-
Blz. 1
Programmabegroting 2018-2021
-
Blz. 2
Programmabegroting 2018-2021
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Raadsvoorstel
-
Blz. 5
Raadsvoorstel
-
Blz. 6
Hoofdstuk 1 Basis programmabegroting
-
Blz. 7
Hoofdstuk 1 Basis programmabegroting
-
Blz. 8
Hoofdstuk 2 Dekkingsplan
-
Blz. 9
Hoofdstuk 2 Dekkingsplan
-
Blz. 10
Hoofdstuk 3 Budgetautorisatie
-
Blz. 11
Hoofdstuk 3 Budgetautorisatie
-
Blz. 12
Programma 1. Sociaal Domein
-
Blz. 13
Inleiding
-
Blz. 14
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 15
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 16
Actieve inzet op re-integratie samen met het bedrijfsleven en de Inclusief Groep
-
Blz. 17
Het afleggen van bedrijfsbezoeken door de jobcoach en bestuurder en het bezoeken van bedrijfsbijeenkomsten
-
Blz. 18
Invulling van het regionaal werkbedrijf “Factor werkt in samenwerking met de Noord-Veluwse Werkkamer
-
Blz. 19
Uitvoering geven aan de samenwerking met de Inclusief Groep en werkgevers voor de Participatiewet
-
Blz. 20
Verdere besluitvorming over regionale samenwerking met de Inclusief Groep /Proson
-
Blz. 21
Beperken instroom bijstand, ook door alternatieve maatregelen (bijvoorbeeld actieve job coaches)
-
Blz. 22
De uitvoering van klantmanagement
-
Blz. 23
Aan verlenen uitkering zoveel mogelijk de voorwaarde verbinden een tegenprestatie naar vermogen te leveren
-
Blz. 24
Extra inzet op stimulering maatschappelijk nuttige activiteiten
-
Blz. 25
Bij inkoop en aanbestedingen zo mogelijk ‘social return’ als contractvoorwaarde opnemen
-
Blz. 26
Voorwaarden stellen dat opdrachtnemers (leerwerk)stages aanbieden en/of mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt en/of jongeren in dienst nemen
-
Blz. 27
Nadrukkelijke aandacht voor fraudebestrijding en handhaving
-
Blz. 28
Adequate reactie op signalen van misbruik
-
Blz. 29
Inzet op het voorkomen van fraude door samenwerking “aan de poort” met de sociaal rechercheur
-
Blz. 30
Nadrukkelijke aandacht voor fraudebestrijding en handhaving
-
Blz. 31
Ontwikkelen van nieuw beleid voor armoedebestrijding met specifieke aandacht voor ouderen en kinderen
-
Blz. 32
Uitvoering geven aan de in 2015 vastgestelde verordening minima in samenhang met de collectieve zorgverzekering inclusief extra pakket
-
Blz. 33
Maximaal benutten wettelijke mogelijkheden categoriale bijstand
-
Blz. 34
Gerealiseerd via de vastgestelde minimaverordening en afgesloten collectieve zorgverzekering
-
Blz. 35
Faciliteren mogelijke realisatie ‘meer-met-minderhuis’
-
Blz. 36
Verder vormgeven faciliteren mogelijke realisatie ‘meer-met-minderhuis’
-
Blz. 37
Stimuleren algemene voorzieningen
-
Blz. 38
Continueren ingezet beleid samenwerking welzijnsorganisaties
-
Blz. 39
Actief burgerschap
-
Blz. 40
Preventie van kwetsbaarheid
-
Blz. 41
Goede toegang tot maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 42
Beschikbaarheid cliëntondersteuning
-
Blz. 43
Ondersteuning mantelzorgers en vrijwilligers
-
Blz. 44
Kwalitatief goede ondersteuning
-
Blz. 45
Keuzevrijheid
-
Blz. 46
Financieel bijstaan van inwoners die ondersteuning nodig hebben maar dit niet kunnen betalen
-
Blz. 47
Integrale werkwijze 4D breed
-
Blz. 48
Actief inzetten op zorgmijders
-
Blz. 49
Goede toegankelijkheid in het openbare leven
-
Blz. 50
Bieden van beschermd wonen
-
Blz. 51
Voorkomen en bestrijden van huiselijk geweld
-
Blz. 52
Stimuleren omslag van ‘schulden saneren’ naar ‘schulden voorkomen’ samen met maatschappelijk betrokken partijen; een zelfde aanpak hanteren bij huisuitzettingen
-
Blz. 53
Versterken samenwerking Straathoekwerk met organisaties jeugdwelzijnswerk
-
Blz. 54
Uitvoering van een (door)ontwikkeling en versterking van Straathoekwerk
-
Blz. 55
Specifieke aandacht geven aan kwetsbare jonge mensen die de leeftijdgrens hebben bereikt voor jongerenwerk
-
Blz. 56
Werken aan intensieve samenwerking tussen consulenten binnen het sociaal domein
-
Blz. 57
Hernieuwd en eigentijds inrichten jongerenparticipatie
-
Blz. 58
Ondersteuning en ontwikkeling van jongerenparticipatie betrekken bij genoemde doorontwikkeling en versterking van straathoekwerk en jeugdwelzijnswerk in 2018.
-
Blz. 59
Mogelijkheid van persoonsgebonden budget (PGB) (of vergelijkbare systematiek) blijft bestaan
-
Blz. 60
Het PGB instrument in de Wmo verordening en Verordening Jeugdhulp (blijven) waarborgen
-
Blz. 61
Zoveel mogelijk garanderen optimale keuzevrijheid cliënten wat betreft zorg, alsmede (ook identiteitsgebonden) zorgaanbieders betrekken bij aanbestedingstrajecten
-
Blz. 62
Identiteitsgebonden zorgaanbieders kunnen bij de gevraagde kwaliteitseisen in 2018 meedoen bij aanbestedingen voor maatwerkvoorzieningen Wmo en Jeugd
-
Blz. 63
Identiteitsgebonden en kerkelijke hulpverleningsorganisaties behouden plaats in lokale zorgnetwerk
-
Blz. 64
Identiteitsgebonden en kerkelijke hulpverleningsorganisaties nemen in 2018 deel aan overleggen van het lokale zorgnetwerk
-
Blz. 65
Ontwikkelen specifiek beleid met oogmerk meer aandacht voor mantelzorgers en respijtzorg
-
Blz. 66
In het Wmo-beleidsplan 2017-2020 is dit beleid opgenomen en wordt uitgevoerd door de welzijnsinstellingen
-
Blz. 67
Stimuleren zo lang en zelfstandig mogelijk thuis wonen van ouderen (speciale aandacht tegengaan eenzaamheid)
-
Blz. 68
Uitvoering preventieve huisbezoeken door het welzijnswerk
-
Blz. 69
Continueren inzet op regierol gemeente voor voorzieningen ouderen, met betrokkenheid ouderenbonden
-
Blz. 70
Het bestuurlijk overleg met de ouderenbonden wordt in 2018 voortgezet
-
Blz. 71
Continueren ingezette beleid samenwerking welzijnsorganisaties voor ouderen
-
Blz. 72
Ondersteunen wijk- en kernen gericht werken in co-creatie en samenwerking met inwoners, onder andere door burgerfonds ‘Vitale kernen’
-
Blz. 73
Middels burgerfonds lokale initiatieven door burgers stimuleren, zo veel mogelijk in samenwerking met de buurt-/dorpsverenigingen
-
Blz. 74
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 75
Wat mag het kosten?
-
Blz. 76
Programma 2. Onderwijs
-
Blz. 77
Inleiding
-
Blz. 78
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 79
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 80
Nieuw beleid 2018-2021 Programma 2
-
Blz. 81
Onderwijshuisvesting (Extra oog voor de toekomst)
-
Blz. 82
Maximale inzet op voorkomen schooluitval
-
Blz. 83
Uitvoering geven aan Beleidsplan Leerlingzaken en Uitvoeringsprogramma VSV (RMC functie)
-
Blz. 84
Inhoudelijke activering Integraal Kindcentra
-
Blz. 85
We voeren samen met de schoolbesturen een gemeenschappelijke agenda uit.
-
Blz. 86
Inspanning tot behoud openbaar onderwijs in Nunspeet
-
Blz. 87
Afspraken maken over verdeling van verantwoordelijkheden ten aanzien van openbaar onderwijs
-
Blz. 88
Volgen van ontwikkelingen in voor- en vroegschoolse educatie
-
Blz. 89
Realisatie Kindcentra Nunspeet Oost binnen afgegeven raadskader
-
Blz. 90
Gemeenteraad vragen kaders vast te stellen en budget beschikbaar te stellen
-
Blz. 91
Inzetten op behoud van breed aanbod voortgezet onderwijs in Nunspeet
-
Blz. 92
Investeren in onderwijshuisvesting en- omgeving
-
Blz. 93
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 94
Wat mag het kosten?
-
Blz. 95
Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 96
Inleiding
-
Blz. 97
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 98
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 99
Nieuw beleid 2018-2021 Programma 3
-
Blz. 100
Invoering omgevingswet
-
Blz. 101
Oversampling WoON
-
Blz. 102
Leefbare gemeente
-
Blz. 103
Opstellen Structuurvisie// Omgevingsvisie
-
Blz. 104
Ad-hoc beleid voorkomen en faciliteren mantelzorg, nevenactiviteiten etc.
-
Blz. 105
Opstellen bestemmingsplan Woongebieden
-
Blz. 106
Opstellen Verfijningsplan Buitengebied
-
Blz. 107
Snel sturen op woningbouwbehoefte
-
Blz. 108
Monitoren CPO Elspeet en Nunspeet
-
Blz. 109
Monitoren CPO Hulshorst
-
Blz. 110
Monitoren Woningbouw op Maat
-
Blz. 111
Uitvoeren planontwikkelingen Molenbeek, Elspeet NoordWest en Weversweg
-
Blz. 112
Veilige en prettige woonomgeving creëren
-
Blz. 113
Stimuleren clustering van voorzieningen en activiteiten op en rondom De Brem, De Veluwse Heuvel en Oranjehof/Kulturhus
-
Blz. 114
Positieve insteek verkoop onrendabele stukjes groen aan particuliere aanwonenden
-
Blz. 115
Uitvoeren snippergroenbeleid
-
Blz. 116
Continuering beleid en handhaving gericht tegen onrechtmatige bewoning recreatiewoningen
-
Blz. 117
100% van alle nieuwe gevallen van onrechtmatige bewoning op recreatieparken oppakken
-
Blz. 118
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 119
Wat mag het kosten?
-
Blz. 120
Programma 4. Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 121
Inleiding
-
Blz. 122
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 123
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 124
Nieuw beleid 2018-2021 Programma 4
-
Blz. 125
Gedenkkunstwerken begraafplaats Nunspeet West en Elspeet
-
Blz. 126
Nunspeet Natuurlijk
-
Blz. 127
Project asbestsanering
-
Blz. 128
Stimuleringslening Nunspeet 2050
-
Blz. 129
Vervangen infopanelen ingangen begraafplaatsen
-
Blz. 130
Volksgezondheid algemeen (inclusief JOGG)
-
Blz. 131
Continueren integraal gezondheidsbeleid met aandacht voor diverse aanpalende beleidsterreinen
-
Blz. 132
Uitvoering geven aan de beleidsnota Samen voor een gezond Noord-Veluwe 2017-2021
-
Blz. 133
Ondersteunen bewustwording volksgezondheid door voorlichting en educatie, met als uitgangspunt de eigen verantwoordelijkheid van mensen
-
Blz. 134
Regionale preventieve voorlichtingsprojecten voor leefstijlverandering, zoals ‘Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG)
-
Blz. 135
Verslavingsbeleid relateren aan regelgeving, handhaving, preventie en educatie en bewustwording
-
Blz. 136
Het project GEDRAG omvat diverse (verslavings)preventielessen voor alle scholen in de gemeente Nunspeet, ter bevordering van de bewustwording van een gezonde leefstijl onder de jeugd
-
Blz. 137
Verkennen mogelijkheden Energieakkoord
-
Blz. 138
Stimuleren en ondersteunen burgerinitiatieven duurzaamheid (duurzaamheidsleningen)
-
Blz. 139
Stimuleren maatregelen tot scheiding afvalwater en hemelwater
-
Blz. 140
Uitvoeren fase 1 hemelwatervisie
-
Blz. 141
Invullen voorbeeldfunctie gemeente in relatie tot duurzaamheid
-
Blz. 142
Plaatsen van zonnepanelen op gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 143
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 144
Wat mag het kosten?
-
Blz. 145
Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 146
Inleiding
-
Blz. 147
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 148
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 149
Nieuw beleid 2018-2021 Programma 5
-
Blz. 150
Aanvullend krediet renovatie en herinrichting Oenenburgweg
-
Blz. 151
Beleidsmedewerker infra 0,5 fte
-
Blz. 152
Herinrichting kruising Kienschulpenweg / Jan Topweg
-
Blz. 153
Herinrichting stationsomgeving; planvorming
-
Blz. 154
Vervanging openbare verlichting door LED-verlichting
-
Blz. 155
Continueren vervangen verouderde armaturen wijkontsluitingswegen
-
Blz. 156
Realiseren extra laadpunten elektrische auto’s, fietsen en scootmobielen
-
Blz. 157
Faciliteren realisatie laadpunten (door marktpartijen) op basis van Regeling laadpalen elektrisch vervoer Nunspeet 2012.
-
Blz. 158
Realiseren sluitend netwerk wandel-, fiets- en ruiterpaden
-
Blz. 159
Onderzoek naar het bestaande netwerk van wandel-, fiets- en ruiterpaden uitgevoerd
-
Blz. 160
Inzetten op ‘verlevendiging’ Marktplein na afstemming met betrokken partijen
-
Blz. 161
Uitvoeren uitkomsten van een startnotitie over het gebruik van het Marktplein
-
Blz. 162
Realiseren herinrichting De Brink in Elspeet
-
Blz. 163
Opstellen van een voorstel over herinrichtingsplan de Brink, Elspeet
-
Blz. 164
Onderzoeken mogelijkheid faciliteren bewaakte fietsenstalling mogelijk met inzet van mensen met achterstand tot de arbeidsmarkt
-
Blz. 165
Onderzoek verkeersafwikkeling Stationsomgeving in relatie tot financiële haalbaarheid
-
Blz. 166
Continueren aandacht voor verkeerseducatie en gedragsbeïnvloeding
-
Blz. 167
Voortzetten van het huidige beleid: communicatie en educatie over verkeer en gedrag
-
Blz. 168
Geen betaald parkeren
-
Blz. 169
Voortzetten van het huidige beleid betaald parkeren
-
Blz. 170
Realiseren oplossingen verkeers- en parkeerproblematiek in Vierhouten
-
Blz. 171
Faciliteren realisatie evenemententerrein, zo mogelijk via particulier initiatief
-
Blz. 172
Mogelijkheden onderzoeken tot realisatie evenemententerrein
-
Blz. 173
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 174
Wat mag het kosten?
-
Blz. 175
Programma 6. Veiligheid
-
Blz. 176
Inleiding
-
Blz. 177
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 178
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 179
Nieuw beleid 2018-2021 Programma 6
-
Blz. 180
Facilitering Boa's
-
Blz. 181
Uitvoering toezicht en handhaving 'Preventie- en handhavingsplan Alcohol 2017-2021'
-
Blz. 182
Verbouwing Brandweerkazerne
-
Blz. 183
Verhogen ambitieniveau handhaving (1,72 fte)
-
Blz. 184
Maximaal inzetten op gebiedsdekkend ambulancevervoer (inclusief onderzoek mogelijkheid vaste ambulancepost) met aanrijtijden binnen de landelijke norm
-
Blz. 185
Overleg plegen met ambulancedienst over wettelijke aanrijtijden met behoud tijdelijk standplaats Nunspeet en behoud van inzet First Responder
-
Blz. 186
Waar nodig versterken concept Hart Veilig Wonen
-
Blz. 187
Actief werven vrijwilligers en deelnemende AED’en voor concept Hart veilig wonen
-
Blz. 188
Inzetten op zichtbaarheid wijkagenten, onder andere door wijkgerichte inzet (niet: themagericht)
-
Blz. 189
Stimuleren actieve rol samenleving op het gebied van veiligheid en vaststellen nieuw Integraal Veiligheidsplan
-
Blz. 190
Uitvoeringsplan IVP 2018
-
Blz. 191
Specifieke aandacht voor geluidsoverlast bij buitenevenementen (onder meer geluidsniveaus en eindtijden)
-
Blz. 192
Uitvoeren gerichte geluidmetingen bij daarvoor in aanmerking komende evenementen en de uitkomst hiervan betrekken bij de evaluatie van het evenementenbeleid.
-
Blz. 193
Adequate aanpak overlast jaarwisselingen op basis van evaluatie en zo nodig bijstelling van beleid
-
Blz. 194
Afspraken maken met inwoners, buurt- en dorpsverenigingen om de jaarwisseling ordentelijk te laten verlopen
-
Blz. 195
Indien nodig tegengaan van uitholling van de vrijwillige brandweer door regionalisering brandweer
-
Blz. 196
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 197
Wat mag het kosten?
-
Blz. 198
Programma 7. Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 199
Inleiding
-
Blz. 200
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 201
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 202
Nieuw beleid 2018-2021 Programma 7
-
Blz. 203
Aanvulling opwaardering voetbalvoorziening Vierhouten
-
Blz. 204
Actualiseren nieuwbouw zwembad - revitalisering sportpark
-
Blz. 205
Herstel rieten dakbedekking Schaapskooi Elspeet
-
Blz. 206
Realisering MTB-route
-
Blz. 207
Stimuleren / ontwikkelen paarse heide (4 jaar)
-
Blz. 208
Verbetering marktplein en omliggend centrumgebied
-
Blz. 209
Verhogen jaarlijkse subsidie Vrije Academie voor Beeldende Kunsten Nunspeet
-
Blz. 210
Participeren en investeren in programma ‘Noord-Veluwe Fietst!’
-
Blz. 211
Onder voorbehoud van besluitvorming uitwerking geven aan project Noord-Veluwe Fietst! locatie Nunspeet (als onderdeel van Masterplan De Wiltsangh)
-
Blz. 212
Stimuleren sport en beweging op scholen, in kernen en wijken door combinatiefunctionarissen
-
Blz. 213
Uitvoering geven aan (ver)nieuw(d) plan van aanpak Impuls Brede School en buurtsportcoaches
-
Blz. 214
Extra stimuleren sportfaciliteiten voor mensen met een beperking
-
Blz. 215
Afronden onderzoek ondersteuning sporters met een beperking
-
Blz. 216
Nader advisering over aanpassing c.q. implementatie (rijks)beleid
-
Blz. 217
Voorzetting van Pilot Special Heroes 2017-2018
-
Blz. 218
Uitwerking van nieuwbouw zwembad op sportpark de Wiltsangh
-
Blz. 219
Opstarten aanbesteding nieuwbouw zwembad
-
Blz. 220
Uitvoering van aanbesteding nieuwbouw zwembad
-
Blz. 221
Uitwerking Masterplan revitalisering van sportpark Wiltsangh
-
Blz. 222
Concretisering van de wenselijke en noodzakelijke voorzieningen
-
Blz. 223
Starten van aanbesteding sportcomplex van zwembad, sporthal en turnhal (aangevuld met wenselijke voorzieningen)
-
Blz. 224
Besluitvorming benodigde maatregelen tennisverenigingen Elspeet en Hulshorst en voetbalvereniging Vierhouten
-
Blz. 225
Aanleg van nieuwe hybride speelveld VV Vierhouten
-
Blz. 226
Faciliteren komst museum in Elspeet, onder meer uit oogpunt van stimuleren burgerinitiatief
-
Blz. 227
Het initiatief ter realisatie van het museum in Elspeet is gereed. De gemeente blijft dit nauwlettend volgen en faciliteert waar mogelijk en passend binnen het beleid
-
Blz. 228
Stimuleren actieve of passieve deelname aan kunst voor alle inwoners
-
Blz. 229
Uitvoering geven aan het beleidsnota Cultuur
-
Blz. 230
Faciliteren beschikbaar stellen leegstaande winkels en bedrijfspanden aan kunstenaars
-
Blz. 231
Afhankelijk van de uitkomsten van gesprekken met ondernemers en overlegorganen overgaan tot concrete acties
-
Blz. 232
Specifieke aandacht voor eigen Nunspeetse historische en culturele kenmerken, zoals onze korpsen en koren en cultuurhistorische identiteit Nunspeetse ruimte
-
Blz. 233
De gemeente biedt diverse mogelijkheden om maatschappelijk initiatief op het gebied van kunst en cultuur te stimuleren en de ambitie van ‘Nunspeet kunstenaarsdorp’ verder uit te dragen
-
Blz. 234
Faciliteren toekomstbestendige bibliotheek die minder kost, waardevol blijft voor de samenleving en extra aandacht heeft voor ouderen en jeugd
-
Blz. 235
De bibliotheek bij de transitie in regionaal verband begeleiden en waar nodig bijsturen
-
Blz. 236
Uitgaan van basisniveau plus openbaar groen, bij toegangswegen, begraafplaatsen en parken
-
Blz. 237
Voortzetten van het huidige kwaliteitsniveau op basis van het beheerplan
-
Blz. 238
Onderzoeken van mogelijkheden wijken en kernen te betrekken bij onderhoud openbare ruimte
-
Blz. 239
Voorbereiden van onderzoeken (via dorps- en buurtverenigingen) van mogelijkheden zelfwerkzaamheid bij onderhoud openbare ruimte door bewoners
-
Blz. 240
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 241
Wat mag het kosten?
-
Blz. 242
Programma 8. Economische zaken
-
Blz. 243
Inleiding
-
Blz. 244
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 245
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 246
Nieuw beleid 2018-2021 Programma 8
-
Blz. 247
Extra bijdrage Veluwemarketing
-
Blz. 248
Extra stimulans Stichting Nunspeet uit de kunst
-
Blz. 249
Optimaliseren gemeentelijke dienstverlening aan ondernemers via bedrijfscontactfunctionaris
-
Blz. 250
Voortzetting activiteiten van de bedrijfscontactfunctionaris
-
Blz. 251
Regionaal maximaal inzetten op arbeidsmarktbeleid, mensen met arbeidsbeperking en andere inrichting sociale werkvoorziening
-
Blz. 252
Het afleggen van bedrijfsbezoeken door de jobcoach en bestuurder en het bezoeken van bedrijfsbijeenkomsten
-
Blz. 253
Invulling van het regionaal werkbedrijf “Factor werkt in samenwerking met de Noord-Veluwse Werkkamer
-
Blz. 254
Uitvoering geven aan de samenwerking met de Inclusief Groep en werkgevers voor de Participatiewet
-
Blz. 255
Verdere besluitvorming over regionale samenwerking met de Inclusief Groep /Proson
-
Blz. 256
Invullen voorbeeldfunctie gemeente Nunspeet als werkgever door aanbieden stage-/werkplekken en in dienst nemen van mensen met achterstand tot de arbeidsmarkt
-
Blz. 257
Voortzetting inspanningen voor het in dienst nemen van mensen met achterstand tot de arbeidsmarkt
-
Blz. 258
Voorzetting gemeentelijk beleid voor stages en werkervaringsplaatsen
-
Blz. 259
Gerichte marketing ‘merk’ Nunspeet en stimuleren lokaal gastheerschap lokale VVV in samenhang met regionale promotie
-
Blz. 260
Met VisitVeluwe worden zonodig nieuwe afspraken gemaakt over bovenregionale promotie en marketing
-
Blz. 261
Voortzetting marketingoverleg
-
Blz. 262
Ontwikkelen bedrijfslocaties, met name De Kolk en centrale bedrijvenlocatie Elspeet
-
Blz. 263
Verdere invulling De Kolk met lokale bedrijven en afronding onderzoek naar de centrale bedrijvenlocatie in Elspeet
-
Blz. 264
Breedband in het buitengebied
-
Blz. 265
Op grond van het convenant met CIF afronden van haalbaarheidsonderzoeken aansluiten van alle gemeenten op breedband
-
Blz. 266
Behouden schaapskudde met voldoende eigen middelen en toereikende subsidie
-
Blz. 267
Realisatie nieuwe schaapskooi
-
Blz. 268
Faciliteren ontwikkeling Randmeerkust (Nunspeet aan Zee), met inachtneming belangen agrariërs en natuur
-
Blz. 269
Onderzoek mogelijkheden ontwikkeling en kwaliteitsimpuls Randmeerkust
-
Blz. 270
Actieve invulling geven aan programma ‘Vitale vakantieparken’
-
Blz. 271
In het verlengde van regionale afspraken en de uitrol op Veluweniveau wordt er een beleidskader opgesteld
-
Blz. 272
Realiseren Wi-Fi-netwerk in dorpscentrum
-
Blz. 273
Realisatie wifi-netwerk op het marktplein
-
Blz. 274
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 275
Wat mag het kosten?
-
Blz. 276
Programma 9. Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 277
Inleiding
-
Blz. 278
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 279
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 280
Nieuw beleid 2018-2021 Programma 9
-
Blz. 281
Aanjager digitale dienstverlening
-
Blz. 282
Aanschaf nieuw klachten en meldingen systeem, vervanger SIM
-
Blz. 283
Akoestiek en aankleding kantoorruimtes
-
Blz. 284
Autocad licenties
-
Blz. 285
Bag 2.0
-
Blz. 286
Bestuurlijke besluitvorming digitaliseren en koppelen aan CZA
-
Blz. 287
Beveiliging SIM-site
-
Blz. 288
Cubage
-
Blz. 289
Digitalisering analoge dossiers
-
Blz. 290
E-factureren
-
Blz. 291
Electronische paspoortontwaarder
-
Blz. 292
Gemeentebreed privacy impact analyse assesment
-
Blz. 293
Gespreksopname KCC
-
Blz. 294
Glasvezelverbinding met Elburg en Oldebroek
-
Blz. 295
Herinrichten bestuursvleugel (ict)
-
Blz. 296
Herinrichten bestuursvleugel (meubilair)
-
Blz. 297
Herinrichting bestuursvleugel (bouwkundig)
-
Blz. 298
Implementatie digitaal zaken doen via Ondernemersdossier
-
Blz. 299
Implementatie en ondersteuning Ensia-systematiek
-
Blz. 300
Implementatie en ondersteuning zelfevaluatie Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT)
-
Blz. 301
Implementatie Notubox voor bezwaarschriftencommissie, digitale werkwijze
-
Blz. 302
Innovatie website via monitoringstools
-
Blz. 303
Koppeling civision waarderen 4WOZ
-
Blz. 304
Kwaliteitsonderzoeken
-
Blz. 305
Mobiele divices
-
Blz. 306
Monitoringstool dienstverlening; dashboard dienstverlening NVVB
-
Blz. 307
MS Azure (uitbreiding bestaande licentie om in NEO bv. agenda te kunnen delen)
-
Blz. 308
Ontsluiten GEO-informatie op website en mobile devices
-
Blz. 309
Pen-test
-
Blz. 310
Persoonlijke internetpagina taakspecifieke applicatie sociaal (uitkeringen digitaal)
-
Blz. 311
Secretariële ondersteuning 0,6 fte
-
Blz. 312
Software tbv metingen oppervlaktes BAG-WOZ
-
Blz. 313
Uitbreiding e-herkenning
-
Blz. 314
Uitbreiding Information Security Management System (ISMS)
-
Blz. 315
Uitwijk
-
Blz. 316
Update informatie beveiligingsplan
-
Blz. 317
Vernieuwing persoonlijke internetpagina algemeen website
-
Blz. 318
Vervangen meubilair B&W kamer
-
Blz. 319
Vervangen noodstroomagregraat
-
Blz. 320
Vervanging glasvezelswitches SAN
-
Blz. 321
Vervanging hardware back-upvoorziening
-
Blz. 322
Vervanging ICT hardware (laptops voor flexplekken, schermen flexware)
-
Blz. 323
Nunspeet blijft een zelfstandige gemeente
-
Blz. 324
Onderzoeken intergemeentelijke samenwerking vinden plaats in het kader van RNV 3.0 en NEO
-
Blz. 325
Projecten ‘Nieuwe overheid’ en deregulering
-
Blz. 326
Plan van aanpak kwaliteit van werk ambtelijke organisatie, nakoming afdoeningstermijnen, cultuur etc. (inclusief terugkoppeling aan raad)
-
Blz. 327
In het kader van de organisatievisie Nunspeet in beweging ‘loopt’ een breed uitwerkingsprogramma. Nadrukkelijk is hierbij aandacht voor de genoemde ambities
-
Blz. 328
Verder ontwikkelen digitale dienstverlening met het oog op wettelijke plicht
-
Blz. 329
Conform de digitale agenda 2020 zijn alle producten digitaal beschikbaar op de website en vindt verdere doorontwikkeling van de digitale dienstverlening plaats.
-
Blz. 330
Start maken met SMARTI meerjarenbegroting
-
Blz. 331
Zo laag mogelijke lastendruk; OZB alleen verhogen voor inflatie en mogelijk voor nieuw beleid
-
Blz. 332
Beleids- en prestatie indicatoren
-
Blz. 333
Wat mag het kosten?
-
Blz. 334
Programmaplan
-
Blz. 335
Totaal taakvelden
-
Blz. 336
Paragrafen
-
Blz. 337
Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 338
Inleiding
-
Blz. 339
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 340
Weerstandscapaciteit 2018
-
Blz. 341
Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
-
Blz. 342
Analyse en beoordelen van de risico’s
-
Blz. 343
a. Juridische risico’s
-
Blz. 344
b. Financiële risico’s
-
Blz. 345
c. Personele / organisatorische risico’s
-
Blz. 346
d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
-
Blz. 347
e. Milieurisico’s
-
Blz. 348
f. Verbonden partijen
-
Blz. 349
g. Risico’s sociaal domein
-
Blz. 350
h. Reguliere risico’s
-
Blz. 351
Beheersing van risico’s
-
Blz. 352
Financiële vertaling van de risico’s
-
Blz. 353
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 354
Toekomstige ontwikkelingen
-
Blz. 355
Toelichting kengetallen
-
Blz. 356
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 357
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 358
Waterbeheer
-
Blz. 359
Wegenbeheer
-
Blz. 360
Openbaar groen
-
Blz. 361
Openbare verlichting
-
Blz. 362
Bossen en natuurterreinen
-
Blz. 363
Gebouwen
-
Blz. 364
Paragraaf Financiering
-
Blz. 365
Algemeen
-
Blz. 366
Schatkistbankieren
-
Blz. 367
Risicobeheer
-
Blz. 368
Rentebeleid (renterisico's)
-
Blz. 369
Financieringspositie
-
Blz. 370
Liquiditeitspositie
-
Blz. 371
Leningenportefeuille
-
Blz. 372
Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
-
Blz. 373
Omslagrente
-
Blz. 374
Beheer beschikbare liquiditeiten
-
Blz. 375
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 376
Inleiding
-
Blz. 377
Organisatieontwikkelingen
-
Blz. 378
Kwaliteitszorg
-
Blz. 379
Personeel- en organisatiebeleid
-
Blz. 380
Planning & control
-
Blz. 381
Administratieve organisatie en interne controle
-
Blz. 382
Doelmatig- en doeltreffendheidonderzoeken
-
Blz. 383
Informatieveiligheid
-
Blz. 384
Subsidies
-
Blz. 385
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 386
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 387
Bank Nederlandse Gemeenten NV
-
Blz. 388
NV Alliander
-
Blz. 389
NV Vitens
-
Blz. 390
Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
-
Blz. 391
Regio Noord-Veluwe
-
Blz. 392
Omgevingsdienst Noord-Veluwe
-
Blz. 393
Leisurelands
-
Blz. 394
Coöperatie gastvrije randmeren
-
Blz. 395
Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Gelre-IJssel
-
Blz. 396
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
-
Blz. 397
NV Inclusief Groep
-
Blz. 398
NV Afvalsturing Friesland
-
Blz. 399
Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
-
Blz. 400
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 401
Inleiding
-
Blz. 402
Beleid in ontwikkeling
-
Blz. 403
Bestaand beleid
-
Blz. 404
Financieel kader
-
Blz. 405
Actualiteit exploitatiegebieden
-
Blz. 406
Paragraaf Gemeentelijke heffingen
-
Blz. 407
Algemeen
-
Blz. 408
Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
-
Blz. 409
De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
-
Blz. 410
Ad 1. Onroerende-zaakbelastingen
-
Blz. 411
Ad 2. Recreatieve heffingen
-
Blz. 412
Ad 3. Precariobelasting
-
Blz. 413
Ad 4. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 414
Ad 5 Rioolheffing
-
Blz. 415
Ad 6 Rechten
-
Blz. 416
Kwijtschelding
-
Blz. 417
Overzicht geraamde inkomsten
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap