-
Blz. 1
Jaarstukken 2023 van de gemeente Nunspeet
-
Blz. 2
Jaarstukken 2023 van de gemeente Nunspeet
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Raadsvoorstel
-
Blz. 5
Raadsvoorstel
-
Blz. 6
Raadsvoorstel deel 2
-
Blz. 7
Jaarverslag - Algemene gegevens
-
Blz. 8
Jaarverslag - Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
-
Blz. 9
Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
-
Blz. 10
Jaarverslag - Kerngegevens
-
Blz. 11
Kerngegevens
-
Blz. 12
Jaarverslag – Programmaverantwoording
-
Blz. 13
Programmaverantwoording
-
Blz. 14
Specificatie programmaverantwoording
-
Blz. 15
Jaarverslag - Programma 1 Sociaal Domein
-
Blz. 16
Jaarverslag - Beleid Programma 1
-
Blz. 17
Inleiding
-
Blz. 18
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 19
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 20
Belemmeringen voor meedoen opheffen
-
Blz. 21
De mogelijkheden onderzoeken van het versimpelen van de minimaregelingen.
-
Blz. 22
De mogelijkheid onderzoeken om scholen meer te betrekken bij financiële voorlichting.
-
Blz. 23
Implementeren uitvoeringsplan Wet Inburgering en monitoren resultaten Wet Inburgering 2022.
-
Blz. 24
Opstellen plan van aanpak laaggeletterdheid.
-
Blz. 25
Inclusie
-
Blz. 26
Doelgroep uitnodigen om mee te denken over (nieuw te formuleren) beleid.
-
Blz. 27
Doorontwikkelen beschermd thuis.
-
Blz. 28
Evalueren en eventueel bijstellen Inclusieagenda.
-
Blz. 29
Inclusief wonen in de wijk voor inwoners van de gemeente die uitstromen vanuit beschermd wonen.
-
Blz. 30
Keuze en uitwerking nieuwe groep Inclusie Agenda.
-
Blz. 31
Opstellen van een notitie/ plan van aanpak rondom het thema langer thuis.
-
Blz. 32
Toekomstbestendige aanpak opstellen voor een dementievriendelijke gemeente.
-
Blz. 33
Jeugd
-
Blz. 34
CJG werkt met verklarende analyse.
-
Blz. 35
Informatie, advies en hulp m.b.t. relatieproblemen en scheiding is beter digitaal vindbaar.
-
Blz. 36
Overleg met ketenpartners waaronder CJG, Stimenz, mediation en advocatuur gericht op betere samenwerking en de-escalerend werken in geval van (complexe) scheiding.
-
Blz. 37
Voortzetten periodiek overleg met de huisartsen en CJG over de criteria en indicaties voor de toegang tot jeugdzorg.
-
Blz. 38
We geven invulling aan de Hervormingsagenda Jeugd.
-
Blz. 39
Nunspeet heeft een stevige sociale basis
-
Blz. 40
Onderzoek naar opstellen algemene voorziening voor dagbesteding voor ouderen (Wmo).
-
Blz. 41
Piramide in kaart brengen.
-
Blz. 42
Project ontwikkelen monitoring effecten sociaal domein.
-
Blz. 43
Project Sociale Basis.
-
Blz. 44
Preventie
-
Blz. 45
De bekendheid van het Financieel Trefpunt vergroten.
-
Blz. 46
Financiële voorlichting geven aan bijna 18 jarige inwoners.
-
Blz. 47
Focussen op lange termijn oplossingen bij energiearmoede.
-
Blz. 48
Implementeren van de Nunspeetse variant van het model Opgroeien in een Kansrijke Omgeving (OKO).
-
Blz. 49
Onderzoek of budgetcoaching laagdrempelig beschikbaar kan worden gesteld.
-
Blz. 50
Onderzoek uitvoeren naar duurzame instandhouding van de dorpsverenigingen in relatie tot de dorpshuizen.
-
Blz. 51
Onderzoeken of het model “Opgroeien in een Kansrijke Omgeving” (OKO) ook in onze regio en in de gemeente Nunspeet toepasbaar is. En hoe we dit integraal kunnen ontwikkelen voor Nunspeet.
-
Blz. 52
Ouderen informeren over de mogelijkheden die er voor hen bestaan op het financiële gebied.
-
Blz. 53
Proactief informeren van ondernemers over bestaande (financiële) hulpvoorzieningen en inkomensregelingen.
-
Blz. 54
Vroege interventies
-
Blz. 55
Onderzoek beloning/waardering mantel- en respijtzorgers
-
Blz. 56
Onderzoek uitvoeren naar spreekuren op school door jeugdhulpverleners.
-
Blz. 57
Opstellen van actieplan ondersteuning van respijt- en mantelzorgers.
-
Blz. 58
Werk en inkomen
-
Blz. 59
Met behulp van de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek van de minimaregelingen wordt er een verbeterplan opgesteld voor het aanvragen van voorzieningen.
-
Blz. 60
Onderzoeken met de Inclusief Groep en mogelijke andere partners wat deze instanties concreet kan betekenen voor mensen die langdurig werkloos zijn of een grote achterstand hebben op de arbeidsmarkt en voor jongeren zonder werk/startkwalificatie.
-
Blz. 61
Opstellen toekomstvisie Inclusief Groep samen met aandeelhoudende gemeenten en Inclusief Groep.
-
Blz. 62
We onderzoeken de mogelijkheden om simpel switchen in de Nunspeetse participatieketen te ontwikkelen.
-
Blz. 63
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 1
-
Blz. 64
Basisteam jeugd/ Stichting jeugd Noord Veluwe (SJNV)
-
Blz. 65
Formatie bewonersparticipatie
-
Blz. 66
Huisvesting Straathoekwerk Nunspeet
-
Blz. 67
Kosten extra huurlasten Stichting Welzijn Nunspeet
-
Blz. 68
Overgang Servicepunt Vrijwilligers Nunspeet
-
Blz. 69
Toezicht kinderopvang door GGD
-
Blz. 70
Uitbreiding consulent schuldhulpverlening/minimaregeling/bijzondere bijstand
-
Blz. 71
Wettelijke indicatoren programma 1
-
Blz. 72
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 73
Jaarverslag - Financiële analyse programma 1
-
Blz. 74
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 75
Taakvelden Programma 1
-
Blz. 76
1.1.11 Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 77
1.1.12 Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 78
1.1.14 Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 79
1.2.12 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen
-
Blz. 80
1.3.11 Inkomensregelingen
-
Blz. 81
1.4.11 WSW en beschut werk
-
Blz. 82
1.5.11 Arbeidsparticipatie
-
Blz. 83
1.6.11 Maatwerkvoorzieningen (WMO)
-
Blz. 84
1.6.12 Maatwerkvoorzieningen (WMO)
-
Blz. 85
1.71A.11 Hulp bij het huishouden (WMO)
-
Blz. 86
1.71B.11 Begeleiding (WMO)
-
Blz. 87
1.71C.11 Dagbesteding (WMO)
-
Blz. 88
1.71D.11 Overige maatwerkarrangementen (WMO)
-
Blz. 89
1.72A.12 Jeugdhulp begeleiding
-
Blz. 90
1.72B.12 Jeugdhulp behandeling
-
Blz. 91
1.72C.12 Jeugdhulp dagbesteding
-
Blz. 92
1.72D.12 Jeugdhulp zonder verblijf overig
-
Blz. 93
1.73A.12 Pleegzorg
-
Blz. 94
1.73C.12 Jeugdhulp met verblijf overig
-
Blz. 95
1.74A.12 Jeugdhulp behandeling GGZ zonder verblijf
-
Blz. 96
1.74B.12 Jeugdhulp crisis/LTA/GGZ-verblijf
-
Blz. 97
1.74C.12 Gesloten plaatsing
-
Blz. 98
1.81A.12 Beschermd wonen (WMO)
-
Blz. 99
1.82A.12 Jeugdbescherming
-
Blz. 100
1.82B.12 Jeugdreclassering
-
Blz. 101
Jaarverslag - Programma 2 Onderwijs
-
Blz. 102
Jaarverslag - Beleid Programma 2
-
Blz. 103
Inleiding
-
Blz. 104
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 105
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 106
Onderwijs
-
Blz. 107
Beschrijven en communiceren wat binnen het onderwijsveld de rollen zijn van de diverse partijen.
-
Blz. 108
Herijken Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs (SHP) via een koersnotitie.
-
Blz. 109
Onderzoeken of meer structuur in het aanbod van preventie en voorlichting gecreëerd kan worden.
-
Blz. 110
Opstellen van een nieuwe integrale onderwijsagenda inclusief onderwijsachterstandenbeleid en volwasseneneducatie.
-
Blz. 111
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 2
-
Blz. 112
Bewegingsonderwijs (gymmen, zwemmen en vervoer)
-
Blz. 113
Formatie uitbreiding beleidsveld Onderwijs
-
Blz. 114
Herijking Strategisch Huisvestingsplan onderwijs (SHP)
-
Blz. 115
Onderwijshuisvesting bewegingsonderwijs Hulshorst
-
Blz. 116
Wettelijke indicatoren programma 2
-
Blz. 117
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 118
Jaarverslag - Financiële analyse programma 2
-
Blz. 119
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 120
Taakvelden Programma 2
-
Blz. 121
2.1.12 Openbaar basisonderwijs
-
Blz. 122
2.2.12 Onderwijshuisvesting
-
Blz. 123
2.3.12 Onderwijsbeleid en leerlingzaken
-
Blz. 124
Jaarverslag - Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 125
Jaarverslag - Beleid Programma 3
-
Blz. 126
Inleiding
-
Blz. 127
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 128
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 129
Ruimtelijke ordening
-
Blz. 130
Continueren ‘Woningbouw op Maat’.
-
Blz. 131
Evalueren verplichte omgevingsdialoog.
-
Blz. 132
Onderzoeken of de centrumlocatie Feithenhof mogelijkheden biedt voor woningbouw.
-
Blz. 133
Onderzoeken of in Vierhouten mogelijkheden zijn voor woningbouw.
-
Blz. 134
Opstellen van een gemeentelijke locatievisie voor locaties met vastgelegde fasering woningbouw in Hulshorst en Elspeet.
-
Blz. 135
Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de concrete projecten.
-
Blz. 136
Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de Woonvisie.
-
Blz. 137
Starten / afronden woningbouw in De Kijktuinen, ’t Hul Noord, Elspeet Noordwest en uitleglocatie Weversweg te Hulshorst
-
Blz. 138
Wonen
-
Blz. 139
Onderzoek uitvoeren naar creatieve oplossingen om te voldoen aan de huisvestingsvraag van met name starters, senioren en statushouders.
-
Blz. 140
Opstellen beleid huisvesting arbeidsmigranten.
-
Blz. 141
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 3
-
Blz. 142
Juridisch medewerker omgevingsrecht
-
Blz. 143
Ondersteuning audit Wet politiegegevens
-
Blz. 144
Secretariële ondersteuning Omgevingswet
-
Blz. 145
Wettelijke indicatoren programma 3
-
Blz. 146
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 147
Jaarverslag - Financiële analyse programma 3
-
Blz. 148
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 149
Taakvelden Programma 3
-
Blz. 150
3.1.14 Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 151
3.2.14 Grondexploitatie (niet-bedrijventerrein)
-
Blz. 152
3.3.14 Wonen en Bouwen
-
Blz. 153
3.3.15 Wonen en Bouwen
-
Blz. 154
Jaarverslag - Programma 4 Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 155
Jaarverslag - Beleid Programma 4
-
Blz. 156
Inleiding
-
Blz. 157
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 158
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 159
(positieve) Gezondheid
-
Blz. 160
Introduceren van kernwaarden in gezondheidsbeleid.
-
Blz. 161
Ondersteunen van initiatieven die de sociale en mentale gezondheid van ouderen positief beïnvloed.
-
Blz. 162
Onderzoek en uitwerking OKO Nunspeet.
-
Blz. 163
We vertalen de 12 principes vanuit de Amsterdamse gezondheidslogica naar onze gemeentel?ke context, voor een Gezonde gemeente Nunspeet.
-
Blz. 164
Duurzaamheid
-
Blz. 165
Onderzoeken of het mogelijk is bestaande parkeerterreinen te voorzien van een overkapping met zonnepanelen.
-
Blz. 166
Klimaatadaptatie
-
Blz. 167
Opstellen plan van aanpak wijkgerichte aanpak klimaatadaptatie.
-
Blz. 168
Milieu
-
Blz. 169
Actualiseren afvalwaterketenplan Nunspeet-Elburg.
-
Blz. 170
Realiseren van een milieustraat.
-
Blz. 171
Uitvoeren haalbaarheidsonderzoek ketenconcept.
-
Blz. 172
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 4
-
Blz. 173
Centering pregnancy
-
Blz. 174
Formatie-uitbreiding: 4 uur fte beleidsmedewerker riolering en water
-
Blz. 175
Opgroeien Kansrijke Omgeving (OKO)
-
Blz. 176
Wettelijke indicatoren programma 4
-
Blz. 177
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 178
Jaarverslag - Financiële analyse programma 4
-
Blz. 179
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 180
Taakvelden Programma 4
-
Blz. 181
4.1.12 Volksgezondheid
-
Blz. 182
4.2.13 Riolering
-
Blz. 183
4.2.18 Riolering
-
Blz. 184
4.3.13 Afval
-
Blz. 185
4.3.18 Afval
-
Blz. 186
4.4.13 Milieubeheer
-
Blz. 187
4.4.14 Milieubeheer
-
Blz. 188
4.4.15 Milieubeheer
-
Blz. 189
4.5.13 Begraafplaatsen en crematoria
-
Blz. 190
Jaarverslag - Programma 5 Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 191
Jaarverslag - Beleid Programma 5
-
Blz. 192
Inleiding
-
Blz. 193
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 194
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 195
Verkeer
-
Blz. 196
Actualiseren beleids- en beheerplan wegen.
-
Blz. 197
Onderzoek uitvoeren naar het ontheffingenbeleid van de parkeerduurbeperking in het centrum van Nunspeet en de uitvoering daarvan.
-
Blz. 198
Onderzoeken van de mogelijkheden om geluidsoverlast van de A28 (kernen Nunspeet en Hulshorst) tegen te gaan.
-
Blz. 199
Opstellen ‘laadvisie’ voor laadpalen.
-
Blz. 200
Opstellen plan van aanpak voor uitvoering actiepunten GVVP.
-
Blz. 201
Uitvoeren verkeersplan Vierhouten fase 2.
-
Blz. 202
Vrij parkeren en de blauwe zone duidelijker aangeven (onder andere met een overzichtskaart op de gemeentelijke website).
-
Blz. 203
Vervoer
-
Blz. 204
Behouden van een openbaar vervoersysteem
-
Blz. 205
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 5
-
Blz. 206
Aanleg rotonde Halfweg
-
Blz. 207
Aanleg rotonde Halfweg (2023)
-
Blz. 208
Aanleg watertappunten
-
Blz. 209
Aanvullende investering verduurzaming Iveco
-
Blz. 210
Aanvullende investering verduurzaming MAN
-
Blz. 211
Formatie-uitbreiding: 4 uur juridisch medewerker verkeer
-
Blz. 212
Formatie-uitbreiding: juridische beleidsondersteuner team OR (van 24 naar 32 uur)
-
Blz. 213
Inrichten IV (installatie verantwoordelijkheid)-organisatie openbare verlichting
-
Blz. 214
Project Stationsomgeving, projectreview: hogere investeringsbedrag 8 miljoen euro
-
Blz. 215
Renovatie (en aanleg nieuw fietspad) Gortelseweg
-
Blz. 216
Straatverlichting: vervangen lichtmasten
-
Blz. 217
Straatverlichting: vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
-
Blz. 218
Verwijderen onnodige bestrating
-
Blz. 219
Wettelijke indicatoren programma 5
-
Blz. 220
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 221
Jaarverslag - Financiële analyse programma 5
-
Blz. 222
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 223
Taakvelden Programma 5
-
Blz. 224
5.1.13 Verkeer, Wegen en Water
-
Blz. 225
5.2.13 Parkeren
-
Blz. 226
5.4.13 Economische Havens
-
Blz. 227
5.5.11 Openbaar Vervoer
-
Blz. 228
5.5.12 Openbaar Vervoer
-
Blz. 229
Jaarverslag - Programma 6 Veiligheid
-
Blz. 230
Jaarverslag - Beleid Programma 6
-
Blz. 231
Inleiding
-
Blz. 232
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 233
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 234
Aanrijtijden
-
Blz. 235
Jaarlijks rapporteren aanrijtijden van de brandweer en de ambulance aan de gemeenteraad (incl. een bestuurlijke reactie en een plan van aanpak om tot verbetering te komen).
-
Blz. 236
Boa's
-
Blz. 237
Onderzoeken van nut en noodzaak van herschikking c.q. uitbreiding van taken / capaciteit BOA’s.
-
Blz. 238
Brandweer
-
Blz. 239
Actualiseren natuurbrandpreventieplan.
-
Blz. 240
Actualiseren regionaal Risicoprofiel, beleids- en crisisplan.
-
Blz. 241
Renoveren brandweerkazerne Nunspeet.
-
Blz. 242
Buurtwacht/buurtpreventie
-
Blz. 243
Facilitair ondersteunen van buurtpreventieinitiatieven, eventueel financieel
-
Blz. 244
Criminaliteit, overlast en ondermijning
-
Blz. 245
Aanpak mensenhandel.
-
Blz. 246
Actualiseren Ondermijningsbeleidsplan.
-
Blz. 247
Actualiseren standplaatsenbeleidsplan.
-
Blz. 248
Actualiseren van het Horecaconvenant.
-
Blz. 249
BIBOB beleidsplan actualiseren.
-
Blz. 250
Evenementenbeleid evalueren en bijstellen.
-
Blz. 251
Opstellen horecabeleidsplan.
-
Blz. 252
Opstellen IVP 2024-2027.
-
Blz. 253
Opstellen lokaal plan van aanpak Adreskwaliteit, in afstemming met POC, Fin, Soc en VTH.
-
Blz. 254
Opstellen terrassenbeleidsplan.
-
Blz. 255
Uitvoeren weerbaarheidsscan ondermijning
-
Blz. 256
Huiselijk geweld
-
Blz. 257
Meldcode + gefaseerd samenwerken aan veiligheid opnemen in subsidie-afspraken en contracten met aanbieders (jeugd + WMO).
-
Blz. 258
Netwerkbijeenkomst Ouderenmishandeling en onderzoek meerwaarde van het realiseren van een Lokale Alliantie voorkomen van financiële uitbuiting ouderen en overbelaste mantelzorg.
-
Blz. 259
Uitrol gefaseerd samenwerken aan veiligheid/ TOP3 in de hele keten rondom zorg en veiligheid.
-
Blz. 260
Veiligheid borgen binnen CJG en Stimenz conform landelijk Kwaliteitskader werken aan veiligheid.
-
Blz. 261
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 6
-
Blz. 262
Formatie-uitbreiding: uitvoering Plan van aanpak Ondermijning
-
Blz. 263
Inzet cameratoezicht
-
Blz. 264
Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
-
Blz. 265
Verbouwing brandweerkazerne Nunspeet
-
Blz. 266
Wettelijke indicatoren programma 6
-
Blz. 267
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 268
Jaarverslag - Financiële analyse programma 6
-
Blz. 269
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 270
Taakvelden Programma 6
-
Blz. 271
6.1.14 Crisisbeheersing en Brandweer
-
Blz. 272
6.1.20 Crisisbeheersing en Brandweer
-
Blz. 273
6.2.15 Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 274
6.2.20 Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 275
Jaarverslag - Programma 7 Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 276
Jaarverslag - Beleid Programma 7
-
Blz. 277
Inleiding
-
Blz. 278
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 279
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 280
Accommodaties
-
Blz. 281
Onderzoeken van mogelijkheden van de realisering van een multifunctioneel sportpark in Hulshorst.
-
Blz. 282
Onderzoeken van mogelijkheden van realisering van een beweeg- en beleeftuin in Vierhouten.
-
Blz. 283
Onderzoeken van mogelijkheden van uitbreiding van sportfaciliteiten in de nabijheid van bestaande accommodaties in Elspeet.
-
Blz. 284
Overdragen gemeentelijke buitensportaccommodaties aan het Sportbedrijf.
-
Blz. 285
Bewegen in de openbare ruimte
-
Blz. 286
Nota speelruimtebeleid.
-
Blz. 287
Onderzoek en uitvoering realisatie pumptrack / skatebaan.
-
Blz. 288
Erfgoed
-
Blz. 289
Activiteiten stimuleren die bijdragen aan het behoud van gemeentelijk cultureel erfgoed.
-
Blz. 290
Stimuleren van de samenwerking tussen organisaties die met erfgoed bezig zijn, zodat er meer samenhang en gemeenschappelijke prioritering voor erfgoed kan ontstaan.
-
Blz. 291
Kunst en cultuur
-
Blz. 292
Betrekken van onze culturele partners via een participatietraject bij het opstellen van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak
-
Blz. 293
De ambities waar blijven maken, waarbij cultuur bijdraagt aan de ontwikkeling van inwoners, inzetbaar is in het sociaal domein, economische waarde heeft en goed is voor het woon- en leefklimaat van onze kernen.
-
Blz. 294
Opstellen kaderstellende startnotitie als eerste stap voor een nieuwe kunst- en cultuuraanpak.
-
Blz. 295
Realiseren van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak en reserveren van de benodigde middelen.
-
Blz. 296
Via Nunspeet uit de Kunst sturing geven aan de activiteitenplanning op het gebied van kunst en cultuur.
-
Blz. 297
Openbaar groen en natuur
-
Blz. 298
Actualiseren bosbeheerplan voor de periode 2022-2032.
-
Blz. 299
Actualiseren heidebeheervisie voor de periode 2022-2032.
-
Blz. 300
Herstelprogramma’s Provincie Gelderland voor bossen, heide en stuifzanden, vennen en venen en beken.
-
Blz. 301
Nieuwe landgoedvisie Hulshorst en beheerplan.
-
Blz. 302
Opstarten onderhoudsfonds monumentale bomen.
-
Blz. 303
Uitvoering recreatiezonering Veluwe Provincie Gelderland (onderdeel Masterplan Poort van de Veluwe vanuit recreatie & toerisme / bos- en natuurbeheer).
-
Blz. 304
Vaststellen lijst monumentale bomen.
-
Blz. 305
Sport
-
Blz. 306
Onderzoeken van mogelijkheden van regionale samenwerking aangepast - / inclusief sporten.
-
Blz. 307
Opstellen nieuwe Nota Sport en Bewegen, inclusief herijking kadernota sport.
-
Blz. 308
Veluvine
-
Blz. 309
We hebben een compacte visie voor een duurzame instandhouding van Veluvine vastgesteld; Veluvine is de komende periode aan zet om in nauwe afstemming met de gemeente deze visie te realiseren.
-
Blz. 310
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 7
-
Blz. 311
Aanpak laaggeletterdheid
-
Blz. 312
Aanvullend krediet Toplaag VV Elspeet n.a.v. masterpan
-
Blz. 313
Aanvullende exploitatiebijdrage + frictiekosten Sportbedrijf Nunspeet
-
Blz. 314
Aanvullende investering vervanging Nissan Note
-
Blz. 315
Afvoerkosten kunstgrasvelden Elspeet nav masterplan
-
Blz. 316
Budgetsubsidie Muziekonderwijs Stichting Cultuurkust
-
Blz. 317
Formatie-uitbreiding: civiel technisch medewerker
-
Blz. 318
Groot onderhoud sporthal Feithenhof
-
Blz. 319
Groot onderhoud sporthal Op de Heide
-
Blz. 320
Herijken subsidiebudget Stichting Bibliotheek Noordwest Veluwe
-
Blz. 321
Indexatie prijzen kunstgras toplaag
-
Blz. 322
Inrichten koelteplekken
-
Blz. 323
Nieuwe kunst- en cultuuraanpak, duurzame instandhouding lokale culturele sector
-
Blz. 324
NK tijdrijden
-
Blz. 325
Onderhoud gemeentelijke straat- park- en monumentale bomen
-
Blz. 326
Onderhoud houten uitkijktoren Stakenberg
-
Blz. 327
Onderhoud openbare toiletten speelweide De Stakenberg
-
Blz. 328
Planvorming sportpark Hulshorst
-
Blz. 329
Prijsstijgingen sportpark De Wiltsangh
-
Blz. 330
Realisatie evenemententerrein (grond)
-
Blz. 331
Realisatie evenemententerrein (inrichting)
-
Blz. 332
Skate- of pumptrackbaan Nunspeet Oost
-
Blz. 333
Verhoging subsidie activiteiten cultuureducatie en huisvesting Vrije Academie
-
Blz. 334
Verruiming openingstijden bibliotheek Elspeet
-
Blz. 335
Wettelijke indicatoren programma 7
-
Blz. 336
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 337
Jaarverslag - Financiële analyse programma 7
-
Blz. 338
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 339
Taakvelden Programma 7
-
Blz. 340
7.1.12 Sportbeleid en Activering
-
Blz. 341
7.2.12 Sportaccomodaties
-
Blz. 342
7.3.12 Cultuur-Presentatie-Productie-Participatie
-
Blz. 343
7.4.12 Musea
-
Blz. 344
7.5.12 Cultureel Erfgoed Samenleving
-
Blz. 345
7.5.14 Cultureel Erfgoed
-
Blz. 346
7.6.12 Media
-
Blz. 347
7.7.12 Openbaar Groen en (Openlucht) Recreatie
-
Blz. 348
7.7.13 Openbaar Groen en (Openlucht) Recreatie
-
Blz. 349
Jaarverslag - Programma 8 Economische zaken
-
Blz. 350
Jaarverslag - Beleid Programma 8
-
Blz. 351
Inleiding
-
Blz. 352
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 353
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 354
Agrarische sector
-
Blz. 355
Ondernemers
-
Blz. 356
Continueren dienstverlening aan zelfstandigen bij financiële problemen en schulden.
-
Blz. 357
Deelname aan de programma’s HCA, Crisis- en herstelaanpak en Werkbedrijf Regio Zwolle.
-
Blz. 358
Herijken inkoop- en aanbestedingsbeleid.
-
Blz. 359
Uitbreiden capaciteit van de bedrijfscontactfunctionaris.
-
Blz. 360
Vaststellen visie op het gebied van de lokale economie (met onder meer aandacht aan de aspecten brede welvaart, sociaal domein, omgevingsvisie, arbeidsmarkt, dienstverlening en samenwerking).
-
Blz. 361
Recreatie en toerisme
-
Blz. 362
Masterplan ontwikkelen en uitvoering geven aan “Nunspeet aan Zee”.
-
Blz. 363
Onderzoek doen naar betere ontsluiting centrum en randmeerkust.
-
Blz. 364
Onderzoek naar herkenningspunt langs de A28.
-
Blz. 365
Onderzoek naar toegankelijkheid van Recreatie en Toerisme in de gemeente Nunspeet inclusief behoefte aan openbare toiletten.
-
Blz. 366
Opstellen onderbouwing van de realisatie van een centraal en permanent evenemententerrein.
-
Blz. 367
Realiseren van een nieuwe schaapskooi in de directe omgeving van Elspeet.
-
Blz. 368
Uitvoering geven aan “Poort van de Veluwe” (Regiodeal).
-
Blz. 369
Uitvoering geven aan lokale ontwikkeling Veluws wandelroutenetwerk.
-
Blz. 370
Uitvoering lokaal programma Vitale Vakantieparken.
-
Blz. 371
Werklocaties
-
Blz. 372
Evaluatie en nieuw RPW Noord Veluwe.
-
Blz. 373
Onderzoek uitvoeren naar nieuwe werklocaties als vervolg op het bedrijventerrein De Kolk. Kleinschalige bedrijvigheid in Hulshorst en WVG op locatie Feithenhof hierin meenemen.
-
Blz. 374
Onderzoeken wenselijkheid / mogelijkheid van uitbreiding van bestaande bedrijven of nieuwe bedrijvigheid.
-
Blz. 375
Realiseren bedrijventerrein Elspeet.
-
Blz. 376
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 8
-
Blz. 377
Beleidsinhoudelijke samenwerking Kop van de Veluwe
-
Blz. 378
Onderzoek nieuwe werklocaties
-
Blz. 379
Uitbreiding formatie Economische Zaken
-
Blz. 380
Verhoging bijdrage Regio Zwolle
-
Blz. 381
Verlenging Human Capital Agenda (HCA) Regio Zwolle t/m 2023
-
Blz. 382
Wettelijke indicatoren programma 8
-
Blz. 383
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 384
Jaarverslag - Financiële analyse programma 8
-
Blz. 385
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 386
Taakvelden Programma 8
-
Blz. 387
8.1.12 Economische Ontwikkeling
-
Blz. 388
8.1.18 Economische Ontwikkeling
-
Blz. 389
8.2.14 Fysieke Bedrijfsinfrastructuur
-
Blz. 390
8.3.12 Bedrijfsloket en Bedrijfsregelingen
-
Blz. 391
8.4.12 Economische Promotie
-
Blz. 392
8.4.18 Economische Promotie
-
Blz. 393
Jaarverslag - Programma 9 Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 394
Jaarverslag - Beleid Programma 9
-
Blz. 395
Inleiding
-
Blz. 396
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 397
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 398
Bestuursstijl en vernieuwing
-
Blz. 399
Instellen raadswerkgroep Bestuur en Dienstverlening.
-
Blz. 400
Communicatie
-
Blz. 401
Het gemeentelijk communicatiebeleid waar nodig actualiseren en extra aandacht schenken aan ‘raadscommunicatie’.
-
Blz. 402
Dienstverlening
-
Blz. 403
Herijken en evalueren van onze dienstverleningsvisie.
-
Blz. 404
Herijken KPI’s voor servicelevels (iom raadswerkgroep, directie en MO) zoals benoemd in 6.4.
-
Blz. 405
Klantfeedback verzamelen balie burgerzaken + opstarten verbetercyclus.
-
Blz. 406
Meten en extern terugkoppelen behaalde servicelevels.
-
Blz. 407
Opstellen plan van aanpak optimaliseren telefonische bereikbaarheid.
-
Blz. 408
Realiseren participatieplatform voor onderzoeken onder inwoners (b.v. inwonerspanel) + uitvoeren onderzoek naar openingstijden balie burgerzaken.
-
Blz. 409
Financiën
-
Blz. 410
Bij opstellen vakinhoudelijk beleidsnota’s (waar nodig in samenspraak met commissie P&C) indicatoren opnemen.
-
Blz. 411
Intensivering van (nieuw) beleid door herprioriteren of door nieuw-voor-oud beleidskeuzes en als dienstverlening beneden een bepaald minimumniveau door verhoging van OZB.
-
Blz. 412
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 413
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 414
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 415
Onroerendezaakbelastingen (OZB) met inflatiecorrectie en trendmatig verhogen.
-
Blz. 416
Periodiek huidige indicatoren beoordelen met ondersteuning van de commissie P&C.
-
Blz. 417
Informatiebeleid
-
Blz. 418
Opstellen uitvoeringsprogramma informatiebeleidsplan voor de periode 2022-2026.
-
Blz. 419
Uitvoeren onderzoek naar I&A samenwerking in H2ONE-verband.
-
Blz. 420
Projecten
-
Blz. 421
Periodieke doorrekening projectbegrotingen.
-
Blz. 422
Samenwerking
-
Blz. 423
Bepalen positie van de gemeente Nunspeet in de regio en herijken van onze samenwerkingsstrategie.
-
Blz. 424
Nieuw beleid 2023-2026 Programma 9
-
Blz. 425
Aanpassing verbouwing hal
-
Blz. 426
Aanpassing verbouwing trouwzaal
-
Blz. 427
Aanschaf, implementatie en beheer core firewall
-
Blz. 428
Arboproof thuiswerkplek (vaste medewerkers)
-
Blz. 429
Archivering videotulen raadsvergaderingen
-
Blz. 430
Banenafspraak
-
Blz. 431
Centre firewall
-
Blz. 432
Communicatieadviseur
-
Blz. 433
Digitale toegankelijkheid online media
-
Blz. 434
Digitalisering burgerzaken
-
Blz. 435
Duurzame inzetbaarheid
-
Blz. 436
Eigen risico WGA
-
Blz. 437
ICT-voorzieningen hybride werkplek
-
Blz. 438
Inkoopcoördinator uitbreiding formatie
-
Blz. 439
Inrichten kinderspeelhoek
-
Blz. 440
Klantfeedbacksysteem
-
Blz. 441
Leerplein / studytube
-
Blz. 442
Medewerker processen
-
Blz. 443
Medewerkersonderzoek
-
Blz. 444
Meerkosten Belasting en BAG informatiesysteem
-
Blz. 445
Mobiele telefoons
-
Blz. 446
Nedgeglobe
-
Blz. 447
Onderhoud gegevenslogistiek kernapplicaties
-
Blz. 448
Ondersteuning Pepperflow
-
Blz. 449
Ondersteuning verkiezingen
-
Blz. 450
Ophogen reiskostenvergoeding
-
Blz. 451
Optimalisatie werkprocessen/administratie begraven
-
Blz. 452
Overbruggingskosten ICT sociaal domein
-
Blz. 453
Projectmatig werken in Teams
-
Blz. 454
Raadpleegomgeving financiën
-
Blz. 455
Stijging premie brandverzekering
-
Blz. 456
Structureel inzet Sociaal Plus
-
Blz. 457
Uitbreiding formatie automatisering
-
Blz. 458
Uitbreiding formatie Burgerzaken
-
Blz. 459
Upgrade edge firewall
-
Blz. 460
Vaststellen energielabels en energiescans
-
Blz. 461
Vaststellen MJOP gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 462
Verbouwing raadszaal
-
Blz. 463
Verhogen budget gebruikerssoftware
-
Blz. 464
Vervangen bedieningspaneel verlichting receptie
-
Blz. 465
Vervangen groot formaat printer
-
Blz. 466
Vervangen servers
-
Blz. 467
Vervangen Veeam Backup Repository server
-
Blz. 468
Vervangen vloeren en vloerverwarming gemeentewerf
-
Blz. 469
Vervanging bureaustoelen
-
Blz. 470
Vervanging devices; telefoons
-
Blz. 471
Voortzetting cultuurtraject
-
Blz. 472
VTH informatiesysteem
-
Blz. 473
Wettelijke indicatoren programma 9
-
Blz. 474
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 475
Jaarverslag - Financiële analyse programma 9
-
Blz. 476
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 477
Taakvelden Programma 9
-
Blz. 478
9.1.20 Bestuur
-
Blz. 479
9.10.18 Mutaties reserves
-
Blz. 480
9.11.18 Resultaat rekening van baten en lasten
-
Blz. 481
9.2.10 Burgerzaken
-
Blz. 482
9.3.14 Beheer overige Gebouwen en Gronden
-
Blz. 483
9.4.13 Overhead
-
Blz. 484
9.4.15 Overhead
-
Blz. 485
9.4.18 Overhead
-
Blz. 486
9.4.19 Overhead
-
Blz. 487
9.4.20 Overhead
-
Blz. 488
9.5.18 Treasury
-
Blz. 489
9.61.18 OZB Woningen
-
Blz. 490
9.62.18 OZB NIET Woningen
-
Blz. 491
9.64.18 Belastingen Overig
-
Blz. 492
9.7.18 Algemene Uitkeringen& ovg.Uitkerering GemFnds
-
Blz. 493
9.8.18 Overige Baten en Lasten
-
Blz. 494
9.9.18 Vennootschapsbelasting (VpB)
-
Blz. 495
Jaarverslag - Paragrafen
-
Blz. 496
Jaarverslag - Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 497
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 498
Waterbeheer
-
Blz. 499
Wegenbeheer
-
Blz. 500
Openbaar groen
-
Blz. 501
Openbare verlichting
-
Blz. 502
Bossen en natuurterreinen
-
Blz. 503
Gebouwen
-
Blz. 504
Jaarverslag - Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 505
Inleiding
-
Blz. 506
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 507
Weerstandscapaciteit 2023
-
Blz. 508
Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
-
Blz. 509
Analyse en beoordelen van de risico’s
-
Blz. 510
a. Juridische risico’s
-
Blz. 511
b. Financiële risico’s
-
Blz. 512
c. Personele / organisatorische risico’s
-
Blz. 513
d. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
-
Blz. 514
e. Milieurisico’s
-
Blz. 515
f. Verbonden partijen
-
Blz. 516
g. Risico’s sociaal domein
-
Blz. 517
h. Reguliere risico’s
-
Blz. 518
Beheersing van risico’s
-
Blz. 519
Financiële vertaling van de risico’s
-
Blz. 520
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 521
Toekomstige ontwikkelingen
-
Blz. 522
Toelichting kengetallen
-
Blz. 523
Jaarverslag - Paragraaf Financiering
-
Blz. 524
Algemeen
-
Blz. 525
Schatkistbankieren
-
Blz. 526
Risicobeheer
-
Blz. 527
Rentebeleid (renterisico's)
-
Blz. 528
Financieringspositie
-
Blz. 529
Liquiditeitspositie
-
Blz. 530
Leningenportefeuille
-
Blz. 531
Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
-
Blz. 532
Omslagrente
-
Blz. 533
Beheer beschikbare liquiditeiten
-
Blz. 534
Jaarverslag - Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 535
Inleiding
-
Blz. 536
Organisatieontwikkelingen
-
Blz. 537
Kwaliteitszorg
-
Blz. 538
Personeel- en organisatiebeleid
-
Blz. 539
Planning & control
-
Blz. 540
Administratieve organisatie en interne controle
-
Blz. 541
Doelmatigheid- en doeltreffendheidonderzoeken
-
Blz. 542
Informatieveiligheid
-
Blz. 543
Privacy
-
Blz. 544
Frauderisico
-
Blz. 545
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 546
Subsidies
-
Blz. 547
Jaarverslag - Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 548
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 549
Bank Nederlandse Gemeenten NV
-
Blz. 550
NV Alliander
-
Blz. 551
NV Vitens
-
Blz. 552
NV Afvalsturing Friesland
-
Blz. 553
NV Inclusief Groep
-
Blz. 554
Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
-
Blz. 555
Omgevingsdienst Noord-Veluwe
-
Blz. 556
Leisurelands
-
Blz. 557
Coöperatie Gastvrije Randmeren
-
Blz. 558
Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
-
Blz. 559
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
-
Blz. 560
Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
-
Blz. 561
Sportbedrijf Nunspeet
-
Blz. 562
Jaarverslag - Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 563
Inleiding
-
Blz. 564
Beleid in ontwikkeling
-
Blz. 565
Bestaand beleid
-
Blz. 566
Financieel kader
-
Blz. 567
Actualiteit exploitatiegebieden
-
Blz. 568
Jaarverslag - Paragraaf Gemeentelijke heffingen
-
Blz. 569
Algemeen
-
Blz. 570
Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
-
Blz. 571
De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
-
Blz. 572
Ad 1. Onroerendezaakbelastingen
-
Blz. 573
Ad 2. Recreatieve heffingen
-
Blz. 574
Ad 3. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 575
Ad 4 Rioolheffing
-
Blz. 576
Ad 5 Rechten
-
Blz. 577
Kwijtschelding
-
Blz. 578
Overzicht geraamde inkomsten
-
Blz. 579
Jaarverslag - Paragraaf Wet Open Overheid
-
Blz. 580
Algemeen
-
Blz. 581
Jaarrekening - Balans
-
Blz. 582
Balans
-
Blz. 583
Jaarrekening – Overzicht baten en lasten in de rekening en rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 584
Programmaverantwoording
-
Blz. 585
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 586
Jaarrekening – Waarderingsgrondslagen en resultaatbepaling
-
Blz. 587
Grondslagen voor waardering
-
Blz. 588
Grondslagen voor resultaatbepaling
-
Blz. 589
Grondslagen rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 590
Jaarrekening – Toelichting op de balans
-
Blz. 591
Activa
-
Blz. 592
Vaste activa
-
Blz. 593
Vlottende activa
-
Blz. 594
Schatkistbankieren
-
Blz. 595
Liquide middelen en overlopende activa
-
Blz. 596
Passiva
-
Blz. 597
Vaste passiva
-
Blz. 598
Vlottende passiva
-
Blz. 599
Jaarrekening – Incidentele baten en lasten
-
Blz. 600
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 601
Jaarrekening – Niet uit de balans blijkende verplichtingen & Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 602
Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 603
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 604
Jaarrekening – Publicatie wet normering topinkomens
-
Blz. 605
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 606
Jaarrekening – SISA verantwoording (Single information, single audit)
-
Blz. 607
Verantwoordingsinformatie
-
Blz. 608
Jaarrekening – Overzicht taakvelden
-
Blz. 609
Overzicht taakvelden
-
Blz. 610
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 611
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 612
Bijlagen
-
Blz. 613
Bijlage 1 - Staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 614
Staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 615
Bijlage 2 - Overheveling jaarbudgetten
-
Blz. 616
Overhevelingen 2023
-
Blz. 617
Bijlage 3 - Begrippenlijst
-
Blz. 618
Begrippenlijst
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap