van ontwikkelingen in voor- en vroegschoolse educatie
            6. Blz. 111 Realisatie Kindcentra Nunspeet Oost binnen afgegeven raadskader
              1. Blz. 112 Gemeenteraad vragen kaders vast te stellen en budget beschikbaar te stellen
            7. Blz. 113 Inzetten op behoud van breed aanbod voortgezet onderwijs in Nunspeet
              1. Blz. 114 OOGO voeren over nieuw RPO
            8. Blz. 115 Investeren in onderwijshuisvesting en- omgeving
            9. Blz. 116 Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
              1. Blz. 117 Onderwijshuisvesting (Extra oog voor de toekomst)
          4. Blz. 118 Beleids- en prestatie indicatoren
          5. Blz. 119 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 120 Jaarverslag - Financiële analyse programma 2
          1. Blz. 121 Doelstellingen
            1. Blz. 122 Taakvelden programma 2
              1. Blz. 123 2.1 Openbaar onderwijs
              2. Blz. 124 2.2 Onderwijshuisvesting
              3. Blz. 125 2.3 Onderwijsbeleid en leerlingzaken
      6. Blz. 126 Jaarverslag - Programma 3 Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
        1. Blz. 127 Jaarverslag - Beleid programma 3
          1. Blz. 128 Inleiding
          2. Blz. 129 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 130 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 131 Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
              1. Blz. 132 Invoering omgevingswet
              2. Blz. 133 Oversampling WoON
            2. Blz. 134 Ad-hoc beleid voorkomen en faciliteren mantelzorg, nevenactiviteiten etc.
              1. Blz. 135 Opstellen bestemmingsplan Woongebieden
              2. Blz. 136 Opstellen Verfijningsplan Buitengebied
            3. Blz. 137 Snel sturen op woningbouwbehoefte
              1. Blz. 138 Monitoren CPO Elspeet en Nunspeet
              2. Blz. 139 Monitoren CPO Hulshorst
              3. Blz. 140 Monitoren Woningbouw op Maat
              4. Blz. 141 Uitvoeren nieuwe woonvisie
              5. Blz. 142 Uitvoeren planontwikkelingen Molenbeek, Elspeet NoordWest en Weversweg
            4. Blz. 143 Verfijningsplan bestemmingsplan Buitengebied
            5. Blz. 144 Veilige en prettige woonomgeving creëren
              1. Blz. 145 Stimuleren clustering van voorzieningen en activiteiten op en rondom De Brem, De Veluwse Heuvel en Oranjehof/Kulturhus
            6. Blz. 146 Positieve insteek verkoop onrendabele stukjes groen aan particuliere aanwonenden
              1. Blz. 147 Uitvoeren snippergroenbeleid
            7. Blz. 148 Nadrukkelijke aandacht voor ‘gelijke gevallen, gelijk behandelen’
              1. Blz. 149 Indien van toepassing eerst beleid opstellen en dan principeverzoek behandelen
            8. Blz. 150 Continuering beleid en handhaving gericht tegen onrechtmatige bewoning recreatiewoningen
              1. Blz. 151 100% van alle nieuwe gevallen van onrechtmatige bewoning op recreatieparken oppakken
          4. Blz. 152 Beleids- en prestatie indicatoren
          5. Blz. 153 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 154 Jaarverslag - Financiële analyse programma 3
          1. Blz. 155 Doelstellingen
            1. Blz. 156 Taakvelden programma 3
              1. Blz. 157 3.1 Ruimtelijke Ordening
              2. Blz. 158 3.2 Grondexploitatie (niet-bedrijventerreinen)
              3. Blz. 159 3.3.1 Wonen en Bouwen ROV
              4. Blz. 160 3.3.2 Wonen en Bouwen VTH
      7. Blz. 161 Jaarverslag - Programma 4 Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 162 Jaarverslag - Beleid programma 4
          1. Blz. 163 Inleiding
          2. Blz. 164 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 165 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 166 Continueren integraal gezondheidsbeleid met aandacht voor diverse aanpalende beleidsterreinen
              1. Blz. 167 Uitvoering geven aan de beleidsnota Samen voor een gezond Noord-Veluwe 2017-2021
            2. Blz. 168 Ondersteunen bewustwording volksgezondheid door voorlichting en educatie, met als uitgangspunt de eigen verantwoordelijkheid van mensen
              1. Blz. 169 Regionale preventieve voorlichtingsprojecten voor leefstijlverandering, zoals ‘Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG)
            3. Blz. 170 Verslavingsbeleid relateren aan regelgeving, handhaving, preventie en educatie en bewustwording
              1. Blz. 171 Het project GEDRAG omvat diverse (verslavings)preventielessen voor alle scholen in de gemeente Nunspeet, ter bevordering van de bewustwording van een gezonde leefstijl onder de jeugd
            4. Blz. 172 Verkennen mogelijkheden Energieakkoord
              1. Blz. 173 Uitbouwen van het digitaal energieloket
            5. Blz. 174 Stimuleren en ondersteunen burgerinitiatieven duurzaamheid (duurzaamheidsleningen)
              1. Blz. 175 Inspanningen om een collectief van lokale bedrijven en actieve burgers van de grond te krijgen: energieambassadeurs
              2. Blz. 176 Inzetten van instrumenten voor duurzaamheid: isolatiesubsidies, ambtelijke ondersteuning
            6. Blz. 177 Stimuleren maatregelen tot scheiding afvalwater en hemelwater
              1. Blz. 178 Uitvoeren fase 1 hemelwatervisie
            7. Blz. 179 Invullen voorbeeldfunctie gemeente in relatie tot duurzaamheid
              1. Blz. 180 Plaatsen van zonnepanelen op gemeentelijke gebouwen
            8. Blz. 181 Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
              1. Blz. 182 Gedenkkunstwerken begraafplaats Nunspeet West en Elspeet
              2. Blz. 183 Nunspeet Natuurlijk
              3. Blz. 184 Project asbestsanering
              4. Blz. 185 Stimuleringslening Nunspeet 2050
              5. Blz. 186 Vervangen infopanelen ingangen begraafplaatsen
              6. Blz. 187 Volksgezondheid algemeen (inclusief JOGG)
          4. Blz. 188 Beleids- en prestatie indicatoren
          5. Blz. 189 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 190 Jaarverslag - Financiële analyse programma 4
          1. Blz. 191 Doelstellingen
            1. Blz. 192 Taakvelden programma 4
              1. Blz. 193 4.1 Volksgezondheid
              2. Blz. 194 4.2.1 Riolering financiën
              3. Blz. 195 4.2.2 Riolering OR
              4. Blz. 196 4.2.3 Riolering Infra
              5. Blz. 197 4.3.1 Afval Financiën
              6. Blz. 198 4.3.2 Afval Openbare Ruimte
              7. Blz. 199 4.4.1 Milieubeheer BeM
              8. Blz. 200 4.4.2 Milieubeheer ROV
              9. Blz. 201 4.4.3 Milieubeheer VTH
              10. Blz. 202 4.5 Begraafplaatsen en crematoria
      8. Blz. 203 Jaarverslag - Programma 5 Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 204 Jaarverslag - Beleid programma 5
          1. Blz. 205 Inleiding
          2. Blz. 206 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 207 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 208 Vervanging openbare verlichting door LED-verlichting
              1. Blz. 209 Continueren vervangen verouderde armaturen wijkontsluitingswegen
            2. Blz. 210 Realiseren extra laadpunten elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen
              1. Blz. 211 Faciliteren realisatie laadpunten (door marktpartijen) op basis van Regeling laadpalen elektrisch vervoer Nunspeet 2012.
            3. Blz. 212 Realiseren sluitend netwerk wandel-, fiets- en ruiterpaden
              1. Blz. 213 Onderzoek naar het bestaande netwerk van wandel-, fiets- en ruiterpaden uitgevoerd
            4. Blz. 214 Inzetten op ‘verlevendiging’ Marktplein na afstemming met betrokken partijen
              1. Blz. 215 Uitvoeren uitkomsten van een startnotitie over het gebruik van het Marktplein
            5. Blz. 216 Realiseren herinrichting De Brink in Elspeet
              1. Blz. 217 Opstellen van een voorstel over herinrichtingsplan de Brink, Elspeet
            6. Blz. 218 Onderzoeken mogelijkheid faciliteren bewaakte fietsenstalling mogelijk met inzet van mensen met achterstand tot de arbeidsmarkt
              1. Blz. 219 In kaart brengen van de behoeften aan een bewaakte fietsenstalling en invulling hieraan geven
            7. Blz. 220 Advies uitbrengen met betrekking tot (financiële) mogelijkheid ondertunneling spoorwegovergang Eperweg in relatie tot aanleg oostelijke rondweg en bedrijventerrein De Kolk
              1. Blz. 221 Onderzoeken van en adviseren over mogelijkheden ondertunneling spoorwegovergang Eperweg
            8. Blz. 222 Onderzoek verkeersafwikkeling Stationsomgeving in relatie tot financiële haalbaarheid
            9. Blz. 223 Continueren aandacht voor verkeerseducatie en gedragsbeïnvloeding
              1. Blz. 224 Voortzetten van het huidige beleid: communicatie en educatie over verkeer en gedrag
            10. Blz. 225 Geen betaald parkeren
              1. Blz. 226 Voortzetten van het huidige beleid betaald parkeren
            11. Blz. 227 Evalueren gerealiseerde uitbreiding blauwe zone in dorpscentrum Nunspeet
              1. Blz. 228 Evaluatie opheffing blauwe zone
            12. Blz. 229 Realiseren oplossingen verkeers- en parkeerproblematiek in Vierhouten
              1. Blz. 230 Er zal een openbaar parkeerterrein op de hoek Ganzenakker - Nunspeterweg worden aangelegd
            13. Blz. 231 Faciliteren realisatie evenemententerrein via particulier initiatief
              1. Blz. 232 Mogelijkheden onderzoeken tot realisatie evenemententerrein
            14. Blz. 233 Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
              1. Blz. 234 Aanvullend krediet renovatie en herinrichting Oenenburgweg
              2. Blz. 235 Beleidsmedewerker infra 0,5 fte
              3. Blz. 236 Herinrichting kruising Kienschulpenweg / Jan Topweg
              4. Blz. 237 Herinrichting stationsomgeving; planvorming
          4. Blz. 238 Beleids- en prestatie indicatoren
          5. Blz. 239 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 240 Jaarverslag - Financiële analyse programma 5
          1. Blz. 241 Doelstellingen
            1. Blz. 242 Taakvelden programma 5
              1. Blz. 243 5.1.1 Verkeer, Wegen en Water Openbare Ruimte
              2. Blz. 244 5.1.2 Verkeer, Wegen en Water Infra
              3. Blz. 245 5.2 Parkeren
              4. Blz. 246 5.4 Economische havens en waterwegen
              5. Blz. 247 5.5 Openbaar Vervoer
      9. Blz. 248 Jaarverslag - Programma 6 Veiligheid
        1. Blz. 249 Jaarverslag - Beleid programma 6
          1. Blz. 250 Inleiding
          2. Blz. 251 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 252 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 253 Maximaal inzetten op gebiedsdekkend ambulancevervoer (inclusief onderzoek mogelijkheid vaste ambulancepost) met aanrijtijden binnen de landelijke norm
              1. Blz. 254 Overleg plegen met ambulancedienst over wettelijke aanrijtijden met behoud tijdelijk standplaats Nunspeet en behoud van inzet First Responder
            2. Blz. 255 Waar nodig versterken concept Hart Veilig Wonen
              1. Blz. 256 Actief werven vrijwilligers en deelnemende AED’en voor concept Hart veilig wonen
            3. Blz. 257 Inzetten op zichtbaarheid wijkagenten, onder andere door wijkgerichte inzet (niet: themagericht)
            4. Blz. 258 Stimuleren actieve rol samenleving op het gebied van veiligheid en vaststellen nieuw Integraal Veiligheidsplan
              1. Blz. 259 Uitvoeringsplan IVP 2018
            5. Blz. 260 Specifieke aandacht voor geluidsoverlast bij buitenevenementen (onder meer geluidsniveaus en eindtijden)
              1. Blz. 261 Uitvoeren gerichte geluidmetingen bij daarvoor in aanmerking komende evenementen en de uitkomst hiervan betrekken bij de evaluatie van het evenementenbeleid.
            6. Blz. 262 Adequate aanpak overlast jaarwisselingen op basis van evaluatie en zo nodig bijstelling van beleid
              1. Blz. 263 Afspraken maken met inwoners, buurt- en dorpsverenigingen om de jaarwisseling ordentelijk te laten verlopen
            7. Blz. 264 Indien nodig tegengaan van uitholling van de vrijwillige brandweer door regionalisering brandweer
              1. Blz. 265 Deelnemen aan de gebiedsgebondencommissie Veluwe West
            8. Blz. 266 Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
              1. Blz. 267 Facilitering Boa's
              2. Blz. 268 Uitvoering toezicht en handhaving 'Preventie- en handhavingsplan Alcohol 2017-2021'
              3. Blz. 269 Verbouwing Brandweerkazerne
              4. Blz. 270 Verhogen ambitieniveau handhaving (1,72 fte)
          4. Blz. 271 Beleids- en prestatie indicatoren
          5. Blz. 272 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 273 Jaarverslag - Financiële analyse programma 6
          1. Blz. 274 Doelstellingen
            1. Blz. 275 Taakvelden programma 6
              1. Blz. 276 6.1 Crisisbeheersing en brandweer
              2. Blz. 277 6.2.1 Openbare orde en veiligheid BeM
              3. Blz. 278 6.2.2 Openbare orde en veiligheid VTH
      10. Blz. 279 Jaarverslag - Programma 7 Sport, cultuur en recreatie
        1. Blz. 280 Jaarverslag - Beleid programma 7
          1. Blz. 281 Inleiding
          2. Blz. 282 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 283 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 284 Participeren en investeren in programma ‘Noord-Veluwe Fietst!’
              1. Blz. 285 Onder voorbehoud van besluitvorming uitwerking geven aan project Noord-Veluwe Fietst! locatie Nunspeet (als onderdeel van Masterplan De Wiltsangh)
            2. Blz. 286 Stimuleren sport en beweging op scholen, in kernen en wijken door combinatiefunctionarissen
              1. Blz. 287 Uitvoering geven aan (ver)nieuw(d) plan van aanpak Impuls Brede School en buurtsportcoaches
            3. Blz. 288 Extra stimuleren sportfaciliteiten voor mensen met een beperking
              1. Blz. 289 Afronden onderzoek ondersteuning sporters met een beperking
              2. Blz. 290 Nader advisering over aanpassing c.q. implementatie (rijks)beleid
              3. Blz. 291 Voorzetting van Pilot Special Heroes 2017-2018
            4. Blz. 292 Uitwerking van nieuwbouw zwembad aan het Wezenland
              1. Blz. 293 Opstarten aanbesteding nieuwbouw zwembad
              2. Blz. 294 Uitvoering van aanbesteding nieuwbouw zwembad
            5. Blz. 295 Uitwerking Masterplan revitalisering van sportpark Wiltsangh
              1. Blz. 296 Concretisering van de wenselijke en noodzakelijke voorzieningen
              2. Blz. 297 Opstellen van een programma van eisen van de sporthal/turnhal
              3. Blz. 298 Opstellen van uitvoeringsplan
              4. Blz. 299 Starten van aanbesteding sportcomplex van zwembad, sporthal en turnhal (aangevuld met wenselijke voorzieningen)
            6. Blz. 300 Besluitvorming benodigde maatregelen tennisverenigingen Elspeet en Hulshorst en voetbalvereniging Vierhouten
              1. Blz. 301 Aanleg van nieuwe hybride speelveld VV Vierhouten
            7. Blz. 302 Onderzoek eigen bijdrage leden sportverenigingen
              1. Blz. 303 Afbouwen subsidieregeling jeugdleden van sportverenigingen
              2. Blz. 304 Ombuigen van vrijvallende financiële middelen
            8. Blz. 305 Ontwikkelen beleidsnota Sportaccommodaties in Nunspeet
              1. Blz. 306 Opstellen van een beleidsnota Sportaccommodaties in Nunspeet
            9. Blz. 307 Faciliteren komst museum in Elspeet, onder meer uit oogpunt van stimuleren burgerinitiatief
              1. Blz. 308 Het initiatief ter realisatie van het museum in Elspeet is gereed. De gemeente blijft dit nauwlettend volgen en faciliteert waar mogelijk en passend binnen het beleid
            10. Blz. 309 Stimuleren actieve of passieve deelname aan kunst voor alle inwoners
              1. Blz. 310 Uitvoering geven aan het beleidsnota Cultuur
            11. Blz. 311 Faciliteren beschikbaar stellen leegstaande winkels en bedrijfspanden aan kunstenaars
              1. Blz. 312 Afhankelijk van de uitkomsten van gesprekken met ondernemers en overlegorganen overgaan tot concrete acties
            12. Blz. 313 Specifieke aandacht voor eigen Nunspeetse historische en culturele kenmerken, zoals onze korpsen en koren en cultuurhistorische identiteit Nunspeetse ruimte
              1. Blz. 314 De gemeente biedt diverse mogelijkheden om maatschappelijk initiatief op het gebied van kunst en cultuur te stimuleren en de ambitie van ‘Nunspeet kunstenaarsdorp’ verder uit te dragen
            13. Blz. 315 Beschikbaar houden van een gedeelte van de gelden voor muziekonderwijs in Nunspeet, met restrictie dat als gevolg van verzelfstandiging een efficiency- en effectiviteitsslag mogelijk is
              1. Blz. 316 Inzet op verbinding met lokale verenigingen
            14. Blz. 317 Faciliteren toekomstbestendige bibliotheek die minder kost, waardevol blijft voor de samenleving en extra aandacht heeft voor ouderen en jeugd
              1. Blz. 318 De bibliotheek bij de transitie in regionaal verband begeleiden en waar nodig bijsturen
            15. Blz. 319 Uitgaan van basisniveau plus openbaar groen, bij toegangswegen, begraafplaatsen en parken
              1. Blz. 320 Voortzetten van het huidige kwaliteitsniveau op basis van het beheerplan
            16. Blz. 321 Geen afsluiting van zandwegen en -paden en mogelijkheden onderzoeken toegankelijkheid van de natuur te vergroten
              1. Blz. 322 Onderzoek van maatregelen voor vergroting van de toegankelijkheid van de natuur uitgevoerd en aanpassingen gerealiseerd
            17. Blz. 323 Onderzoeken van mogelijkheden wijken en kernen te betrekken bij onderhoud openbare ruimte
              1. Blz. 324 Voorbereiden van onderzoeken (via dorps- en buurtverenigingen) van mogelijkheden zelfwerkzaamheid bij onderhoud openbare ruimte door bewoners
            18. Blz. 325 Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
              1. Blz. 326 Aanvulling opwaardering voetbalvoorziening Vierhouten
              2. Blz. 327 Actualiseren nieuwbouw zwembad - revitalisering sportpark
              3. Blz. 328 Herstel rieten dakbedekking Schaapskooi Elspeet
              4. Blz. 329 Stimuleren / ontwikkelen paarse heide (4 jaar)
              5. Blz. 330 Verbetering marktplein en omliggend centrumgebied
              6. Blz. 331 Verhogen jaarlijkse subsidie Vrije Academie voor Beeldende Kunsten Nunspeet
          4. Blz. 332 Beleids- en prestatie indicatoren
          5. Blz. 333 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 334 Jaarverslag - Financiële analyse programma 7
          1. Blz. 335 Doelstellingen
            1. Blz. 336 Taakvelden programma 7
              1. Blz. 337 7.1 Sportbeleid en activering
              2. Blz. 338 7.2.1 Sportaccommodaties BeM
              3. Blz. 339 7.2.2 Sportaccommodaties Openbare Ruimte
              4. Blz. 340 7.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
              5. Blz. 341 7.4 Musea
              6. Blz. 342 7.5.1 Cultureel erfgoed BeM
              7. Blz. 343 7.5.2 Cultureel erfgoed Openbare Ruimte
              8. Blz. 344 7.5.3 Cultureel erfgoed ROV
              9. Blz. 345 7.6 Media
              10. Blz. 346 7.7.1 Openbaar Groen en (openlucht) recreatie BeM
              11. Blz. 347 7.7.2 Openbaar Groen en (openlucht) recreatie Openbare Ruimte
      11. Blz. 348 Jaarverslag - Programma 8 Economische zaken
        1. Blz. 349 Jaarverslag - Beleid programma 8
          1. Blz. 350 Inleiding
          2. Blz. 351 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 352 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 353 Optimaliseren gemeentelijke dienstverlening aan ondernemers via bedrijfscontactfunctionaris
              1. Blz. 354 Voortzetting activiteiten van de bedrijfscontactfunctionaris
            2. Blz. 355 Regionaal maximaal inzetten op arbeidsmarktbeleid, mensen met arbeidsbeperking en andere inrichting sociale werkvoorziening
              1. Blz. 356 Het afleggen van bedrijfsbezoeken door de jobcoach en bestuurder en het bezoeken van bedrijfsbijeenkomsten
              2. Blz. 357 Invulling van het regionaal werkbedrijf “Factor werkt in samenwerking met de Noord-Veluwse Werkkamer
              3. Blz. 358 Uitvoering geven aan de samenwerking met de Inclusief Groep en werkgevers voor de Participatiewet
              4. Blz. 359 Verdere besluitvorming over regionale samenwerking met de Inclusief Groep /Proson
            3. Blz. 360 Invullen voorbeeldfunctie gemeente Nunspeet als werkgever door aanbieden stage-/werkplekken en in dienst nemen van mensen met achterstand tot de arbeidsmarkt
              1. Blz. 361 Voortzetting inspanningen voor het in dienst nemen van mensen met achterstand tot de arbeidsmarkt
              2. Blz. 362 Voorzetting gemeentelijk beleid voor stages en werkervaringsplaatsen
            4. Blz. 363 Gerichte marketing ‘merk’ Nunspeet en stimuleren lokaal gastheerschap lokale VVV in samenhang met regionale promotie
              1. Blz. 364 Met VisitVeluwe worden zonodig nieuwe afspraken gemaakt over bovenregionale promotie en marketing
              2. Blz. 365 Voortzetting marketingoverleg
            5. Blz. 366 Ontwikkelen bedrijfslocaties, met name De Kolk en centrale bedrijvenlocatie Elspeet
              1. Blz. 367 Verdere invulling De Kolk met lokale bedrijven en afronding onderzoek naar de centrale bedrijvenlocatie in Elspeet
            6. Blz. 368 Breedband in het buitengebied
              1. Blz. 369 Op grond van het convenant met CIF afronden van haalbaarheidsonderzoeken aansluiten van alle gemeenten op breedband
            7. Blz. 370 Behouden schaapskudde met voldoende eigen middelen en toereikende subsidie
              1. Blz. 371 Realisatie nieuwe schaapskooi
            8. Blz. 372 Faciliteren ontwikkeling Randmeerkust (Nunspeet aan Zee), met inachtneming belangen agrariërs en natuur
              1. Blz. 373 Onderzoek mogelijkheden ontwikkeling en kwaliteitsimpuls Randmeerkust
            9. Blz. 374 Actieve invulling geven aan programma ‘Vitale vakantieparken’
              1. Blz. 375 In het verlengde van regionale afspraken en de uitrol op Veluweniveau wordt er een beleidskader opgesteld
            10. Blz. 376 Realiseren Wi-Fi-netwerk in dorpscentrum
              1. Blz. 377 Realisatie Wi-Fi-netwerk op het marktplein
            11. Blz. 378 Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
              1. Blz. 379 Extra bijdrage Veluwemarketing
              2. Blz. 380 Extra stimulans Stichting Nunspeet uit de kunst
          4. Blz. 381 Beleids- en prestatie indicatoren
          5. Blz. 382 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 383 Jaarverslag - Financiële analyse programma 8
          1. Blz. 384 Doelstellingen
            1. Blz. 385 Taakvelden programma 8
              1. Blz. 386 8.1 Economische ontwikkeling
              2. Blz. 387 8.2 Fysieke Bedrijfsinfrastructuur
              3. Blz. 388 8.3 Bedrijfsloket en Bedrijfsregelingen
              4. Blz. 389 8.4.1 Economische promotie BeM
              5. Blz. 390 8.4.2 Economische promotie Financiën
      12. Blz. 391 Jaarverslag - Programma 9 Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 392 Jaarverslag - Beleid programma 9
          1. Blz. 393 Inleiding
          2. Blz. 394 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 395 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 396 Nunspeet blijft een zelfstandige gemeente
              1. Blz. 397 Onderzoeken intergemeentelijke samenwerking vinden plaats in het kader van RNV 3.0 en NEO
            2. Blz. 398 Projecten ‘Nieuwe overheid’ en deregulering
              1. Blz. 399 Project Nieuwe overheid afgerond. Deregulering conform planning in uitvoering
            3. Blz. 400 Plan van aanpak kwaliteit van werk ambtelijke organisatie, nakoming afdoeningstermijnen, cultuur etc. (inclusief terugkoppeling aan raad)
              1. Blz. 401 In het kader van de organisatievisie Nunspeet in beweging ‘loopt’ een breed uitwerkingsprogramma. Nadrukkelijk is hierbij aandacht voor de genoemde ambities
            4. Blz. 402 Verder ontwikkelen digitale dienstverlening met het oog op wettelijke plicht
              1. Blz. 403 Conform de digitale agenda 2020 zijn alle producten digitaal beschikbaar op de website en vindt verdere doorontwikkeling van de digitale dienstverlening plaats.
            5. Blz. 404 Start maken met SMARTI meerjarenbegroting
              1. Blz. 405 Als gevolg van wijziging BBV overgaan tot invoering van de verplichte basisset van beleidsindicatoren
              2. Blz. 406 In samenspraak met (een delegatie van) de raad huidige set indicatoren herzien in relatie tot de verplichte basisset beleidsindicatoren
            6. Blz. 407 Zo laag mogelijke lastendruk; OZB alleen verhogen voor inflatie en mogelijk voor nieuw beleid
            7. Blz. 408 Uitvoering geven aan nieuw beleid 2018 - 2021
              1. Blz. 409 Aanjager digitale dienstverlening
              2. Blz. 410 Aanschaf nieuw klachten en meldingen systeem, vervanger SIM
              3. Blz. 411 Akoestiek en aankleding kantoorruimtes
              4. Blz. 412 Autocad licenties
              5. Blz. 413 Bag 2.0
              6. Blz. 414 Bestuurlijke besluitvorming digitaliseren en koppelen aan CZA
              7. Blz. 415 Beveiliging SIM-site
              8. Blz. 416 Cubage
              9. Blz. 417 Digitalisering analoge dossiers
              10. Blz. 418 E-factureren
              11. Blz. 419 Electronische paspoortontwaarder
              12. Blz. 420 Gemeentebreed privacy impact analyse assesment
              13. Blz. 421 Gespreksopname KCC
              14. Blz. 422 Glasvezelverbinding met Elburg en Oldebroek
              15. Blz. 423 Herinrichten bestuursvleugel (ict)
              16. Blz. 424 Herinrichten bestuursvleugel (meubilair)
              17. Blz. 425 Herinrichting bestuursvleugel (bouwkundig)
              18. Blz. 426 Implementatie digitaal zaken doen via Ondernemersdossier
              19. Blz. 427 Implementatie en ondersteuning Ensia-systematiek
              20. Blz. 428 Implementatie en ondersteuning zelfevaluatie Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT)
              21. Blz. 429 Implementatie Notubox voor bezwaarschriftencommissie, digitale werkwijze
              22. Blz. 430 Innovatie website via monitoringstools
              23. Blz. 431 Koppeling civision waarderen 4WOZ
              24. Blz. 432 Kwaliteitsonderzoeken
              25. Blz. 433 Mobiele divices
              26. Blz. 434 Monitoringstool dienstverlening; dashboard dienstverlening NVVB
              27. Blz. 435 MS Azure (uitbreiding bestaande licentie om in NEO bv. agenda te kunnen delen)
              28. Blz. 436 Ontsluiten GEO-informatie op website en mobile devices
              29. Blz. 437 Pen-test
              30. Blz. 438 Persoonlijke internetpagina taakspecifieke applicatie sociaal (uitkeringen digitaal)
              31. Blz. 439 Secretariële ondersteuning 0,6 fte
              32. Blz. 440 Software tbv metingen oppervlaktes BAG-WOZ
              33. Blz. 441 Uitbreiding e-herkenning
              34. Blz. 442 Uitbreiding Information Security Management System (ISMS)
              35. Blz. 443 Uitwijk
              36. Blz. 444 Update informatie beveiligingsplan
              37. Blz. 445 Vernieuwing persoonlijke internetpagina algemeen website
              38. Blz. 446 Vervangen meubilair B&W kamer
              39. Blz. 447 Vervangen noodstroomagregraat
              40. Blz. 448 Vervanging glasvezelswitches SAN
              41. Blz. 449 Vervanging hardware back-upvoorziening
              42. Blz. 450 Vervanging ICT hardware (laptops voor flexplekken, schermen flexware)
          4. Blz. 451 Beleids- en prestatie indicatoren
          5. Blz. 452 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 453 Jaarverslag - Financiële analyse programma 9
          1. Blz. 454 Doelstellingen
            1. Blz. 455 Taakvelden programma 9
              1. Blz. 456 9.1 Bestuur
              2. Blz. 457 9.10 Mutaties reserves
              3. Blz. 458 9.2 Burgerzaken
              4. Blz. 459 9.3 Beheer overige gebouwen en gronden
              5. Blz. 460 9.4.1 Overhead, ondersteuning organisatie, BeM
              6. Blz. 461 9.4.2 Overhead, ondersteuning organisatie, Financiën
              7. Blz. 462 9.4.3 Overhead, ondersteuning organisatie, Openbare ruimte
              8. Blz. 463 9.4.4 Overhead, ondersteuning organisatie, Informatie
              9. Blz. 464 9.4.5 Overhead, ondersteuning organisatie, Infra
              10. Blz. 465 9.4.6 Overhead, ondersteuning organisatie, POFO
              11. Blz. 466 9.5 Treasury
              12. Blz. 467 9.61 OZB woningen
              13. Blz. 468 9.62 OZB niet-woningen
              14. Blz. 469 9.64 Belastingen Overig
              15. Blz. 470 9.7 Algemene Uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds
              16. Blz. 471 9.8 Overige baten en lasten
              17. Blz. 472 9.9 Vennootschapsbelasting (VpB)
      13. Blz. 473 Jaarverslag - Paragrafen
        1. Blz. 474 Jaarverslag - Paragraaf Weerstandsvermogen
          1. Blz. 475 Inleiding
          2. Blz. 476 Weerstandscapaciteit
          3. Blz. 477 Weerstandscapaciteit 2018
          4. Blz. 478 Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
          5. Blz. 479 Analyse en beoordelen van de risico’s
          6. Blz. 480 a. Juridische risico’s
          7. Blz. 481 b. Financiële risico’s
          8. Blz. 482 c. Personele / organisatorische risico’s
          9. Blz. 483 d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
          10. Blz. 484 e. Milieurisico’s
          11. Blz. 485 f. Verbonden partijen
          12. Blz. 486 g. Risico’s sociaal domein
          13. Blz. 487 h. Reguliere risico’s
          14. Blz. 488 Beheersing van risico’s
          15. Blz. 489 Financiële vertaling van de risico’s
          16. Blz. 490 Beoordeling weerstandsvermogen
          17. Blz. 491 Financiële kerngetallen
          18. Blz. 492 Toelichting kengetallen
        2. Blz. 493 Jaarverslag - Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 494 Algemeen
          2. Blz. 495 Waterbeheer
          3. Blz. 496 Wegenbeheer
          4. Blz. 497 Openbaar groen
          5. Blz. 498 Openbare verlichting
          6. Blz. 499 Bossen en natuurterreinen
          7. Blz. 500 Gebouwen
        3. Blz. 501 Jaarverslag - Paragraaf Financiering
          1. Blz. 502 Algemeen
          2. Blz. 503 Schatkistbankieren
          3. Blz. 504 Risicobeheer
          4. Blz. 505 Rentebeleid (renterisico's)
          5. Blz. 506 Liquiditeitspositie
          6. Blz. 507 Leningenportefeuille
          7. Blz. 508 Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
          8. Blz. 509 Omslagrente
          9. Blz. 510 Beheer beschikbare liquiditeiten
        4. Blz. 511 Jaarverslag - Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 512 Inleiding
          2. Blz. 513 Organisatieontwikkelingen
          3. Blz. 514 Kwaliteitszorg
          4. Blz. 515 Personeel- en organisatiebeleid
          5. Blz. 516 Planning & control
          6. Blz. 517 Administratieve organisatie en interne controle
          7. Blz. 518 Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
          8. Blz. 519 Informatiebeleid
          9. Blz. 520 Subsidies
        5. Blz. 521 Jaarverslag - Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 522 Algemeen
          2. Blz. 523 Bank Nederlandse Gemeenten NV
          3. Blz. 524 NV Alliander
          4. Blz. 525 NV Vitens
          5. Blz. 526 Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
          6. Blz. 527 Regio Noord-Veluwe
          7. Blz. 528 Omgevingsdienst Noord-Veluwe
          8. Blz. 529 Leisurelands
          9. Blz. 530 Coöperatie Gastvrije Randmeren
          10. Blz. 531 Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord Oost Nederland
          11. Blz. 532 Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
          12. Blz. 533 NV Inclusief Groep
          13. Blz. 534 NV Afvalsturing Friesland
          14. Blz. 535 Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
        6. Blz. 536 Jaarverslag - Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 537 Inleiding
          2. Blz. 538 Beleid in ontwikkeling
          3. Blz. 539 Bestaand beleid
          4. Blz. 540 Financieel kader
          5. Blz. 541 Actualiteit exploitatiegebieden
        7. Blz. 542 Jaarverslag - Paragraaf Gemeentelijke heffingen
          1. Blz. 543 Algemeen
          2. Blz. 544 Uitvoering Wet waardering onroerende zaken
          3. Blz. 545 Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
          4. Blz. 546 Ad 2. Recreatieve heffingen
          5. Blz. 547 Ad 3. Precariobelasting
          6. Blz. 548 Ad 4. Afvalstoffenheffing
          7. Blz. 549 Ad 5. Rioolheffing
          8. Blz. 550 Ad 6. Rechten
          9. Blz. 551 Kwijtschelding
          10. Blz. 552 Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
      14. Blz. 553 Jaarrekening - Balans
        1. Blz. 554 Balans
      15. Blz. 555 Jaarrekening - Overzicht baten en lasten in de rekening en begrotingsrechmatigheid
        1. Blz. 556 Programmaverantwoording
        2. Blz. 557 Begrotingsrechtmatigheid
      16. Blz. 558 Jaarrekening - Waarderingsgrondslagen en resultaatbepaling
        1. Blz. 559 Grondslagen voor waardering
        2. Blz. 560 Grondslagen voor resultaatbepaling
      17. Blz. 561 Jaarrekening - Toelichting op de balans
        1. Blz. 562 Activa
          1. Blz. 563 Vaste activa
          2. Blz. 564 Vlottende activa
        2. Blz. 565 Passiva
          1. Blz. 566 Vaste passiva
          2. Blz. 567 Vlottende passiva
      18. Blz. 568 Jaarrekening - Incidentele baten en lasten
        1. Blz. 569 Incidentele baten en lasten
      19. Blz. 570 Jaarrekening - Publicatie Wet normering topinkomens
        1. Blz. 571 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
      20. Blz. 572 Jaarrekening - SiSa verantwoording (single information, single audit)
        1. Blz. 573 Verantwoordingsinformatie
      21. Blz. 574 Jaarrekening - Overzicht taakvelden
        1. Blz. 575 Overzicht taakvelden
      22. Blz. 576 Vaststellingsbesluit
        1. Blz. 577 Vaststellingsbesluit
      23. Blz. 578 Bijlagen
        1. Blz. 579 Bijlage 1a - Staat van reserves en voorzieningen
          1. Blz. 580 Staat van reserves en voorzieningen
        2. Blz. 581 Bijlage 1b - Recapitulatie mutaties reserves en voorzieningen
          1. Blz. 582 Recapitulatie mutaties reserves en voorzieningen
        3. Blz. 583 Bijlage 2 - Overheveling jaarbudgetten
          1. Blz. 584 Overhevelingen 2018
        4. Blz. 585 Bijlage 3 - Begrippenlijst
          1. Blz. 586 Begrippenlijst
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap