-
Blz. 1
Jaarstukken 2024 van de gemeente Nunspeet
-
Blz. 2
Jaarstukken 2024 van de gemeente Nunspeet
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Raadsvoorstel
-
Blz. 5
Raadsvoorstel
-
Blz. 6
Jaarverslag - Algemene gegevens
-
Blz. 7
Jaarverslag - Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
-
Blz. 8
Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
-
Blz. 9
Jaarverslag - Kerngegevens
-
Blz. 10
Kerngegevens
-
Blz. 11
Jaarverslag - Programmaverantwoording
-
Blz. 12
Programmaverantwoording
-
Blz. 13
Specificatie programmaverantwoording
-
Blz. 14
Jaarverslag - Programma 1 Sociaal Domein
-
Blz. 15
Jaarverslag - Beleid Programma 1
-
Blz. 16
Inleiding
-
Blz. 17
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 18
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 19
Belemmeringen voor meedoen opheffen
-
Blz. 20
De mogelijkheden onderzoeken van het versimpelen van de minimaregelingen.
-
Blz. 21
De mogelijkheid onderzoeken om scholen meer te betrekken bij financiële voorlichting.
-
Blz. 22
Implementeren uitvoeringsplan Wet Inburgering en monitoren resultaten Wet Inburgering 2022.
-
Blz. 23
Opstellen plan van aanpak laaggeletterdheid.
-
Blz. 24
Inclusie
-
Blz. 25
Doelgroep uitnodigen om mee te denken over (nieuw te formuleren) beleid.
-
Blz. 26
Doorontwikkelen beschermd thuis.
-
Blz. 27
Evalueren en eventueel bijstellen Inclusieagenda.
-
Blz. 28
Inclusief wonen in de wijk voor inwoners van de gemeente die uitstromen vanuit beschermd wonen.
-
Blz. 29
Keuze en uitwerking nieuwe groep Inclusie Agenda.
-
Blz. 30
Opstellen van een notitie/ plan van aanpak rondom het thema langer thuis.
-
Blz. 31
Toekomstbestendige aanpak opstellen voor een dementievriendelijke gemeente.
-
Blz. 32
Jeugd
-
Blz. 33
CJG werkt met verklarende analyse.
-
Blz. 34
Informatie, advies en hulp m.b.t. relatieproblemen en scheiding is beter digitaal vindbaar.
-
Blz. 35
Overleg met ketenpartners waaronder CJG, Stimenz, mediation en advocatuur gericht op betere samenwerking en de-escalerend werken in geval van (complexe) scheiding.
-
Blz. 36
Voortzetten periodiek overleg met de huisartsen en CJG over de criteria en indicaties voor de toegang tot jeugdzorg.
-
Blz. 37
We geven invulling aan de Hervormingsagenda Jeugd.
-
Blz. 38
Nunspeet heeft een stevige sociale basis
-
Blz. 39
Onderzoek naar opstellen algemene voorziening voor dagbesteding voor ouderen (Wmo).
-
Blz. 40
Piramide in kaart brengen.
-
Blz. 41
Project ontwikkelen monitoring effecten sociaal domein.
-
Blz. 42
Project Sociale Basis.
-
Blz. 43
Preventie
-
Blz. 44
De bekendheid van het Financieel Trefpunt vergroten.
-
Blz. 45
Financiële voorlichting geven aan bijna 18 jarige inwoners.
-
Blz. 46
Focussen op lange termijn oplossingen bij energiearmoede.
-
Blz. 47
Implementeren van de Nunspeetse variant van het model Opgroeien in een Kansrijke Omgeving (OKO).
-
Blz. 48
Onderzoek of budgetcoaching laagdrempelig beschikbaar kan worden gesteld.
-
Blz. 49
Onderzoek uitvoeren naar duurzame instandhouding van de dorpsverenigingen in relatie tot de dorpshuizen.
-
Blz. 50
Onderzoeken of het model “Opgroeien in een Kansrijke Omgeving” (OKO) ook in onze regio en in de gemeente Nunspeet toepasbaar is. En hoe we dit integraal kunnen ontwikkelen voor Nunspeet.
-
Blz. 51
Ouderen informeren over de mogelijkheden die er voor hen bestaan op het financiële gebied.
-
Blz. 52
Proactief informeren van ondernemers over bestaande (financiële) hulpvoorzieningen en inkomensregelingen.
-
Blz. 53
Vroege interventies
-
Blz. 54
Onderzoek beloning/waardering mantel- en respijtzorgers
-
Blz. 55
Onderzoek uitvoeren naar spreekuren op school door jeugdhulpverleners.
-
Blz. 56
Opstellen van actieplan ondersteuning van respijt- en mantelzorgers.
-
Blz. 57
Werk en inkomen
-
Blz. 58
Met behulp van de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek van de minimaregelingen wordt er een verbeterplan opgesteld voor het aanvragen van voorzieningen.
-
Blz. 59
Opstellen toekomstvisie Inclusief Groep samen met aandeelhoudende gemeenten en Inclusief Groep.
-
Blz. 60
We onderzoeken de mogelijkheden om simpel switchen in de Nunspeetse participatieketen te ontwikkelen.
-
Blz. 61
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 1
-
Blz. 62
Aanpak bestaanszekerheid en schulden
-
Blz. 63
Basisteam Jeugd - St. Jeugd Noord Veluwe
-
Blz. 64
Formatie team Sociaal / Participatiewet
-
Blz. 65
Formatie uitbreiding opvang vluchtelingen, ontheemden & statushouders
-
Blz. 66
Inclusie Agenda
-
Blz. 67
Jeugdfonds Sport en Cultuur
-
Blz. 68
Klantvolgsysteem Sociaal Domein
-
Blz. 69
Mantelzorgwaardering
-
Blz. 70
Onderzoek duurzame instandhouding dorpshuizen
-
Blz. 71
uitbreiding formatie sociaal rechercheurs
-
Blz. 72
uitbreiding formatie team sociaal / WMO
-
Blz. 73
Verbouwing St. Dorpshuis Elspeet
-
Blz. 74
Vervangen 4 CV ketels woonhuis en dorpshuis Vierhouten
-
Blz. 75
Wettelijke indicatoren programma 1
-
Blz. 76
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 77
Jaarverslag - Financiële analyse programma 1
-
Blz. 78
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 79
Taakvelden Programma 1
-
Blz. 80
1.1.11 Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 81
1.1.12 Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 82
1.1.14 Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 83
1.2.12 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen
-
Blz. 84
1.22.12 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen Jeugd
-
Blz. 85
1.3.11 Inkomensregelingen
-
Blz. 86
1.4.11 WSW en beschut werk
-
Blz. 87
1.5.11 Arbeidsparticipatie
-
Blz. 88
1.6.11 Maatwerkvoorzieningen (WMO)
-
Blz. 89
1.6.12 Maatwerkvoorzieningen (WMO)
-
Blz. 90
1.60.11 Hulpmiddelen en diensten (Wmo)
-
Blz. 91
1.60.12 Hulpmiddelen en diensten (Wmo)
-
Blz. 92
1.713.12 Dagbesteding (WMO)
-
Blz. 93
1.714 Overige maatwerkarrangementen (Wmo)
-
Blz. 94
1.714.12 Overige maatwerkarrangementen (Wmo)
-
Blz. 95
1.71A.11 Hulp bij het huishouden (WMO)
-
Blz. 96
1.71B.11 Begeleiding (WMO)
-
Blz. 97
1.71C.11 Dagbesteding (WMO)
-
Blz. 98
1.71D.11 Overige maatwerkarrangementen (WMO)
-
Blz. 99
1.72A.12 Jeugdhulp begeleiding
-
Blz. 100
1.72B.12 Jeugdhulp behandeling
-
Blz. 101
1.72C.12 Jeugdhulp dagbesteding
-
Blz. 102
1.72D.12 Jeugdhulp zonder verblijf overig
-
Blz. 103
1.73A.12 Pleegzorg
-
Blz. 104
1.73C.12 Jeugdhulp met verblijf overig
-
Blz. 105
1.74A.12 Jeugdhulp behandeling GGZ zonder verblijf
-
Blz. 106
1.74B.12 Jeugdhulp crisis/LTA/GGZ-verblijf
-
Blz. 107
1.74C.12 Gesloten plaatsing
-
Blz. 108
1.752.12 Jeugdhulp ambulant regionaal
-
Blz. 109
1.791.11 PGB Wmo
-
Blz. 110
1.791.12 PGB Wmo
-
Blz. 111
1.792.12 PGB Jeugd
-
Blz. 112
1.811.12 Beschermd wonen (Wmo)
-
Blz. 113
1.81A.12 Beschermd wonen (WMO)
-
Blz. 114
1.821.12 Jeugdbescherming
-
Blz. 115
1.82A.12 Jeugdbescherming
-
Blz. 116
1.82B.12 Jeugdreclassering
-
Blz. 117
1.92.12 Coördinatie en beleid Jeugd
-
Blz. 118
Jaarverslag - Programma 2 Onderwijs
-
Blz. 119
Jaarverslag - Beleid Programma 2
-
Blz. 120
Inleiding
-
Blz. 121
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 122
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 123
Onderwijs
-
Blz. 124
Beschrijven en communiceren wat binnen het onderwijsveld de rollen zijn van de diverse partijen.
-
Blz. 125
Herijken Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs (SHP) via een koersnotitie.
-
Blz. 126
Onderzoeken of meer structuur in het aanbod van preventie en voorlichting gecreëerd kan worden.
-
Blz. 127
Opstellen van een nieuwe integrale onderwijsagenda inclusief onderwijsachterstandenbeleid en volwasseneneducatie.
-
Blz. 128
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 2
-
Blz. 129
Koersplan Onderwijshuisvesting
-
Blz. 130
Wettelijke indicatoren programma 2
-
Blz. 131
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 132
Jaarverslag - Financiële analyse programma 2
-
Blz. 133
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 134
Taakvelden Programma 2
-
Blz. 135
2.1.12 Openbaar basisonderwijs
-
Blz. 136
2.2.12 Onderwijshuisvesting
-
Blz. 137
2.3.12 Onderwijsbeleid en leerlingzaken
-
Blz. 138
Jaarverslag - Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
-
Blz. 139
Jaarverslag - Beleid Programma 3
-
Blz. 140
Inleiding
-
Blz. 141
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 142
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 143
Ruimtelijke ordening
-
Blz. 144
Continueren ‘Woningbouw op Maat’.
-
Blz. 145
Evalueren verplichte omgevingsdialoog.
-
Blz. 146
Onderzoeken of de centrumlocatie Feithenhof mogelijkheden biedt voor woningbouw.
-
Blz. 147
Onderzoeken of in Vierhouten mogelijkheden zijn voor woningbouw.
-
Blz. 148
Opstellen van een gemeentelijke locatievisie voor locaties met vastgelegde fasering woningbouw in Hulshorst en Elspeet.
-
Blz. 149
Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de concrete projecten.
-
Blz. 150
Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de Woonvisie.
-
Blz. 151
Starten / afronden woningbouw in De Kijktuinen, ’t Hul Noord, Elspeet Noordwest en uitleglocatie Weversweg te Hulshorst
-
Blz. 152
Wonen
-
Blz. 153
Onderzoek uitvoeren naar creatieve oplossingen om te voldoen aan de huisvestingsvraag van met name starters, senioren en statushouders.
-
Blz. 154
Opstellen beleid huisvesting arbeidsmigranten.
-
Blz. 155
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 3
-
Blz. 156
Doorstroming sociale huur
-
Blz. 157
Opstellen Woonzorgvisie
-
Blz. 158
Projectleider & Juridisch en beleidsmedewerker RO
-
Blz. 159
Wettelijke indicatoren programma 3
-
Blz. 160
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 161
Jaarverslag - Financiële analyse programma 3
-
Blz. 162
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 163
Taakvelden Programma 3
-
Blz. 164
3.1.14 Ruimtelijke Ordening
-
Blz. 165
3.2.14 Grondexploitatie (niet-bedrijventerrein)
-
Blz. 166
3.3.14 Wonen en Bouwen
-
Blz. 167
3.3.15 Wonen en Bouwen
-
Blz. 168
Jaarverslag - Programma 4. Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 169
Jaarverslag - Beleid Programma 4
-
Blz. 170
Inleiding
-
Blz. 171
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 172
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 173
(positieve) Gezondheid
-
Blz. 174
Introduceren van kernwaarden in gezondheidsbeleid.
-
Blz. 175
Ondersteunen van initiatieven die de sociale en mentale gezondheid van ouderen positief beïnvloed.
-
Blz. 176
Onderzoek en uitwerking OKO Nunspeet.
-
Blz. 177
We vertalen de 12 principes vanuit de Amsterdamse gezondheidslogica naar onze gemeentel?ke context, voor een Gezonde gemeente Nunspeet.
-
Blz. 178
Duurzaamheid
-
Blz. 179
Onderzoeken of het mogelijk is bestaande parkeerterreinen te voorzien van een overkapping met zonnepanelen.
-
Blz. 180
Milieu
-
Blz. 181
Actualiseren afvalwaterketenplan Nunspeet-Elburg.
-
Blz. 182
Realiseren van een milieustraat.
-
Blz. 183
Uitvoeren haalbaarheidsonderzoek ketenconcept.
-
Blz. 184
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 4
-
Blz. 185
aanleg IT-riool Staverdenseweg
-
Blz. 186
Ds. Martiniuslaan + parkeerplaats (aanvullend)
-
Blz. 187
Ondergrondse containers
-
Blz. 188
Opstartkosten communicatie OKO (Opgroeien in Kansrijke Omgeving)
-
Blz. 189
Overdracht bodemtaken
-
Blz. 190
Renovatie asfaltpaden begraafplaats Nunspeet-Oost
-
Blz. 191
Uitbreiden rioolareaal
-
Blz. 192
Uitbreiding 1 fte rioolbeheerder
-
Blz. 193
Uitbreiding areaal begraafplaatsen
-
Blz. 194
Uitbreiding formatie Beleidsveld Gezondheid 16 uur
-
Blz. 195
Vervangen bedieningskasten drukrioolgemalen
-
Blz. 196
Vervangen inbraakbeveiliging Werkschuren
-
Blz. 197
Vervanging leidingwerk in drukrioolgemalen
-
Blz. 198
Wettelijke indicatoren programma 4
-
Blz. 199
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 200
Jaarverslag - Financiële analyse programma 4
-
Blz. 201
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 202
Taakvelden Programma 4
-
Blz. 203
4.1.12 Volksgezondheid
-
Blz. 204
4.2.13 Riolering
-
Blz. 205
4.2.18 Riolering
-
Blz. 206
4.3.13 Afval
-
Blz. 207
4.3.18 Afval
-
Blz. 208
4.4.12 Milieubeheer
-
Blz. 209
4.4.13 Milieubeheer
-
Blz. 210
4.4.14 Milieubeheer
-
Blz. 211
4.4.15 Milieubeheer
-
Blz. 212
4.5.13 Begraafplaatsen en crematoria
-
Blz. 213
Jaarverslag - Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 214
Jaarverslag - Beleid Programma 5
-
Blz. 215
Inleiding
-
Blz. 216
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 217
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 218
Verkeer
-
Blz. 219
Actualiseren beleids- en beheerplan wegen.
-
Blz. 220
Onderzoek uitvoeren naar het ontheffingenbeleid van de parkeerduurbeperking in het centrum van Nunspeet en de uitvoering daarvan.
-
Blz. 221
Onderzoeken van de mogelijkheden om geluidsoverlast van de A28 (kernen Nunspeet en Hulshorst) tegen te gaan.
-
Blz. 222
Opstellen ‘laadvisie’ voor laadpalen.
-
Blz. 223
Opstellen plan van aanpak voor uitvoering actiepunten GVVP.
-
Blz. 224
Uitvoeren verkeersplan Vierhouten fase 2.
-
Blz. 225
Vrij parkeren en de blauwe zone duidelijker aangeven (onder andere met een overzichtskaart op de gemeentelijke website).
-
Blz. 226
Vervoer
-
Blz. 227
Behouden van een openbaar vervoersysteem
-
Blz. 228
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 5
-
Blz. 229
Extra onderzoek maatregelen Gortelseweg Vierhouten
-
Blz. 230
Project Stationsomgeving, projectreview
-
Blz. 231
Renovatie fietspad Turfbergweg
-
Blz. 232
Structureel uren verkeerszaken 20 > 32 uur(beleid verkeer)
-
Blz. 233
Uitbreiding 0,5 fte verkeerszaken (juridisch verkeerszaken)
-
Blz. 234
Uitbreiding 1 fte autocad tekenaar - werkvoorbereider civiel
-
Blz. 235
Uitbreiding 1 fte toezichthouder/directievoerder civiele werken
-
Blz. 236
Uitbreiding areaal onkruidbestrijding verhardingen
-
Blz. 237
Uitbreiding areaal waterlossingen en sloten
-
Blz. 238
Vervangen asfaltzaag
-
Blz. 239
Vervangen houten brug Beethovenlaan
-
Blz. 240
Vervangen lichtmasten
-
Blz. 241
Vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
-
Blz. 242
Wettelijke indicatoren programma 5
-
Blz. 243
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 244
Jaarverslag - Financiële analyse programma 5
-
Blz. 245
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 246
Taakvelden Programma 5
-
Blz. 247
5.1.13 Verkeer, Wegen en Water
-
Blz. 248
5.2.13 Parkeren
-
Blz. 249
5.4.13 Economische Havens
-
Blz. 250
5.5.11 Openbaar Vervoer
-
Blz. 251
5.5.12 Openbaar Vervoer
-
Blz. 252
5.5.13 Openbaar Vervoer
-
Blz. 253
Jaarverslag - Programma 6. Veiligheid
-
Blz. 254
Jaarverslag - Beleid Programma 6
-
Blz. 255
Inleiding
-
Blz. 256
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 257
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 258
Aanrijtijden
-
Blz. 259
Jaarlijks rapporteren aanrijtijden van de brandweer en de ambulance aan de gemeenteraad (incl. een bestuurlijke reactie en een plan van aanpak om tot verbetering te komen).
-
Blz. 260
Boa's
-
Blz. 261
Onderzoeken van nut en noodzaak van herschikking c.q. uitbreiding van taken / capaciteit BOA’s.
-
Blz. 262
Brandweer
-
Blz. 263
Actualiseren natuurbrandpreventieplan.
-
Blz. 264
Actualiseren regionaal Risicoprofiel, beleids- en crisisplan.
-
Blz. 265
Renoveren brandweerkazerne Nunspeet.
-
Blz. 266
Buurtwacht/buurtpreventie
-
Blz. 267
Facilitair ondersteunen van buurtpreventieinitiatieven, eventueel financieel
-
Blz. 268
Criminaliteit, overlast en ondermijning
-
Blz. 269
Aanpak mensenhandel.
-
Blz. 270
Actualiseren Ondermijningsbeleidsplan.
-
Blz. 271
Actualiseren standplaatsenbeleidsplan.
-
Blz. 272
Actualiseren van het Horecaconvenant.
-
Blz. 273
BIBOB beleidsplan actualiseren.
-
Blz. 274
Evenementenbeleid evalueren en bijstellen.
-
Blz. 275
Opstellen horecabeleidsplan.
-
Blz. 276
Opstellen IVP 2024-2027.
-
Blz. 277
Opstellen lokaal plan van aanpak Adreskwaliteit, in afstemming met POC, Fin, Soc en VTH.
-
Blz. 278
Opstellen terrassenbeleidsplan.
-
Blz. 279
Uitvoeren weerbaarheidsscan ondermijning
-
Blz. 280
Huiselijk geweld
-
Blz. 281
Meldcode + gefaseerd samenwerken aan veiligheid opnemen in subsidie-afspraken en contracten met aanbieders (jeugd + WMO).
-
Blz. 282
Netwerkbijeenkomst Ouderenmishandeling en onderzoek meerwaarde van het realiseren van een Lokale Alliantie voorkomen van financiële uitbuiting ouderen en overbelaste mantelzorg.
-
Blz. 283
Uitrol gefaseerd samenwerken aan veiligheid/ TOP3 in de hele keten rondom zorg en veiligheid.
-
Blz. 284
Veiligheid borgen binnen CJG en Stimenz conform landelijk Kwaliteitskader werken aan veiligheid.
-
Blz. 285
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 6
-
Blz. 286
Realisering extra Brandputten
-
Blz. 287
Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
-
Blz. 288
Wettelijke indicatoren programma 6
-
Blz. 289
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 290
Jaarverslag - Financiële analyse programma 6
-
Blz. 291
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 292
Taakvelden Programma 6
-
Blz. 293
6.1.14 Crisisbeheersing en Brandweer
-
Blz. 294
6.1.20 Crisisbeheersing en Brandweer
-
Blz. 295
6.2.15 Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 296
6.2.20 Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 297
Jaarverslag - Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
-
Blz. 298
Jaarverslag - Beleid Programma 7
-
Blz. 299
Inleiding
-
Blz. 300
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 301
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 302
Accommodaties
-
Blz. 303
Onderzoeken van mogelijkheden van de realisering van een multifunctioneel sportpark in Hulshorst.
-
Blz. 304
Onderzoeken van mogelijkheden van realisering van een beweeg- en beleeftuin in Vierhouten.
-
Blz. 305
Onderzoeken van mogelijkheden van uitbreiding van sportfaciliteiten in de nabijheid van bestaande accommodaties in Elspeet.
-
Blz. 306
Overdragen gemeentelijke buitensportaccommodaties aan het Sportbedrijf.
-
Blz. 307
Bewegen in de openbare ruimte
-
Blz. 308
Nota speelruimtebeleid.
-
Blz. 309
Onderzoek en uitvoering realisatie pumptrack / skatebaan.
-
Blz. 310
Erfgoed
-
Blz. 311
Activiteiten stimuleren die bijdragen aan het behoud van gemeentelijk cultureel erfgoed.
-
Blz. 312
Stimuleren van de samenwerking tussen organisaties die met erfgoed bezig zijn, zodat er meer samenhang en gemeenschappelijke prioritering voor erfgoed kan ontstaan.
-
Blz. 313
Kunst en cultuur
-
Blz. 314
Betrekken van onze culturele partners via een participatietraject bij het opstellen van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak
-
Blz. 315
De ambities waar blijven maken, waarbij cultuur bijdraagt aan de ontwikkeling van inwoners, inzetbaar is in het sociaal domein, economische waarde heeft en goed is voor het woon- en leefklimaat van onze kernen.
-
Blz. 316
Opstellen kaderstellende startnotitie als eerste stap voor een nieuwe kunst- en cultuuraanpak.
-
Blz. 317
Realiseren van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak en reserveren van de benodigde middelen.
-
Blz. 318
Via Nunspeet uit de Kunst sturing geven aan de activiteitenplanning op het gebied van kunst en cultuur.
-
Blz. 319
Openbaar groen en natuur
-
Blz. 320
Actualiseren bosbeheerplan voor de periode 2022-2032.
-
Blz. 321
Actualiseren heidebeheervisie voor de periode 2022-2032.
-
Blz. 322
Herstelprogramma’s Provincie Gelderland voor bossen, heide en stuifzanden, vennen en venen en beken.
-
Blz. 323
Nieuwe landgoedvisie Hulshorst en beheerplan.
-
Blz. 324
Opstarten onderhoudsfonds monumentale bomen.
-
Blz. 325
Uitvoering recreatiezonering Veluwe Provincie Gelderland (onderdeel Masterplan Poort van de Veluwe vanuit recreatie & toerisme / bos- en natuurbeheer).
-
Blz. 326
Vaststellen lijst monumentale bomen.
-
Blz. 327
Sport
-
Blz. 328
Onderzoeken van mogelijkheden van regionale samenwerking aangepast - / inclusief sporten.
-
Blz. 329
Opstellen nieuwe Nota Sport en Bewegen, inclusief herijking kadernota sport.
-
Blz. 330
Veluvine
-
Blz. 331
We hebben een compacte visie voor een duurzame instandhouding van Veluvine vastgesteld; Veluvine is de komende periode aan zet om in nauwe afstemming met de gemeente deze visie te realiseren.
-
Blz. 332
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 7
-
Blz. 333
Aanvulling exploitatiebijdrage Sportbedrijf Nunspeet
-
Blz. 334
cofinanciering brede regeling combinatiefuncties
-
Blz. 335
Groot onderhoud sporthal Feithenhof
-
Blz. 336
Groot onderhoud sporthal Op de Heide
-
Blz. 337
Implementeren uitvoeringsplan Wet Inburgering en monitoren resultaten Wet Inburgering 2022.
-
Blz. 338
Impuls voor impact Startnotitie Kunst- en Cultuuraanpak 2023-2027
-
Blz. 339
Onderhoud buitenruimte sportcomplex De Wiltsangh
-
Blz. 340
Onderhoud skate- of pumptrackbaan Nunspeet Oost
-
Blz. 341
Onkruidbeheersing
-
Blz. 342
Openbaar groen areaal uitbreiding (groenonderhoud, maaien, bomen)
-
Blz. 343
Opstellen nieuwe faunabeheerplannen (juridisch advies)
-
Blz. 344
Project Poort van de Veluwe, gemeentedeel
-
Blz. 345
Realisatie nieuwe hondenren Elspeet
-
Blz. 346
Realisatie nieuwe hondenren Nunspeet Oost
-
Blz. 347
Uitbreiding 1 fte adviseur groen
-
Blz. 348
Uitbreiding 3 fte / BBL traject bos en natuur, begraafplaatsen, civiel - groen
-
Blz. 349
Uitbreiding brede regeling combinatiefuncties, 0,5fte
-
Blz. 350
Uitbreiding formatie Admin.medew. Soc.Domein Samenleving
-
Blz. 351
Uitbreiding formatie Toerisme en Recreatie
-
Blz. 352
Vervangen 3x kantonniersvoertuig begraafplaatsen
-
Blz. 353
Vervanging aanhanger Bos en natuurterreinen
-
Blz. 354
Vervanging houten uitkijktoren speelweide De Stakenberg
-
Blz. 355
Vervanging kantonniersvoertuigen (aanvullend i.v.m. verduurzaaming)
-
Blz. 356
Vervanging Skoda Yeti (aanvullend i.v.m. verduurzaming)
-
Blz. 357
Vitale vakantieparken (VVP); externe onderzoeken
-
Blz. 358
VVP ondersteuning energietransitie
-
Blz. 359
VVP; toezicht en handhaving permanente bewoning
-
Blz. 360
Wettelijke indicatoren programma 7
-
Blz. 361
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 362
Jaarverslag - Financiële analyse programma 7
-
Blz. 363
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 364
Taakvelden Programma 7
-
Blz. 365
7.1.12 Sportbeleid en Activering
-
Blz. 366
7.2.12 Sportaccommodaties
-
Blz. 367
7.3.12 Cultuur-Presentatie-Productie-Participatie
-
Blz. 368
7.4.12 Musea
-
Blz. 369
7.5.12 Cultureel Erfgoed Samenleving
-
Blz. 370
7.5.14 Cultureel Erfgoed
-
Blz. 371
7.6.12 Media
-
Blz. 372
7.7.12 Openbaar Groen en (Openlucht) Recreatie
-
Blz. 373
7.7.13 Openbaar Groen en (Openlucht) Recreatie
-
Blz. 374
Jaarverslag - Programma 8. Economische zaken
-
Blz. 375
Jaarverslag - Beleid Programma 8
-
Blz. 376
Inleiding
-
Blz. 377
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 378
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 379
Agrarische sector
-
Blz. 380
Ondernemers
-
Blz. 381
Continueren dienstverlening aan zelfstandigen bij financiële problemen en schulden.
-
Blz. 382
Deelname aan de programma’s HCA, Crisis- en herstelaanpak en Werkbedrijf Regio Zwolle.
-
Blz. 383
Herijken inkoop- en aanbestedingsbeleid.
-
Blz. 384
Uitbreiden capaciteit van de bedrijfscontactfunctionaris.
-
Blz. 385
Vaststellen visie op het gebied van de lokale economie (met onder meer aandacht aan de aspecten brede welvaart, sociaal domein, omgevingsvisie, arbeidsmarkt, dienstverlening en samenwerking).
-
Blz. 386
Recreatie en toerisme
-
Blz. 387
Masterplan ontwikkelen en uitvoering geven aan “Nunspeet aan Zee”.
-
Blz. 388
Onderzoek doen naar betere ontsluiting centrum en randmeerkust.
-
Blz. 389
Onderzoek naar herkenningspunt langs de A28.
-
Blz. 390
Onderzoek naar toegankelijkheid van Recreatie en Toerisme in de gemeente Nunspeet inclusief behoefte aan openbare toiletten.
-
Blz. 391
Opstellen onderbouwing van de realisatie van een centraal en permanent evenemententerrein.
-
Blz. 392
Realiseren van een nieuwe schaapskooi in de directe omgeving van Elspeet.
-
Blz. 393
Uitvoering geven aan “Poort van de Veluwe” (Regiodeal).
-
Blz. 394
Uitvoering geven aan lokale ontwikkeling Veluws wandelroutenetwerk.
-
Blz. 395
Uitvoering lokaal programma Vitale Vakantieparken.
-
Blz. 396
Werklocaties
-
Blz. 397
Evaluatie en nieuw RPW Noord Veluwe.
-
Blz. 398
Onderzoek uitvoeren naar nieuwe werklocaties als vervolg op het bedrijventerrein De Kolk. Kleinschalige bedrijvigheid in Hulshorst en WVG op locatie Feithenhof hierin meenemen.
-
Blz. 399
Onderzoeken wenselijkheid / mogelijkheid van uitbreiding van bestaande bedrijven of nieuwe bedrijvigheid.
-
Blz. 400
Realiseren bedrijventerrein Elspeet.
-
Blz. 401
Nieuw beleid 2024-2027 Programma 8
-
Blz. 402
Economische agenda 2024-2027
-
Blz. 403
Wettelijke indicatoren programma 8
-
Blz. 404
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 405
Jaarverslag - Financiële analyse programma 8
-
Blz. 406
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 407
Taakvelden Programma 8
-
Blz. 408
8.1.12 Economische Ontwikkeling
-
Blz. 409
8.1.18 Economische Ontwikkeling
-
Blz. 410
8.2.14 Fysieke Bedrijfsinfrastructuur
-
Blz. 411
8.3.12 Bedrijfsloket en Bedrijfsregelingen
-
Blz. 412
8.4.12 Economische Promotie
-
Blz. 413
8.4.18 Economische Promotie
-
Blz. 414
Jaarverslag - Programma 9. Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 415
Jaarverslag - Beleid Programma 9
-
Blz. 416
Inleiding
-
Blz. 417
Bestuurlijke kaders
-
Blz. 418
Wat willen wij bereiken?
-
Blz. 419
Bestuursstijl en vernieuwing
-
Blz. 420
Instellen raadswerkgroep Bestuur en Dienstverlening.
-
Blz. 421
Communicatie
-
Blz. 422
Het gemeentelijk communicatiebeleid waar nodig actualiseren en extra aandacht schenken aan ‘raadscommunicatie’.
-
Blz. 423
Dienstverlening
-
Blz. 424
Herijken en evalueren van onze dienstverleningsvisie.
-
Blz. 425
Herijken KPI’s voor servicelevels (iom raadswerkgroep, directie en MO) zoals benoemd in 6.4.
-
Blz. 426
Klantfeedback verzamelen balie burgerzaken + opstarten verbetercyclus.
-
Blz. 427
Meten en extern terugkoppelen behaalde servicelevels.
-
Blz. 428
Opstellen plan van aanpak optimaliseren telefonische bereikbaarheid.
-
Blz. 429
Realiseren participatieplatform voor onderzoeken onder inwoners (b.v. inwonerspanel) + uitvoeren onderzoek naar openingstijden balie burgerzaken.
-
Blz. 430
Financiën
-
Blz. 431
Bij opstellen vakinhoudelijk beleidsnota’s (waar nodig in samenspraak met commissie P&C) indicatoren opnemen.
-
Blz. 432
Intensivering van (nieuw) beleid door herprioriteren of door nieuw-voor-oud beleidskeuzes en als dienstverlening beneden een bepaald minimumniveau door verhoging van OZB.
-
Blz. 433
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 434
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 435
Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
-
Blz. 436
Onroerendezaakbelastingen (OZB) met inflatiecorrectie en trendmatig verhogen.
-
Blz. 437
Periodiek huidige indicatoren beoordelen met ondersteuning van de commissie P&C.
-
Blz. 438
Informatiebeleid
-
Blz. 439
Opstellen uitvoeringsprogramma informatiebeleidsplan voor de periode 2022-2026.
-
Blz. 440
Uitvoeren onderzoek naar I&A samenwerking in H2ONE-verband.
-
Blz. 441
Projecten
-
Blz. 442
Periodieke doorrekening projectbegrotingen.
-
Blz. 443
Samenwerking
-
Blz. 444
Bepalen positie van de gemeente Nunspeet in de regio en herijken van onze samenwerkingsstrategie.
-
Blz. 445
Nieuw beleid 2024-2028 Programma 9
-
Blz. 446
(digitaal) Beveiligingsbudget
-
Blz. 447
Aanbesteding Nedbrowser en Nedglobe
-
Blz. 448
Aanschaf Schilderijen
-
Blz. 449
Digitale dienstverlening organisatiebreed
-
Blz. 450
Digitale dienstverlening organisatiebreed, wpg audit + iBurgerzaken
-
Blz. 451
Digitalisering burgerzaken
-
Blz. 452
Facilitair medewerker
-
Blz. 453
Functie record manager inclusief WOO-taken
-
Blz. 454
Gegevensmanagement/RPA/proces en zaken
-
Blz. 455
gem.huis; 2 belcellen
-
Blz. 456
Gem.huis; uitbreiding middelen en uren schoonmaak
-
Blz. 457
Gem.huis; vervangen 3 dakventilatoren
-
Blz. 458
Gem.huis; vervangen diverse brandmelders
-
Blz. 459
Gem.huis; vervangen glas (kunstwerk) raadzaal
-
Blz. 460
Gem.huis; vervangen regelapparatuur luchtbehandeling
-
Blz. 461
Huisstijl gem. Nunspeet
-
Blz. 462
Juridisch adviseur
-
Blz. 463
Leegstandbeheer gebouwen
-
Blz. 464
Licenties uitbreidingen
-
Blz. 465
Monitoring en Response
-
Blz. 466
Motion
-
Blz. 467
Noodaggregaat UPS
-
Blz. 468
Parkeerkelder; aanleggen 4 electr.laadpunten
-
Blz. 469
Privacy officer 24 uur
-
Blz. 470
Privileged accountmanagement
-
Blz. 471
Rechtmatigheidsverantwoording software
-
Blz. 472
Regionale samenwerking Kop vd Veluwe
-
Blz. 473
Regionale samenwerking Regio Zwolle
-
Blz. 474
RVU
-
Blz. 475
Salarisadministrateur
-
Blz. 476
Subsidievolgsysteem
-
Blz. 477
Trainee
-
Blz. 478
Uitbreiding formatie aplicatiebeheerder MS Office365
-
Blz. 479
uitbreiding HR-capaciteit
-
Blz. 480
Uitbreiding licenties en opslag data MS teams/ MS office365
-
Blz. 481
uitbreiding Personeelsadministratie
-
Blz. 482
Uitbreiding projectmatig werken teams
-
Blz. 483
Uitbreiding uren banenafspraak
-
Blz. 484
Uitbreiding uren processenadviseur
-
Blz. 485
Uitbreidingen mobiele telefoons en laptops
-
Blz. 486
Uitwijkmogelijkheid digitaal werken
-
Blz. 487
Veilig Mailen
-
Blz. 488
Verbouwing serverruimte
-
Blz. 489
Verhoging bijdrage streekarchivaat Noordwest Veluwe
-
Blz. 490
Vervangen kozijnen/glas Kolmansweg 22
-
Blz. 491
Vervangen productieservers
-
Blz. 492
Vervanging systeem helpdesk
-
Blz. 493
Vervanging taxatiepakket
-
Blz. 494
Vitaliteit
-
Blz. 495
voorzet beglazing Harderwijkerweg 370
-
Blz. 496
Wachtwoordkluis
-
Blz. 497
Wettelijke indicatoren programma 9
-
Blz. 498
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 499
Jaarverslag - Financiële analyse programma 9
-
Blz. 500
Wat hebben wij bereikt?
-
Blz. 501
Taakvelden Programma 9
-
Blz. 502
9.1.20 Bestuur
-
Blz. 503
9.10.18 Mutaties reserves
-
Blz. 504
9.11.18 Resultaat rekening van baten en lasten
-
Blz. 505
9.2.10 Burgerzaken
-
Blz. 506
9.3.14 Beheer overige Gebouwen en Gronden
-
Blz. 507
9.4.13 Overhead
-
Blz. 508
9.4.14 Overhead
-
Blz. 509
9.4.15 Overhead
-
Blz. 510
9.4.18 Overhead
-
Blz. 511
9.4.19 Overhead
-
Blz. 512
9.4.20 Overhead
-
Blz. 513
9.5.18 Treasury
-
Blz. 514
9.61.18 OZB Woningen
-
Blz. 515
9.62.18 OZB NIET Woningen
-
Blz. 516
9.64.18 Belastingen Overig
-
Blz. 517
9.7.18 Algemene Uitkeringen& ovg.Uitkerering GemFnds
-
Blz. 518
9.8.18 Overige Baten en Lasten
-
Blz. 519
9.9.18 Vennootschapsbelasting (VpB)
-
Blz. 520
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 521
Vaststellingsbesluit
-
Blz. 522
Jaarverslag - Paragrafen
-
Blz. 523
Jaarverslag - Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 524
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 525
Waterbeheer
-
Blz. 526
Wegenbeheer
-
Blz. 527
Openbaar groen
-
Blz. 528
Openbare verlichting
-
Blz. 529
Bossen en natuurterreinen
-
Blz. 530
Gebouwen
-
Blz. 531
Jaarverslag - Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 532
Inleiding
-
Blz. 533
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 534
Weerstandscapaciteit 2024
-
Blz. 535
Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
-
Blz. 536
Analyse en beoordelen van de risico’s
-
Blz. 537
a. Juridische risico’s
-
Blz. 538
b. Financiële risico’s
-
Blz. 539
c. Personele / organisatorische risico’s
-
Blz. 540
d. Projecten en strategische risico's
-
Blz. 541
e. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
-
Blz. 542
f. Milieurisico’s
-
Blz. 543
g. Verbonden partijen
-
Blz. 544
h. Risico’s sociaal domein
-
Blz. 545
i. Reguliere risico’s
-
Blz. 546
Beheersing van risico’s
-
Blz. 547
Financiële vertaling van de risico’s
-
Blz. 548
Beoordeling weerstandsvermogen
-
Blz. 549
Toekomstige ontwikkelingen
-
Blz. 550
Toelichting kengetallen
-
Blz. 551
Jaarverslag - Paragraaf Financiering
-
Blz. 552
Algemeen
-
Blz. 553
Schatkistbankieren
-
Blz. 554
Risicobeheer
-
Blz. 555
Rentebeleid (renterisico's)
-
Blz. 556
Financieringspositie
-
Blz. 557
Liquiditeitspositie
-
Blz. 558
Leningenportefeuille
-
Blz. 559
Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
-
Blz. 560
Omslagrente
-
Blz. 561
Beheer beschikbare liquiditeiten
-
Blz. 562
Jaarverslag - Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 563
Inleiding
-
Blz. 564
Organisatieontwikkelingen
-
Blz. 565
Kwaliteitszorg
-
Blz. 566
Personeel- en organisatiebeleid
-
Blz. 567
Planning & control
-
Blz. 568
Administratieve organisatie en interne controle
-
Blz. 569
Doelmatigheid- en doeltreffendheidonderzoeken
-
Blz. 570
Informatieveiligheid
-
Blz. 571
Privacy
-
Blz. 572
Frauderisico
-
Blz. 573
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 574
Subsidies
-
Blz. 575
Jaarverslag - Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 576
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 577
Bank Nederlandse Gemeenten NV
-
Blz. 578
NV Alliander
-
Blz. 579
NV Vitens
-
Blz. 580
NV Afvalsturing Friesland
-
Blz. 581
NV Inclusief Groep
-
Blz. 582
Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
-
Blz. 583
Omgevingsdienst Veluwe
-
Blz. 584
Leisurelands
-
Blz. 585
Coöperatie Gastvrije Randmeren
-
Blz. 586
Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
-
Blz. 587
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
-
Blz. 588
Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
-
Blz. 589
Sportbedrijf Nunspeet
-
Blz. 590
Jaarverslag - Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 591
Inleiding
-
Blz. 592
Beleid in ontwikkeling
-
Blz. 593
Bestaand beleid
-
Blz. 594
Financieel kader
-
Blz. 595
Actualiteit exploitatiegebieden
-
Blz. 596
Jaarverslag - Paragraaf Gemeentelijke heffingen
-
Blz. 597
Algemeen
-
Blz. 598
Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
-
Blz. 599
De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
-
Blz. 600
Ad 1. Onroerendezaakbelastingen
-
Blz. 601
Ad 2. Recreatieve heffingen
-
Blz. 602
Ad 3. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 603
Ad 4 Rioolheffing
-
Blz. 604
Ad 5 Rechten
-
Blz. 605
Kwijtschelding
-
Blz. 606
Overzicht geraamde inkomsten
-
Blz. 607
Jaarverslag - Paragraaf Wet Open Overheid
-
Blz. 608
Algemeen
-
Blz. 609
Jaarrekening
-
Blz. 610
Jaarrekening - Balans
-
Blz. 611
Balans
-
Blz. 612
Jaarrekening - Overzicht baten en lasten in de rekening en rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 613
Programmaverantwoording
-
Blz. 614
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 615
Jaarrekening - Waarderingsgrondslagen en resultaatbepaling
-
Blz. 616
Grondslagen voor waardering
-
Blz. 617
Grondslagen voor resultaatbepaling
-
Blz. 618
Grondslagen rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 619
Jaarrekening - Toelichting op de balans
-
Blz. 620
Activa
-
Blz. 621
Vaste activa
-
Blz. 622
Vlottende activa
-
Blz. 623
Schatkistbankieren
-
Blz. 624
Liquide middelen en overlopende activa
-
Blz. 625
Passiva
-
Blz. 626
Vaste passiva
-
Blz. 627
Vlottende passiva
-
Blz. 628
Jaarrekening - Incidentele baten en lasten
-
Blz. 629
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 630
Jaarrekening - Niet uit de balans blijkende verplichtingen & Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 631
Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 632
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 633
Jaarrekening - Publicatie wet normering topinkomens
-
Blz. 634
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 635
Jaarrekening - SISA verantwoording (Single information, single audit)
-
Blz. 636
Verantwoordingsinformatie
-
Blz. 637
Jaarrekening - Overzicht taakvelden
-
Blz. 638
Overzicht taakvelden
-
Blz. 639
Bijlagen
-
Blz. 640
Bijlage 1 - Staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 641
Staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 642
Bijlage 2 - Overheveling jaarbudgetten
-
Blz. 643
Overhevelingen 2024
-
Blz. 644
Bijlage 3 - Begrippenlijst
-
Blz. 645
Begrippenlijst
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap