1. Blz. 1 Jaarstukken 2020 van de gemeente Nunspeet
    1. Blz. 2 Jaarstukken van de gemeente Nunspeet 2020
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Raadsvoorstel
        1. Blz. 5 Raadsvoorstel
      2. Blz. 6 Jaarverslag - Algemene gegevens
        1. Blz. 7 Jaarverslag - Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
          1. Blz. 8 Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
        2. Blz. 9 Jaarverslag - Kerngegevens
          1. Blz. 10 Kerngegevens
      3. Blz. 11 Jaarverslag - Programmaverantwoording
        1. Blz. 12 Programmaverantwoording
        2. Blz. 13 Specificatie programmaverantwoording
      4. Blz. 14 Jaarverslag - Programma 1 Sociaal Domein
        1. Blz. 15 Jaarverslag - Beleid Programma 1
          1. Blz. 16 Inleiding
          2. Blz. 17 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 18 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 19 Er wordt geen misbruik gemaakt van sociale voorzieningen.
              1. Blz. 20 Sancties opleggen bij misbruik van uitkeringen en persoonsgebonden budget (PGB).
            2. Blz. 21 Inwoners hebben een zinvolle daginvulling
              1. Blz. 22 Klanttevredenheidsonderzoeken naar tevredenheid en zorg en ondersteuning die vanuit de gemeentelijke verantwoordelijkheid wordt geboden.
            3. Blz. 23 Inwoners krijgen de ondersteuning die zij nodig hebben
              1. Blz. 24 Lokale uitwerking landelijk manifest Waardig ouder worden.
              2. Blz. 25 Op basis van een te houden evaluatie zo nodig komen tot verdere versterking van het Centrum voor jeugd en gezin (CJG).
              3. Blz. 26 Op zoek naar nieuwe financiële structurele oplossingen om de tendens van oplopende financiele tekorten vanuit de Jeugdwet te keren.
              4. Blz. 27 Opstellen integrale aanpak van integratie, onderwijs (taalles) en werk voor statushouders.
              5. Blz. 28 Opstellen lokale 'inclusieve' agenda om uitvoering te geven aan het VN-verdrag voor mensen met een handicap.
              6. Blz. 29 Opstellen plan bieden van ondersteuning (v)echtscheidingen, ouderschapscursussen, relatieondersteuning en weerbaarheid.
              7. Blz. 30 Opstellen plan meer sturing op toegang via zorgverleners die rechtstreeks naar jeugdzorg verwijzen.
              8. Blz. 31 Opstellen plan wat er nodig is aan zorg en ondersteuning voor dementerende ouderen.
              9. Blz. 32 Voorstel naar de inzet en taken van sociaal regisseurs.
            4. Blz. 33 Inwoners voelen zich betrokken bij hun omgeving
              1. Blz. 34 Evalueren pilot huisvesten Servicepunt Vrijwilligers in Veluvine.
              2. Blz. 35 Huidige jongerenontmoetingsplekken goed onderhouden en in overleg met jongeren aantrekkelijker maken.
              3. Blz. 36 Inventariseren behoefte aan respijtzorg, welke voorzieningen zijn nodig om mantelzorgers te ontlasten.
              4. Blz. 37 Onderzoek naar jongerenontmoetingsplek (JOP) in Hulshorst.
            5. Blz. 38 Inwoners voelen zich veilig, thuis en in hun omgeving
              1. Blz. 39 Beleid ontwikkelen over evenementenlocaties met specifieke aandacht voor aantal evenementen per locatie en richtlijnen voor geluid.
              2. Blz. 40 Creëren sluitende aanpak voor zorg en ondersteuning van personen met verward gedrag.
              3. Blz. 41 In samenspraak met CJG, Straathoekwerk, Omnia wonen, onderwijs, politie en justitie werkwijze veiligheidsketen bezien.
            6. Blz. 42 Inwoners zijn financieel zelfredzaam
              1. Blz. 43 Onderzoek naar de inkomenspositie van de laagste inkomens, met name het effect van het gemeentelijk armoedebeleid op netto inkomenspositie.
              2. Blz. 44 Opstellen communicatieplan voor pro-actieve en gerichte communicatie welke (sociale) voorzieningen er beschikbaar zijn.
              3. Blz. 45 Opstellen plan vroegtijdig ingrijpen bij problematische schulden en snelle toegang tot hulpverlening, met specifieke aandacht voor jongeren.
            7. Blz. 46 Inwoners zijn taalvaardig en digitaal zelfredzaam
              1. Blz. 47 Opstellen aanpak laaggeletterdheid.
            8. Blz. 48 Wij helpen iedereen die kan werken aan het werk
              1. Blz. 49 Ondersteunen inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van (alternatieve) (re)integratietrajecten.
            9. Blz. 50 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 1
              1. Blz. 51 Formatie uitbreiding team samenleving (beleid WMO), 24 uur
              2. Blz. 52 Ontwikkeling algemene voorziening binnen WOC
              3. Blz. 53 Subsidie Stichting Welzijn
            10. Blz. 54 Wettelijke indicatoren programma 1
          4. Blz. 55 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 56 Jaarverslag - Financiële analyse programma 1
          1. Blz. 57 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 58 Taakvelden Programma 1
              1. Blz. 59 1.1 Samenkracht en burgerparticipatie
              2. Blz. 60 1.2 Wijkteams
              3. Blz. 61 1.3 Inkomensregelingen
              4. Blz. 62 1.4 Begeleide participatie
              5. Blz. 63 1.5 Arbeidsparticipatie
              6. Blz. 64 1.6.1 Maatwerkvoorzieningen (WMO) BeM
              7. Blz. 65 1.6.2 Maatwerkvoorzieningen (WMO) Dienstverlening
              8. Blz. 66 1.71 Maatwerkdienst-verlening 18+
              9. Blz. 67 1.72 Maatwerkdienst-verlening 18-
              10. Blz. 68 1.81 Geëscaleerde zorg 18+
              11. Blz. 69 1.82 Geëscaleerde zorg 18-
      5. Blz. 70 Jaarverslag - Programma 2 Onderwijs
        1. Blz. 71 Jaarverslag - Beleid programma 2
          1. Blz. 72 Inleiding
          2. Blz. 73 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 74 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 75 Iedereen gaat naar school
              1. Blz. 76 Realiseren nieuwbouw Da Costaschool.
              2. Blz. 77 Realiseren van integraal kindcentrum Nunspeet-Oost, met aandacht voor duurzaamheidsaspect.
              3. Blz. 78 Renoveren Boaz-Jachinschool.
              4. Blz. 79 Voor- en vroegschoolse voorziening
            2. Blz. 80 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 2
              1. Blz. 81 Aanvullend krediet gymzaal Elspeet
            3. Blz. 82 Wettelijke indicatoren programma 2
          4. Blz. 83 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 84 Jaarverslag - Financiële analyse programma 2
          1. Blz. 85 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 86 Taakvelden programma 2
              1. Blz. 87 2.1 Openbaar basisonderwijs
              2. Blz. 88 2.2 Onderwijshuisvesting
              3. Blz. 89 2.3 Onderwijsbeleid en leerlingzaken
      6. Blz. 90 Jaarverslag - Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
        1. Blz. 91 Jaarverslag - Beleid programma 3
          1. Blz. 92 Inleiding
          2. Blz. 93 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 94 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 95 Het ruimtelijk beleid actualiseren
              1. Blz. 96 Actualisatie Woonvisie.
              2. Blz. 97 Evaluatie beleid functieverandering.
              3. Blz. 98 Faciliteren CPO.
              4. Blz. 99 Implementeren Omgevingswet.
              5. Blz. 100 Invoeren flitsvergunning.
              6. Blz. 101 Opstellen van een Omgevingsplan (Plan Woongebieden plus).
              7. Blz. 102 Opstellen verfijningsplannen Buitengebied.
              8. Blz. 103 Woningbouw op maat.
            2. Blz. 104 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 3
              1. Blz. 105 Formatie ruimtelijke ordening
              2. Blz. 106 Vervangen GPS Referentiestation en GPS Rover
            3. Blz. 107 Wettelijke indicatoren programma 3
          4. Blz. 108 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 109 Jaarverslag - Financiële analyse programma 3
          1. Blz. 110 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 111 Taakvelden programma 3
              1. Blz. 112 3.1 Ruimtelijke Ordening
              2. Blz. 113 3.2 Grondexploitatie (niet-bedrijventerrein)
              3. Blz. 114 3.3.1 Wonen en Bouwen ROV
              4. Blz. 115 3.3.2 Wonen en Bouwen VTH
      7. Blz. 116 Jaarverslag - Programma 4 Volksgezondheid en Milieu
        1. Blz. 117 Jaarverslag - Beleid programma 4
          1. Blz. 118 Inleiding
          2. Blz. 119 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 120 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 121 Hergebruik en recycling van afval om een bijdrage te leveren aan de circulaire economie
              1. Blz. 122 Onderzoek naar een realisatie van een milieustraat.
              2. Blz. 123 Opstellen en uitvoeren van het plan van aanpak saneren asbestgevels en -daken.
              3. Blz. 124 Restafval bij huishoudens reduceren tot <100 kg per persoon.
            2. Blz. 125 Het (her)inrichten van de openbare ruimte is klimaat adaptief
              1. Blz. 126 Bedrijven en particulieren stimuleren de buitenruimte klimaatbestendig in te richten.
              2. Blz. 127 Klimaat bestendig inrichten van de openbare ruimte.
            3. Blz. 128 Meer inwoners leven actief en gezond
              1. Blz. 129 Het creëren van open en vitale sportparken voor breed maatschappelijk gebruik .
              2. Blz. 130 Opstellen plan meer betrekken van inwoners bij kunst en cultuur, zoals onze jeugd
              3. Blz. 131 Opstellen plan voor meer ruimte voor het college om waarderingssubsidies te verstrekken voor initiatieven van de samenleving.
              4. Blz. 132 Opstellen projectplan preventie alcohol- en drugsgebruik.
              5. Blz. 133 Realiseren routenetwerk voor mountainbikers.
              6. Blz. 134 Revitaliseren sportpark de Wiltsangh + bouw sporthal met turnhal en zwembad
            4. Blz. 135 Nunspeet zet in op energiebesparing en duurzame opwekking
              1. Blz. 136 Besparen op verbruik van energie.
              2. Blz. 137 Duurzaam opwekken van energie door gemeente en burger/ondernemer stimuleren.
              3. Blz. 138 Faciliteren opwekken duurzame energie als kansrijke neventak agrarische sector.
              4. Blz. 139 Inrichten van een energieloket voor burgers en bedrijven.
              5. Blz. 140 Inzetten van een energieregisseur.
              6. Blz. 141 Onderzoek naar de mogelijkheden tot het afsluiten van een lokaal energieakkoord.
              7. Blz. 142 Onderzoeken van mogelijkheden voor windturbines in regionaal verband.
              8. Blz. 143 Stimuleren van innovatie en het faciliteren van duurzaamheidsinvesteringen.
              9. Blz. 144 Upgraden en uitvoeren van het Programma Duurzaamheid.
              10. Blz. 145 Verduurzaming van gemeentelijke gebouwen.
              11. Blz. 146 Versneld vervangen straatverlichting door LED.
            5. Blz. 147 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 4
              1. Blz. 148 Lidmaatschap O-gen
              2. Blz. 149 Ontwikkelen duurzaamheidsplan (incl. formatie)
              3. Blz. 150 Uitbreiding begraafplaats Elspeet
              4. Blz. 151 Verbeterplan begraafplaats Elspeet (incl. beregening installatie)
              5. Blz. 152 Verharden zandige wandelpaden (betonpad 1 meter) West en Elspeet
              6. Blz. 153 Vervanging leidingwerk in drukrioolgemalen
            6. Blz. 154 Wettelijke indicatoren programma 4
          4. Blz. 155 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 156 Jaarverslag - Financiële analyse programma 4
          1. Blz. 157 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 158 Taakvelden programma 4
              1. Blz. 159 4.1 Volksgezondheid
              2. Blz. 160 4.2.1 Riolering financiën
              3. Blz. 161 4.2.2 Riolering OR
              4. Blz. 162 4.2.3 Riolering Infra
              5. Blz. 163 4.3.1 Afval Financiën
              6. Blz. 164 4.3.2 Afval Openbare Ruimte
              7. Blz. 165 4.4.1 Milieubeheer BeM
              8. Blz. 166 4.4.2 Milieubeheer ROV
              9. Blz. 167 4.4.3 Milieubeheer VTH
              10. Blz. 168 4.5 Begraafplaatsen en crematoria
      8. Blz. 169 Jaarverslag - Programma 5 Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 170 Jaarverslag - Beleid programma 5
          1. Blz. 171 Inleiding
          2. Blz. 172 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 173 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 174 Bevorderen Verkeersveiligheid en Bereikbaarheid
              1. Blz. 175 Bereikbaarheid kernen met openbaar vervoer waarborgen.
              2. Blz. 176 Extra fietsparkeervoorzieningen in centrum Nunspeet.
              3. Blz. 177 Maatregelen treffen ter voorkoming van wildaanrijdingen.
              4. Blz. 178 Onderzoek naar ‘brilconstructie’ bij aansluiting Eperweg (N795) op de A28.
              5. Blz. 179 Onderzoek naar mogelijke realisatie rotonde Halfweg.
              6. Blz. 180 Reconstructie Ds. Huetlaan – Ds. Martiniuslaan.
              7. Blz. 181 Vaststellen nieuw GVVP inclusief aandacht voor de fiets, categorisering en Vierhouten.
            2. Blz. 182 Groene mobiliteit wordt gestimuleerd
              1. Blz. 183 Realiseren van een prettig en veilig fietsnetwerk.
              2. Blz. 184 Realiseren van extra oplaadpunten voor elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen.
            3. Blz. 185 Kwaliteitsslag maken centrum Nunspeet en Stationsomgeving
              1. Blz. 186 Realiseren en evalueren ‘upgrading’ De Markt.
              2. Blz. 187 Uitbreiding hanging basket Whemeplein en Dorpstraat. (onderdeel groenbeleidsplan 2019-2029).
              3. Blz. 188 Uitvoeren van het project Stationsomgeving met inachtneming van gekozen aanpak / benodigde middelen.
              4. Blz. 189 Update entree Elspeterweg tussen A28 en spoorlijn.
            4. Blz. 190 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 5
              1. Blz. 191 Herinrichten Ds. Martiniuslaan incl. parkeerterrein
              2. Blz. 192 Herinrichting en renovatie Harderwijkerweg bibeko en bubeko
              3. Blz. 193 Herinrichting Stationsomgeving
              4. Blz. 194 Vervangen lichtmasten
              5. Blz. 195 Vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
              6. Blz. 196 Vervanging heftruck
          4. Blz. 197 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 198 Jaarverslag - Financiële analyse programma 5
          1. Blz. 199 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 200 Taakvelden programma 5
              1. Blz. 201 5.1.1 Verkeer, Wegen en Water Openbare Ruimte
              2. Blz. 202 5.1.2 Verkeer, Wegen en Water Infra
              3. Blz. 203 5.2 Parkeren
              4. Blz. 204 5.4 Economische Havens
              5. Blz. 205 5.5 Openbaar Vervoer
      9. Blz. 206 Jaarverslag - Programma 6 Veiligheid
        1. Blz. 207 Jaarverslag - Beleid programma 6
          1. Blz. 208 Inleiding
          2. Blz. 209 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 210 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 211 De APV wordt ingezet bij bestuurlijke handhaving
              1. Blz. 212 In de Algemene plaatselijke verordening worden bestuursrechtelijke sancties opgenomen om overtreding van bepalingen in deze verordening aan te pakken.
            2. Blz. 213 Het Bibob-beleid wordt geactualiseerd en uitgebreid
              1. Blz. 214 Wij actualiseren het Bibob beleid en breiden dit uit.
            3. Blz. 215 In diverse grote beleidsthema’s geven wij extra aandacht aan veiligheid
              1. Blz. 216 Bij het invoeren van de Omgevingswet en het opstellen van een Omgevingsvisie nemen wij specifieke maatregelen op inzake (brand)veiligheid.
              2. Blz. 217 Onderzoek of uitbouwen gemeentelijke handhaving nodig is.
              3. Blz. 218 Wij stellen een Integraal Veiligheidsplan 2020-2023 op.
            4. Blz. 219 Ondermijning wordt actief bestreden
              1. Blz. 220 Meldpunt ondermijning instellen.
              2. Blz. 221 Wij stellen beleid op om ondermijning tegen te gaan.
            5. Blz. 222 Wij bieden mogelijkheden voor evenementen
              1. Blz. 223 Wij ontwikkelen beleid over evenementenlocaties.
              2. Blz. 224 Wij willen de aanvraagprocedure voor een evenementenvergunning zo mogelijk vereenvoudigen.
            6. Blz. 225 Wij houden onze brandweervrijwilligers betrokken en enthousiast
              1. Blz. 226 Wij ontwikkelen initiatieven om het vrijwilligerskorps op een voldoende en adequaat niveau te houden.
            7. Blz. 227 Wij ondersteunen en faciliteren initiatieven voor buurtpreventie
              1. Blz. 228 Wij ondersteunen buurtpreventie initiatieven van burgers waar mogelijk financieel of op andere wijze.
            8. Blz. 229 Wij verminderen criminaliteit en woonoverlast
              1. Blz. 230 Het optimaliseren van de informatie-uitwisseling tussen politie en gemeentelijk toezichthouders.
              2. Blz. 231 Wij stellen beleidsregels op voor woonoverlast.
              3. Blz. 232 Wij zetten in op versterking van de rol van de buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa's).
            9. Blz. 233 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 6
              1. Blz. 234 Onderhoud digitale handhavingsapplicatie Redline
            10. Blz. 235 Wettelijke indicatoren programma 6
          4. Blz. 236 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 237 Jaarverslag - Financiële analyse programma 6
          1. Blz. 238 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 239 Taakvelden programma 6
              1. Blz. 240 6.1 Crisisbeheersing en Brandweer
              2. Blz. 241 6.2.1 Openbare orde en veiligheid BeM
              3. Blz. 242 6.2.2 Openbare orde en veiligheid VTH
      10. Blz. 243 Jaarverslag - Programma 7 Sport, cultuur en recreatie
        1. Blz. 244 Jaarverslag - Beleid programma 7
          1. Blz. 245 Inleiding
          2. Blz. 246 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 247 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 248 Initiatieven op het vlak van de vrijetijdseconomie ondersteunen
              1. Blz. 249 Inzetten op ontwikkeling ‘Nunspeet aan zee' (met name surfstrandje Hoge Bijssel).
              2. Blz. 250 Ondersteunen en in stand houden schaapskudde en onderzoeken mogelijkheid nieuwe schaapskooi.
              3. Blz. 251 Onderzoek doen naar de manier van heffen van toeristenbelasting en bezien welke methode gewenst is.
              4. Blz. 252 Onderzoeken vergroting herkenbaarheid van Nunspeet in brede zin en specifiek vanaf de A28.
              5. Blz. 253 Particulier initiatief realisering klimbos in planologische zin faciliteren.
              6. Blz. 254 Uitvoeren en evalueren maatregelenplan uitbreiding ‘paarse heide’.
              7. Blz. 255 Uitvoeren stappenplan ‘Vitale Vakantieparken’.
            2. Blz. 256 Verbeteren leefbaarheid leefomgeving
              1. Blz. 257 Ecologisch verantwoorde onkruidbestrijding bij sportvelden invoeren.
              2. Blz. 258 Evaluatie hondenvoorzieningen
              3. Blz. 259 Maatregelen treffen om verrommeling bij entree kernen tegen te gaan.
              4. Blz. 260 Nieuw ‘groen’ beleidsplan.
              5. Blz. 261 Nieuwe beheersplannen voor onderhoudsniveau ‘grijs, groen en openbare verlichting’.
              6. Blz. 262 Onderzoek naar de staat van onderhoud van het riool.
            3. Blz. 263 Wijkgerichtwerken
              1. Blz. 264 Opstellen plan van aanpak Wijkgericht werken.
            4. Blz. 265 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 7
              1. Blz. 266 Aanschaf shovel Marktplein - gemeentewerf - gronddepot
              2. Blz. 267 Baggeren vijverpartij Edzard Koningspark
              3. Blz. 268 Onderhoud budget schoonmaken toiletten speelweide Stakenberg
              4. Blz. 269 Subsidie Nunspeet uit de kunst
              5. Blz. 270 Vervangen 3 kunstgrasvelden
            5. Blz. 271 Wettelijke indicatoren programma 7
          4. Blz. 272 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 273 Jaarverslag - Financiële analyse programma 7
          1. Blz. 274 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 275 Taakvelden programma 7
              1. Blz. 276 7.1 Sportbeleid en Activering
              2. Blz. 277 7.2.1 Sportaccommodaties BeM
              3. Blz. 278 7.2.2 Sportaccommodaties VTH
              4. Blz. 279 7.3 Cultuur-Presentat -Productie -Participa
              5. Blz. 280 7.4 Musea
              6. Blz. 281 7.5.1 Cultureel erfgoed BeM
              7. Blz. 282 7.5.2 Cultureel erfgoed Openbare Ruimte
              8. Blz. 283 7.5.3 Cultureel erfgoed ROV
              9. Blz. 284 7.6 Media
              10. Blz. 285 7.7.1 Openbaar Groen en (openlucht) recreatie BeM
              11. Blz. 286 7.7.2 Openbaar Groen en (openlucht) recreatie Openbare Ruimte
      11. Blz. 287 Jaarverslag - Programma 8 Economische zaken
        1. Blz. 288 Jaarverslag - Beleid programma 8
          1. Blz. 289 Inleiding
          2. Blz. 290 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 291 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 292 Wij zetten in op een sterkere locale economie
              1. Blz. 293 De dienstverlenging aan de lokale ondernemers verbeteren
              2. Blz. 294 De economische relatie met de regiogemeenten versterken
              3. Blz. 295 Doorontwikkeling centrumgebied met halverwege de bestuursperiode de ‘upgrading’ van de Markt evalueren met specifieke aandacht voor de weekmarkt, centrumondernemingen en de horeca.
              4. Blz. 296 Het jaarlijks organiseren van een ondernemersdag.
              5. Blz. 297 Invoering van parkmanagement op bedrijventerrein De Kolk en een onderzoek naar de uitrol overige bedrijventerreinen.
              6. Blz. 298 Onderzoeken mogelijkheid aansluiting bij / samenwerking met regio Zwolle.
              7. Blz. 299 Realiseren bedrijvenstrip Elspeet.
              8. Blz. 300 Sociaaleconomische ontwikkeling & samenwerking: bevorderen goede aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt, o.a. door De Human Capital Agenda met de 3 O’s.
              9. Blz. 301 Sociaaleconomische ontwikkeling & samenwerking: het opstellen van een regionale sociaaleconomische ontwikkelstrategie 2030 met de 3 O’s.
            2. Blz. 302 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 8
              1. Blz. 303 Aansluiting regio Zwolle (EZ)
              2. Blz. 304 Uitvoeringsprogramma toerisme en recreatie
            3. Blz. 305 Wettelijke indicatoren programma 8
          4. Blz. 306 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 307 Jaarverslag - Financiële analyse programma 8
          1. Blz. 308 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 309 Taakvelden programma 8
              1. Blz. 310 8.1 Economische Ontwikkeling
              2. Blz. 311 8.2 Fysieke Bedrijfsinfrastructuur
              3. Blz. 312 8.3 Bedrijfsloket en Bedrijfsregelingen
              4. Blz. 313 8.4.1 Economische promotie BeM
              5. Blz. 314 8.4.2 Economische promotie Financiën
      12. Blz. 315 Jaarverslag - Programma 9 Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 316 Jaarverslag - Beleid programma 9
          1. Blz. 317 Inleiding
          2. Blz. 318 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 319 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 320 Digitaliseren van informatievoorziening en veilige dienstverlening
              1. Blz. 321 Wij doen onderzoek naar nieuwe contact / communicatiekanalen
              2. Blz. 322 Wij zorgen voor een betere digitale toegankelijkheid, actualiteit en vindbaarheid van informatie en toename digitale producten (via vernieuwde website).
            2. Blz. 323 Nunspeet zorgt voor een blijvende solide financiële huishouding
              1. Blz. 324 Invoeren van een gestructureerde vorm van omgaan met risico’s, toepassen van risicomanagement.
              2. Blz. 325 Opnemen van een beperkt aantal relevante ‘resultaat metende’ beleidsindicatoren in de verantwoordingsdocumenten.
            3. Blz. 326 Optimaliseren van de bedrijfsvoering ten dienste van onze ambities
              1. Blz. 327 Een voldoende waardering van inwoners/ondernemers over het betrekken van inwoners/ondernemers bij de uitvoering van plannen, gemeten in het onderzoek ‘waarstaatjegemeente’
              2. Blz. 328 Extra aandacht voor schriftelijke en mondelinge communicatie met inwoners.
              3. Blz. 329 Nunspeet biedt aan (jong) talent kansen en nemen verantwoordelijkheid voor inzet van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
              4. Blz. 330 Optimalisatie van het Klant Contact Center.
            4. Blz. 331 Nieuw beleid 2020-2023 Programma 9
              1. Blz. 332 Aanschaf iNzicht t.b.v. indicatoren/data gedreven sturen
              2. Blz. 333 Aanschaf meubilair voor de bestuursvleugel
              3. Blz. 334 Aanschaf modules makelaar suite
              4. Blz. 335 Aanschaf nieuwe modules Belastingen
              5. Blz. 336 Aanschaf nieuwe modules Belastingen 2021
              6. Blz. 337 Aanvragen e-herkenning
              7. Blz. 338 Archiveren personeelsdossiers
              8. Blz. 339 Formatie KCC/TIP
              9. Blz. 340 Implementatie digitale voorzieningen omgevingswet
              10. Blz. 341 Implementatie en migratie zaaksysteem en koppelingen
              11. Blz. 342 Implementatie motion salarisadministratie
              12. Blz. 343 Implementatie NLCS-Standaard t.b.v. BGT en BOR
              13. Blz. 344 Implementatie VTH systeem en koppelingen
              14. Blz. 345 Incontrol statement
              15. Blz. 346 Inhuur data gedreven werken
              16. Blz. 347 Jaarlijkse aanschaf van obliekfoto
              17. Blz. 348 Onderhoud iVerkiezingen
              18. Blz. 349 Onderhoud managementsysteem voor informatie veiligheid
              19. Blz. 350 Ondersteuning Dienstverlening draait om mensen 2018-2022
              20. Blz. 351 Oribi koppeling met iBurgerzaken
              21. Blz. 352 Overdracht archief 1972-2000 aan Streekarchivariaat
              22. Blz. 353 Taxatie gemeentelijke gebouwen t.b.v. brandverzekering
              23. Blz. 354 Toekomstbestendige organisatie
              24. Blz. 355 Uitbesteden applicatiebeheer Pepperflow
              25. Blz. 356 Uitbreiding redundantie uitwijkomgeving
              26. Blz. 357 Uitbreiding team backoffice Publiek met 0,5 fte
              27. Blz. 358 Verbouwen en herinrichten boven hal
              28. Blz. 359 Verbouwen en herinrichten raadszaal
              29. Blz. 360 Vergunningverlening evenementen APV
              30. Blz. 361 Verhoging bijdrage Streekarchivariaat vanaf 2020
              31. Blz. 362 Vervangen personenlift gemeentehuis
              32. Blz. 363 Vervanging financieel en belastingpakket
              33. Blz. 364 Vervanging opslagcapaciteit VDI-omgeving
              34. Blz. 365 Vervanging scherminformatie klantgeleidingssysteem
            5. Blz. 366 Wettelijke indicatoren programma 9
          4. Blz. 367 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 368 Jaarverslag - Financiële analyse programma 9
          1. Blz. 369 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 370 Taakvelden programma 9
              1. Blz. 371 9.1 Bestuur
              2. Blz. 372 9.10 Mutaties reserves
              3. Blz. 373 9.2 Burgerzaken
              4. Blz. 374 9.3 Beheer overige Gebouwen en Gronden
              5. Blz. 375 9.4.1 Overhead, ondersteuning organisatie, BeM
              6. Blz. 376 9.4.2 Overhead, ondersteuning organisatie, Financiën
              7. Blz. 377 9.4.3 Overhead, ondersteuning organisatie, Openbare ruimte
              8. Blz. 378 9.4.4 Overhead, ondersteuning organisatie, Informatie
              9. Blz. 379 9.4.5 Overhead, ondersteuning organisatie, Infra
              10. Blz. 380 9.4.6 Overhead, ondersteuning organisatie, POFO
              11. Blz. 381 9.5 Treasury
              12. Blz. 382 9.61 OZB Woningen
              13. Blz. 383 9.62 OZB NIET Woningen
              14. Blz. 384 9.64 Belastingen Overig
              15. Blz. 385 9.7 Algemene Uitkeringen& ovg.Uitker.GemFnds
              16. Blz. 386 9.8 Overige Baten en Lasten
              17. Blz. 387 9.9 Vennootschapsbelasting (VpB)
      13. Blz. 388 Jaarverslag - Paragrafen
        1. Blz. 389 Jaarverslag - Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 390 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          2. Blz. 391 Waterbeheer
          3. Blz. 392 Wegenbeheer
          4. Blz. 393 Openbaar groen
          5. Blz. 394 Openbare verlichting
          6. Blz. 395 Bossen en natuurterreinen
          7. Blz. 396 Gebouwen
        2. Blz. 397 Jaarverslag - Paragraaf Weerstandsvermogen
          1. Blz. 398 Inleiding
          2. Blz. 399 Weerstandscapaciteit
          3. Blz. 400 Weerstandscapaciteit 2020
          4. Blz. 401 Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
          5. Blz. 402 Analyse en beoordelen van de risico’s
          6. Blz. 403 a. Juridische risico’s
          7. Blz. 404 b. Financiële risico’s
          8. Blz. 405 c. Personele / organisatorische risico’s
          9. Blz. 406 d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
          10. Blz. 407 e. Milieurisico’s
          11. Blz. 408 f. Verbonden partijen
          12. Blz. 409 g. Risico’s sociaal domein
          13. Blz. 410 h. Reguliere risico’s
          14. Blz. 411 Beheersing van risico’s
          15. Blz. 412 Financiële vertaling van de risico’s
          16. Blz. 413 Beoordeling weerstandsvermogen
          17. Blz. 414 Toekomstige ontwikkelingen
          18. Blz. 415 Toelichting kengetallen
        3. Blz. 416 Jaarverslag - Paragraaf Financiering
          1. Blz. 417 Algemeen
          2. Blz. 418 Schatkistbankieren
          3. Blz. 419 Risicobeheer
          4. Blz. 420 Rentebeleid (renterisico's)
          5. Blz. 421 Financieringspositie
          6. Blz. 422 Liquiditeitspositie
          7. Blz. 423 Leningenportefeuille
          8. Blz. 424 Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
          9. Blz. 425 Omslagrente
          10. Blz. 426 Beheer beschikbare liquiditeiten
        4. Blz. 427 Jaarverslag - Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 428 Inleiding
          2. Blz. 429 Organisatieontwikkelingen
          3. Blz. 430 Kwaliteitszorg
          4. Blz. 431 Personeel- en organisatiebeleid
          5. Blz. 432 Planning & control
          6. Blz. 433 Administratieve organisatie en interne controle
          7. Blz. 434 Doelmatigheid- en doeltreffendheidonderzoeken
          8. Blz. 435 Informatieveiligheid
          9. Blz. 436 Subsidies
        5. Blz. 437 Jaarverslag - Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 438 Paragraaf Verbonden partijen
          2. Blz. 439 Bank Nederlandse Gemeenten NV
          3. Blz. 440 NV Alliander
          4. Blz. 441 NV Vitens
          5. Blz. 442 NV Afvalsturing Friesland
          6. Blz. 443 NV Inclusief Groep
          7. Blz. 444 Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
          8. Blz. 445 Omgevingsdienst Noord-Veluwe
          9. Blz. 446 Leisurelands
          10. Blz. 447 Coöperatie gastvrije randmeren
          11. Blz. 448 Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
          12. Blz. 449 Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
          13. Blz. 450 Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
          14. Blz. 451 Sportbedrijf Nunspeet
        6. Blz. 452 Jaarverslag - Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 453 Inleiding
          2. Blz. 454 Beleid in ontwikkeling
          3. Blz. 455 Bestaand beleid
          4. Blz. 456 Financieel kader
          5. Blz. 457 Actualiteit exploitatiegebieden
        7. Blz. 458 Jaarverslag - Paragraaf Gemeentelijke heffingen
          1. Blz. 459 Algemeen
          2. Blz. 460 Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
          3. Blz. 461 De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
          4. Blz. 462 Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
          5. Blz. 463 Ad 2. Recreatieve heffingen
          6. Blz. 464 Ad 3. Precariobelasting
          7. Blz. 465 Ad 4. Afvalstoffenheffing
          8. Blz. 466 Ad 5 Rioolheffing
          9. Blz. 467 Ad 6 Rechten
          10. Blz. 468 Kwijtschelding
          11. Blz. 469 Overzicht geraamde inkomsten
      14. Blz. 470 Jaarrekening - Balans
        1. Blz. 471 Balans
      15. Blz. 472 Jaarrekening - Overzicht baten en lasten in de rekening en begrotingsrechtmatigheid
        1. Blz. 473 Programmaverantwoording
        2. Blz. 474 Begrotingsrechtmatigheid
      16. Blz. 475 Jaarrekening - Waarderingsgrondslagen en resultaatbepaling
        1. Blz. 476 Grondslagen voor waardering
        2. Blz. 477 Grondslagen voor resultaatbepaling
      17. Blz. 478 Jaarrekening - Toelichting op de balans
        1. Blz. 479 Activa
          1. Blz. 480 Vaste activa
          2. Blz. 481 Vlottende activa
        2. Blz. 482 Passiva
          1. Blz. 483 Vaste passiva
          2. Blz. 484 Vlottende passiva
      18. Blz. 485 Jaarrekening - Incidentele baten en lasten
        1. Blz. 486 Incidentele baten en lasten
      19. Blz. 487 Jaarrekening - Niet uit de balans blijkende verplichtingen
        1. Blz. 488 Gebeurtenissen na balansdatum
      20. Blz. 489 Jaarrekening - Publicatie Wet normering topinkomens
        1. Blz. 490 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
      21. Blz. 491 Jaarrekening - SiSa verantwoording (single information, single audit)
        1. Blz. 492 Verantwoordingsinformatie
      22. Blz. 493 Jaarrekening - Overzicht taakvelden
        1. Blz. 494 Overzicht taakvelden
      23. Blz. 495 Vaststellingsbesluit
        1. Blz. 496 Vaststellingsbesluit
      24. Blz. 497 Bijlagen
        1. Blz. 498 Bijlage 1 - Staat van reserves en voorzieningen
          1. Blz. 499 Staat van reserves en voorzieningen
        2. Blz. 500 Bijlage 2 - Overheveling jaarbudgetten
          1. Blz. 501 Overhevelingen 2020
        3. Blz. 502 Bijlage 3 - Begrippenlijst
          1. Blz. 503 Begrippenlijst
    3. Activiteiten
    4. Zoeken
    5. Publicatie bijlagen
    6. Contact
    7. PrivacyStatement
    8. Sitemap