Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2024 van de gemeente Nunspeet
    1. Blz. 2 Jaarstukken 2024 van de gemeente Nunspeet
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Raadsvoorstel
        1. Blz. 5 Raadsvoorstel
      2. Blz. 6 Jaarverslag - Algemene gegevens
        1. Blz. 7 Jaarverslag - Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
          1. Blz. 8 Samenstelling bestuur met portefeuilleverdeling
        2. Blz. 9 Jaarverslag - Kerngegevens
          1. Blz. 10 Kerngegevens
      3. Blz. 11 Jaarverslag - Programmaverantwoording
        1. Blz. 12 Programmaverantwoording
        2. Blz. 13 Specificatie programmaverantwoording
      4. Blz. 14 Jaarverslag - Programma 1 Sociaal Domein
        1. Blz. 15 Jaarverslag - Beleid Programma 1
          1. Blz. 16 Inleiding
          2. Blz. 17 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 18 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 19 Belemmeringen voor meedoen opheffen
              1. Blz. 20 De mogelijkheden onderzoeken van het versimpelen van de minimaregelingen.
              2. Blz. 21 De mogelijkheid onderzoeken om scholen meer te betrekken bij financiële voorlichting.
              3. Blz. 22 Implementeren uitvoeringsplan Wet Inburgering en monitoren resultaten Wet Inburgering 2022.
              4. Blz. 23 Opstellen plan van aanpak laaggeletterdheid.
            2. Blz. 24 Inclusie
              1. Blz. 25 Doelgroep uitnodigen om mee te denken over (nieuw te formuleren) beleid.
              2. Blz. 26 Doorontwikkelen beschermd thuis.
              3. Blz. 27 Evalueren en eventueel bijstellen Inclusieagenda.
              4. Blz. 28 Inclusief wonen in de wijk voor inwoners van de gemeente die uitstromen vanuit beschermd wonen.
              5. Blz. 29 Keuze en uitwerking nieuwe groep Inclusie Agenda.
              6. Blz. 30 Opstellen van een notitie/ plan van aanpak rondom het thema langer thuis.
              7. Blz. 31 Toekomstbestendige aanpak opstellen voor een dementievriendelijke gemeente.
            3. Blz. 32 Jeugd
              1. Blz. 33 CJG werkt met verklarende analyse.
              2. Blz. 34 Informatie, advies en hulp m.b.t. relatieproblemen en scheiding is beter digitaal vindbaar.
              3. Blz. 35 Overleg met ketenpartners waaronder CJG, Stimenz, mediation en advocatuur gericht op betere samenwerking en de-escalerend werken in geval van (complexe) scheiding.
              4. Blz. 36 Voortzetten periodiek overleg met de huisartsen en CJG over de criteria en indicaties voor de toegang tot jeugdzorg.
              5. Blz. 37 We geven invulling aan de Hervormingsagenda Jeugd.
            4. Blz. 38 Nunspeet heeft een stevige sociale basis
              1. Blz. 39 Onderzoek naar opstellen algemene voorziening voor dagbesteding voor ouderen (Wmo).
              2. Blz. 40 Piramide in kaart brengen.
              3. Blz. 41 Project ontwikkelen monitoring effecten sociaal domein.
              4. Blz. 42 Project Sociale Basis.
            5. Blz. 43 Preventie
              1. Blz. 44 De bekendheid van het Financieel Trefpunt vergroten.
              2. Blz. 45 Financiële voorlichting geven aan bijna 18 jarige inwoners.
              3. Blz. 46 Focussen op lange termijn oplossingen bij energiearmoede.
              4. Blz. 47 Implementeren van de Nunspeetse variant van het model Opgroeien in een Kansrijke Omgeving (OKO).
              5. Blz. 48 Onderzoek of budgetcoaching laagdrempelig beschikbaar kan worden gesteld.
              6. Blz. 49 Onderzoek uitvoeren naar duurzame instandhouding van de dorpsverenigingen in relatie tot de dorpshuizen.
              7. Blz. 50 Onderzoeken of het model “Opgroeien in een Kansrijke Omgeving” (OKO) ook in onze regio en in de gemeente Nunspeet toepasbaar is. En hoe we dit integraal kunnen ontwikkelen voor Nunspeet.
              8. Blz. 51 Ouderen informeren over de mogelijkheden die er voor hen bestaan op het financiële gebied.
              9. Blz. 52 Proactief informeren van ondernemers over bestaande (financiële) hulpvoorzieningen en inkomensregelingen.
            6. Blz. 53 Vroege interventies
              1. Blz. 54 Onderzoek beloning/waardering mantel- en respijtzorgers
              2. Blz. 55 Onderzoek uitvoeren naar spreekuren op school door jeugdhulpverleners.
              3. Blz. 56 Opstellen van actieplan ondersteuning van respijt- en mantelzorgers.
            7. Blz. 57 Werk en inkomen
              1. Blz. 58 Met behulp van de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek van de minimaregelingen wordt er een verbeterplan opgesteld voor het aanvragen van voorzieningen.
              2. Blz. 59 Opstellen toekomstvisie Inclusief Groep samen met aandeelhoudende gemeenten en Inclusief Groep.
              3. Blz. 60 We onderzoeken de mogelijkheden om simpel switchen in de Nunspeetse participatieketen te ontwikkelen.
            8. Blz. 61 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 1
              1. Blz. 62 Aanpak bestaanszekerheid en schulden
              2. Blz. 63 Basisteam Jeugd - St. Jeugd Noord Veluwe
              3. Blz. 64 Formatie team Sociaal / Participatiewet
              4. Blz. 65 Formatie uitbreiding opvang vluchtelingen, ontheemden & statushouders
              5. Blz. 66 Inclusie Agenda
              6. Blz. 67 Jeugdfonds Sport en Cultuur
              7. Blz. 68 Klantvolgsysteem Sociaal Domein
              8. Blz. 69 Mantelzorgwaardering
              9. Blz. 70 Onderzoek duurzame instandhouding dorpshuizen
              10. Blz. 71 uitbreiding formatie sociaal rechercheurs
              11. Blz. 72 uitbreiding formatie team sociaal / WMO
              12. Blz. 73 Verbouwing St. Dorpshuis Elspeet
              13. Blz. 74 Vervangen 4 CV ketels woonhuis en dorpshuis Vierhouten
            9. Blz. 75 Wettelijke indicatoren programma 1
          4. Blz. 76 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 77 Jaarverslag - Financiële analyse programma 1
          1. Blz. 78 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 79 Taakvelden Programma 1
              1. Blz. 80 1.1.11 Samenkracht en burgerparticipatie
              2. Blz. 81 1.1.12 Samenkracht en burgerparticipatie
              3. Blz. 82 1.1.14 Samenkracht en burgerparticipatie
              4. Blz. 83 1.2.12 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen
              5. Blz. 84 1.22.12 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen Jeugd
              6. Blz. 85 1.3.11 Inkomensregelingen
              7. Blz. 86 1.4.11 WSW en beschut werk
              8. Blz. 87 1.5.11 Arbeidsparticipatie
              9. Blz. 88 1.6.11 Maatwerkvoorzieningen (WMO)
              10. Blz. 89 1.6.12 Maatwerkvoorzieningen (WMO)
              11. Blz. 90 1.60.11 Hulpmiddelen en diensten (Wmo)
              12. Blz. 91 1.60.12 Hulpmiddelen en diensten (Wmo)
              13. Blz. 92 1.713.12 Dagbesteding (WMO)
              14. Blz. 93 1.714 Overige maatwerkarrangementen (Wmo)
              15. Blz. 94 1.714.12 Overige maatwerkarrangementen (Wmo)
              16. Blz. 95 1.71A.11 Hulp bij het huishouden (WMO)
              17. Blz. 96 1.71B.11 Begeleiding (WMO)
              18. Blz. 97 1.71C.11 Dagbesteding (WMO)
              19. Blz. 98 1.71D.11 Overige maatwerkarrangementen (WMO)
              20. Blz. 99 1.72A.12 Jeugdhulp begeleiding
              21. Blz. 100 1.72B.12 Jeugdhulp behandeling
              22. Blz. 101 1.72C.12 Jeugdhulp dagbesteding
              23. Blz. 102 1.72D.12 Jeugdhulp zonder verblijf overig
              24. Blz. 103 1.73A.12 Pleegzorg
              25. Blz. 104 1.73C.12 Jeugdhulp met verblijf overig
              26. Blz. 105 1.74A.12 Jeugdhulp behandeling GGZ zonder verblijf
              27. Blz. 106 1.74B.12 Jeugdhulp crisis/LTA/GGZ-verblijf
              28. Blz. 107 1.74C.12 Gesloten plaatsing
              29. Blz. 108 1.752.12 Jeugdhulp ambulant regionaal
              30. Blz. 109 1.791.11 PGB Wmo
              31. Blz. 110 1.791.12 PGB Wmo
              32. Blz. 111 1.792.12 PGB Jeugd
              33. Blz. 112 1.811.12 Beschermd wonen (Wmo)
              34. Blz. 113 1.81A.12 Beschermd wonen (WMO)
              35. Blz. 114 1.821.12 Jeugdbescherming
              36. Blz. 115 1.82A.12 Jeugdbescherming
              37. Blz. 116 1.82B.12 Jeugdreclassering
              38. Blz. 117 1.92.12 Coördinatie en beleid Jeugd
      5. Blz. 118 Jaarverslag - Programma 2 Onderwijs
        1. Blz. 119 Jaarverslag - Beleid Programma 2
          1. Blz. 120 Inleiding
          2. Blz. 121 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 122 Wat willen wij bereiken?
            1. Blz. 123 Onderwijs
              1. Blz. 124 Beschrijven en communiceren wat binnen het onderwijsveld de rollen zijn van de diverse partijen.
              2. Blz. 125 Herijken Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs (SHP) via een koersnotitie.
              3. Blz. 126 Onderzoeken of meer structuur in het aanbod van preventie en voorlichting gecreëerd kan worden.
              4. Blz. 127 Opstellen van een nieuwe integrale onderwijsagenda inclusief onderwijsachterstandenbeleid en volwasseneneducatie.
            2. Blz. 128 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 2
              1. Blz. 129 Koersplan Onderwijshuisvesting
            3. Blz. 130 Wettelijke indicatoren programma 2
          4. Blz. 131 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 132 Jaarverslag - Financiële analyse programma 2
          1. Blz. 133 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 134 Taakvelden Programma 2
              1. Blz. 135 2.1.12 Openbaar basisonderwijs
              2. Blz. 136 2.2.12 Onderwijshuisvesting
              3. Blz. 137 2.3.12 Onderwijsbeleid en leerlingzaken
      6. Blz. 138 Jaarverslag - Programma 3. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing (VHROSV)
        1. Blz. 139 Jaarverslag - Beleid Programma 3
          1. Blz. 140 Inleiding
          2. Blz. 141 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 142 Wat willen wij bereiken?
            1. Blz. 143 Ruimtelijke ordening
              1. Blz. 144 Continueren ‘Woningbouw op Maat’.
              2. Blz. 145 Evalueren verplichte omgevingsdialoog.
              3. Blz. 146 Onderzoeken of de centrumlocatie Feithenhof mogelijkheden biedt voor woningbouw.
              4. Blz. 147 Onderzoeken of in Vierhouten mogelijkheden zijn voor woningbouw.
              5. Blz. 148 Opstellen van een gemeentelijke locatievisie voor locaties met vastgelegde fasering woningbouw in Hulshorst en Elspeet.
              6. Blz. 149 Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de concrete projecten.
              7. Blz. 150 Periodiek monitoren, evalueren en verantwoorden van de Woonvisie.
              8. Blz. 151 Starten / afronden woningbouw in De Kijktuinen, ’t Hul Noord, Elspeet Noordwest en uitleglocatie Weversweg te Hulshorst
            2. Blz. 152 Wonen
              1. Blz. 153 Onderzoek uitvoeren naar creatieve oplossingen om te voldoen aan de huisvestingsvraag van met name starters, senioren en statushouders.
              2. Blz. 154 Opstellen beleid huisvesting arbeidsmigranten.
            3. Blz. 155 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 3
              1. Blz. 156 Doorstroming sociale huur
              2. Blz. 157 Opstellen Woonzorgvisie
              3. Blz. 158 Projectleider & Juridisch en beleidsmedewerker RO
            4. Blz. 159 Wettelijke indicatoren programma 3
          4. Blz. 160 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 161 Jaarverslag - Financiële analyse programma 3
          1. Blz. 162 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 163 Taakvelden Programma 3
              1. Blz. 164 3.1.14 Ruimtelijke Ordening
              2. Blz. 165 3.2.14 Grondexploitatie (niet-bedrijventerrein)
              3. Blz. 166 3.3.14 Wonen en Bouwen
              4. Blz. 167 3.3.15 Wonen en Bouwen
      7. Blz. 168 Jaarverslag - Programma 4. Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 169 Jaarverslag - Beleid Programma 4
          1. Blz. 170 Inleiding
          2. Blz. 171 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 172 Wat willen wij bereiken?
            1. Blz. 173 (positieve) Gezondheid
              1. Blz. 174 Introduceren van kernwaarden in gezondheidsbeleid.
              2. Blz. 175 Ondersteunen van initiatieven die de sociale en mentale gezondheid van ouderen positief beïnvloed.
              3. Blz. 176 Onderzoek en uitwerking OKO Nunspeet.
              4. Blz. 177 We vertalen de 12 principes vanuit de Amsterdamse gezondheidslogica naar onze gemeentel?ke context, voor een Gezonde gemeente Nunspeet.
            2. Blz. 178 Duurzaamheid
              1. Blz. 179 Onderzoeken of het mogelijk is bestaande parkeerterreinen te voorzien van een overkapping met zonnepanelen.
            3. Blz. 180 Milieu
              1. Blz. 181 Actualiseren afvalwaterketenplan Nunspeet-Elburg.
              2. Blz. 182 Realiseren van een milieustraat.
              3. Blz. 183 Uitvoeren haalbaarheidsonderzoek ketenconcept.
            4. Blz. 184 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 4
              1. Blz. 185 aanleg IT-riool Staverdenseweg
              2. Blz. 186 Ds. Martiniuslaan + parkeerplaats (aanvullend)
              3. Blz. 187 Ondergrondse containers
              4. Blz. 188 Opstartkosten communicatie OKO (Opgroeien in Kansrijke Omgeving)
              5. Blz. 189 Overdracht bodemtaken
              6. Blz. 190 Renovatie asfaltpaden begraafplaats Nunspeet-Oost
              7. Blz. 191 Uitbreiden rioolareaal
              8. Blz. 192 Uitbreiding 1 fte rioolbeheerder
              9. Blz. 193 Uitbreiding areaal begraafplaatsen
              10. Blz. 194 Uitbreiding formatie Beleidsveld Gezondheid 16 uur
              11. Blz. 195 Vervangen bedieningskasten drukrioolgemalen
              12. Blz. 196 Vervangen inbraakbeveiliging Werkschuren
              13. Blz. 197 Vervanging leidingwerk in drukrioolgemalen
            5. Blz. 198 Wettelijke indicatoren programma 4
          4. Blz. 199 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 200 Jaarverslag - Financiële analyse programma 4
          1. Blz. 201 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 202 Taakvelden Programma 4
              1. Blz. 203 4.1.12 Volksgezondheid
              2. Blz. 204 4.2.13 Riolering
              3. Blz. 205 4.2.18 Riolering
              4. Blz. 206 4.3.13 Afval
              5. Blz. 207 4.3.18 Afval
              6. Blz. 208 4.4.12 Milieubeheer
              7. Blz. 209 4.4.13 Milieubeheer
              8. Blz. 210 4.4.14 Milieubeheer
              9. Blz. 211 4.4.15 Milieubeheer
              10. Blz. 212 4.5.13 Begraafplaatsen en crematoria
      8. Blz. 213 Jaarverslag - Programma 5. Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 214 Jaarverslag - Beleid Programma 5
          1. Blz. 215 Inleiding
          2. Blz. 216 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 217 Wat willen wij bereiken?
            1. Blz. 218 Verkeer
              1. Blz. 219 Actualiseren beleids- en beheerplan wegen.
              2. Blz. 220 Onderzoek uitvoeren naar het ontheffingenbeleid van de parkeerduurbeperking in het centrum van Nunspeet en de uitvoering daarvan.
              3. Blz. 221 Onderzoeken van de mogelijkheden om geluidsoverlast van de A28 (kernen Nunspeet en Hulshorst) tegen te gaan.
              4. Blz. 222 Opstellen ‘laadvisie’ voor laadpalen.
              5. Blz. 223 Opstellen plan van aanpak voor uitvoering actiepunten GVVP.
              6. Blz. 224 Uitvoeren verkeersplan Vierhouten fase 2.
              7. Blz. 225 Vrij parkeren en de blauwe zone duidelijker aangeven (onder andere met een overzichtskaart op de gemeentelijke website).
            2. Blz. 226 Vervoer
              1. Blz. 227 Behouden van een openbaar vervoersysteem
            3. Blz. 228 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 5
              1. Blz. 229 Extra onderzoek maatregelen Gortelseweg Vierhouten
              2. Blz. 230 Project Stationsomgeving, projectreview
              3. Blz. 231 Renovatie fietspad Turfbergweg
              4. Blz. 232 Structureel uren verkeerszaken 20 > 32 uur(beleid verkeer)
              5. Blz. 233 Uitbreiding 0,5 fte verkeerszaken (juridisch verkeerszaken)
              6. Blz. 234 Uitbreiding 1 fte autocad tekenaar - werkvoorbereider civiel
              7. Blz. 235 Uitbreiding 1 fte toezichthouder/directievoerder civiele werken
              8. Blz. 236 Uitbreiding areaal onkruidbestrijding verhardingen
              9. Blz. 237 Uitbreiding areaal waterlossingen en sloten
              10. Blz. 238 Vervangen asfaltzaag
              11. Blz. 239 Vervangen houten brug Beethovenlaan
              12. Blz. 240 Vervangen lichtmasten
              13. Blz. 241 Vervangen oude verlichtingsarmaturen door LED-armaturen
            4. Blz. 242 Wettelijke indicatoren programma 5
          4. Blz. 243 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 244 Jaarverslag - Financiële analyse programma 5
          1. Blz. 245 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 246 Taakvelden Programma 5
              1. Blz. 247 5.1.13 Verkeer, Wegen en Water
              2. Blz. 248 5.2.13 Parkeren
              3. Blz. 249 5.4.13 Economische Havens
              4. Blz. 250 5.5.11 Openbaar Vervoer
              5. Blz. 251 5.5.12 Openbaar Vervoer
              6. Blz. 252 5.5.13 Openbaar Vervoer
      9. Blz. 253 Jaarverslag - Programma 6. Veiligheid
        1. Blz. 254 Jaarverslag - Beleid Programma 6
          1. Blz. 255 Inleiding
          2. Blz. 256 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 257 Wat willen wij bereiken?
            1. Blz. 258 Aanrijtijden
              1. Blz. 259 Jaarlijks rapporteren aanrijtijden van de brandweer en de ambulance aan de gemeenteraad (incl. een bestuurlijke reactie en een plan van aanpak om tot verbetering te komen).
            2. Blz. 260 Boa's
              1. Blz. 261 Onderzoeken van nut en noodzaak van herschikking c.q. uitbreiding van taken / capaciteit BOA’s.
            3. Blz. 262 Brandweer
              1. Blz. 263 Actualiseren natuurbrandpreventieplan.
              2. Blz. 264 Actualiseren regionaal Risicoprofiel, beleids- en crisisplan.
              3. Blz. 265 Renoveren brandweerkazerne Nunspeet.
            4. Blz. 266 Buurtwacht/buurtpreventie
              1. Blz. 267 Facilitair ondersteunen van buurtpreventieinitiatieven, eventueel financieel
            5. Blz. 268 Criminaliteit, overlast en ondermijning
              1. Blz. 269 Aanpak mensenhandel.
              2. Blz. 270 Actualiseren Ondermijningsbeleidsplan.
              3. Blz. 271 Actualiseren standplaatsenbeleidsplan.
              4. Blz. 272 Actualiseren van het Horecaconvenant.
              5. Blz. 273 BIBOB beleidsplan actualiseren.
              6. Blz. 274 Evenementenbeleid evalueren en bijstellen.
              7. Blz. 275 Opstellen horecabeleidsplan.
              8. Blz. 276 Opstellen IVP 2024-2027.
              9. Blz. 277 Opstellen lokaal plan van aanpak Adreskwaliteit, in afstemming met POC, Fin, Soc en VTH.
              10. Blz. 278 Opstellen terrassenbeleidsplan.
              11. Blz. 279 Uitvoeren weerbaarheidsscan ondermijning
            6. Blz. 280 Huiselijk geweld
              1. Blz. 281 Meldcode + gefaseerd samenwerken aan veiligheid opnemen in subsidie-afspraken en contracten met aanbieders (jeugd + WMO).
              2. Blz. 282 Netwerkbijeenkomst Ouderenmishandeling en onderzoek meerwaarde van het realiseren van een Lokale Alliantie voorkomen van financiële uitbuiting ouderen en overbelaste mantelzorg.
              3. Blz. 283 Uitrol gefaseerd samenwerken aan veiligheid/ TOP3 in de hele keten rondom zorg en veiligheid.
              4. Blz. 284 Veiligheid borgen binnen CJG en Stimenz conform landelijk Kwaliteitskader werken aan veiligheid.
            7. Blz. 285 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 6
              1. Blz. 286 Realisering extra Brandputten
              2. Blz. 287 Uitvoering Natuurbrandpreventiemaatregelen
            8. Blz. 288 Wettelijke indicatoren programma 6
          4. Blz. 289 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 290 Jaarverslag - Financiële analyse programma 6
          1. Blz. 291 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 292 Taakvelden Programma 6
              1. Blz. 293 6.1.14 Crisisbeheersing en Brandweer
              2. Blz. 294 6.1.20 Crisisbeheersing en Brandweer
              3. Blz. 295 6.2.15 Openbare Orde en Veiligheid
              4. Blz. 296 6.2.20 Openbare Orde en Veiligheid
      10. Blz. 297 Jaarverslag - Programma 7. Sport, cultuur, recreatie en openbaar groen
        1. Blz. 298 Jaarverslag - Beleid Programma 7
          1. Blz. 299 Inleiding
          2. Blz. 300 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 301 Wat willen wij bereiken?
            1. Blz. 302 Accommodaties
              1. Blz. 303 Onderzoeken van mogelijkheden van de realisering van een multifunctioneel sportpark in Hulshorst.
              2. Blz. 304 Onderzoeken van mogelijkheden van realisering van een beweeg- en beleeftuin in Vierhouten.
              3. Blz. 305 Onderzoeken van mogelijkheden van uitbreiding van sportfaciliteiten in de nabijheid van bestaande accommodaties in Elspeet.
              4. Blz. 306 Overdragen gemeentelijke buitensportaccommodaties aan het Sportbedrijf.
            2. Blz. 307 Bewegen in de openbare ruimte
              1. Blz. 308 Nota speelruimtebeleid.
              2. Blz. 309 Onderzoek en uitvoering realisatie pumptrack / skatebaan.
            3. Blz. 310 Erfgoed
              1. Blz. 311 Activiteiten stimuleren die bijdragen aan het behoud van gemeentelijk cultureel erfgoed.
              2. Blz. 312 Stimuleren van de samenwerking tussen organisaties die met erfgoed bezig zijn, zodat er meer samenhang en gemeenschappelijke prioritering voor erfgoed kan ontstaan.
            4. Blz. 313 Kunst en cultuur
              1. Blz. 314 Betrekken van onze culturele partners via een participatietraject bij het opstellen van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak
              2. Blz. 315 De ambities waar blijven maken, waarbij cultuur bijdraagt aan de ontwikkeling van inwoners, inzetbaar is in het sociaal domein, economische waarde heeft en goed is voor het woon- en leefklimaat van onze kernen.
              3. Blz. 316 Opstellen kaderstellende startnotitie als eerste stap voor een nieuwe kunst- en cultuuraanpak.
              4. Blz. 317 Realiseren van een nieuwe kunst- en cultuuraanpak en reserveren van de benodigde middelen.
              5. Blz. 318 Via Nunspeet uit de Kunst sturing geven aan de activiteitenplanning op het gebied van kunst en cultuur.
            5. Blz. 319 Openbaar groen en natuur
              1. Blz. 320 Actualiseren bosbeheerplan voor de periode 2022-2032.
              2. Blz. 321 Actualiseren heidebeheervisie voor de periode 2022-2032.
              3. Blz. 322 Herstelprogramma’s Provincie Gelderland voor bossen, heide en stuifzanden, vennen en venen en beken.
              4. Blz. 323 Nieuwe landgoedvisie Hulshorst en beheerplan.
              5. Blz. 324 Opstarten onderhoudsfonds monumentale bomen.
              6. Blz. 325 Uitvoering recreatiezonering Veluwe Provincie Gelderland (onderdeel Masterplan Poort van de Veluwe vanuit recreatie & toerisme / bos- en natuurbeheer).
              7. Blz. 326 Vaststellen lijst monumentale bomen.
            6. Blz. 327 Sport
              1. Blz. 328 Onderzoeken van mogelijkheden van regionale samenwerking aangepast - / inclusief sporten.
              2. Blz. 329 Opstellen nieuwe Nota Sport en Bewegen, inclusief herijking kadernota sport.
            7. Blz. 330 Veluvine
              1. Blz. 331 We hebben een compacte visie voor een duurzame instandhouding van Veluvine vastgesteld; Veluvine is de komende periode aan zet om in nauwe afstemming met de gemeente deze visie te realiseren.
            8. Blz. 332 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 7
              1. Blz. 333 Aanvulling exploitatiebijdrage Sportbedrijf Nunspeet
              2. Blz. 334 cofinanciering brede regeling combinatiefuncties
              3. Blz. 335 Groot onderhoud sporthal Feithenhof
              4. Blz. 336 Groot onderhoud sporthal Op de Heide
              5. Blz. 337 Implementeren uitvoeringsplan Wet Inburgering en monitoren resultaten Wet Inburgering 2022.
              6. Blz. 338 Impuls voor impact Startnotitie Kunst- en Cultuuraanpak 2023-2027
              7. Blz. 339 Onderhoud buitenruimte sportcomplex De Wiltsangh
              8. Blz. 340 Onderhoud skate- of pumptrackbaan Nunspeet Oost
              9. Blz. 341 Onkruidbeheersing
              10. Blz. 342 Openbaar groen areaal uitbreiding (groenonderhoud, maaien, bomen)
              11. Blz. 343 Opstellen nieuwe faunabeheerplannen (juridisch advies)
              12. Blz. 344 Project Poort van de Veluwe, gemeentedeel
              13. Blz. 345 Realisatie nieuwe hondenren Elspeet
              14. Blz. 346 Realisatie nieuwe hondenren Nunspeet Oost
              15. Blz. 347 Uitbreiding 1 fte adviseur groen
              16. Blz. 348 Uitbreiding 3 fte / BBL traject bos en natuur, begraafplaatsen, civiel - groen
              17. Blz. 349 Uitbreiding brede regeling combinatiefuncties, 0,5fte
              18. Blz. 350 Uitbreiding formatie Admin.medew. Soc.Domein Samenleving
              19. Blz. 351 Uitbreiding formatie Toerisme en Recreatie
              20. Blz. 352 Vervangen 3x kantonniersvoertuig begraafplaatsen
              21. Blz. 353 Vervanging aanhanger Bos en natuurterreinen
              22. Blz. 354 Vervanging houten uitkijktoren speelweide De Stakenberg
              23. Blz. 355 Vervanging kantonniersvoertuigen (aanvullend i.v.m. verduurzaaming)
              24. Blz. 356 Vervanging Skoda Yeti (aanvullend i.v.m. verduurzaming)
              25. Blz. 357 Vitale vakantieparken (VVP); externe onderzoeken
              26. Blz. 358 VVP ondersteuning energietransitie
              27. Blz. 359 VVP; toezicht en handhaving permanente bewoning
            9. Blz. 360 Wettelijke indicatoren programma 7
          4. Blz. 361 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 362 Jaarverslag - Financiële analyse programma 7
          1. Blz. 363 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 364 Taakvelden Programma 7
              1. Blz. 365 7.1.12 Sportbeleid en Activering
              2. Blz. 366 7.2.12 Sportaccommodaties
              3. Blz. 367 7.3.12 Cultuur-Presentatie-Productie-Participatie
              4. Blz. 368 7.4.12 Musea
              5. Blz. 369 7.5.12 Cultureel Erfgoed Samenleving
              6. Blz. 370 7.5.14 Cultureel Erfgoed
              7. Blz. 371 7.6.12 Media
              8. Blz. 372 7.7.12 Openbaar Groen en (Openlucht) Recreatie
              9. Blz. 373 7.7.13 Openbaar Groen en (Openlucht) Recreatie
      11. Blz. 374 Jaarverslag - Programma 8. Economische zaken
        1. Blz. 375 Jaarverslag - Beleid Programma 8
          1. Blz. 376 Inleiding
          2. Blz. 377 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 378 Wat willen wij bereiken?
            1. Blz. 379 Agrarische sector
            2. Blz. 380 Ondernemers
              1. Blz. 381 Continueren dienstverlening aan zelfstandigen bij financiële problemen en schulden.
              2. Blz. 382 Deelname aan de programma’s HCA, Crisis- en herstelaanpak en Werkbedrijf Regio Zwolle.
              3. Blz. 383 Herijken inkoop- en aanbestedingsbeleid.
              4. Blz. 384 Uitbreiden capaciteit van de bedrijfscontactfunctionaris.
              5. Blz. 385 Vaststellen visie op het gebied van de lokale economie (met onder meer aandacht aan de aspecten brede welvaart, sociaal domein, omgevingsvisie, arbeidsmarkt, dienstverlening en samenwerking).
            3. Blz. 386 Recreatie en toerisme
              1. Blz. 387 Masterplan ontwikkelen en uitvoering geven aan “Nunspeet aan Zee”.
              2. Blz. 388 Onderzoek doen naar betere ontsluiting centrum en randmeerkust.
              3. Blz. 389 Onderzoek naar herkenningspunt langs de A28.
              4. Blz. 390 Onderzoek naar toegankelijkheid van Recreatie en Toerisme in de gemeente Nunspeet inclusief behoefte aan openbare toiletten.
              5. Blz. 391 Opstellen onderbouwing van de realisatie van een centraal en permanent evenemententerrein.
              6. Blz. 392 Realiseren van een nieuwe schaapskooi in de directe omgeving van Elspeet.
              7. Blz. 393 Uitvoering geven aan “Poort van de Veluwe” (Regiodeal).
              8. Blz. 394 Uitvoering geven aan lokale ontwikkeling Veluws wandelroutenetwerk.
              9. Blz. 395 Uitvoering lokaal programma Vitale Vakantieparken.
            4. Blz. 396 Werklocaties
              1. Blz. 397 Evaluatie en nieuw RPW Noord Veluwe.
              2. Blz. 398 Onderzoek uitvoeren naar nieuwe werklocaties als vervolg op het bedrijventerrein De Kolk. Kleinschalige bedrijvigheid in Hulshorst en WVG op locatie Feithenhof hierin meenemen.
              3. Blz. 399 Onderzoeken wenselijkheid / mogelijkheid van uitbreiding van bestaande bedrijven of nieuwe bedrijvigheid.
              4. Blz. 400 Realiseren bedrijventerrein Elspeet.
            5. Blz. 401 Nieuw beleid 2024-2027 Programma 8
              1. Blz. 402 Economische agenda 2024-2027
            6. Blz. 403 Wettelijke indicatoren programma 8
          4. Blz. 404 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 405 Jaarverslag - Financiële analyse programma 8
          1. Blz. 406 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 407 Taakvelden Programma 8
              1. Blz. 408 8.1.12 Economische Ontwikkeling
              2. Blz. 409 8.1.18 Economische Ontwikkeling
              3. Blz. 410 8.2.14 Fysieke Bedrijfsinfrastructuur
              4. Blz. 411 8.3.12 Bedrijfsloket en Bedrijfsregelingen
              5. Blz. 412 8.4.12 Economische Promotie
              6. Blz. 413 8.4.18 Economische Promotie
      12. Blz. 414 Jaarverslag - Programma 9. Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 415 Jaarverslag - Beleid Programma 9
          1. Blz. 416 Inleiding
          2. Blz. 417 Bestuurlijke kaders
          3. Blz. 418 Wat willen wij bereiken?
            1. Blz. 419 Bestuursstijl en vernieuwing
              1. Blz. 420 Instellen raadswerkgroep Bestuur en Dienstverlening.
            2. Blz. 421 Communicatie
              1. Blz. 422 Het gemeentelijk communicatiebeleid waar nodig actualiseren en extra aandacht schenken aan ‘raadscommunicatie’.
            3. Blz. 423 Dienstverlening
              1. Blz. 424 Herijken en evalueren van onze dienstverleningsvisie.
              2. Blz. 425 Herijken KPI’s voor servicelevels (iom raadswerkgroep, directie en MO) zoals benoemd in 6.4.
              3. Blz. 426 Klantfeedback verzamelen balie burgerzaken + opstarten verbetercyclus.
              4. Blz. 427 Meten en extern terugkoppelen behaalde servicelevels.
              5. Blz. 428 Opstellen plan van aanpak optimaliseren telefonische bereikbaarheid.
              6. Blz. 429 Realiseren participatieplatform voor onderzoeken onder inwoners (b.v. inwonerspanel) + uitvoeren onderzoek naar openingstijden balie burgerzaken.
            4. Blz. 430 Financiën
              1. Blz. 431 Bij opstellen vakinhoudelijk beleidsnota’s (waar nodig in samenspraak met commissie P&C) indicatoren opnemen.
              2. Blz. 432 Intensivering van (nieuw) beleid door herprioriteren of door nieuw-voor-oud beleidskeuzes en als dienstverlening beneden een bepaald minimumniveau door verhoging van OZB.
              3. Blz. 433 Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
              4. Blz. 434 Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
              5. Blz. 435 Inzichtelijk brengen van de kostdekkendheid van de heffingen, rechten en leges.
              6. Blz. 436 Onroerendezaakbelastingen (OZB) met inflatiecorrectie en trendmatig verhogen.
              7. Blz. 437 Periodiek huidige indicatoren beoordelen met ondersteuning van de commissie P&C.
            5. Blz. 438 Informatiebeleid
              1. Blz. 439 Opstellen uitvoeringsprogramma informatiebeleidsplan voor de periode 2022-2026.
              2. Blz. 440 Uitvoeren onderzoek naar I&A samenwerking in H2ONE-verband.
            6. Blz. 441 Projecten
              1. Blz. 442 Periodieke doorrekening projectbegrotingen.
            7. Blz. 443 Samenwerking
              1. Blz. 444 Bepalen positie van de gemeente Nunspeet in de regio en herijken van onze samenwerkingsstrategie.
            8. Blz. 445 Nieuw beleid 2024-2028 Programma 9
              1. Blz. 446 (digitaal) Beveiligingsbudget
              2. Blz. 447 Aanbesteding Nedbrowser en Nedglobe
              3. Blz. 448 Aanschaf Schilderijen
              4. Blz. 449 Digitale dienstverlening organisatiebreed
              5. Blz. 450 Digitale dienstverlening organisatiebreed, wpg audit + iBurgerzaken
              6. Blz. 451 Digitalisering burgerzaken
              7. Blz. 452 Facilitair medewerker
              8. Blz. 453 Functie record manager inclusief WOO-taken
              9. Blz. 454 Gegevensmanagement/RPA/proces en zaken
              10. Blz. 455 gem.huis; 2 belcellen
              11. Blz. 456 Gem.huis; uitbreiding middelen en uren schoonmaak
              12. Blz. 457 Gem.huis; vervangen 3 dakventilatoren
              13. Blz. 458 Gem.huis; vervangen diverse brandmelders
              14. Blz. 459 Gem.huis; vervangen glas (kunstwerk) raadzaal
              15. Blz. 460 Gem.huis; vervangen regelapparatuur luchtbehandeling
              16. Blz. 461 Huisstijl gem. Nunspeet
              17. Blz. 462 Juridisch adviseur
              18. Blz. 463 Leegstandbeheer gebouwen
              19. Blz. 464 Licenties uitbreidingen
              20. Blz. 465 Monitoring en Response
              21. Blz. 466 Motion
              22. Blz. 467 Noodaggregaat UPS
              23. Blz. 468 Parkeerkelder; aanleggen 4 electr.laadpunten
              24. Blz. 469 Privacy officer 24 uur
              25. Blz. 470 Privileged accountmanagement
              26. Blz. 471 Rechtmatigheidsverantwoording software
              27. Blz. 472 Regionale samenwerking Kop vd Veluwe
              28. Blz. 473 Regionale samenwerking Regio Zwolle
              29. Blz. 474 RVU
              30. Blz. 475 Salarisadministrateur
              31. Blz. 476 Subsidievolgsysteem
              32. Blz. 477 Trainee
              33. Blz. 478 Uitbreiding formatie aplicatiebeheerder MS Office365
              34. Blz. 479 uitbreiding HR-capaciteit
              35. Blz. 480 Uitbreiding licenties en opslag data MS teams/ MS office365
              36. Blz. 481 uitbreiding Personeelsadministratie
              37. Blz. 482 Uitbreiding projectmatig werken teams
              38. Blz. 483 Uitbreiding uren banenafspraak
              39. Blz. 484 Uitbreiding uren processenadviseur
              40. Blz. 485 Uitbreidingen mobiele telefoons en laptops
              41. Blz. 486 Uitwijkmogelijkheid digitaal werken
              42. Blz. 487 Veilig Mailen
              43. Blz. 488 Verbouwing serverruimte
              44. Blz. 489 Verhoging bijdrage streekarchivaat Noordwest Veluwe
              45. Blz. 490 Vervangen kozijnen/glas Kolmansweg 22
              46. Blz. 491 Vervangen productieservers
              47. Blz. 492 Vervanging systeem helpdesk
              48. Blz. 493 Vervanging taxatiepakket
              49. Blz. 494 Vitaliteit
              50. Blz. 495 voorzet beglazing Harderwijkerweg 370
              51. Blz. 496 Wachtwoordkluis
            9. Blz. 497 Wettelijke indicatoren programma 9
          4. Blz. 498 Wat heeft het gekost?
        2. Blz. 499 Jaarverslag - Financiële analyse programma 9
          1. Blz. 500 Wat hebben wij bereikt?
            1. Blz. 501 Taakvelden Programma 9
              1. Blz. 502 9.1.20 Bestuur
              2. Blz. 503 9.10.18 Mutaties reserves
              3. Blz. 504 9.11.18 Resultaat rekening van baten en lasten
              4. Blz. 505 9.2.10 Burgerzaken
              5. Blz. 506 9.3.14 Beheer overige Gebouwen en Gronden
              6. Blz. 507 9.4.13 Overhead
              7. Blz. 508 9.4.14 Overhead
              8. Blz. 509 9.4.15 Overhead
              9. Blz. 510 9.4.18 Overhead
              10. Blz. 511 9.4.19 Overhead
              11. Blz. 512 9.4.20 Overhead
              12. Blz. 513 9.5.18 Treasury
              13. Blz. 514 9.61.18 OZB Woningen
              14. Blz. 515 9.62.18 OZB NIET Woningen
              15. Blz. 516 9.64.18 Belastingen Overig
              16. Blz. 517 9.7.18 Algemene Uitkeringen& ovg.Uitkerering GemFnds
              17. Blz. 518 9.8.18 Overige Baten en Lasten
              18. Blz. 519 9.9.18 Vennootschapsbelasting (VpB)
      13. Blz. 520 Vaststellingsbesluit
        1. Blz. 521 Vaststellingsbesluit
    3. Blz. 522 Jaarverslag - Paragrafen
      1. Blz. 523 Jaarverslag - Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 524 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
        2. Blz. 525 Waterbeheer
        3. Blz. 526 Wegenbeheer
        4. Blz. 527 Openbaar groen
        5. Blz. 528 Openbare verlichting
        6. Blz. 529 Bossen en natuurterreinen
        7. Blz. 530 Gebouwen
      2. Blz. 531 Jaarverslag - Paragraaf Weerstandsvermogen
        1. Blz. 532 Inleiding
        2. Blz. 533 Weerstandscapaciteit
        3. Blz. 534 Weerstandscapaciteit 2024
        4. Blz. 535 Risicomanagement in relatie tot het weerstandsvermogen
        5. Blz. 536 Analyse en beoordelen van de risico’s
        6. Blz. 537 a. Juridische risico’s
        7. Blz. 538 b. Financiële risico’s
        8. Blz. 539 c. Personele / organisatorische risico’s
        9. Blz. 540 d. Projecten en strategische risico's
        10. Blz. 541 e. Grondexploitatie en strategische aankopen risico’s
        11. Blz. 542 f. Milieurisico’s
        12. Blz. 543 g. Verbonden partijen
        13. Blz. 544 h. Risico’s sociaal domein
        14. Blz. 545 i. Reguliere risico’s
        15. Blz. 546 Beheersing van risico’s
        16. Blz. 547 Financiële vertaling van de risico’s
        17. Blz. 548 Beoordeling weerstandsvermogen
        18. Blz. 549 Toekomstige ontwikkelingen
        19. Blz. 550 Toelichting kengetallen
      3. Blz. 551 Jaarverslag - Paragraaf Financiering
        1. Blz. 552 Algemeen
        2. Blz. 553 Schatkistbankieren
        3. Blz. 554 Risicobeheer
        4. Blz. 555 Rentebeleid (renterisico's)
        5. Blz. 556 Financieringspositie
        6. Blz. 557 Liquiditeitspositie
        7. Blz. 558 Leningenportefeuille
        8. Blz. 559 Geïnvesteerd vermogen/financieringsstructuur
        9. Blz. 560 Omslagrente
        10. Blz. 561 Beheer beschikbare liquiditeiten
      4. Blz. 562 Jaarverslag - Paragraaf Bedrijfsvoering
        1. Blz. 563 Inleiding
        2. Blz. 564 Organisatieontwikkelingen
        3. Blz. 565 Kwaliteitszorg
        4. Blz. 566 Personeel- en organisatiebeleid
        5. Blz. 567 Planning & control
        6. Blz. 568 Administratieve organisatie en interne controle
        7. Blz. 569 Doelmatigheid- en doeltreffendheidonderzoeken
        8. Blz. 570 Informatieveiligheid
        9. Blz. 571 Privacy
        10. Blz. 572 Frauderisico
        11. Blz. 573 Rechtmatigheidsverantwoording
        12. Blz. 574 Subsidies
      5. Blz. 575 Jaarverslag - Paragraaf Verbonden partijen
        1. Blz. 576 Paragraaf Verbonden partijen
        2. Blz. 577 Bank Nederlandse Gemeenten NV
        3. Blz. 578 NV Alliander
        4. Blz. 579 NV Vitens
        5. Blz. 580 NV Afvalsturing Friesland
        6. Blz. 581 NV Inclusief Groep
        7. Blz. 582 Gemeenschappelijke regeling Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe
        8. Blz. 583 Omgevingsdienst Veluwe
        9. Blz. 584 Leisurelands
        10. Blz. 585 Coöperatie Gastvrije Randmeren
        11. Blz. 586 Gemeentelijke of Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst (GGD) Noord- en Oost Gelderland
        12. Blz. 587 Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
        13. Blz. 588 Stichting primair openbaar onderwijs Noord-Veluwe (Proo)
        14. Blz. 589 Sportbedrijf Nunspeet
      6. Blz. 590 Jaarverslag - Paragraaf Grondbeleid
        1. Blz. 591 Inleiding
        2. Blz. 592 Beleid in ontwikkeling
        3. Blz. 593 Bestaand beleid
        4. Blz. 594 Financieel kader
        5. Blz. 595 Actualiteit exploitatiegebieden
      7. Blz. 596 Jaarverslag - Paragraaf Gemeentelijke heffingen
        1. Blz. 597 Algemeen
        2. Blz. 598 Heffingen in Nunspeet: lokale lastendruk
        3. Blz. 599 De Nunspeetse heffingen nader beschouwd
        4. Blz. 600 Ad 1. Onroerendezaakbelastingen
        5. Blz. 601 Ad 2. Recreatieve heffingen
        6. Blz. 602 Ad 3. Afvalstoffenheffing
        7. Blz. 603 Ad 4 Rioolheffing
        8. Blz. 604 Ad 5 Rechten
        9. Blz. 605 Kwijtschelding
        10. Blz. 606 Overzicht geraamde inkomsten
      8. Blz. 607 Jaarverslag - Paragraaf Wet Open Overheid
        1. Blz. 608 Algemeen
    4. Blz. 609 Jaarrekening
      1. Blz. 610 Jaarrekening - Balans
        1. Blz. 611 Balans
      2. Blz. 612 Jaarrekening - Overzicht baten en lasten in de rekening en rechtmatigheidsverantwoording
        1. Blz. 613 Programmaverantwoording
        2. Blz. 614 Rechtmatigheidsverantwoording
      3. Blz. 615 Jaarrekening - Waarderingsgrondslagen en resultaatbepaling
        1. Blz. 616 Grondslagen voor waardering
        2. Blz. 617 Grondslagen voor resultaatbepaling
        3. Blz. 618 Grondslagen rechtmatigheidsverantwoording
      4. Blz. 619 Jaarrekening - Toelichting op de balans
        1. Blz. 620 Activa
          1. Blz. 621 Vaste activa
          2. Blz. 622 Vlottende activa
          3. Blz. 623 Schatkistbankieren
          4. Blz. 624 Liquide middelen en overlopende activa
        2. Blz. 625 Passiva
          1. Blz. 626 Vaste passiva
          2. Blz. 627 Vlottende passiva
      5. Blz. 628 Jaarrekening - Incidentele baten en lasten
        1. Blz. 629 Incidentele baten en lasten
      6. Blz. 630 Jaarrekening - Niet uit de balans blijkende verplichtingen & Gebeurtenissen na balansdatum
        1. Blz. 631 Niet uit de balans blijkende verplichtingen
        2. Blz. 632 Gebeurtenissen na balansdatum
      7. Blz. 633 Jaarrekening - Publicatie wet normering topinkomens
        1. Blz. 634 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
      8. Blz. 635 Jaarrekening - SISA verantwoording (Single information, single audit)
        1. Blz. 636 Verantwoordingsinformatie
      9. Blz. 637 Jaarrekening - Overzicht taakvelden
        1. Blz. 638 Overzicht taakvelden
    5. Blz. 639 Bijlagen
      1. Blz. 640 Bijlage 1 - Staat van reserves en voorzieningen
        1. Blz. 641 Staat van reserves en voorzieningen
      2. Blz. 642 Bijlage 2 - Overheveling jaarbudgetten
        1. Blz. 643 Overhevelingen 2024
      3. Blz. 644 Bijlage 3 - Begrippenlijst
        1. Blz. 645 Begrippenlijst
    6. Activiteiten
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap